سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » سقوط ارزش بورس و افت ناگهانی قیمت ها؛ شرکت های بزرگ در صف فروش...

سقوط ارزش بورس و افت ناگهانی قیمت ها؛ شرکت های بزرگ در صف فروش

چکیده :وضعیت نامناسب بازار سهام از ۹ دی ماه و با توقف ناگهانی ۶ شرکت جلودار بازار سهام ، ابلاغ دستورالعل خرید اعتباری شروع شده و سپس تحت تاثیر مسائل مربوط به هدفمند سازی یارانه ها، اختلاف ها، بدقولی در بازگشایی نمادها،ارایه گزارش های ۹ ماهه دور از انتظار اغلب شرکت ها، اعلام بازنشستگی رئیس کل بانک مرکزی و توجه برخی بورس بازان به بازار مسکن ، رشد روزهای اخیر ارز و غیره قرار گرفته است. به این فهرست البته باید تحریم ها را هم افزود که خبرگزاری فارس به آن اشاره نکرده است....


ادامه افت ۴درصدی قیمت ها و صف های فروش سنگین اکثرشرکت های بزرگ موجب شد تا شاخص بورس دریک ساعت اول معاملات با ۴۵۵ واحد ریزش به کانال ۳۶ هزار واحدی نزول کرد تا دومین عقب نشینی مهم را تجربه کند.

به گزارش فارس، روند منفی روزهای گذشته بازار سهام امروز هم تکرار و تشدید شد تا در ادامه ادامه افت ۴درصدی قیمت ها و صف های فروش سنگین اکثرشرکت های بزرگ ، شاخص بورس در یک ساعت اول معاملات با ریزش ۴۵۵ واحدی مواجه شده و به کانال ۳۶ هزار تایی عقب نشینی کند. کانالی که سوم دی ماه با افزایش ۷۸۸ واحدی ( که بالاترین رکورد افزایش روزانه تاریخ شاخص است) برای اولین بار فتح شده بود.

با این رویداد ،شاخص بورس به ۳۶ هزار و ۸۲۱ واحدی رسید و برای دومین مرتبه درهفته جاری کانال مهم دیگری را از دست داد، چرا که ۳۰ دی ماه هم به دلیل جو روانی منفی شدید بازار ، با ۴۴۴ واحد ریزش به کانال ۳۷ هزار واحدی عقب نشینی کرده بود.

براساس این گزارش، وضعیت نامناسب بازار سهام از ۹ دی ماه و با توقف ناگهانی ۶ شرکت جلودار بازار سهام ، ابلاغ دستورالعل خرید اعتباری شروع شده و سپس تحت تاثیر مسائل مربوط به هدفمند سازی یارانه ها،اختلاف ها، بدقولی در بازگشایی نمادها،ارایه گزارش های ۹ ماهه دور از انتظار اغلب شرکت ها، اعلام بازنشستگی رئیس کل بانک مرکزی و توجه برخی بورس بازان به بازار مسکن ، رشد روزهای اخیر ارز و غیره قرار گرفته است.

به این فهرست البته باید تحریم ها را هم افزود که خبرگزاری فارس به آن اشاره نکرده است.

این درحالی است که نگرانی های اغلب سرمایه گذاران از تشدید روند نزولی قیمت ها و شاخص بورس منجر به تشکیل صف های فروش سهام همه شرکت های بزرگ حتی خودرو سازها آن هم به رغم افزایش قیمت محصولات این گروه شده و به نظر می رسد در صورت عدم حمایت از سهام شرکت های بزرگ، روند نزولی شاخص بورس تا پایان معاملات تشدید شود.

در این میان شرکت های ملی مس ، فولاد مبارکه، نفت و گاز پارسیان،سرمایه گذاری غدیر، گل گهر ، چادرملو، فولاد خوزستان، پتروشیمی خارک و پتروشیمی خارک با اثر ۷۳ تا ۱۱ واحدی بیشترین نقش را در ریزش یک ساعت اول معاملات شاخص بورس داشتند.



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

یک پاسخ به “سقوط ارزش بورس و افت ناگهانی قیمت ها؛ شرکت های بزرگ در صف فروش”

  1. khosrow گفت:

    وقتی‌ که سرمایه گذاری در داخل کشور به خاطر نبود ضوابط، بی‌ اعتمادی، تورم، و سقوط پول ملی‌ ، امکان پذیر نباشد، ارزش شرکت‌ها هم کم خواهد شد، اقتصادی که محور اصلی‌ آن تجارت با خارج از کشور باشد نتیجه‌اش همین هست. اقتصاد را فقط با فراهم کردن امکانات سرمایه گذاری و ضوابط قابل اطمینان میتوان زنده نگاه داشت.