سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » چرا با زورگیران نقابدار ارزشی برخورد نمی شود...

چرا با زورگیران نقابدار ارزشی برخورد نمی شود

چکیده :اگر حضرت علی (ع) با زورگویان منتسب به قدرت وثروت سخت می گرفتند و با مردم عادی مدارا می نمودند، امروز زورگویان جریانی خاص، امنیت روانی مردم را سلب کرده اند، علنا" تبلیغ خشونت می نمایند، از وحدت تنفر دارند، نانشان در بلواهای سیاسی طبخ می شود، ولی زهی درد وتاسف که نه تنها چنین زورگویان نقابدار که از دین بهره ابزاری می برند، متنبه نمی شوند، بلکه باورهای غلط مدیریتی آنها برجامعه تحویل می شود....


حسن فاتحی

اعدام دوجوان با عنوان زورگیر و آن هم در فاصله زمانی اندک از انتشار کلیپ منتسب به آنها، در افکار عمومی سوالات متعددی ایجاد کرده است که در صورتی که حاکمیت اسلامی به طریق درست وعلمی بدین سوالات جواب ندهد، ای بسا نتیجه عکسی از چنین اقدامات قضائی در افکار عمومی شکل گرفته باشد.

مردم می پرسند، چرا باسرعت بیشتری پرونده دو بزهکار تحت عنوان زورگیری مختومه می شود، ولی به پرونده بزهکاران سیاسی و اقتصادی حساسیت آنچنانی نشان داده نمی شود؟

مردم می پرسند، چرا به علل بوجودآورنده آسیبهای اجتماعی آنچنانکه زیبنده حکومت دینی است، پردازش نمی شود، ولی وقتی اتفاقهای ناگوار اخلاقی رخ می دهد، به عنوان مسکن افرادی را درملاء عام اعدام می نمایند وتازه صباحی دیگر نیز نه تنها بزهکاری کم نمی شود بلکه زیاد هم می شود؟

افکارعمومی زمزمه می نمایند که مگر جرم سیاسیونی که درنقاب ارزش، جنگ قدرت را به افکار عمومی کشیدند، کمتر ازجرم این دو بزهکار جوان بوده است؟

چرا با آنهائی که کلمات قشنگی می زنند ولی در نقاب ارزش، دنبال منویات غیراخلاقی تیمی سیاسی تبه کارانه خود هستند، برخورد نمی شود؟

چرا باید افرادی در این مملکت اسلامی، با تفکر بیمار مدیریتی مردم را نسبت به باورهای اخلاقی سست نمایند، تا سرانجام جوانانی بزهکار نیز با نسیه پنداشتن نعوذبالله… خدا وقیامت دست به جنایت بزنند؟

آیا تاثیر الگوهای فرصت طلب و البته نقابدار، دربراندازی ارزشهای اعتقادی مردم کمتر از خطا و گناه این این دو مجرم جوان زورگیر می باشد؟

اینکه حاکمیت اسلامی بایستی با ناامن کنندگان فضای امنیتی جامعه برخورد نماید، جای بحثی ندارد، منتها چرا بامجرمان سیاسی واقتصادی چنین برخوردهای سریعی صورت نمی پذیرد؟

من فکر می کنم حساسیتی که مولایمان حضرت علی (ع) نسبت به بزهکاران سیاسی واقتصادی داشتند، به هیچ وجه قابل قیاس باشرایط امروز ما نیست به دلایل زیر:

الف – حضرت علی (ع) حساسیتی که به خودیها داشتند ،بسیار متفاوتر اززمان ما بود، درزمان ما خودیها مصونیت دارند،درقانون نانوشته ای هرکاری دلشان خواست انجام می دهند و اگر هم مظلومانی ازجنس عوام که قربانی این خودی ها می شوند، ازظلم آنها شاکی شوند،سیستم مدیریتی طوری تعبیه شده است که درنهایت شکایت مظلوم به دست ظالم رسیدگی می شود، ولی درحکومت علوی پیرزنی ضعیف چنان توانی داشت که درصورتیکه منطقی پشت شکایتش باشد،فرماندار ایالتی را برکنارنماید.

ب- حضرت علی (ع) اگر حدود الهی را درمورد سارقان اموال مردم روا می داشتند، درکنار آن سارقان عقیدتی و اخلاقی مردم را نیز تحت کنترل داشتند، متاسفانه امروز دزدهای نقابدار درلباس ارزش، رانت خواری می نمایند، ضعفا را طعمه بولهوسی خود قرار می دهند ،خودرا ارباب و مردم محروم را رعیت تصور می نمایند.

ج- اگر حضرت علی (ع) با زورگویان منتسب به قدرت وثروت سخت می گرفتند و با مردم عادی مدارا می نمودند، امروز زورگویان جریانی خاص، امنیت روانی مردم را سلب کرده اند، علنا” تبلیغ خشونت می نمایند، از وحدت تنفر دارند، نانشان در بلواهای سیاسی طبخ می شود، ولی زهی درد وتاسف که نه تنها چنین زورگویان نقابدار که از دین بهره ابزاری می برند، متنبه نمی شوند، بلکه باورهای غلط مدیریتی آنها برجامعه تحویل می شود.

د- حضرت علی (ع) زورگویان سیاسی واقتصادی را سرجایشان می نشاندند با هر قیمتی که شده باشد، ولی امروز زورگیران سیاسی واقتصادی چنان تورم و ناامنی روانی ایجاد نموده اند که جوانان مردم ازبیکاری بزهکار می شوند و سر آخر هم بجای تنبیه علل زاینده آسیبها با معلولها برخورد می شود.



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

یک پاسخ به “چرا با زورگیران نقابدار ارزشی برخورد نمی شود”

  1. عباس آقا گفت:

    والله اولین و بزرگترین “زورگیر” همین حاکمیت است که از “باج گیر” حالا دیگر تبدیل شده است به زور گیر. چهل هزار تومان با هزارتا منت به ما میدهد آنوقت قیمت کالاها و سرویس های خود را پنج برابر می کند. این زورگیرتر است یا آن دوجوانی که روی جهالت، خریت، نیاز مالی، زیاده خواهی، گردن کلفتی دست به آن دزدی زدند. اگر آنها بفاصله کمتر از یک ماه اعدام شدند، حساب کنید مجازات این حاکمیت زورگیر و در راس آن رهبر بسیار محبوب ما چه باید باشد که در روز روشن میروند پشت میکروفون که به خانه هایتان برگردید وگرنه خونتان به گردن خودتان است. این زروگیر تر است یا آن دوجوان. این است عدالت اسلامی که برای آن به گفته شما قیام کردیم. ما که اصلا از اول حرفی از اسلام نمی زدیم.