سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » تنبل ترین مردم دنیا چه کسانی هستند؟ + نقشه...

تنبل ترین مردم دنیا چه کسانی هستند؟ + نقشه

چکیده :نتایج یک تحقیق در تهران این آمار را بالای 60 در صد نشان می داد اما در جدیدترین آمار تنبلی حرکتی که توسط مجله فوربس ومجلات دیگر مانند نشریه علمی لانست و بالاخره کمیته تحقیق المپیک لندن انجام شده خوشبختانه ایران در بین بیست کشور تنبل قرار ندارد و کشورهایی مثل ژاپن و انگلیس در کمال تعجب در این لیست حضور پررنگی دارند....


تنبلی و کم تحرکی یکی از بزرگترین مشکلات برای سلامتی بشر در دوران معاصر است.

چندی قبل خبری تحت عنوان تنبل ترین مردم دنیا منتشر شده بود که در آن ما ایرانی ها بعد از اعراب از تنبل ترین افراد جهان شمرده شدیم . البته این شاخص باید تحت عنوان تنبلی اجتماعی طبقه بندی می شد که با تنبلی به معنا داشتن کمترین تحرک فیزیکی متفاوت است.

به گزارش خبر آنلاین، شاخصه‌های سنجش تنبلی اجتماعی شامل مواردی نظیر«اهمیت کار در زندگی افراد یک جامعه»، «سختکوشی، زندگی بهتری را فراهم می‌کند یا خوش‌شانسی»، «ارائه ایده‌های جدید و خلاق بودن چه تأثیری بر پیشرفت دارد»، «پولدار بودن»، «کمک به مردم و نزدیکان»، «مطالبه پاداش و مزایای دولتی»، «عدم پرداخت کرایه وسایل نقلیه عمومی» و «تقلب در پرداخت مالیات»می شود.

البته نتایج یک تحقیق در تهران این آمار را بالای ۶۰ در صد نشان می داد اما در جدیدترین آمار تنبلی حرکتی که توسط مجله فوربس ومجلات دیگر مانند نشریه علمی لانست و بالاخره کمیته تحقیق المپیک لندن انجام شده خوشبختانه ایران در بین بیست کشور تنبل قرار ندارد و کشورهایی مثل ژاپن و انگلیس در کمال تعجب در این لیست حضور پررنگی دارند.

 

رتبه
کشور
درصد کم تحرکی
۱
مالت
۷۱.۹
۲
سوایزلند
۶۹
۳
عربستان
۶۸.۸
۴
صربستان
۶۸.۳
۵
آرژانتین
۶۷
۶
میکرونزیا
۶۶.۳
۷
کویت
۶۴.۲
۸
انگلیس
۶۳.۳
۹
امارات
۶۲.۵
۱۰
مالزی
۶۱.۴
۱۱
ژاپن
۶۰.۲
۱۲
دومنیکن
۶۰
۱۳
نامیبیا
۵۸.۸
۱۴
عراق
۵۸.۴
۱۵
ترکیه
۵۶
تصویر زیر نیز بیانگر میزان تنبلی در سطح جهان به تفکیک زن و مرد است.

 

 



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

۷ پاسخ به “تنبل ترین مردم دنیا چه کسانی هستند؟ + نقشه”

  1. صادق گفت:

    جالب اینکه تو روسیه و استرالیا زنان پر تحرک تر از مردان هستند.

  2. az diar fars گفت:

    اگر چند سال دیگه محمود خان را حفظ کنیم مطمئن باشید با دزدی هایی که در مملکت انجام میشه و با دیوار نوردی هایی که صورت می گیرد ، بعلاوه با سگ دو هایی که مردم برای یک لقمه نون می زنند ، قطعا ، در رده های آخر این آمار قرار خواهیم گرفت و شاید تنها نتیجه چند ساله ی محمود خان بر مسند قدرت همین باشه !

  3. ناشناس آشنا گفت:

    مردمی که در حکومت برده داری زندگی‌ و مبارزه میکنند باید فعالترین مردم جهان باشند!

  4. Jackmarck4 گفت:

    خالی بندیه تنبل ترین مردم دنیا مردم ایران هستن چون همیشه تعطیلن

  5. Meti_aria گفت:

    من تو تایلند زندگی می کنم و به نظر ام این لیست درست نیست! چون ۱- تایلند رو جزو فعالترین ها آورده ولی مردم اینجا فرای تصور ما ایرانی ها تنبل فیزیکی اند. (از نظر تنبل ذهنی که کلاً تعطیل) فقط یک قشر کارگر یدی دارن که کاری اند که اونها هم اکثراً اهل میانمار هستن چون همشون عقیده دارن کارگر تای کار نمی کنه! ۲- زنهاشون رو کم کار تر از مردها نوشته ولی اینجا اکثر کارها به دست زنها انجام میشه و مردهای کم در آمد فقط به اندازه پول خریدن یک شیشه مشروب کار می کنند! نه ذره ای بیشتر! کارگر شهرداری، ساختمان سازی، کارخونه ها و و و اکثراً زن هستند! من برای کمپانی خودم الان ۴ ماهه که آگهی دادم و کاغذ چسبوندیم و به ۴۰ نفر سپردیم ولی کسی پیدا نمیشه چون کار یدی باید انجام بده. حقوق ۲۰۰% حد رایج و قانونی این کشور دارم اعلام می کنم ولی هر کی میاد میبینه که کار اینجا پشت میزی نیست در میره!

  6. Fg گفت:

    کشورهای ۳ دسته اول تلاش می‌کنند تا تنبل ها بخورند و تنبلی کنند ;)

  7. Ami_amitis گفت:

    احتمالا اصلا ایرانی ها رو تو این آمار حساب نکردن. ما خودمون یه شاخص تنبلی هستیم و دیگران رو با ما میسنجند.