سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » عقب نشینی صریح روسیه از حمایت از سوریه/ مدودف: ما حامی بشار اسد نیستیم!...
» کشف جسد دهها جوان و نوجوان در حوالی شهر حلب

عقب نشینی صریح روسیه از حمایت از سوریه/ مدودف: ما حامی بشار اسد نیستیم!

چکیده :پس از ایستادگی در برابر دست کم سه قطعنامه شورای امنیت علیه سوریه، صد ها سخنرانی در مجامع بین المللی برای حمایت از حکومت سوریه و ارسال میلیون ها دلار اسلحه، حالا دیمیتری مدودف نخست وزیر روسیه می گوید که کشور حامی بشار اسد نیست. او گفته است: «هدف روسیه حمایت و حفاظت از رژیم بشار اسد نیست. هر روز، هر هفته و هر ماه که می‌گذرد شانس بشار اسد برای بقا کمتر و کمتر می‌شود.»...


کلمه – گروه بین الملل: «هدف روسیه حمایت و حفاظت از رژیم بشار اسد نیست. هر روز، هر هفته و هر ماه که می‌گذرد شانس بشار اسد برای بقا کمتر و کمتر می‌شود.» این سخنان نخست وزیر روسیه است که پس از حدود دو سال حمایت بی قید و شرط از دیکتاتوری حاکم بر سوریه، حالا به این نقطه رسیده است.

به گزارش کلمه، پس از ایستادگی در برابر دست کم سه قطعنامه شورای امنیت علیه سوریه، صد ها سخنرانی در مجامع بین المللی برای حمایت از حکومت سوریه و ارسال میلیون ها دلار اسلحه، حالا دیمیتری مدودف نخست وزیر روسیه می گوید که کشور حامی بشار اسد نیست.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز حرفهای مشابهی زده است لاوروف با تاکید بر اینکه تمام تلاش مسکو در برقراری ثبات در سوریه است اعلام کرده است که کرملین هیچگاه نگفته از نظام حاکم در سوریه خشنود است و آن را تایید می‌کند بلکه هدفش برقراری صلح در سوریه است.

او در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای بلژیکی خود اعلام کرد: ما از نظام کنونی حاضر در سوریه خرسند نبوده و نگفته‌ایم این نظام را قبول داریم و نیز به هیچ وجه از آن حمایت نمی‌کنیم. همه تلاش‌ها و اقدامات ما برای اجرای بندهای توافقنامه ژنو از جمله توافق برای تشکیل دولتی انتقالی است.

وزیر خارجه روسیه در ادامه خاطرنشان کرد: چیزی که ما بر آن تاکید داریم این است که ثبات در سوریه بار دیگر برقرار شود و شرایطی فراهم شود که مردم سوریه خودشان درباره سرنوشت رهبر، ملت و کشورشان تصمیم گیری کنند. این موضع ماست و در حمایت از شخص یا گروه خاصی نیست. امیدواریم که همپیمانان ما در سایر کشورها به تفسیر غلط از اقدامات روسیه درباره سوریه نپردازند.

این مسئول روسی همچنین به اظهارات اخیر ویکتوریا نولاند، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره ناامیدی روسیه از نظام سوریه و متوقف شدن کمک‌هایش به نظام حاکم در سوریه اشاره کرده و گفته است: امیدوارم آمریکا لزوم اقدام بر پایه بیانیه ژنو را درک کند، ما برای تقدیم کمک و برقراری ثبات در سوریه تلاش می‌کنیم.

تحرکات تازه مخالفان

به گزارش ایسنا، به نقل از الجزیره، هیات هماهنگی ملی سریه که از مخالفان مورد قبول دولت دمشق هستند، نشستی تحت عنوان “کنفرانس بین‌المللی سوریه برای سوریه‌ای دموکراتیک و کشوری مدنی” در ژنو با حضور ۳۰۰ شخصیت و ۳۵ حزب مخالف برگزار کردند که در این نشست راه‌های حل و فصل بحران سوریه با ممانعت از خشونت در این کشور مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست که بنا به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی به منظور تاکید بر اهداف اصلی مخالفان سوری از اعتراض برگزار شد، هیثم مناع، رئیس هیات هماهنگی‌ ملی سوریه در سخنانی فرانسه را متهم به جمع کردن شماری از سوری‌ها برای دیکته کردن خواسته‌هایش به آنها متهم کرد. او در این نشست دو روزه اعلام کرد: دولت فرانسه در تلاش است تا با سوء استفاده از اوضاع سوریه دوران استعمارگری خود را بار دیگر بازگرداند.

مناع در ادامه از اقدام دولت سوئیس مبنی بر عدم اعطای گذرنامه به ۶۷ مخالف سوری به این بهانه که آنها خاک سوئیس را ترک نخواهند کرد، انتقاد کرده و اعلام کرد این افراد جزء فعالان در زمینه‌ کمک‌های بشردوستانه و پزشکی و نیز جزء مهمترین شخصیت‌های مخالف در سوریه بودند. این کنفرانس با حضور بیش از ۱۰۰ شخصیت سوری، ساکن در کشورهای خارجی و عربی از جمله چهره‌های سیاسی مخالف، کارشناسان و پژوهشگران درباره سوریه از ۳۶ کشور برگزار شد.

این در حالی است که ائتلاف ملی مخالفان سوریه نیز که مخالفان تندرو دولت سوریه محسوب می‌شوند و دمشق آنها را به رسمیت نمی‌شناسد، نشست مشابهی را با عنوان “دوستان سوریه” با حضور نمایندگانی از ۵۵ کشور در پاریس، پایتخت فرانسه برگزار کرد. در این نشست که با حضور رهبران برجسته ائتلاف ملی مخالفان سوریه برگزار شد، شرکت کنندگان در خصوص نحوه حمایت از ائتلاف ملی مخالفان سوری به عنوان “تنها جایگزین نظام سوریه” گفت‌وگو کردند.

همچنین رهبران مخالفان سوریه نیز بر لزوم حمایت کشورهای جهان از ائتلاف ملی مخالفان سوریه از لحاظ مالی و تسلیحاتی تاکید کردند.

کشف دهها جسد در سوریه

گروه ناظر حقوق بشر سوریه، که مرکز آن در لندن است، از کشف اجساد دهها مرد جوان در نزدیکی شهر حلب خبر داده است. به گفته این نهاد مخالف حکومت سوریه، اجساد دست کم ۵۶ نفر درساحل رودخانه قویق در منطقه بوستان القصر حلب، از مناطق تحت تسلط شورشیان، یافت شده است.

به گزارش بی بی سی، دست‌های اکثر قربانیان این کشتار از پشت بسته شده و آنان با شلیک گلوله به ناحیه سر به قتل رسیده اند که ممکن است نشانه نوعی اعدام دستجمعی بدون محاکمه باشد. تصاویری ویدیویی از کشف این اجساد توسط فعالان مخالف دولت سوریه در سایت یوتیوب گذاشته شده است. یکی از فرماندهان ارتش آزاد سوریه گفته است که برخی از کشته شدگان نوجوانان کم سن و سال بوده اند.

این فرمانده به خبرگزاری فرانسه گفته است هنوز هم اجساد بسیاری از آب رودخانه بیرون کشیده نشده و احتمال دارد شمار کشته ها به ۱۰۰ نفر هم برسد. از آنجا که کارت شناسایی در اجساد یافت نشده، تعیین هویت کشته شدگان امکانپذیر نبوده است.

چندین ماه است که شهر حلب در شمال سوریه صحنه درگیری‌های شدید بین نیروهای دولتی و مخالفان بشار اسد، رئیس جمهور سوریه بوده است. درگیری های حلب علاوه بر تلفات انسانی گسترده و خسارات مالی فراوان به این شهر، صدها تن از ساکنان حلب را نیز آواره کرده است.



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

۸ پاسخ به “عقب نشینی صریح روسیه از حمایت از سوریه/ مدودف: ما حامی بشار اسد نیستیم!”

  1. صادق گفت:

    آقای خامنه ای یک روز هم متحدانتان اینگونه پشت شما را خالی میکنند!

  2. Yasooj گفت:

    خوب است آقاى خامنه اى هم دست از لجبازى بردارد. این رسم حکومت دارى نیست
    حتى داد علما و افراد سنتى مانند عسگراولادى هم در آمده. آقا جان به مردم مجال
    نفس کشیدن بدهید. انتخابات آزاد با حضور همه جناح ها و بدون استفاده از
    دوپینگ مالى و نظارتى و تبلیغاتى.

  3. Parsa گفت:

    چقدر سیاست کثیفه!!!!

  4. Persian_ppl گفت:

    انشا الله فیلم اعدام بشار اسد رو به زودی رو گوشیهامون بلوتوث کنیم مثل صدام

  5. greenof گفت:

    اسد بای بای!

  6. Liberalir2012 گفت:

    آدم شونت طلبی نیستم اما این یکبار را استثتا قائل شوید چون آرزویم این است که در رسانه ها ببینم که با بشار اسد همانگونه رفتار شود که با قذافی شد (شاید یک بیمار به نظر بیایم ) اما دوست دارم صحنه به زمین کشیده شدن بشار اسد را همچون همتایش قذافی ببینم و دوست دارم این صحنه را رهبر ایران و تمامی سپاهیان و بسیجیان حامی رهبری ببینند تا شاید به خود بیایند… البته شاید…

  7. MOJ1346 گفت:

    جناب سرباز امام !!!!! خامنه ای : چند تا کلمه می گم باهاش جمله بساز : شرف – غیرت – حقیقت – انسانیت – عدالت – قیامت – البته بعید می دونم با این کلمات جمله ای به ذهنت برسه . اما چون دلم براتون می سوزه و نمی خوام روفوزه بشی چند تا کلمه که لایق تو و امامته می گم باهاش جمله بساز : پستی ، رذالت ، خیانت ، دزدی ، دروغ ، جنایت ، حرام خواری ، کثافتکاری ، جنتی ، مصباح ، تمساح و عزراییل