سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic

حرم حضرت معصومه گاهی محترم است!

چکیده :احضارمحاکمه وزندان سربازان و پیاده نظام شناسایی شده این قرارگاه، راه حل برخورد با این مساله نیست.به گمان من باید این قرارگاه برچیده و شورا ی فرماندهی آن به مردم معرفی شود . قرارگاهی که اینک معلوم شده است تنها به خاتمی وهاشمی و سید حسن آقا کارندارد.باید به انتظار نشست و دید که در آینده سخنرانی کدام مسئول بهم خواهد خورد! ...


غلامعلی رجایی

جمعه شب از یک مهمانی به خانه برمی گشتم. ساعت ۱۰/۴۵دقیقه بود .رادیوی ماشینم را اتفاقی باز کردم .از قضا خطیب موقت جمعه تهران آقای سید احمد خاتمی داشت درباب محکومیت عمل بعضی افراد درسخنرانی رییس مجلس درحرم حضرت معصومه- که به بیان ایشان دراثرآن حرمت حرم نادیده گرفته شد – صحبت می کرد و ازمسولین می خواست با این افراد برخورد کنند تا دیگراین قضایا تکرار نشود:

۱- عین همین برخورد را چند نفرمحدود درقم در سال ۱۳۸۴ درصحن مطهر حرم کریمه اهل بیت با جناب آقای خاتمی کردند. اما درآن زمان چنین عکس العملی در خطبه های نماز جمعه قم – چه رسد به تهران!- درمحکومیت این رفتار زشت وسازمان یافته توسط قرارگاههای تخریبی که درقم تاسیس شده اند وسربازان آنها درتصاویرمعلوم هستند، دیده نشد!

۲- نظیرایناتفاق برای آیت الله هاشمی در ۱۵ خرداد۱۳۸۵ هم افتاد. اما نه خطیبی آن را محکوم نمود و نه عاملان بهم زدن مراسم مورد تعقیب وبازخواست مقامات امنیتی وقضایی قرارگرفتند.

۳- مراسم شب قدر ۲۳ رمضان امسال در حرم حضرت رضا علیه السلام که در آن جناب ناطق نوری به ایراد سخن می پرداخت نیزتوسط بعضی که حتی مشهدی ها آنها را نمی شناختند چون از قم به مشهد آمده بودند ومن در همان زمان مقاله ای از آنها به نام فرقه غیرمشهدیه! نام بردم! برهم خورد.تا این لحظه من خبری از برخورد قضایی با این افراد که حرمت شب قدر وحرم رضوی را نایده گرفتند و به نقل شاهدی عینی که از دوستان نزدیک من است به سمت ناطق نوری بطری های آب پرتاب کرده اند دررسانه ها نشنیده ام.

۴- بهم زدن مراسم سالگرد امام خمینی و اهانت به یادگارامام را در دوسال قبل که دیگرهمگان به یاد دارند .

۵- دراخبارآمده بود دراتفاقی کم نظیربعضی ازبرهم زنان مراسم سخنرانی علی لاریجانی در مراسم ۲۲ بهمن قم بازداشت شده اند .اما این اتفاق تا آنجا که حافظه من یاری می کند درسه رویداد مشابه گذشته تکرارنشد. چرایش را خیلی نمی دانم !شاید یک دلیل آن این باشد که آقایان هاشمی وخاتمی و ناطق نوری وسید حسن اهل لاریجان نبوده اند!

هرچند دوستان قمی می دانند این افراد به کدام جریان منتسب هستند اما توجه به اظهارات اخیر رییس دفتر آقای مصباح یزدی درتحلیل این رویداد روشنگرماجراست .ایشان دراین باره دراظهارنظری عجیب – که پاک کردن صورت مساله است تا تحلیل آن- ضمن محکوم کردن عمل برهم زنان مراسم قم درحرم گفته است:

“اگر سخنران مراسم ۲۲ بهمن، هشدارهای دلسوزانه مسئولین امنیتی و سیاسی قم، مبنی بر حساسیت مردم قم به ایشان، را جدی می گرفت و اصرار بر سخنرانی در مراسم نمی کرد، ما شاهد چنین حادثه ناگوار نبودیم.”

بنا به نظرایشان آقای لاریجانی بخاطرچند ده نفر افراد شناخته شده گروه فشار نباید درقم که نماینده آن است صحبت کند! وی درادامه گفته است مردم قم!- لابد همین چند ده نفر!! نسبت به رییس مجلس حساسیت دارند!!

اوضاع اصلا خوب نیست.

الآن که این سطور نوشته می شود بیانات عتاب گونه رهبری خطاب به حزب اللهی ها درمحکومیت حادثه اخیرقم و اتفاق شوم حرم امام از سیما پخش می شود.

تردید ندارم به این بیانات توسط قرارگاهی که هرازچند گاهی به این عملیاتها دست می زند همانند گذشته اعتنایی نخواهد شد.

من هرگز این افراد را خود سرنمی دانم و نمی نامم.درکشورهیچ گروه خودسری وجود نداشته و ندارد. همانگونه که در یادداشت سال قبل :” بالاخره نوبت به علایی رسید” نوشتم ،این افراد همه ازجایی و توسط افرادی هدایت می شوند و برای برهم زدن مراسمی روزها به بحث و بررسی می نشینند.

احضارمحاکمه وزندان سربازان و پیاده نظام شناسایی شده این قرارگاه، راه حل برخورد با این مساله نیست.

به گمان من باید این قرارگاه برچیده و شورا ی فرماندهی آن به مردم معرفی شود . قرارگاهی که اینک معلوم شده است تنها به خاتمی وهاشمی و سید حسن آقا کارندارد.

باید به انتظار نشست و دید که در آینده سخنرانی کدام مسئول بهم خواهد خورد!



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

۲ پاسخ به “حرم حضرت معصومه گاهی محترم است!”

  1. محمد گفت:

    ….فرمودند خشم خودرابرای موقع مناسب نگهدارید!…(نقل به مضمون)یعنی اینکه؟…..اقای رجایی یادتان رفت رفتارانهارا درمورد استادان مسلم فقه شیعه منتظری وصانعی وخانواده مظلوم ایشان داشته اندبفرمایید

  2. ناشناس گفت:

    اگرچند ده نفر سخنرانی یک نماینده را بهم بزنند حرمت ها میشکند ولی اگر هشت مرد

    به دختر های بی پناه آقای موسوی حمله کنند وتا اطاق خواب هایشان را هم جستجو بکنند
    وهرچه
    عکس های خانوادگیشان را ولب تاب هایشان وتا اسباب بازی بچه ها یشان ( ازقبیل پی اس پی)

    وموبایلهایشان را باخود ببرند ومادر بی پناه را جلوی بچه چهار ساله اش تهدید بکنند که حرمتها

    شکسته نمیشود که انشاءالله مجتهدین بی تفاوت ما به خدا جواب خواهند داد