سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » روزشمار انتخابات؛ ۸ دی ۱۳۸۷/ وزیر کشور: ما از تک تک آرا صیانت می کنیم، شورای نگهبان ...

روزشمار انتخابات؛ ۸ دی ۱۳۸۷/ وزیر کشور: ما از تک تک آرا صیانت می کنیم، شورای نگهبان هم نظارت می‌کند

چکیده :- مهدي كروبي: انفعال و کنار رفتن از صحنه مشکلي را حل نمي‌کند(ایسنا)- وزیر کشور: ما از تك تك آراي آن‌ها صيانت خواهيم كرد، شوراي نگهبان هم نظارت مي‌كند (ایسنا)- توصیه آرمین درباره شاه سلطان حسین (عصر ایران)- روزنامه کیهان: خاتمی در تهران 10 درصد و در شهرستان ها 50 درصد از احمدی نژاد عقب تر است- تکذیب نقل قول موسوی درباره موسوی...


روزشمار تاریخ؛ انتخابات دهم

وزیر کشور: ما از تک تک آرای آن‌ها صیانت خواهیم کرد، شورای نگهبان هم نظارت می‌کند

۸ دی ۱۳۸۷

 

سرخط خبرها

– مهدی کروبی: انفعال و کنار رفتن از صحنه مشکلی را حل نمی‌کند(ایسنا)

– وزیر کشور: ما از تک تک آرای آن‌ها صیانت خواهیم کرد، شورای نگهبان هم نظارت می‌کند (ایسنا)

– توصیه آرمین درباره شاه سلطان حسین (عصر ایران)

– روزنامه کیهان: خاتمی در تهران ۱۰ درصد و در شهرستان ها ۵۰ درصد از احمدی نژاد عقب تر است

– تکذیب نقل قول موسوی درباره موسوی (ایلنا)

 

فراتر ازخبر

صادق محصولی وزیر کشور در پاسخ به این پرسش که « از سوی برخی احزاب پیشنهاد تشکیل ستادی برای صیانت از آرا اعلام شده است» گفت: ما قانون را در همه حال اجرا و اقدام غیرقانونی را نکوهش می‌کنیم. قانون اساسی و قوانین مربوط به انتخابات خوشبختانه ابزار و وسایل و راهکارهای لازم را برای نظارت کامل بر انتخابات پیش‌بینی کرده است و هیچ نقصی در این جهت نداریم؛ بنابراین حتی دوستان خود افرادی که این مطالب را مطرح کرده‌اند که بیشتر جنبه تبلیغی و انتخاباتی دارد تا راهکار اجرایی، اعلام کرده‌اند، خوشبختانه این راهکارها قانونی نیست و اگر بخواهیم کاری انجام دهیم باید از همان قوانین موجود که کامل هم هست و اگر نقایصی دارد تحت عنوان قانون انتخابات رفع شود، استفاده کنیم.

وی افزود: بنابراین ما فکر می‌کنیم با وجود راهکارهای قانونی هیچ مشکلی در رابطه با صیانت از آرای مردم نداریم و اطمینان خاطر به همه مردم شریفمان می‌دهیم که آرای آنها در دست مسوولان امانت است. ما از تک تک آرای آن‌ها صیانت خواهیم کرد، شورای نگهبان هم نظارت می‌کند، حتی کاندیداها طبق روالی که در گذشته بوده است می‌توانند سر صندوق‌ها نماینده داشته باشند، سعی‌مان بر این خواهد بود از احزابی در چارچوب قانون استفاده کنیم؛ بنابراین انتخابات بسیار شکوهمند و با مشارکت حداکثری مردم و قانونمندی را ان‌شاءالله پیش رو خواهیم داشت.

روزنامه کیهان در این شماره خود طی تحلیلی با ادعای اینکه طبق آخرین نظرسنجی ها، سید محمد خاتمی در تهران ۱۰ درصد و در شهرستان ها ۵۰ درصد از محمود احمدی نژاد عقب تر است نوشت: اگر خاتمی بداند که رای می آورد فلسفه بافی نخواهد کرد. در این یادداشت آمده است:

مهم ترین علت تردید خاتمی و حامیانش که البته کمتر اجازه صحبت علنی درباره آن را می دهند این است که آیا به واقع اصلاح طلبان آن مقدار که ادعا می کنند رای دارند؟ (صدای یکی دو اصلاح طلبی که در این باره ابراز تردید کرده بودند خیلی زود خفه شد).

تردید اصلی خاتمی در «رای» است والا او زمانی که بداند رای کافی دارد دیگر به فلسفه بافی درباره ساختار نخواهد پرداخت و اکنون که این کار را می کند فقط به این دلیل است که نسبت به این موضوع مردد است.

همین حالا آخرین نظرسنجی های انجام شده -که لابد اصلاح طلبان هم خبر آن را دریافت کرده اند- نشان دهنده آن است که خاتمی در تهران حداقل ۱۰ درصد و در شهرستان ها بیش از ۵۰ درصد از رقیب اصولگرای خود عقب تر است.

 

برگزیده ها

خبر روز/ الف

محصولی جانشین فرمانده کل قوا در امور انتظامی شد

صادق محصولی وزیر کشور جانشین فرمانده معظم کل قوا در امور انتظامی شد.به گزارش فارس، محمدعلی شاعری معاون برنامه‌ریزی وزارت کشور، صبح امروز یکشنبه در همایش معاونین برنامه‌ریزی و اقتصادی استانداری‌های سراسر کشور با اعلام خبر جانشینی صادق محصولی به عنوان جانشین فرمانده معظم کل قوا در تصدی مسئولیت نیروی انتظامی، این موضوع را به وی تبریک گفت.این سمت با درخواست وزیر کشور و گردش کاری که از سوی رئیس ستادکل نیروهای مسلح انجام می‌شود، با موافقت مقام معظم رهبری صورت می‌پذیرد.

مطالب مرتبط:

روزشمار انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸

 



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.