سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » تغییر رمز از «انتخابات آزاد» به «انتصابات شفاف»...

تغییر رمز از «انتخابات آزاد» به «انتصابات شفاف»

چکیده :حال که به «مهندسی انتخابات» اعنقاد دارید، حال که هر روز از این قطار (کشتی یا هر چیز دیگری که می خواهید بنامید) عده ای را پیاده می کنید، حال که از شراکت در قدرت با هر کسی که «دیگری» است وحشت دارید، حال که با صراحت از «سلطنت فقیه» سخن می گویید، حال که قانون و شرع را همچون موم در دستان خود به شکلی در می آورید که هرچه بر خلاف منافع خودتان می یابید خلاف قانون و خلاف شرع بنامید، حال که جایگاه افراد را در «زمین و ملاء اعلی» تعیین می کنید، کمکتان می کنیم تا قدمی دیگر در راه شفاف سازی روش و منش و باورهایتان بردارید و بجای «انتخابات آزاد»، از شما می خواهیم حداقل در «انتصابات» تان «شفاف» باشید و بگویید اراده تان در به قدرت نشاندن چه کسی شکل گرفته است....


کلمه – سید کاظم قمی:

در پی اعلام خواسته ی مشروع و قانونی مبنی بر برگزاری انتخابات آزاد از سوی منتقدان جریان اقتدارگرایی، آب در لانه ی مورچگان افتاده و در یک کنسرت هماهنگ که آهنگساز آن «تک تیرانداز» توپخانه نشین است، تکرار آن را رمز احیای فتنه نامیده اند.

کوچک و بزرگ صف کشیده اند تا پس از کنسرت پر سر و صدای نهم دی ماه امسال (که قرار بود آرام بخش پریشان‌حالی شان باشد اما ظاهرا نشد)، به لعن و نفرین و از بر خوانی بولتن های ویژه بپردازند و میزان وفاداری خود بنمایانند. تلاش می کنند راه را بر شنیدن هر صدایی جز خود ببندند، غافل از این که اگر گوش های مردم را هم بتوان بست (که پس از انتشار آمار رویگردانی از رسانه های دولتی، میزان موفقیت چنین اقدامی را باید با دیده ی تردید نگریست)، خودکامگان را توان تسلط بر اندیشه ها نیست.

آیا به راستی درخواست برای انتخابات آزاد را می توان تکرار سخن غرب و غربگرایان دانست؟ آنگاه تکلیف اعلام چنین درخواستی از سوی بنیانگذاران نظام جمهوری اسلامی در سال های مبارزه با نظام ستمشاهی چه می شود؟ لابد دستور به بازنویسی تاریخ خواهند داد تا از رمز فتنه پاک گردد! همانگونه که فیلم ها و عکس های تاریخی را با کمک تکنولوژی عاریت گرفته از «غرب» پاکسازی و بازسازی می کنند. اما مگر چند بار می توان تاریخ را بازنویسی کرد؟ آیا به زودی شاهد آن خواهیم بود که سخن از جمهوریت و اسلامیت نظام، مردم سالاری دینی، مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، تعیین سرنوشت شهروندان به دست خویش، قانون گرایی و … نیز در شمار اسامی رمز درآید؟

اگر چنین است، شاید بد نباشد که به جای «انتخابات آزاد» از «انتصابات شفاف» سخن بگوییم. حال که به «مهندسی انتخابات» اعنقاد دارید، حال که هر روز از این قطار (کشتی یا هر چیز دیگری که می خواهید بنامید) عده ای را پیاده می کنید، حال که از شراکت در قدرت با هر کسی که «دیگری» است وحشت دارید، حال که با صراحت از «سلطنت فقیه» سخن می گویید، حال که قانون و شرع را همچون موم در دستان خود به شکلی در می آورید که هرچه بر خلاف منافع خودتان می یابید خلاف قانون و خلاف شرع بنامید، حال که جایگاه افراد را در «زمین و ملاء اعلی» تعیین می کنید، کمکتان می کنیم تا قدمی دیگر در راه شفاف سازی روش و منش و باورهایتان بردارید و به جای «انتخابات آزاد»، از شما می خواهیم حداقل در «انتصابات» تان «شفاف» باشید و بگویید اراده تان در به قدرت نشاندن چه کسی شکل گرفته است.

 

آرشیو نوشته های دیگر این نویسنده

 



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

۵ پاسخ به “تغییر رمز از «انتخابات آزاد» به «انتصابات شفاف»”

  1. آرام گفت:

    خیلی عالی نوشتی حیف کم بود

  2. محق گفت:

    کمکتان می کنیم تا قدمی دیگر در راه شفاف سازی روش و منش و باورهایتان بردارید و به جای «انتخابات آزاد»، از شما می خواهیم حداقل در «انتصابات» تان «شفاف» باشید و بگویید اراده تان در به قدرت نشاندن چه کسی شکل گرفته است.

    قال احمدی نژاد دامت سکراته : رییس جمهور را خدا تعیین می کند +

    نحن نقول : در اطاعت از ولایت مطلقه فقیه , رییس جمهور را شورای نگهبان تعیین می کند =

    حاصل جمع : شورای نگهبان به نیابت یا به وکالت از مقام رفیع ولایت برابرند با خدا ! ! !

  3. Grlsr گفت:

    درود بر وجدان های آگاه و فهیم …

  4. محمد گفت:

    ماجرای عسگراولادی:
    مهندسی انتخابات اینبار با مشکل عظیمی چون احمدی نژاد و پرونده زیر بغلش مواجه شده است. این مساله ممکن است آنها را با بن بستی وحشتناک مواجه کند. عسگراولادی طبق ماموریت و به طور موذیانه هم ماجرای ۸۸ را یک فتنه خارجی خوانده و هم تا حدی یک روزنه برای اصلاح طلبان باز کرده که اگر بن بست جدی و چاره ناپذیر شد، به حرفهای او رفرنس دهند و بگویند عسگراولادی حرفهای قابل تاملی زده بود و ما گوش نکردیم. به این ترتیب یک روزنه برای فرار از بن بست برای خود باز کرده اند. این یک بازی است که نباید گول بخوریم.
    انتخابات بدون آزادی محصورین و زندانی ها تحریم باید شود. داستان انتصابات در ایران را جنگل نشینان آمازون هم می دانند. ما باید به دنبال راه حل قاطع و موج آفرینی قوی باشیم. تحریم همه جانبه خواب را از سر آنها خواهد ربود و تفرقه را در میان آنها روز به روز افزایش خواهد داد و این جامعه ما را به مرگ دیکتاتورش نزدیک می کند.

  5. محق گفت:

    در تکمیل نظر خود عرض می کنم که :

    آنها برابر با خدا نیستند , آنها بالاتر از خدایند زیرا که خداوند در هیچ وقت و هیچ جا هیچ رییس جمهوری را بر هیچ مردمی تحمیل نکرده است .

    اکنون نیز اگر خدا میخواست می توانست بر خلاف سنن گذشته رییس جمهوری را بر مردمان شرق و غرب تحمیل نماید.

    راستی چرا خداوند امام زمان را ظاهر نمی کند تا بدون رضایت مستضعفین با استفاده سببی از امثال شورای نگهبان , سپاه و اطلاعات, آن حضرت را به ریاست اهل عالم نصب نماید ؟

    خداوندی که بالفعل امیرالمومنین علیه السلام را بر مردمان جهان تحمیل نکرد هیچ کس دیگر را نیز ولو امام زمان (عج) بدون انتخاب عاشقانه ما بر ما حاکم نخواهد کرد .

    درود بر همه منتظران واقعی و حقیقی بخصوص آقایان موسوی و کروبی .