سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » صفارهرندی: در سال ۸۸ مسئولان دچار خام اندیشی شدند، الان بر همه چیز اشراف داریم...

صفارهرندی: در سال ۸۸ مسئولان دچار خام اندیشی شدند، الان بر همه چیز اشراف داریم

چکیده :تکرار این ادعای تیم سعید امامی در حالی صورت می گیرد که طی سه سال گذشته هنوز موفق به ارائه یک سند در این رابطه نشده اند....


صفار هرندی بدون اشاره به خشونت عریان حکومت در سال ۸۸ در سرکوب معترضان می گوید که دستگاه‌های اطلاعاتی کشور بر همه شرایط حاکم اشراف کامل دارد، هر چند در آن سال دچار خام اندیشی و ساده انگاری بودند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی مدعی است: در سال ۸۸ مسئولان کشور دچار خام‌اندیشی و ساده‌انگاری شدند و از برخی مسائل غافلگیر شدند.

صفارهرندی ادامه داد: در حال حاضر دستگاه‌های اطلاعاتی کشور بر همه شرایط حاکم اشراف کامل دارد ولی در آن دوران دشمن شرایطی ایجاد کرده بود که از دسترس دستگاه‌های اطلاعاتی به دور بود ولی در حال حاضر اشراف در دستگاه اطلاعاتی به گونه‌ای است که اگر قرار باشد افرادی بخواهند در کشور ایجاد اخلال کنند به آنها تذکر داده می‌شود.

وی ادعا کرد: اشراف دستگاه اطلاعاتی کشور طوری شده است که فتنه‌گر و اخلالگر از زمان حرکت در کشور ثالث رصد می‌شود. این قضیه در مسئله ریگی به خوبی بر همگان آشکار شد.

این مقام امنیتی در ادامه دیگر دلائل بروز “فتنه در سال ۸۸” را وسوسه برخی گروه‌های سیاسی برای دستیابی به قدرت از طریق کشورهای ثالث عنوان کرد و گفت: برخی گروه‌های سیاسی در کشور دچار وسوسه قدرت شدند و سعی کردند که با استفاده از قدرت خارجی به حکومت برگردند.

تکرار این ادعای تیم سعید امامی در حالی صورت می گیرد که طی سه سال گذشته هنوز موفق به ارائه یک سند در این رابطه نشده اند.

صفار هرندی در مورد صحبت‌های اخیر احمدی نژاد در مورد عدم مسئولیت پذیری دولت در گرانی‌های اخیر گفت: بهتر است این سئوال از خود رئیس دولت پرسیده شود که چرا فکر می‌کند از ملکوت وارد شده و دیگران اشتباه‌کار هستند و خودش از هر اشتباهی پاک است
.
به گزارش آریا، محمد حسین صفار هرندی در ادامه نشست پرسش و پاسخ با اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه‌های مازندران اظهار داشت: در جنگ احد حضرت علی (ع) حدود ۷۰ تا ۱۰۰ زخم کاری ناشی از جنگ برداشته بود، ولی در همان حال مراقب بود که به پیامبر (ص) آسیبی وارد نشود و هر کس در حال حاضر اگر با این نگاه نزدیک باشد از فتنه‌های مختلف به راحتی عبور می‌کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: در سال ۸۸ یک فتنه بزرگ پیش آمد و مردم با حضور خود در ۹ دی نشان دادند که اسیر فتنه نبودند و با اعلام حضور خویش به فتنه نه بزرگ گفتند.
وی ادعا کرد: حماسه ۹ دی ماه مردم با شکوه‌ترین حماسه دوره انقلاب اسلامی ایران بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به حضور مردم در انتخابات اشاره کرد و بیان داشت: در آخرین نظرسنجی‌های انجام شده درباره میزان حضور مردم در انتخابات ۵۷ درصد مردم اعلام کردند که انتخابات حضور پرشوری خواهند داشت.

صفار هرندی با اشاره به برخی فشارهای اقتصادی و سیاسی که به مردم در حال حاضر وارد است و برخی سوء مدیریت‌ها در کشور وجود دارد، تصریح کرد: برخی اختلافات داخلی نیز در کشور وجود دارد. مردم این وضع موجود را به خاطر حفظ نظام تحمل می‌کنند.

این مقام امنیتی سیاسی در پاسخ به سئوال دانشجویان در مورد نظر سپاه در قبال مسائل سوریه و بحرین گفت: کل کشور و اعتقادات دینی حکم می‌کند به مردمی که نگاه‌شان ایستادن پای موضع حق هزینه‌ای سنگینی می‌پردازند کمک کنیم.

وی با طرح پرسشی ادامه داد: وقتی مسلمانان بحرین از ما کمک می‌خواهند، نباید کمک کنیم و اگر از سوریه فریاد استغاثه از سوی مردم و حکومت‌کنندگان بر مردم به خاطر دفاع از اسرائیل ایستاده‌اند نباید کمک کرد.

در سوریه عاشق چشم و ابروی کسی نیستیم

این مسئول امنیتی سیاسی ادامه داد: در جهان در حال حاضر تنها سه کشور ایران، عراق و لبنان و ملت‌های آزاده جهان به ندای حق‌طلب مردم سوریه پاسخ دادند و موضوع سپاه در قبال مردم سوریه و بحرین موضع نظام است.

وی اضافه کرد: در مورد سوریه معیار ما این است که غرب در کشورهای عربی اسلامی دچار چالش جدی شد و می‌خواهد انتقام دولت‌های اسلامی را از سوریه بگیرد و دلیلش نیز ایستادگی سوریه در برابر اسرائیل است.

صفارهرندی با اشاره به همکاری سوریه با ایران در جنگ ۳۳ روزه لبنان بیان داشت: در جنگ ۳۳ روزه اسرائیل بر ضد حزب‌الله، سوریه کمک مردم ایران را به لبنان منتقل می‌کرد و حالا غرب می‌خواهد سوریه را به جرم همراهی با ایران در مبارزه با اسرائیل مجازات کند.

وی ادامه داد: اگر در سوریه موضع حق‌طلب و اصلاح‌نگری باشد که مورد حمایت عامه مردم باشد ما نیز از این موضع دفاع می‌کنیم و در سوریه عاشق چشم و ابروی کسی نیستیم.

وی با اشاره به شروع بررسی پرونده مفاسد اقتصادی در دستگاه قضا گفت: پرونده‌های اخیر که در حال بررسی است به طور کلی بسیار مناسب است ولی به طور جزیی ممکن است تخلفاتی در دستگاه قضایی وجود داشته باشد که با قضات متخلف بر اساس قانون برخورد می‌شود.

صفارهرندی در ادامه تاکید کرد: آزمونی که دستگاه قضایی در حال حاضر با آن دسته و پنجه نرم می‌کند و پیگیری‌هایی که در حال حاضر در حال انجام است، بسیار خوب است.

این مقام نظامی سیاسی اضافه کرد: رفتن به سراغ فرزندان بزرگان که آلودگی‌هایی داشتند، نشان از اشراف کامل دستگاه قضایی دارد و از دستگاه قضایی که سال‌ها تلاش می‌شد تا نسبت به مسائل جامعه حساس‌تر باشد دانشجویان باید از مواضع فعلی دستگاه قضایی تقدیر کنند.

صفارهرندی در پاسخ به سئوالی درباره انتخابات آینده و نظرش در مورد فتنه جدید بیان داشت: انتخابات آینده به خاطر تلفیق دو انتخابات، بیشتر در معرض ارزیابی قرار می‌گیرد، ولی کشور ممکن است در معرض فتنه بدتر از ۸۸ قرار گیرد.

عضو مجمع تشخیض مصلحت نظام در ادامه بیان داشت: انگیزه برای ایجاد فتنه در کشور در بین دشمنان وجود دارد، ولی فقط انگیزه شرط نیست. در کشور شرایط برای فتنه در کشور مهیا نیست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: خدمات همه دولت‌ها را در کشور نباید نادیده گرفت و سود همه دولت‌ها به ملت ایران در دوره حضورشان بیشتر از ضرر بود و در دولت فعلی که در حال حاضر سرپاست و به امید خدا به سلامت این چند ماه را نیز به سر کند خدمات ارزنده‌ای ارائه شد که در برخی حوزه‌ها رکوردشکنی قابل ملاحظه‌ای نیز داشت.



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

۲ پاسخ به “صفارهرندی: در سال ۸۸ مسئولان دچار خام اندیشی شدند، الان بر همه چیز اشراف داریم”

  1. Aria_ir64 گفت:

    عده ی زیادی با تلاش مضاعف میخوان یک انتصابات جدید رو به خامنه ای تحمیل کنن. کم و بیش باهاش مقابله میشه ولی بازم به نظر خودش بستگی داره. خوبیش اینه که دیگه به اونا اعتماد نداره

  2. من گفت:

    چقدر مزخرف می گی صفار هرندی!!! به جای بافتن این اراجیف اگه نشسته بودی در مقوله امنیت ملت ایران فکر کرده بودی الان امن ترین کشور دنیا بودیم!!!! بسه دیگه. این موضوع فتنه نخ نما شده!