سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic

یاد یاران

چکیده :یاد مرحوم احمد آقای بورقانی که عضو نبود اما برای جبهه از هیچ کمک و کاری مضایقه نداشت و یارغار جبهه درهمه فعالیتها بود بر سر در دفتر خاطرات جبهه ماندگار است. یاد و نام مرحومان مهندس عزت الله سحابی، هدی صابر و عالم ربانی احمد قابل که از همراهان فکری و سیاسی جبهه بودند و هرگاه از آنها برای همفکری و تبادل نطر درخواست و دعوت می شد باطیب خاطر و متواضعانه در جبهه حضور می یافتند و سرمایه فکری و تجربه های سیاسی خود را با خلوص دراختیار اعضای جبهه قرار می دادند، و همچنین همراهی های مرحوم هاله سحابی گرامی می داریم و یاد همه دیگرانی که امروز در زندان ستم هستند و در کنگره ها و مراسم ها همیشه میهمان جبهه بودند....


علی مزروعی

چهاردهمین سالگرد تاسیس جبهه مشارکت درحالی فرارسیده است که دفتر مرکزی این تشکل در پی کودتای انتخاباتی با هجوم نیروهای امنیتی و انتظامی در شامگاه روز ۲۳ خرداد و پس از بازداشت کلیه افرادی که در دفتر حزب حضور داشتند، بدون هرگونه استناد حقوقی و حکم قانونی پلمپ شد، همچنان با قفل و زنجیر بسته مانده است. هرچند اقتدارگرایان حاکم با به یغما بردن اسناد و مدارک جبهه از درون ساختمان پلاک ۱۸۰ خیابان سمیه و تعطیلی این دفتر و بازداشت و زندانی کردن مسئولان اصلی و تعداد زیادی از اعضای جبهه و صدورپنهانی حکم غیرقانونی انحلال تلاش کردند که فعالیت این تشکل را تعطیل و تاثیر آنرا در عرصه عمومی کمرنگ سازند اما به همت و پایداری و صبر و استقامت اعضای این تشکل به جرئت می توان گفت که امروز حضور و تاثیرگذاری این تشکل سیاسی در عرصه عمومی بیش از پیش شده و همه تلاشهای اقتدارگرایان حاکم را نقش بر آب کرده است.

اقتدارگرایان هنوز اینرا درنیافته اند که جنس فعالیتهای جبهه مشارکت از نوعی نیست که با پلمپ در ساختمان و تعطیلی دفتر و اعلام انحلال آن متوقف شود، جنس فعالیتهای جبهه فکری و سیاسی و برنامه ای با صبغه تهعد دینی و ملی است، و با هیچ ترفند و حکمی نمی توان این تکاپوی های اندیشه ای و سیاست ورزی را متوقف کرد. نشانه اش اینکه امروز اعضای جبهه حتی در درون بند و زندان از فعالیت فکری و سیاست ورزی باز نایستاده اند، و هرجای میهن عضوی از جبهه حضور دارد میدان فعالیت و سیاست ورزی گشوده و دفترهای جبهه بازاست.

دراینروزها که به گرامیداشت چهاردهمین سالگرد جبهه مشارکت نشسته ایم جا دارد « یاد یاران » ی را گرامی داریم که در این چهارده سال صمیمانه با جمع مشارکت همراه بوده و در فرار و نشیب ها و شیرینی و تلخی ها از هیچگونه کمک و یاری برای حفظ و ارتقاء و پیشبرد اهداف جبهه دریغ نداشتند، و قطعا در این روزگار و اوضاع سخت و دشوار فقدان آنها بیش از پیش احساس می شود، واینکه چقدر اینروزها جای این دوستان و همراهان عزیزمان خالی است، چه انان که عضورسمی حزب بودند و تا اخرین روزهای عمر پربرکتشان دل در گرو آرمانهای عدالت طلبانه و آزادیخواهانه همسو جبهه مشارکت داشتند، وچه آنها که عضو حزب نبودند ولی در فکر و آرمان و احساس با ما هم عقیده و همراه بودند.شهیدرحمان دادمان و مرحوم خانم فریده ماشینی از موسسان جبهه، و مرحوم اقای سعدایی، هرسه از اعضای شورای مرکزی جبهه بودند که هرگز خاطره فعالیتهای پرشور و تعهد تشکیلاتی آنها در دفتر خاطرات جبهه و اعضا فراموش نخواهد شد. یاد مرحوم احمد آقای بورقانی که عضو نبود اما برای جبهه از هیچ کمک و کاری مضایقه نداشت و یارغار جبهه درهمه فعالیتها بود بر سر در دفتر خاطرات جبهه ماندگار است. یاد و نام مرحومان مهندس عزت الله سحابی، هدی صابر و عالم ربانی احمد قابل که از همراهان فکری و سیاسی جبهه بودند و هرگاه از آنها برای همفکری و تبادل نطر درخواست و دعوت می شد باطیب خاطر و متواضعانه در جبهه حضور می یافتند و سرمایه فکری و تجربه های سیاسی خود را با خلوص دراختیار اعضای جبهه قرار می دادند، و همچنین همراهی های مرحوم هاله سحابی گرامی می داریم و یاد همه دیگرانی که امروز در زندان ستم هستند و در کنگره ها و مراسم ها همیشه میهمان جبهه بودند.

یاد و خاطره همه این عزیزان و بزرگواران سرمایه معنوی و اجتماعی جبهه مشارکت است، و برهمه ماست که در ایام سالگرد تاسیس جبهه بقدر وسع و توان در بازگویی خاطرات و بزرگداشت این عزیزان هجرت کرده کوشا باشیم، و دفتر ایام را با یاد و نام آنها سرزنده نگهداریم.

منبع: نوروز



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

یک پاسخ به “یاد یاران”

  1. حسین گفت:

    روز تأسیس حزب مشارکت را به همه اعضا و هواداران آن تبریک میگوییم