سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » بیهوده دشمن دشمن نکنید؛ دشمن در درون شماست...
» درباره گزارش دیروز وزارت اطلاعات

بیهوده دشمن دشمن نکنید؛ دشمن در درون شماست

چکیده :نباید از رسانه ها انتظار داشت آگاهی بخشی را رها کنند و حقیقت را زیر پا بگذارند و طبق میل سربازان گمنام حرف بزنند. اگر سرداران و میراث خواران دوست دارند هرچه از انقلاب و نظام مانده را به پای قدرتمداران منحرف بریزند و در مقابل فسادها و رانت خواری ها سکوت کنند، لااقل انتظار نداشته باشند رسانه ها و سایت های مستقل از قدرت و آنها که هنوز به راه و مرام پیشتازان انقلاب و بنیان گذاران نظام پایبند مانده اند، هم طبق میل آنها رفتار کنند....


کلمه – سید مهرداد طباطبایی:

“کاش به جای درخواست های مکرر از بازیگران صحنه بین المللی، یکبار هم که شده از مردم خویش می خواستند که فرصت جبران تمامی ستم ها و جفاهایی را که بر مردم روا داشته اند به آنها بدهند. کاش درهای زندان‌هایی که آزادزنان و آزادمردان دلسوز این آب و خاک را در آن به بند کشیده باز می کردند و از آنان درخواست می کردند که آنها را در نجات یافتن از وضعیت مخاطره آمیزی که در آن قرار دارند یاری دهند. مردم با زبان حال و قال می گویند اینقدر در هر مناسبتی که به بن بست بر می خورید دشمن دشمن نکنید و همه مصیبت ها را به دشمنان خود ساخته و موهوم نسبت ندهید. دشمن واقعی در درون شماست…”

این عبارات مربوط به بیش از دو سال قبل است، اما هنوز تحقق آنها عمیقا ملموس و مشهود است. آن روزی که میرحسین موسوی این جملات را در یادداشت خود به مناسبت شبهای قدر نوشت، شاید امیدها برای اینکه حاکمیت به جبران مافات برخیزد و آب رفته را زودتر به جوی برگرداند، به مراتب بیشتر از امروز بود. اما امروز که تنگناهای اقتصادی ناشی از بی کفایتی دولت و بی سامانی کار حکومت، مردم را به میزان بی سابقه ای در فشار و نگرانی قرار داده و تولید و بازار را از رونق انداخته، گویا بازار دشمن دشمن کردن ها بار دیگر رونق گرفته است.

روز گذشته گزارشی از سوی وزارت اطلاعات به طور همزمان و دستوری برای خبرگزاری های رسمی ارسال شد که به بهانه “بررسی رویکردها و برنامه کاری مسئول ایران در شورای اطلاعات آمریکا” بار دیگر به اتهام زنی علیه جنبش سبز پرداخته و ادعا کرده که برنامه ای برای گسترش نارضایتی های اقتصادی وجود دارد.

نیمه اول این گزارش، چیزی بیشتر از نتایج چند جست و جوی ساده در اینترنت ندارد و بیشتر به گزارش سطحی یک خبرنگار ماجراجو شباهت دارد تا نتیجه ی کار یک دستگاه اطلاعاتی که باید خروجی اش از بهره هوشی بیشتری نسبت به متوسط گزارش های کیهانی و باشگاه خبرنگاران جوانی برخوردار باشد. در قسمت بعدی گزارش، نیز ادعا شده که برنامه ی مسئول آمریکایی میز ایران هفت محور دارد؛ که اتفاقا به طور همزمان در خبرگزاری های مختلف شماره ی ۱ جا افتاده است! بقیه ی موارد نیز در واقع بیشتر به تحلیل و توصیف وضع موجود و شرایطی که در نتیجه ی عملکرد حاکمیت کودتایی فعلی ایجاد شده می ماند تا برنامه ای که از سازمان اطلاعات آمریکا لو رفته باشد.

غیر از اینها و دیگر لفاظی هایی که هر روز در سایت ها و مطبوعات وابسته به نهادهای امنیتی و نظامی تکرار می شود، مهمترین نکته ی مورد ادعا و محل القای این گزارش، آنجاست که جریانی که “فتنه” می نامد را متهم می کند که می خواهند در رسانه های خود روی “بحران های کارگری” و “وضع معیشت مردم” تمرکز کنند. در جای دیگری از این گزارش، به طور صریح تر اشاره شده که “برخی سایت‏های شاخص جریان فتنه” در حال “بحرانی جلوه دادن فضای اقتصادی کشور، تاریک نشان دادن دورنمای معیشت مردم، ترغیب طبقات مختلف جامعه به اعتراض و بزرگنمایی فشارهای غرب” هستند و “هم اکنون بخش عمده اخبار خود را به این موضوعات اختصاص داده اند.”

این گزارش همچنین ادعا می کند که “جریان فتنه تصمیم گرفته است فساد اقتصادی را در کشور فراگیر نشان داده و برای تحقق این امر به شایعه سازی و جعل خبر درباره باز شدن پرونده‏های جدید فساد کلان اقتصادی و بی نتیجه ماندن دو پرونده فساد کلان بانکی و بیمه بپردازد.”

شاید بهتر باشد تهیه کنندگان و انتشار دهندگان این متن سفارشی، یک بار دیگر گزارش خود و به ویژه بندهای ۲ تا ۵ را بخوانند و تأمل کنند. آیا جای تأسف نیست که دستگاه اطلاعاتی مملکت که قرار بود گوش و چشم ملت باشد، حتی حاضر نیست از “مشکلات معیشتی مردم” سخن بگوید و می گوید “وضع معیشت مردم”؟ یا با بی شرمی از “جعل خبر جریان فتنه” درباره بی نتیجه ماندن پرونده های اختلاس سه هزار میلیاردی و بیمه ایران سخن گفته می شود، حال آنکه این موضوع بارها مورد اعتراف سخنگوی قوه قضاییه و رئیس سازمان بازرسی قرار گرفته و آنها بودند که از توقف پیگرد نزدیکان دولت با مصلحت سنجی رهبری، و مصون ماندن متهمان بلندپایه این دو پرونده از جمله معاون اول احمدی نژاد سخن گفته بودند.

ناباورانه باید نوشت؛ آیا این همان وزارت اطلاعاتی است که وزیرش در برنامه زنده تلویزیونی ادعا می کند تا رختخواب رئیس موساد هم نفوذ کرده، و حالا می نویسد فتنه گران می خواهند فضای اقتصادی کشور را بحرانی جلوه دهند! یعنی فهمیدن اینکه اقتصاد ایران این روزها غرق بحران است، اینقدر سخت است که می گویند می خواهند آن را بحرانی “جلوه دهند”؟ کارشناسان آن مجموعه اگر کمی پیاده روی کنند و حال اقتصاد ایران را از بازنشسته هایی که عصرها روی صندلی های پارک شریعتی می نشینند بپرسند، حکما بهتر از این از واقعیت های کشور مطلع می شوند و گزارش هایی اینچنین سطحی نمی نویسند.

روز یکشنبه گزارشی از چند اختلاس میلیاردی صورت گرفته در دولت احمدی نژاد تیتر اول کلمه بود. غیر از این چند نمونه، دهها مورد فساد مالی و اقتصادی افرادی که مستقیم یا غیر مستقیم به جایی از حکومت وابستگی دارند نیز تاکنون به رسانه ها درز کرده است. جالب است که وزارت اطلاعات ادعا می کند “جریان فتنه تصمیم گرفته است فساد اقتصادی را در کشور فراگیر نشان داده و برای تحقق این امر به شایعه سازی و جعل خبر درباره باز شدن پرونده‏های جدید فساد کلان اقتصادی و بی نتیجه ماندن دو پرونده فساد کلان بانکی و بیمه بپردازد.”

کدام یک از این اختلاس ها اولین بار در جایی جز خبرگزاری های رسمی منتشر شده و مورد اعتراف منابع حکومتی قرار نگرفته است؟ آیا این بود معنای مبارزه با فقر و فساد و تبعیض و افشای مفاسد مالی و برخورد با دانه درشت ها و دیگر شعارهایی که رهبری در این سالها مطرح کرد و مجموعه حاکمیت فعلی هم مدام وعده تحقق آنها را می داد؟

مسئولان ارشد دستگاه عریض و طویل اطلاعاتی، بهتر بود به جای دشمن دشمن کردن و انکار واقعیت ها و کشف توطئه های موهوم پشت آنها، قدری هم از حقایق پنهان جامعه می گفتند. نه حتی از اطلاعات طبقه بندی شده و گزارش هایی که از مردم مخفی نگه می دارند؛ لااقل از همان “بحران های کارگری” که به وجود آن اعتراف کرده اند بگویند. آیا خبرهای گرسنگی و دردمندی کارگران هم بحرانی “جلوه دادن” است؟ آیا چشمان تیزبین وزارت اطلاعات از پیامدهای ورشکستگی کارخانه داران و بیکاری گسترده کارگران خبر ندارد؟ و از سرنوشت خانواده های کارگران بیکارشده بی اطلاع است؟ تشکیلات اطلاعاتی مملکت چگونه می تواند از “ناامیدکننده نشان دادن وضع معیشت مردم” صحبت کند؛ آیا این گرانی های گسترده و ناتوانی بسیاری از مردم از تأمین نان شب و معاش روزمره، چیزی است که بتوان درباره آن تعبیر “نشان دادن” را به کار برد؟ آیا وزارت باخبر از اتاق کار موساد، از صحبت های مردم در تاکسی و اتوبوس و مترو بی خبر است؟

نباید از رسانه ها انتظار داشت آگاهی بخشی را رها کنند و حقیقت را زیر پا بگذارند و طبق میل سربازان گمنام حرف بزنند. اگر سرداران و میراث خواران دوست دارند هرچه از انقلاب و نظام مانده را به پای قدرتمداران منحرف بریزند و در مقابل فسادها و رانت خواری ها سکوت کنند، لااقل انتظار نداشته باشند رسانه ها و سایت های مستقل از قدرت و آنها که هنوز به راه و مرام پیشتازان انقلاب و بنیان گذاران نظام پایبند مانده اند، هم طبق میل آنها رفتار کنند.

این انقلاب بر اندیشه و نگاهی مبتنی است که یک موی کوخ نشینان را به تمام دنیای کاخ نشینان برتری می داد. اگر ساکنان کاخ و پاستور و پاسداران قصد دارند برای پاسداری از قدرت، هست و نیست مردم را به باد دهند و مستضعفان و ولی نعمتان حقیقی انقلاب را به ذلت و فلاکت بکشانند، شک نکنند که اهل درد و دین در مقابل تمام دنیای آنها خواهند ایستاد. معاش مردم و به ویژه اقشار مستضعف، به حیات آنها وابسته است، و به دین آنها. فقر با خود کفر را هم می آورد. حتما نویسندگان این گزارش ادعای اسلام و مسلمانی دارند و لاجرم این حدیث پیامبر(ص) را هم شنیده اند. چگونه توقع دارند که رسانه ها روی حیات و معاش مردم تمرکز نکنند تا مبادا وزارت اطلاعات خیال کند که در خط دشمن قرار گرفته اند؟ لابد با این منطق، مراجع و امام جمعه ها و خطیبان خودی هم که برخی از آنها از گذشته و برخی اخیرا به صف منتقدان دولت پیوسته اند و از درد مردم می گویند، نیز از نگاه وزارت اطلاعات دارند در زمین دشمن بازی می کنند! آیا برای این دشمن دشمن کردن ها، پایانی هم قابل تصور است؟ و آیا ظلمی بدتر از این هم هست که نان مردم را بگیرند و بگویند فریاد هم نزنید؟

اینهمه عصبانیت البته قابل فهم است؛ اعترافی رسا و البته سخت به اینکه راهبرد “آگاهی بخشی” جنبش سبز جواب داده است. مسئولان امنیتی باید هم عصبانی باشند؛ چرا که سه سال تلاش و خرج بودجه های هنگفت برای آنچه “جنگ نرم” نامیده می شد، اکنون به شکست انجامیده و به نقطه پایان رسیده است. وزارت اطلاعات حالا دیگر نه می تواند جلوی افشای فسادهای گسترده دولت پاک مورد اعتماد رهبری را بگیرد و نه قدرتی برای جلوگیری از تعمیق روزافزون آگاهی ها و اطلاع عمومی از شرایط واقعی کشور و نقش حاکمیت در بحران های فعلی دارد.

کار به جایی رسیده که اکنون شاهدیم دروغگویی “رئیس دولتی” که یک زمانی فریاد “دروغ ممنوع” آحاد ملت را بلند کرد اما در تریبون نمازجمعه از سوی عالی ترین مقام نظام، “نسبت های ناروا” خوانده شد، حالا در تریبون علنی مجلس و از سوی حامیان سابق همین رئیس دولت اظهار می شود. این که دیگر نه جعل است و نه بحران جلوه دادن و نه وارونه نمایی؛ صورت مذاکرات علنی ترین محفل نظام است. نکند به خیال کارشناسان اطلاعات، سر نخ نمایندگان مجلس و امام جمعه ها و اصولگرایانی که حالا منتقد دولت شده اند هم در دست مسئول میز ایران در شورای اطلاعات ملی آمریکا است!

واقعیت تلخ است؛ دولتی که خصوصیت اصلی آن “شهرت به پاکدستی” بیان می شد، حالا آنچنان در فسادهای رسوا و میلیارد دلارهای بی حساب و کتاب نفتی غرق شده که گفتاردرمانی های چهارشنبه ها در تهران و سفرهای استانی به دوردست ها و تبلیغ پرخرج منویات در آشکار و نهان هم نمی تواند آن را حتی در چشم پیروان چشم بسته و گوش به فرمان، تطهیر کند. بدین سان، جز بازگشت به مردم، عمل به قانون اساسی، اعتراف به بصیرت دیرین آنها که “سران فتنه” خوانده می شدند، اذعان به خطای سران حاکمیت در حمایت از هشت سال تخلفات دولت، مسئولیت پذیری مدعیان اصولگرایی در قبال پیامدهای حاکمیت یکدست و در نهایت تن دادن همگان به انتخابات آزاد و اراده مردم؛ راهی نمانده است. باقی همه سراب است. راه حل هایی از نوع دشمن دشمن کردن های وزارت اطلاعات نیز یکسره وهم است و خیال، و اگر عالی مقامان فکر کنند با این خیالات برای حل مشکلات و راهیابی به نجات و درمان بیماری اقتصاد و … طرفی خواهند بست و ترفندی خواهند جست، سخت در اشتباه اند.



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

۳۴ پاسخ به “بیهوده دشمن دشمن نکنید؛ دشمن در درون شماست”

  1. ابراهیم گفت:

    یلوه ز پس گزاف!
    هنوز بچه ی فتنه و بصیرت (و کشک) را بزرگ نکرده اند و تخم انحراف را آب نداده اند، فکر پشت زایی های دیگر اند.
    … لاجرم تخت حکومتی شان را هر روز دشمنان -به قول خودشان- شکست خورده، می لرزانند.

  2. i گفت:

    این حرفها بیشتر جهت سرکوب ملت است. دشمن اول همین ها هستند که فریاد آی دشمن آی دشمن سر میدهند.

    دشمن ملت را به این روز نیانداخت که اینها بعنوان دشمنان واقعی ملت را به این روز انداختند. اما جا دارد به یک نکته دیگر اشاره کرد:

    قطعا بین ژاپن اسلامی و دمکراتیزیشن ولایت فقیه مطلقه وجه مشترک زیادی هست. یکی از آن:

    نه اولی با هوس بوجود می آورد و نه گرگ در لباس میش بره.

    زیرا همانطور که آگاهید HOPE IS NOT A STRATEGY ٬ باید دیدگاه ها تغییر کند و کوبیدن آب در هاون اگر نتیجه میداد٬ دیگران زودتر از شما ها به مقصد رسیده بودند. این معجزات جواب نمیدهد باید فکر دیگری کنید.

  3. ناشناس گفت:

    از نظر اینان :”دشمن عبارت است از آحاد ملت که با حاکمیت اینها مخالف است. دشمن همه ایرانیان تحصیل کرده ای است که با کارهای اینها مخالفت می کنند. “

  4. ناشناس گفت:

    “این انقلاب بر اندیشه و نگاهی مبتنی است که یک موی کوخ نشینان را به تمام دنیای کاخ نشینان برتری می داد. اگر ساکنان کاخ و پاستور و پاسداران قصد دارند برای پاسداری از قدرت، هست و نیست مردم را به باد دهند و مستضعفان و ولی نعمتان حقیقی انقلاب را به ذلت و فلاکت بکشانند، شک نکنند که اهل درد و دین در مقابل تمام دنیای آنها خواهند ایستاد. معاش مردم و به ویژه اقشار مستضعف، به حیات آنها وابسته است، و به دین آنها. فقر با خود کفر را هم می آورد”
    اولا باراین انقلاب به طور عمده بر دوش طبقه متوسط بوده که درصد بالایی از مردم را در سال ۵۷ به خود اختصتاص میداد.وثانیا جملات پوپولیستی “یک موی کوخ نشینان را به تمام دنیای کاخ نشینان برتری … یا”مستضعفان و ولی نعمتان حقیقی انقلاب ” غیر واقعی وحایز هیچ نکته مثبتی نیست چرا که سهروندان یک کشور را به دو کروه کوج نشین وکاخ نشیت تقسیم میکند وآنها را مقابل هم قرار میدهدویک دسته از شهروندان کشور که ممکن است مرفهین باشند،بی ارزش جلوه میدهد که خلاف انسانیت،حقوق بشر وجقوق شهروندی است.بدیهی است اگر کسانی با روشهای غیر قانونی ویا تبهکارانه به ثروت رسیده اند،باید طبق قانون با آنها برخورد شده واموال نامشروع آنها مسترد گردد واگر روابط افتصادی واجتماعی طالمانه منجر به اختلاقات طبقاتی شدید گردیده باشد،باید نسبت به دگرکونی آن از راههای قانونی اقدام نمود. بنابراین بعد از کذشت ۳۳ سال از انقلاب که بی ثمری چنین دیدگاههای غیرعلمی وپوپولیستی به اثبات رسیده است،لازم نیست برای انتقاد از وضع موجود از ادبیات کلیشه ای تاریخ کذسته استفاده گردد

  5. ایمان گفت:

    اینقدر خوب نوشته شده که فقط میتونم بگم احسنت.

  6. taha گفت:

    حالا وزیر اطلاعات یه چیزی خورد (میوه ممنوعه!) حلوا حلواش نکنید دیگه…

  7. ناشناس گفت:

    من این گزارشی رو که اطلاعات منتشر کرده رو خوندم، دروغ و اغراق در ان موج میزند.
    بعد از خواندن این گزارش تنها حسی که به انسان دست میده اینکه یا سازمان های اطلاعاتی غربی ها رو دست کم گرفتن یا اینکه نیرو های اطلاعاتی داخل خودشو نو خیلی دست بالا گرفتن.

  8. ناشناس گفت:

    اخلاق و کوبیدن نفس اماره همانا جهاد اکبر است!

    نفس اماره چنان خطرناک است که بیشترین مبارزه امام صالحان بعد از پیروزی انقلاب در هم کوبیدن همین دشمن بود. او در نطقهای اخلاقیش آهسته ولی کوبنده و پر حماس خطرات بیتقوائی و نفس اماره را بیان مینمود و کوبیدن آنرا جهاد اکبر مینامید!

    الان همین نفس اماره و شیطان نفس است که زعمای قوم را به بی تقوائی و رندی و غارت و خیانت به بیت المال و اختلاس کشاند.

  9. محمد گفت:

    ۱) مقاله ی خوبی است! اقای طباطبایی احسن! ۲) اگاهی بخشی سبزها نرمه نرمه دارد به ثمر مینشیند! درود بر همه ی سبز اندیشان! درود بر اگاهی و دانایی! انچه حاکمان ظالم از مردم میخواهند جهل و نادانی است! به عقیده من چه خوب است سبزها همچون مبلغان مذهبی در میان توده ها ی مردم به تبلیغ اگاهی و دانایی بپردازند! این کار گرچه مخاطراتی دارد! اما با زیرکی و هوشمندی قابل انجام است! خصوصا جاهایی که ما را نمیشناسند! میتوان تبلیغ کرد و بعد از ان به سرعت انجا را ترک کرد! بسیاری از مردم از ریز اخبار مطلع نیستند! و بسیار مشتاقند که اطلاع پیدا کنند! ۳) انتساب ناکامیها به دشمنان حربه ای است طولانی و پوسیده از سوی جائران حاکم! انان هر وقت در کار خود میمانند به دو ریسمان پوسیده جنگ میزنند! یک) : انتساب به دشمن! دو) : انکار! وزیر یه لا قبا و کم هوش اطلاعات که جهالت از سیمای او هویداست! میخواهد بگوید مردم مشکل اقتصادی ندارند! زیر فشار نیستند! اینها همش کار دشمن است! به به به این هوش به این فتانت! گویا در این جامعه زندگی نمیکنند! البته که اینچنین است! انان در یک حلقه موهوم امنیتی زندگی میکنند کما اینکه خامنه ای در یک قلعه ی موهوم زندگی میکند! من خود خانواده های بسیاری را میشناسم که سابقا تقریبا متمکن بودند و اکنون تمکنشان رو به کاهش است! سابقا میوه میخوردند حال نمیخورند! سابقا شیر استفاده میکردند و اکنون نه! سوء تغذیه رو به گسترش است! مصرف گوشت قرمز از سبد مصرف بسیاری از خانواده ها حذف شده است! وضعیت مصرف سبزی نیز همینگونه است! من نمیدانم این دشمن چگونه است که فقط خامنه ای و مصلحی انرا شبانه روز رصد میکنند! احتمالا با میکروسکوب انرا میبینند! خب بهداشت را رعایت کنید تا این همه بیمار نشوید! دنیا را این همه نگران نکنید تا این همه تحریمتان نکنند! عقل هم چیز خوبی است! خداوند انرا خلق کرده است که به کار اید! نه اینکه تعطیل یا به حبس و حصر در اید اگر اکنون میر کبیر ایران زمین ! شیخ شجاع! چریک پیر ! و دیگر عزیزان از قدیانی تاج زاده زیدابادی تا …………..! را از حصر و حبس رهانیدید! کمی عاقلید و اگر نه عقلتان تعطیل و از جاهلا نید! و در عذاب و گرفتار! از قدیم گفته اند : ” چون عقل در سر نباشد جان در عذاب است!” ۴) فشار اقتصادی محدود به اقلام روز مره نیست بلکه مردم در تمام زمینه ها تحت فشارند! جائران حاکم توانایی اداره کشور را ندارند! و هرچه زودتر باید بساطشان را جمع کنند و اگر نه بزودی مردم بساطشان را جمع خواهند کرد! اندکی صبر سحر نزدیک است!

  10. محمد سبز گفت:

    دشمن دشمن و توهم سازی در اصل از … است که در هر گفتارش چندین بار انرا تکرار می کند و اینقدر در این کارش که برای عوام فریبی
    است افراط کرده که مسخره عام و خاص شده است . او می داند این روش برای حکو مت کردن و فریب کاری و گول زدن کم سواد ها و بی سواد ها
    لازم مثمرثمر است و اگر این حرف ها را نگوید ونا سزا به شرق و غرب نگوید حکو مت متحجرانه و مستبدانه اش دوام نخواهد داشت . اگر بنا بود دشمن شناسی و توهم سازی مشکل کشور ها را حل کند .چین روسیه و ترکیه و کره جنوبی و ژاپن که ما ها را هم استثمار کرده اند بهتر یاد داشتند دشمن را کشف کنند و نا سزا بگویند .چین پس از چند دهه تو هم سازی و دشمن دشمن ما ئو و رهبران اولیه انقلاب …. وارد دنیای واقعی شد و امروز با تعا مل و شریک شدن با ان کشور هائی که قبلا فحش می داد رشد های ده در صدص و بیشتر یا فته اتفا قا امروز بیشتر می تواند در صحنه جهانی عرض اندام کند و حرفش را به کرسی بنشاند اگر ما شعار های ۴۰ سال قبل چین روسیه و ترکیه را حا لا می دهیم به همان اندازه از ان ها عقب افتاده تر و هر روز هم اقتصاد مان ضعیف تر و وابسته تر خواهد شد . در همین جریان افزایش قیمت دلار روشن شد که اقتصاد ما تمام شریان ان وابسته به دلار های نفتی است که اگر تزریق به جا معه نشود در هم کوبیده خواهیم شد و این کشور ما همش در این سالها به ویزه از زمانی که دولت امام زمانی اصول گرا یان و مصبا ح متحجر و رهبر با بصیرت ب سر کار امده هیچ پیشرفتی نداشته است و فقط نفت فرو خته اند و پولش را هم نابود کرده اند و به شرق و غرب و رانت خواران داده اند امروز هم از سر بی خردی رهبر مستبد از همیشه بیشتر وابسته به نفت هستیم

  11. setareh گفت:

    خدایا تفکرگنه گشته است عدالت اسیروتبه گشته است قلمها شکسته زبانهاخموش صدادرگلواستخوان گشته است ریا آنچنان خیمه زدبرزمین که خورشیدهم نیمه جان گشته است خدایا اگرنورنومنجلیست چرااین حکومت خداگشته است چنان میپرستند ولی رابه جد توگویی ولی خودخداگشته است زبس حاکم شرع ماخفته است بطائل به هرجارواگشته است تقدس تظاهرتحجرریا اصول دیانت عوض گشته است کشندعاشقان حقیقی زکین ره عشق بازی خطاگشته است به نامت کشندوبه راهت زنند سری راکه فکرش خطاگشته است زبس کشته اند ازجوانان سبز همه فصل ایران خزان گشته است مگربت پرستی به سنگ است وبس مقلدبه حق بت پرست گسته است بنام مسلمانی وارتجاع تمدن زایران جداگشته است زجادوی دولت به حکم ولی همه رای سبزان تبه گشته است به روییدن شاخه های امید همه ملک ایران دعاگشته است
    []

  12. علی گفت:

    اگر نفوذی توسط دستگاههای اطلاعاتی غربی در ایران باشد مطمئنآ در سران جنبش سبز نیست بلکه این نفوذ را میتوان به عینه در گزارش گمراه کننده وزارت اطلاعات دید فقط خدا یار باشد و به این گزارشات و آدرسهای اشتباه ترتیب اثر ندهند.
    میرحسین عزیز تمامی پیش بینی هایت درست از آب درآمد بعضی از آشنایان تو حتی بر این اعتقادند که کسی که با تو درافتد به ذلت می افتد ، گویا درست میگویند وگرنه چطور میشود دولتی که ظرف ۷ سال ۶۰۰ میلیارد دلار درآمد داشته باشد ، اسفناک ترین اوضاع اقتصادی را برای مردم به ارمغان بیاورد ، چطور میشود دولتی نوری چشمی باشد و هزاران دست پیدا و پنهان آنرا یاری رسانند تا این نوری چشمی بعنوان موفقترین و بهترین دولت صد سال گذشته معرفی شود ولی از قضا بدترین و ناپاکترین دولت طول تاریخ ار آب دراید ؟ در همه اینها دست خداوند و اراده خداوند هویدا نیست که اراده کرده تا کسی را که میخواهد خدائی کند را رسوا نماید ؟

  13. mani گفت:

    ma ancheh ke sharte balaghat boodeh be inha goftehim oonha bejaye pand malalesh ra gereftehand bogzareed ta bebinand sezaye kheesh

  14. ناشناس گفت:

    آقا این مقاله یه مشکلی داره: چرا دشمن؟؟؟ دژمن درسته :-))

  15. ناشناس گفت:

    این وزیر گمنام جناب حیدر مصلحى خودمانیم سازمان جاسوسى سیا و ک گ ب را
    هم در جیب کوچک خودش گذاشته ( ببخشید منظورم جیب گشادش بود) وگرنه تحلیل به
    این عظمت و خامى از چه کسى بر میاد؟ جیمز باند هم عمرا اگر به گرد پاى حیدر آقاى
    ما برسه. داشتم این عکسی را که گذاشتید نگاه میکردم این آقاى سمت راست عکس
    گوش هاش را تیز کرده و به مکالمه محرمانه مصلحى با احمدى نزاد گوش میده !!
    خیلى باحال اند اینها واقعا …

  16. ناشناس گفت:

    غلط نکنم موساد یک دستگاه شنود توى این انگشتر فیروزه آقاى مصلحى جا داده و
    گرنه چطور اینطور نظام را فتیله پیچ کرده؟ اگه سعید امامى نفوذى موساد بود چرا
    مصلحى یا احمدى نزاد نباشه؟ 

  17. محمد گفت:

    جناب طباطبایی . گفته اند که هم چیز را همگان دانند . آنان که شما میخواهید “یکبار هم که شده از مردم خویش می خواستند که فرصت جبران تمامی ستم ها و جفاهایی را که بر مردم روا داشته اند به آنها بدهند.” خود میدانند که چه کرده اند . چیزی را که همگان دانند و نه من و شما . به همین جهت هم در تلاشند که دهانها را ببندند و فرصت سخن گفتن به همگان ندهند . این فرصت ناخواسته را دو بار مردم به آنها دادند . دوم خرداد ۷۶ و ۲۲ خرداد ۸۸ . بار اول نخواستند ولی میتوانستند . اما بار دوم نخواستند که دیگر نمی توانستند از آن استفاده کنند ، چرا که خوب میدانند با مردم چه کرده اند با بصیرت الهی خود .

  18. ناشناس گفت:

    باید روی اگاهی مردم حساب باز کنید

  19. ناشناس گفت:

    دزدی که می دوید و فریاد می کرد آی ! دزد ! و دشمنانی که فریاد دارند ، آی ! دشمن ! دشمن ملت کسی است که دست دزدان و اختلاس گران را باز گذاشته و دستور کش ندادن پرونده دزدان می دهد. دشمن این سرزمین کسی است که مانع از رسیدگی به پرونده معاون رئیس منتصب و متقلب و دروغ زن خود می شود. مسلمانان ! دربلاد کفر”به قول این مستبدین ،” رئیس دولتی را به خاطر چند دلار رشوه از مسند بزیر می کشند اما در بلاد اسلام دزدان خائن را در سطح معاون رئیس جمهور نامشروع، میدان بازی و سرفرازی می دهند. این است تابلو مسلمانی از نوع انتصاب ولایت عظمای اهریمنی اش ! این هم از مسئول عظمای اطلاعاتش.

  20. حقير گفت:

    وزارت اطلاعات سفیده! واسه همین یه لکه سیاه روش دیده میشه!!!
    از شخصیت های موهوم که بگذریم حقیقتا قلاده های طلا مبارک مکاران و حیله گران باد!

  21. khodam گفت:

    نا آگاه نگه داشتن من، کمتر از کشتنم نیست !!!؟؟؟.(خودم) .

  22. ماهستیم گفت:

    لکه روی وزارت اطلاعات سیاه نیست – سرخ است – خون مردم ایران طی ۳۴ سال – و این خون بدجوری دامن آنها را خواهد گرفت
    ماهستیم

  23. زندانی گفت:

    “اصل ۴۴ خصوصی سازی رهبر فرزانه بکمک رئیس جمهور بی‌ لیاقت ” مشکل جامعه است!

    داستان بنظر من عمدی است!

    با تحریمها و دزدیها و بستن کارخانها و…. نابودی اقتصاد کشور به جایی‌ میرسیم که ورشکسته نامیده میشود.
    و میتوان سهام ملی‌ را “۵۰% طبق برنامه حاکمیت” به سرمایه دارن خارجی‌ مسلمان”دزد‌هایی‌ که سروت ملت را به خارج برده اند” از این طریق نهایتا به سرمایداری جهانی‌ انتقال داده شود،”۵% سهام عدالت به مردم حق حساب داده میشود “وبقیه برای مصارف دولت.
    حال کی‌ سر قدرت بیاید در اصل مطلب تغییری ندارد!

    حصر باید برداشته شود!

    زندانیان سیاسی آزاد باید گردند!

    بیش بسوی رفراندوم انتخابات آزاد!

  24. ناشناس گفت:

    بزرگترین دشمن ما مردم شما هستید .. خدا شر شمارو از سر ما کم کنه انشالله

  25. ناشناس گفت:

    باور ندارم بدنه وزارت اطلاعات با مردم نباشد شخصا در زمان تظاهرات خیابانی در اصفهان به همراه خانواده به ماموران تند بسیار تند شدم تا جایی که زنی که نمی شناختم از من خواهش کرد که برو نمان اما ان ماموران با من برخورد تندی نکردند و البته یم مورد را نباید به جمع تعمیم داد ولی حتما بدنه وزارت با مردم است و قط تصمیم گیران اصلی هستند که خود را حق مطلق میدانند

  26. ناشناس گفت:

    خداراشکرکه نادانان برمسندقدرت نشسته اندوبرای این ملت نسخه میپیچنند ؛این ملت حقشه که امسال مصلحی وزیرش باشه ملتی که فریادمیزدمیرحسین رأی ماراپس بگیرکجاست ؛چرانیستن ؛کجارفت اون شعارهای توخالی وپوشالی ؛میرحسین ازتبارپاکان وصالحان بودوهمچون اجدادپاک ومطهرش نتواست درمقابل جهالت ونادانی مردم زمانش سکوت کندوحق رابربالای دارجهالت حاکمان ببیند؛اوباعمل وکردارش نشان دادکه انقلاب و مردم ازهمه چیزبرای اومهمترهستند؛امادرعوض ملت اوراتنهاگذاشت وهرروزدرچاه عمیق جهالت ونادانی خویش فرورفت؛امیداست که بالطف حضرت حق تعالی این جهالت ونادانی ازسراین ملت محوشود

  27. اقا خودش باامریکا وموصاد گویا هم رای وبدش هم نمیاد هم مملکت ازبین بره هم جنگ بشه وبارشم بسته که تا حمله شد با خانواده برن نا کجا …

    اصلا انگار نه انگار تواین مملکته این همه فشار رو روی وضعیت جسمی وروحی مردم میبینه بعدم میگه ما مملکتمون خوبه ووضع مردم هم عالی وراضی… من که قبلا دعاش میکردم خدا شفاش بده اما حالا دعا میکنم خدا جوابش وبده وهمه دستندکارانش را نابود کنه و…

  28. ناشناس گفت:

    اقای خا منه ای ایران را برای مقاصد و مطا مع خودش به مسلخ برده است تا چند ماه قبل می گفت برای عوام که تحریم ها اثر ندارد حالا می گوید تحریم ها نا جوانمردانه است . خوب کسی به این احمق نیست بگوید چرا این قدر دروغ گفتی که حا لا اعتراف به اثر تحریم ها بکنی و چرا این همه جهل گفتی و کشو ر را به محا صره اقتصادی نظامی سیاسی کشاندی و داری به روزگار صدام قذافی و مبارک و بن علی و همین اسد جنایت کار کشیده می شوی خودت و مزدورانت به جهنم مردم ایران چه گناهی کرده اند که گرو گان تو ادم …… شده اند .

  29. ناشناس گفت:

    خواهشمند است در یک گزارش کلیه مفاسد هشت سال حکومت احمدی با حمایت خامنه ای اعم ازاختلاس دزدی رانت خواری وغیره را جمع اوری وبرای عموم انتشار دهید

  30. صادق گفت:

    جناب مصلحی از افتخارتشان شاگرد درس خارج رهبر بودن هست(رجوع کنید به صحبتهای ایشان در جلسه رای اعتماد)ایشان در ۳۳ سال از انقلاب چه سابقه ای دارند!؟اصلا حتا در همین حوزه کاری خودشان هیچ گونه تخصصی ندارن(البته اینروزها تخصص ملاک نیست بلکه چاپلوسی مهمه)دوستان زیاد نگران نباشند همان بهتر که آقایان در تحلیلهای آبکی و خیالات خودشان بمانند من بودن اقایان را در راس حکومت به صلاح میدانم هر بگذریم آبروی خودشان را بیشتر به باد میدهند وما را به سقوط نظام دیکتاتوریشان بیشتر امیدوار میکنند ما باید قبول کنیم که دوران جمهوری اسلامی بسرآمده ختا اگه همین فردا موسوی هم رئیس جمهور بشه،رفسنجانی از همشون باهوشتره کاملا به این موضوع پی برده واحساس خطرکرده ،من با این نظر که آمدن بچه های رفسنجانی با هماهنگی خودش بوده کاملا موافقم به هر خال شاید در آینده بتونه ازش بعنوان برگ برنده استفاده کنه

  31. Admin گفت:

    خوب الحمدلله که معتقدید برنامه ای از برنامه های ارباب های معنوی شما موسوی چی ها در سازمان سیا لو نرفته و وزارت اطلاعات طبق معمول اساسا نتونسته کار خاصی انجام بده و همگان – جز مسعود و مریم…، ببخشید موسوی و رهنورد – سخت در اشتباه هستند… خدا رو شکر…

    • Mehran Den98 گفت:

      معمولا برنامه و برنامه ریزی کار دوستان اطلاعاتی شما ست که ادعا می کنند برای هر چیزی برنامه دارند وگرنه موسوی که از همان ابتدا برای نجات کشور و پیشگیری از وضعیت فلاکت بار کنونی مجددا پای به عرصه سیاست گذاشت و از روی خلوص نیت وقایع امروز مملکت و دسته گلی را که دولت کریمه تان به آب داده است از قبل پیش بینی کرد.در ضمن شما به مدیریت جهانی بیاندیشید خاطر شریفتان را مکدر نسازید.

  32. ناشناس گفت:

    شما فقط بدیها رو می نویسید اینو خودتون هم قبول دارید مگه نه؟

  33. Mohammad Soufi گفت:

    آشفتگی من از این نیست که مسئولین این نظام از رهبری گرفته تا …. به من٬ماوبه وجدان خود دروغ میگویند٬از این آشفته ام که دیگر نمی توانم اسلام را باور کنم.انسان به دنیا آمده که زندگی کند٬مگر چقدر زمان داریم که باید به اراجیف کسانی گوش کنیم که قرار است ما را به راه راست وبهشت هدایت کنند.من زندگی کردن را باشماها آموخته ام ودوست ندارم در بهشتی که شماها هستید من هم باشم.آقای خامنه ای یک ذزره بخودت بیا ٬من وخیلی انسانهائی که مثل من فکر میکنند فقط می خواهند از این عمر کوتاهی که دارند ودیگر هم بدست نخواهند آورد می خواهند استفاده کنند این همه دشمن تراشی برای چه میباشد چرا نمی فهمی من فقط می خواهم ساده وآنطوری که دوست دارم  زندگی کنم.محمد صوفی