سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic

تفنگ پدری هست هنوز

چکیده :جناب آقای قدیانی، به برادر بزگوار دربندمان آقای دکتر رجایی اطمینان خاطر دهید که: ما زنان و مادران این سرزمین، همسران شما بزرگواران را تنها نگذاشته و همچون فرزند و خواهر خود می دانیم. ...


زهرا ربانی املشی *

بسمه تعالی

برادر بزرگوار جناب آقای قدیانی

نامه افشاگرانه حضرتعالی از محبس را خواندم و از این همه بی شرمی و بی دینی بر خود لرزیدم. در ذهنم زمان و مکان بیش از ۱۴ قرن پیش را مجسم کردم زمانی که پیامبر به رسالت مبعوث شد و با مردمی مواجه بود که زنان را چون کالایی معامله می کردند و حتی به ارث می بردند . اما او آمد تا وجود واقعی زن را اثبات کند و شخصیت پایمال شده اش را به او واگذارد.

او آمد و از جانب خالق حکیم علیم فرمود که: زن و مرد هر دو با هم، منشأ وجودی انسان است و هر دو در این امر یکسانند: ” اناَ خلقناکم من ذکرٍ و انثی” ملاک برتری انسانها در یک کلمه خلاصه می شود: “انَ اکرمکم عند الله اتقیکم”

زنان نیز مانند مردان دارای استقلال مالیند. زنان از اموال گذشتگان ارث می برند. قاتلین آنها قصاص می شوند. زنان دارای شخصیت والایی هستند تا آنجا که پیغمبر به وجود دخترش افتخار می کند و بر دستانش بوسه می زند. زنان به عنوان مادر آنقدر ارزش مندند که بهشت تحت اقدامشان است.

همانگونه که تحصیل علم و کمال وظیفه مردان است بر زنان نیز واجب است:” طلب العلم فریضه علی کل مسلم و مسلمه” وبالاخره او آمد تا بگوید که زن و مرد هر دو گوهرند اگر خدایی باشند.

در تاریخ، جلوتر آمدم و خلأ آموزشهای پیامبر خدا را در رفتارهای حتی متصدیان اسلام یافتم آنگاه که زن را در خانه نگه داشتند و از تحصیل علم بازش داشتند به این بهانه که نا محرمی او را و او نیز نامحرمی را نبیند، و با وجود بسیار استعدادها، به بهانه زور بازوی کمتر” ضعیفه” اش خواندند. و با تصور اینکه شوهران مالکین زنان خود هستند “متعلقه”اش نامیدند و برای معرفی آنان بدون در نظر گرفتن ارزشهایش، او را به نام همسرش و یا حتی فرزند ذکورش صدا می کردند.

و اما امروزه، با تمام تلاشی که برای حقوق از دست رفته انسانها می شود باز حقوق زنان چنین است که زن ملک همسر است و تنها تملک همسر است که برای او امنیت می آورد.

در همه جای دنیا و با هر مرام و مسلکی بی حرمتی به زن ویا زنان عالم و فاضلی که حتی در غیاب همسرانشان، با عشقی وصف ناشدنی، رفاه و آسایش خود را نثار فرزند و همسر می کنند، نشانه نهایت انحطاط اخلاقی است و باید از طرف مقامات قضایی که باید حافظ حیثیت و آبروی تک تک افراد ملت باشند مورد بررسی و پیگرد قضایی قرار گیرد تا جامعه از وجود چنین افرادی پاک شود.

جناب آقای قدیانی

به برادر بزرگوار دربندمان آقای دکتر رجایی اطمینان خاطر دهید که: ما زنان و مادران این سرزمین، همسران شما بزرگواران را تنها نگذاشته و همچون فرزند و خواهر خود می دانیم. و به قول یک شاعر سبز:

گرگها خوب بدانند، در این ایل غریب
گر پدر مرد، تفنگ پدری هسـت هنوز

با آرزوی آزادی تمامی دربندان

*     *     *

* فرزند مرحوم آیت الله ربانی املشی و عروس مرحوم آیت الله العظمی منتظری
منبع: سایت امروز



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

۲ پاسخ به “تفنگ پدری هست هنوز”

  1. Nashenas111 گفت:

    درود بر شیر زنان این آب و خاک.
    ما به وجود شماها افتخار می‌کنیم.

  2. 220 گفت:

    چه جالب ما ایشان را می شناختیم. نمی دانیم ایشان ما را هم می شناسند. خانم ربانی چه خبر؟