سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic

عاقبت تند‌روی

چکیده :وقتی این روند برخورد از اصلاح‌طلب‌های هم عبور کرده و به لایه‌های معتدل اصولگرا می‌رسد باعث حذف نیروهای باسابقه که دارای کارنامه روشنی در مدیریت هستند، می‌شود. برای جلوگیری از این رفتارها در وهله اول باید درصدد اصلاح این‌گونه رفتارها با فعال شدن کسانی که نفوذ بر آنها دارند، شد. در وهله دوم بخشی از نخبه‌های هستند که باید در مقابل این رفتارها دست به روشنگری و شفاف‌سازی بزنند که بی‌شک روشنگری سرمایه هر جامعه پیشرفته است. ...


آذر منصوری

امروزه شاهد هجمه‌هایی روی نیروهای منتقد یا معتدل هستیم. این هجمه‌های که به‌تازگی در واکنش به سخنان نیروهای معتدل اصولگرا هم اتفاق می‌افتد را باید به‌طور خاص درگذشته اصو‌لگرایان تندرو و به‌طور عام در گذشته جریان اصولگرایی ریشه‌یابی و آسیب‌شناسی کنیم. قطعا با مرور بر گذشته اصولگرایان می‌بینیم که این تندروی‌های مربوط به‌حال حاضر نیست و ریشه درگذشته دارد و ما سابق بر این هم شاهد این قبیل رفتارها بوده‌ایم.

ما در گذشته هم شاهد بوده‌ایم که هر چهارسال و با نزدیک شدن به هر دوره از انتخابات این بداخلاقی‌های بیش از هر زمان دیگری صوت می‌گیرد. در گذشته این‌گونه رفتار‌های پررنگ‌تر از امروز آسیب‌شناسی می‌شد. به‌نظر می‌رسد که دو دلیل عمده موجود است تا ما شاهد این‌گونه رفتارها باشیم. اولین علت بی‌شک موضوع انتخابات پیش رو است. یکی از شیوه‌های انتخاباتی تندروها تخریب رقباست و فرقی هم نمی‌کند که این رقیب انتخاباتی از چه جریانی باشد و اصولگرا و اصلاح‌طلب در مقابل این تخریب‌های مصونیت ندارند. هدف تندروها، از میدان به در کردن رقیب است و در این میدان رقابت از تهمت زدن و تخریب دریغ نمی‌کنند. علت دوم که این رفتارها را به‌وجود می‌آورد، فقدان سازوکاری برای اصلاح رفتارهاست.

امروزه باید سازوکاری برای اصلاح رفتارها به کار گرفت اما به‌نظر می‌رسد که رغبت لازم از سوی رقیب در این زمینه دیده نمی‌شود. دغدغه اصلی زمانی است که این افراد با استفاده از برخی تریبون‌های درحال پیش‌روی هستند و هدف آنها شکل‌گیری انتخاباتی دوقطبی است. نتیجه این رفتارها بر جامعه بی‌تردید تاثیرگذار است. وقتی این روند برخورد از اصلاح‌طلب‌های هم عبور کرده و به لایه‌های معتدل اصولگرا می‌رسد باعث حذف نیروهای باسابقه که دارای کارنامه روشنی در مدیریت هستند، می‌شود. برای جلوگیری از این رفتارها در وهله اول باید درصدد اصلاح این‌گونه رفتارها با فعال شدن کسانی که نفوذ بر آنها دارند، شد. در وهله دوم بخشی از نخبه‌های هستند که باید در مقابل این رفتارها دست به روشنگری و شفاف‌سازی بزنند که بی‌شک روشنگری سرمایه هر جامعه پیشرفته است.

منبع: روزنامه آرمان



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.