سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic

بگذارید همه سخن بگویند

چکیده :اصولي كه جز استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي نيست و مردم به خاطر آنها قيام كردند و حاصل خون همان مردم، قانون اساسي شد. اين در حالي است كه برخي اصول قانون اساسي طي سال‌هاي اخير فراموش شده و پرواضح بود كه ما در انتظار واكنش اصولگراياني بوديم كه طي اين سال‌ها خاموش...


فاطمه راکعی

پس از انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۸۸ امیدوار بودیم در میان اصولگرایان که سال‌ها به عنوان رقیب سیاسی به آنها نگاه می‌کردیم، افرادی که به سلامت نفس شهرت داشتند به دلیل پایبندی به اصول اخلاقی که همواره شاکله زندگی آنها بوده پادرمیانی کنند و به برخی تهمت‌ها خاتمه دهند. افرادی که ترس در کلام آنها وجود ندارد و صراحت و تقوا را پیشه ادبیات کلامی خود کرده‌اند.

انتظار می‌رفت این افراد صدیق در برابر تندروی‌ها، اتهامات، اهانت‌ها، وارد شوند و به دفاع بپردازند، دفاع از جریانی شناخته شده که میلیون‌ها طرفدار، هوادار و سمپات دارند اما با عینک بدبینی زیرسوال می‌رود. انتظار منطقی این بود افراد غیرهمفکر و غیرهمسو که قواعد بازی سیاست را آموخته‌اند وارد میدان شوند تا از ادامه این روند جلوگیری شود. در واقع انتظار از افرادی که سال‌های سال فعالیت حزبی داشته‌اند این بود که در مقابل چهره‌های ضد تخریب که ظهور ناگهانی داشته‌اند به خاطر دفاع از اصول مشترک انقلاب اسلامی به دفاع از رقبا بپردازند. اصولی که جز استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی نیست و مردم به خاطر آنها قیام کردند و حاصل خون همان مردم، قانون اساسی شد. این در حالی است که برخی اصول قانون اساسی طی سال‌های اخیر فراموش شده و پرواضح بود که ما در انتظار واکنش اصولگرایانی بودیم که طی این سال‌ها خاموش بودند.

بنابراین باید از آقای عسگراولادی، رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری که از زندانیان سیاسی رژیم شاه هم هستند تشکر کرد که سکوت غیرقابل باور و طولانی مدت را شکستند و به هر دلیل که خود بهتر می‌دانند آن را ادامه ندادند.

روش آقای عسگراولادی اتفاق بزرگی است برای اینکه همه گروه‌های سیاسی به‌ویژه اصلاح‌طلبان و اصولگرایان سنتی وارد یک فضای گفتمانی شوند؛ دو گروه موثر سیاسی که طی ۳۰ سال پس از انقلاب همواره در رقابت با یکدیگر بود‌ه‌اند و گاهی افراطیون دو جناح با رفتارهای خود باعث گله‌مندی هم می‌شدند اما سلامت این دو گروه سیاسی تا اندازه‌یی بود که پیروزی چپ یا راست باعث بر هم خوردن قواعد بازی نمی‌شد و کشور به بهترین شیوه اداره می‌شد. اکنون که فرصتی مغتنم پیش آمده و به برکت آن همه باید در یک فضای منطقی به سخن گفتن با یکدیگر بپردازند.

منبع: روزنامه اعتماد



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.