سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » مهدی تحققی ؛ ممنوع التدریسی و ۵ سال زندان...

مهدی تحققی ؛ ممنوع التدریسی و ۵ سال زندان

چکیده :وید: "خود آقای تحققی زمانیکه می دیدند این بزرگ مردان در زندان هستند بسیار رنج می بردند. این عزیزان دربند، کوهی از تجربه و اعتبار هستند و فرصت ها و سرمایه هایی هستند که در زندان هدر می روند. به هر حال آرزوی هر ایرانی است که کشور پیشرفت کند و فرزندانمان آینده بهتری داشته باشند. امیدوارم مسئولین هر چه زودتر درصدد رفع این اشتباهات برآیند تا به آرامش برسیم و این اتفاقات ناگوار دائما تکرار نشود. همه عزیزان از زندان آزاد شوند و شرایط آزاد و خوب برای همه مهیا...


مأموران امنیتی هجدهم دی به منزل مهدی تحققی مراجعه و بدون هیچ توضیحی او را به زندان اوین منتقل کردند.

آزاده علیزاده، همسر مهدی تحققی در این زمینه به “جرس” می گوید: “حدود یکماه پیش از اجرای احکام با همسرم تماس گرفتند اما هنوز حکم دادگاه تجدید نظر به او ابلاغ نشده بود و رسما حکمی را دریافت نکرده بودند. تا اینکه روز دوشنبه هیجدهم دی ماه از پلیس امنیت با حکم جلب آمدند و او را بازداشت کردند. زمانی که ایشان را بردند، گفتند تماس می گیرد و هنوز اطلاع دقیقی ندارم اما آنطور که از خانواده های زندانیان شنیدم به بند ۳۵۰ اوین منتقل شده است.”

وی در ادامه با ابراز تاسف از صدور حکم برای همسرش خاطرنشان می کند: “آقای تحققی در دادگاه بدوی به پنج سال زندان و ده سال اقامت اجباری در زاهدان محکوم شده بود که بعد به یکسال حبس و ده سال تبعید به خراسان تبدیل شد. این در حالی است که ایشان عضو شورای سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی هستند و فعالیت هایشان مطابق با قانون احزاب کاملا قانونی و علنی بوده است. زمانیکه که این حکم را صادر کردند برای همه واقعا دور از ذهن و عجیب بود؛ اگرچه با توجه به دستگیری ها و صدور احکام سنگین برای دیگر اعضای سازمان، احتمال آن می رفت.”

همسر این عضو سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران تصریح می کند: “واقعا جای تاسف دارد که نیروها و مهره هایی که قابلیت هایی زیادی دارند و باید از آنها برای آبادانی کشور استفاده شود، در گوشه زندان بسر می برند.”

مهدی تحققی در سال ۸۹ نیز بازداشت و پس از تحمل هفته ها حبس در انفرادی به قید وثیقه آزاد شده بود. وی در دوران بازجویی با مقاومت و ایستادگی حاضر به اعتراف به جرم های نکرده نشد، و این امر باعث شد بازجویش به او بگوید که به علت سرسختی و عدم همکاری به زندان و تبعید به بدآب و هواترین منطقه کشورمحکوم می‌ شود.

خانم علیزاده با اشاره به اولین بازداشت همسرش بیان می کند: “در روز پنجم اسفند ماه سال۸۹ چند مامور به منزل آمدند و بعد از تفتیش و بازرسی و دست نوشته ها و کامپیوتر را بهمراه همسرم بردند. وقتی از آنها پرسیدم اتهامش چیست؟ گفتند که بخاطر یکسری از سوء تفاهمات ایشان را با خود می برند که حدود ۵۴ روز (چهل روزانفرادی) در بازداشت بودند. سپس در بهمن ماه سال گذشته آقای تحققی را به تبلیغ علیه نظام و توهین و تبانی بر هم زدن نظم عمومی متهم کردند. بعد در دادگاه اتهام اقدام علیه امنیت ملی را مطرح کردند که ایشان گفتند این اتهام تفهیم نشده اما به همسرم پاسخ دادند که خب، حالا دارید تفهیم اتهام می شوید و در خود دادگاه اقدام علیه امنیت ملی را هم اضافه کردند.”

هم اینک ابولفضل قدیانی، بهزاد نبوی، مصطفی تاجزاده، فیض الله عرب سرخی و احمد هاشمی از اعضای سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در حال گذراندن احکام ناعادلانه خود هستند و مشکلات جسمانی زیادی دارند. همچنین پس از انتخابات سال ۸۸ دکتر عبدالله ناصری و علی باقری دو عضو دیگر شورای مرکزی سازمان بازداشت و ماهها در زندان بسر بردند.

همسر تحققی می گوید: “خود آقای تحققی زمانیکه می دیدند این بزرگ مردان در زندان هستند بسیار رنج می بردند. این عزیزان دربند، کوهی از تجربه و اعتبار هستند و فرصت ها و سرمایه هایی هستند که در زندان هدر می روند. به هر حال آرزوی هر ایرانی است که کشور پیشرفت کند و فرزندانمان آینده بهتری داشته باشند. امیدوارم مسئولین هر چه زودتر درصدد رفع این اشتباهات برآیند تا به آرامش برسیم و این اتفاقات ناگوار دائما تکرار نشود. همه عزیزان از زندان آزاد شوند و شرایط آزاد و خوب برای همه مهیا شود.”

پس از بازداشت مهدی تحققی، سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران با صدور اطلاعیه ای بازداشت غیرقانونی وی را محکوم کرده و هشدار داده است که در آستانه ورود به فضای اتنخابات ریاست جمهوری یازدهم، این دستپاچگی و نگرانی دستگاههای قضائی و امنیتی در بازداشت و زندانی کردن منتقدین اصلاح طلب، نشانه ای است از وضعیت انتخابات پیش رو و تاکید بر نگرانی های نیروهای اصلاح طلب درباره چگونگی برگزاری و سرنوشت این انتخابات، و اینکه جناح حاکم اقتدارگرا همچنان در پی بسته کردن فضا و دامن زدن به سرکوب و ارعاب برای یکه تازی و مهندسی انتخابات است، و قطعا این عملکرد از سوی شهروندان بدون پاسخ نخواهد بود.

مهدی تحققی، عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی واحد تهران بود اما در دو سال اخیر دیگر اجازه تدریس نداشت.



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

یک پاسخ به “مهدی تحققی ؛ ممنوع التدریسی و ۵ سال زندان”

  1. محبوبه گفت:

    اولین قانون دیکتاتورها:
    زندان جای مردان بزرگ
    راهتان سبز و روشن