سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic

برای پدرم

چکیده :اينکه نام خانوادگي احمدپور بر روي من است به خود می بالم چرا که فرزند مردی هستم که صدای آزادی خواهی حسين را شنيد و فرياد کرد و امروز فرياد آزادی خواهی و استقامتش را همه شنيده اند. اين روزها او را کم مي بينم يا شايد اصلا نمي بينم....


نازنین احمدپور فرزند حجت الاسلام احمدپور جانباز شیمیایی هشت سال دفاع مقدس که این روزها در زندان خرم آباد به سر می برد در یادداشتی با تشریح وضعیت حقوقی پدرش می گوید: دادسرای اهواز به نیابت از دادسرای قم با اختیارات اندک پدر را به جای اینکه برای محکومیت تبلیغ علیه نظام و نشر اکاذیب زندانی کند او را به اتهام اقدام علیه امنیت ملی که در واقع از این اتهام تبرئه شده در زندان اهواز بازداشت کرده است و دادسرای قم محکومیت را به دادسرای اهواز ابلاغ نمی کند.

هفته ی گذشته همسر حجت الاسلام احمدرضا احمدپور روحانی اصلاح طلب دربند با ابراز نگرانی از وضعیت همسرش به کلمه گفته بود: همسرم از هشتم آذر به دلیل انتقال به زندان خرم آباد دست به اعتصاب غذا زده و خواسته اش این است که به اعاده دادرسی اش رسیدگی شود و زودتر هم انتقال پیدا کنند به قم.

به گزارش کلمه، احمدپور از جمله زندانیانی است که بعد از انتخابات ریاست جمهوری برای دومین بار به زندان رفته و در حال سپری کردن محکومیت خود است. این روحانی منتقد، صاحب وبلاگ نویس (پژواک خاموش)، عضو حزب جبهه مشارکت و شاگرد آیت الله منتظری بود، که در اولین محکومیت خود بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ به اتهام تبلیغ علیه نظام و هتک حیثیت روحانیت و همچنین سرودن شعری درباره ندا آقا سلطان به یک سال حبس محکوم شد.

احمدپور بعد از اتمام این حکم در تیرماه سال ۹۰ به دلیل نوشتن نامه ای به رئیس سازمان ملل و غیر قانونی خواندن دادگاه ویژه روحانیت به سه سال حبس و ۱۰ سال تبعید به شهر ایذه محکوم شد.

فرزند این زندانی سیاسی در این یادداشت که در ایام عاشورا در صفحه فیس بوک خود منتشر کرده، یادآور شد: از مسایل حقوقی و قانونی آن که خود داستانی دارد به درازای تاریخ بی عدالتی در این سرزمین می گذرم اما درد من اینست که من و خانواده ام نمی دانیم با وجود تعیین حکم پدر در این وضعیت که او در بازداشت به سر می برد خود را برای چه مدت دوری از پدری که دلمان به وسعت آسمان برایش تنگ است آماده کنیم هر چند که صلابت پدر از کیلومترها دورتر نیز برای ما دلگرمی ست.

متن کامل نوشته ی دختر احمدرضا احمدپور جانباز دربند دوران جنگ تحمیلی به شرح زیر است:

اینکه نام خانوادگی احمدپور بر روی من است به خود می بالم چرا که فرزند مردی هستم که صدای آزادی خواهی حسین را شنید و فریاد کرد و امروز فریاد آزادی خواهی و استقامتش را همه شنیده اند. این روزها او را کم می بینم یا شاید اصلا نمی بینم.

دوسال پیش درست همزمان با ایام فوت مرحوم آیت الله منتظری پدر آزاده ی جنبش ایران درست در شب عاشورا پدر بازداشت شد و پس از ده روز بی خبری به خانه بازگشت و پس از آن به یکسال زندان و خلع لباس محکوم شد. و اکنون مدتی ست که دوباره دیوارهای مسموم زندان نام پدر را فریاد کردند و این بار به اتهام تبلیغ علیه نظام و نشر اکاذیب به ۱۳ سال محکومیت شامل ۳سال حبس در تبعید در اهواز و ۱۰ سال تبعید در ایذه محکوم شد. و امروز که حالش را تلفنی با کیلومترها فاصله جویا می شدم مطلع شدم که دادسرای اهواز به نیابت از دادسرای قم با اختیارات اندک پدر را به جای اینکه برای محکومیت تبلیغ علیه نظام و نشر اکاذیب زندانی کند او را به اتهام اقدام علیه امنیت ملی که در واقع از این اتهام تبرئه شده در زندان اهواز بازداشت کرده است و دادسرای قم محکومیت را به دادسرای اهواز ابلاغ نمی کند!

و این یعنی با وجود اعزام به زندان اهواز برای اجرای محکومیت داستان بی تکلیفی پدر همچنان ادامه دارد. از مسایل حقوقی و قانونی آن که خود داستانی دارد به درازای تاریخ بی عدالتی در این سرزمین می گذرم اما درد من اینست که من و خانواده ام نمی دانیم با وجود تعیین حکم پدر در این وضعیت که او در بازداشت به سر می برد خود را برای چه مدت دوری از پدری که دلمان به وسعت آسمان برایش تنگ است آماده کنیم هر چند که صلابت پدر از کیلومترها دورتر نیز برای ما دلگرمی ست.

امیدوارم قضات دادگاه ویژه که در این مدت به خاطر حضور پر رنگشان در کانون خانوادگی ما عضو هفتم خانواده ما شده اند هر وقت از عزاداری هایشان در این ایام سوگواری سرور آزادگان جهان برگشتند فکری هم برای بلاتکلیفی پدر کنند.



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.