سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic

درگذشت پدر شهید حسن شاهچراغی

چکیده :پدر شهید والامقام سید حسن شاهچراغی نماینده دامغان در مجلس شورای اسلامی و سرپرست اسبق موسسه کیهان و برادر حجت الاسلام والمسلمین شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری درگذشت....


پدر شهید سید حسن شاهچراغی نماینده دامغان در مجلس شورای اسلامی و سرپرست اسبق موسسه کیهان و برادر حجت الاسلام والمسلمین شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری درگذشت.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا “سید مسیح شاهچراغی”، در سال ۱۳۳۰ شمسی وارد حوزه دامغان شد و نزد آیات میرزا آقای ترابی، عالمی، خدایی و نصیری به فراگیری علوم دینی پرداخت و پس از آن بیش از نیم قرن از عمر خود را صرف تعلیم علوم دینی و معارف اهل بیت علیهم السلام کرد و به تربیت طلاب اهتمام ورزید.

وی متولد ۱۳۰۲ هجری شمسی در روستای حسن آباد دامغان بود و تحصیلات مقدماتی را در همان روستا گذارنید و سپس جهت کسب محضر علماء و طیّ مراتب علوم فقهی به حوزه علمیه دامغان پای نهاد.

حجت الاسلام و المسلمین “سید مسیح شاهچراغی” در خانواده ای اهل علم و حلم و تقوی به دنیا آمد. دو تن از برادران بزرگوار ایشان حضرت حجت الاسلام و المسلمین مرحوم کربلایی سید طاهر شاهچراغی(ره) “خطیب توانا و عارف واصل” و حضرت آیت الله حاج سید محمد شاهچراغی “امام جمعه سمنان و نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری”از علمای بنام استان سمنان هستند.

از این عالم آثار مکتوب فراوانی باقی مانده است که اکثرا در زمینه های حدیثی و مجموع اشعار مذهبی است ولی از بین این آثار،تنها کتاب «کیمیای حکمت» در سال ۱۳۸۰ توسط نشر حرم قم و با مقدمه حجت الاسلام سید رضا تقوی به زیور چاپ آراسته شده است.همچنین اشعار بسیاری از ایشان به صورت پراکنده در نشریات و مجموعه های شعری به چاپ رسیده است.



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.