سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic

مصیبت به کدام معنا؟

چکیده : مصیبت آنجاست که این پست مهم در اختیار فردی نابلد قرار بگیرد و دستاوردهای عظیم انقلاب را در معرض خطر قرار دهیم باید از حضور کسانی که شایستگی دارند و پایبند به قانون اساسی بدون کم و کاست هستند و چهره‌ شناخته‌شده و امتحان پس داده در تاریخ انقلاب می‌باشند استقبال کنیم و خارج از نگاه‌های خطی و جناحی او را ترغیب کنیم که به این کارزار وارد شود. استفاده از واژ‌ه‌ها نباید موجب دلسردی برخی از گروه‌های دلسوز نظام شود. ...


سهیلا جلودارزاده

علی اکبر ولایتی گفته اگر در انتخابات آینده، ریاست جمهوری به دست اصولگرایان نیفتد مصیبت خواهیم داشت. شنیدن این سخن از زبان خیلی‏ها قابل هضم است، اما آقای ولایتی با توجه به سابقه، ریشه و شخصیتی که دارد، وقتی چنین حرفی را بر زبان می‏آورند جای سوال دارد. مسائل اقتصادی در کشور بسیاری از صنایع مهم و حیاتی را دچار مشکل کرده است. در سال‏هایی که با بیشترین درآمدهای نفتی تاریخ ایران مواجه بوده‏ایم، مشکل فقر و بیکاری همچنان وجود دارد. اینها شرایطی است که اصولگرایان هم به آنها اذعان دارند و بخشی از آن حاصل عملکرد آنها در سال‌های اخیر است. مقایسه این شرایط با شرایط دوران سازندگی و اصلاحات و حتی زمان دفاع مقدس که کشور بزرگ‌ترین مشکل تحمیل شده را از سر می‏گذراند، به روشنی می‏تواند حاصل عملکرد اصولگرایان را نشان دهد.

اصولگرایان شعار اصلی خود را بر اخلاق‏مداری در سیاست استوار کرده‏اند و تقریبا هر گروه خارج از محدوده خود را در این زمره نمی‏ دانند. از اصول اخلاقی مساله وفای به عهد از اهمیت بالایی برخوردار است، عهد سیاسی حاکمان و مردم ایران همان قانون اساسی است که امروز برخی از اصول آن به طور دقیق اجرا نمی‌شود. آیا این هم نباید جزو مصیبتی تلقی شود که آقای ولایتی آن را بیان کرده؟ اصولگرایان برای بهبود شرایط کشور شعارها دادند و وعده‏ها به میان کشیدند که نتوانستند در حد انتظار حتی در میان طیف خود آنها را به سرانجام برسانند.

مصیبت بیان شده از سوی آقای ولایتی برخی طرح‌های اساسی کشور به ویژه سند چشم‌انداز ۲۰ساله را که از آن عقب افتاده‌ایم را در بر نمی‌گیرد؟ پیشرفت در یک یا دو مورد و عقب‌گرد در ۱۰مورد از سوی کدام ناظر منصف سیاسی پذیرفتنی است؟ اینکه از اصولگرایان نباشد اگر به معنی واقعی اصولگرایی است یعنی اصولی که امام(ره) و مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند قطعا اصلاح‌طلبان هم در این تعریف می‌گنجند اما به کارگیری کلمه مصیبت و خارج کردن یک طیفی که به نام اصلاح‌طلب دارای پایگاه اجتماعی است بعید است که مورد قبول آقای ولایتی باشد.

مصیبت آنجاست که این پست مهم در اختیار فردی نابلد قرار بگیرد و دستاوردهای عظیم انقلاب را در معرض خطر قرار دهیم باید از حضور کسانی که شایستگی دارند و پایبند به قانون اساسی بدون کم و کاست هستند و چهره‌ شناخته‌شده و امتحان پس داده در تاریخ انقلاب می‌باشند استقبال کنیم و خارج از نگاه‌های خطی و جناحی او را ترغیب کنیم که به این کارزار وارد شود. استفاده از واژ‌ه‌ها نباید موجب دلسردی برخی از گروه‌های دلسوز نظام شود.

منبع: روزنامه آرمان



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

یک پاسخ به “مصیبت به کدام معنا؟”

  1. احمد گفت:

    بنده چون جوان و کم دانشم از این خواهر محترم تقاضا دارم به بنده بفرمایند دست آوردهای عظیم انقلاب کدام است؟
    سی و چهار سال از انقلاب گذشته و یک ترلیون دلار نفت فروخته شده و تعداد مساجد و روحانیون و امامزاده ها چند برابر شده ,دست آوردهای اقتصادی و اخلاقی ما کدامست؟بنده را ارشاد فرمائید.