سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » متهم کهریزک و افشاگر آن، هر دو در زندان...

متهم کهریزک و افشاگر آن، هر دو در زندان

چکیده :محمد داوری تنها زندانی است که مظلومانه بیش از سه سال و نیم است در پشت دیوارهای اوین حبس است و از دیدن آسمانی جزء آسمان اوین محروم شده است. اینک که جنایتکار اصلی بازداشتگاه کهریزک بازداشت شده، به خودی خود موید بیگناهی محمد داوری است، انصاف آن است که قوه قضاییه ضمن آزاد کردن محمد داوری از وی اعاده حیثیت نموده وتمامی خسارت اداری و مالی که وی طی سه سال و نیم گذشته متحمل شده را جبران نماید....


اسماعیل گرامی مقدم

یکی از زندانیان زندان اوین زادگاهش شهر راز است. واژه راز در زندگی روزمره مشهور به کاربرد فراوان است، متضاد آن شهرت به پیدا دارد، اما شهر راز درمیان مردمان ما گمنام است. این شهر راز را بخواهی پیدا کنی بایستی بر بام آلاداغ بایستی و افق دیدت را تا امتداد مرز ترکمنستان متمرکز کنی، شهر راز را خواهی یافت که فرزند شجاع و دلیرش راز مردمان را حفظ کرد و از برای رفع بلا برسر دیگر مردمان بیش از سه سال است در بند شده.

او همان محمد داوری است معلمی که شانزده ساله بود، به عشق دفاع از میهن به جبهه ها شتافت و در کسوت معلمی جوان خود را در دفاع از حقوق فرهنگیان و تقویت نهاد آموزش و پرورش پر بار ادامه داد. او در دفاع از جامعه فرهنگیان درطول مدت خدمتش در آموزش و پرورش همواره تحت فشارهای امنیتی، پایدار و مقاوم بر باورهای خود پافشاری نمود، حتی در این راه ماه ها زندان را قبل از وقایع ۸۸ تجربه کرد.

پس از انتشار نامه آقای کروبی به آقای هاشمی در سایت سحام نیوز که مسئولیت سردبیریش را برعهده داشت مردمی که مورد تجاوز و شکنجه قرار گرفته بودند به دفتر حزب اعتمادملی مراجعه می کردند تا گواه و شاهدی بر ادعای شیخ اصلاحات باشند و محمد ضمن گردآوری اسناد و مدارک که جزء با مصاحبه و فیلم برداری امکان تهیه آن نبود در آن شرایط سخت ، مصاحبه شوندگان ضمن اینکه تمایل شدید به مصاحبه و بیان لحظات سختی که بر آنها گذشته داشتند از آقای داوری می خواستند آبروی آنها حفظ شود و الحق و الانصاف محمد داوری به تعهد خود پایبند شد و تمامی فیلم ها را به آقای کروبی تحویل داد و او هم در اختیار آقای محسنی اژه ای قرار داد تا ضمن حفظ آبروی مردم ، حکومت رفتارهای دستگاه های امنیتی خود را اصلاح کند و به جرم مجرمان رسیدگی نماید، دستگاه قضایی علی رغم اینکه آقای کروبی مسئولیت تهیه گزارش های و فیلم ها را پذیرفت اما از بدو بازداشت محمد داوری، بازجویان اوین او را با قل و زنجیر، مدت های طولانی درسلول انفرادی تحت شدیدترین شکنجه های روحی و روانی به قصد اعتراف بر علیه خود و آقای کروبی قرار دادند. با وجود این محمد داوری شجاعانه در تمامی مراحل دادگاه اقدام خود را اصلاح گرایانه حقوق بشری و برگرفته از آموزه های دینی عنوان کرده بود آنچه امروز علاوه بر بازداشت غیر قانونی داوری دردناک است جلوگیری از ممانعت بیش از سه سال از مرخصی وی است.

این برخورد حاکمیت نمی تواند نشانی از قدرت نمایی باشد چون امروز قدرت نمایی حکومت ها بقدرت بسط آزادی بیان است وقتی حکومتی از مرخصی یک معلم فداکار تا این حد درحراس است چگونه می شود از قدرتمندی یک چنین حکومتی دفاع کرد!؟ طی گذشت بیش از سه سال و نیم محمد داوری به همراه فرزندان برومند ایران در زندان در عهدی که با مردم بسته اند با صلابت و صبوری سپری کردند و در همین دوران دشوار دچار خسارات و تحمل فشارهای روحی و جسمی فراوان شده اند، محمد داوری تنها زندانی است که مظلومانه بیش از سه سال و نیم است در پشت دیوارهای اوین حبس است و از دیدن آسمانی جزء آسمان اوین محروم شده است.

اینک که جنایتکار اصلی بازداشتگاه کهریزک بازداشت شده، به خودی خود موید بیگناهی محمد داوری است، انصاف آن است که قوه قضاییه ضمن آزاد کردن محمد داوری از وی اعاده حیثیت نموده وتمامی خسارت اداری و مالی که وی طی سه سال و نیم گذشته متحمل شده را جبران نماید.

جای بسی شگفتی است که رئیس دولت مستقر بازداشت آقای مرتضوی را از آن جهت زشت می داند که یکی تخلف کرده و آن کسی که تخلف را افشاء کرده بازداشت می شود! خوب است ایشان آن چیزی را که برای خود می پسندد برای دیگران نیز بپسندد! چگونه است وقتی محمد داوری بطور محرمانه از طریق آقای کروبی فیلم های اعتراف به تجاوز و شکنجه را که به گزارش کمیسیون تحقیق مجلس عامل اصلی آن حوادث دلخراش شخص سعید مرتضوی خوانده شد بجای اینکه سعید مرتضوی را بازداشت کنند محمد داوری را ماه ها دست در دستبند و پادر پابند درسلول انفرادی بدترین شکنجه های روحی و روانی را به وی اعمال کردند؛ آقای احمدی نژاد کجا بودند!؟ و بازداشت کسی را که افشاکننده آن جنایات بود عملی زشت ندانستند؟!

آقای احمدی نژاد! زشت آن است که جنابعالی یک مجرم اصلی را درپست های حساس اقتصادی می گمارید.

منبع: سحام نیوز



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

یک پاسخ به “متهم کهریزک و افشاگر آن، هر دو در زندان”

  1. معلم سبز گفت:

    اینجا باید از مهدی محمودیان کسی که چند سال قبل از سال ۸۸ درباره بازداشتگاه غیرقانونی کهریزک افشاگری کرد نیز یاد میشد.این موضوع اشکال مهمی در این نوشته است.آقای داوری عزیز به معنای واقعی افشاگر کهریزک نبود.اگرچه تلاشهای ایشان برای همیشه ستودنی است.