سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » در دفاع از دیکتاتوری بشار اسد از خود سوریه هم داغ تر شده ایم...
» پایان مهلت 48 ساعته؛ تهدید به کشتن گروگان های ایرانی؛ سکوت داخلی ها

در دفاع از دیکتاتوری بشار اسد از خود سوریه هم داغ تر شده ایم

چکیده :در حالی که وزیر اطلاع رسانی سوریه به خاطر حمله به خاک ترکیه عذرخواهی کرده و بابت مرگ شهروندان ترکیه تسلیت گفته است، صدا و سیما و خبرگزاری فارس ادعا می کنند که این خمپاره ها توسط مخالفان دولت سوریه شلیک شده است. رسانه های وابسته به حاکمیت در حالی به انتشار اخبار دروغ ادامه می دهند که درباره تهدید شورشیان سوری برای کشتن گروگان های ایرانی سکوت اختیار کرده اند....


کلمه – گروه بین الملل: در روزهای گذشته جدی ترین تنش مرزی میان ترکیه و سوریه در ۱۸ ماه اخیر، آغاز شد. اصابت خمپاره های سوری به یک محله مسکونی در ترکیه که به کشته شدن پنج شهروند ترک منجر شد، نقطه آغاز این بحران بود. بر اساس گزارش‌ها یک زن و سه فرزندش در میان افرادی بودند که روز چهارشنبه در شهر آک چاکاله و در حمله خمپاره‌هایی که گفته می‌شود از سوی سوریه پرتاب شده بود، کشته شدند.

به گزارش کلمه، در حالی که پس از آغاز حملات توپخانه ای ترکیه، وزیر اطلاع رسانی سوریه عمران الزعبی به خاطر این اتفاق عذرخواهی کرد و به خاطر مرگ شهروندان ترکیه تسلیت گفت، گزارشگر شبکه خبر صدا و سیما، اعلام کرد که این خمپاره ها توسط مخالفان دولت سوریه و با هدف افزایش تنش میان دو کشور شلیک شده است.

خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسداران نیز بلافاصله به انتشار گزارش ها و مصاحبه هایی برای اثبات این ادعا پرداخت. آن هم در حالی که شورای امنیت سازمان ملل این اقدام نیروهای نظامی سوریه را محکوم کرده بود.

اکنون در حالی که همچنان درگیری های مرزی میان ترکیه و سوریه ادامه دارد، رسانه های وابسته به حاکمیت همچنان به انتشار اخبار دروغ ادامه می دهند و در دفاع از دیکتاتوری اسد از افراد و رسانه های وابسته به دولت او نیز پیشی گرفته اند.

این در حالی است که رسانه های دولتی در مورد تهدید شورشیان سوری نسبت به گروگان های ایرانی سکوت اختیار کرده اند. ۴۵ ایرانی که به گفته دولت زائر و به ادعای مخالفان سوری از اعضای سپاه پاسداران اند و از ماه ها قبل در سوریه گروگان هستند.

پایان مهلت ۴۸ ساعته نجات گروگان ها در سوریه

شورشیان سوری با تعیین مهلتی ۴۸ ساعته تهدید کردند در صورتی که رژیم سوریه به کشتن غیر نظامیان پایان نداده و زندانیان سیاسی را آزاد نکند، گروگان‌های ایرانی را خواهند کشت. این مهلت امروز شنبه به پایان رسیده است. گردان البراء وابسته به ارتش آزاد سوریه با انتشار ویدئویی تهدید کرده که در صورتی که درخواست‌هایش توسط دولت سوریه برآورده نشود، ۴۵ گروگان ایرانی را خواهد کشت.

بر اساس گزارش دویچه وله، سخنگوی این گروه شورشی در ویدئویی که روز جمعه (۱۴ مهر/ ۵ اکتبر) از طریق تلویزیون‌های عربی‌زبان و از جمله شبکه العربیه پخش شده، گفته است که تا کنون گفت‌وگو با مقام‌های جمهوری اسلامی و سوری برای آزادی گروگان‌های ایرانی به جایی نرسیده است. او در این پیام می‌گوید: از آنجا که درخواست‌های انقلابیون برای آزادی زندانیان و پایان بخشیدن به حملات خودسرانه به غیر نظامیان بی‌دفاع محقق نشده این گروه از روز شنبه (۱۵ مهر/۶ اکتبر) اقدام به قتل گروگان‌های ایرانی خواهد کرد. به گفته او، به ازای هر شهید، یک گروگان ایرانی کشته خواهد شد.

در این ویدئو گروگان‌ها در کنار شورشیان دیده‌ می‌شوند. نیروهای مخالف بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، در ماه اوت ۴۸ ایرانی را در یکی از مناطق دمشق به گروگان گرفتند. ارتش آزاد سوریه بعد از اعلام گروگان گیری ۴۸ ایرانی، از مرگ سه تن از آنها خبر داد و گفت، این سه گروگان طی حملات نظامیان اسد و ویرانی محل نگهداری‌شان کشته شدند. ایران در کنار روسیه بزرگ‌ترین حامی رژیم سوریه است.

اسماعیل کوثری، نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران در مصاحبه با سایت قانون، گفت: «با توجه به این اتفاقات کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از فردا شنبه، آخرین وضعیت گروگان‌های ایرانی را مورد بررسی قرار خواهد داد.» او ادعا کرد: «دستگاه دیپلماسی کشور از همان ابتدا در این زمینه فعالانه اقدام کرد تا زمینه آزادی این افراد فراهم شود و در این مسیر کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز به‌طور مستمر در جریان پیگیری‌ها بود.»

کوثری تهدید شورشیان به کشتن گروگان‌های ایرانی را متأثر از درگیری‌های چند روز اخیر ترکیه و سوریه دانست و ادامه داد: «دو هفته پیش کمیته‌ای از سوی کمیسیون امنیت ملی مجلس تعیین شد تا با سفر به لیبی و سوریه و همچنین کشورهای مؤثر دیپلماسی پارلمانی را نیز فعال کند تا این شهروندان سلامت به کشورمان باز گردند.»

اوج گیری تنش بین ترکیه و سوریه

تنش‌ها بین ترکیه و سوریه از روز چهارشنبه (۱۲ مهر) و در جریان حمله سوریه به آقجا قلعه در ترکیه وارد مرحله جدیدی شده است. در این حمله پنج شهروند ترک٬ یک مادر به همراه سه دخترش و همچنین یک زن دیگر کشته شدند. در این حمله برای اولین بار از زمان شروع مبارزات اعتراضی علیه رژیم بشار اسد (مارس ۲۰۱۱) شهروندان ترکیه نیز جان باختند. ترکیه نیز در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه در پاسخ به حملات سوریه اهداف نظامی در خاک سوریه را بمباران کرد.

اما مرزهای ترکیه و سوریه روز جمعه ۱۴ مهر نیز شاهد گلوله باران نیرو های ارتش دو کشور بود. ارتش ترکیه روز جمعه گلوله باران سوریه را از سر گرفت. به گزارش خبرگزاری آناتولی و به گفته استاندار استان ختای ترکیه٬ این اقدام در پی اصابت یک خمپاره دیگر از سوی سوریه به جنوب ترکیه در نزدیکی مرز دو کشور انجام شده است. این خمپاره در ۵۰ متری مرز و در یک روستا اصابت کرده که واکنش فوری ارتش ترکیه را در پی داشته است.

حمله سوریه تلفات و جراحاتی در پی نداشته است. این حمله در حالی در روز گذشته اتفاق افتاد که شورای امنیت در همین روز شلیک خمپاره و نارنجک از سوی ارتش سوریه به خاک ترکیه را محکوم کرد. در قطعنامه شورای امنیت آمده است: «این رویداد نشان داد که بحران سوریه به شدت بر امنیت همسایگانش و همچنین بر صلح و ثبات منطقه تأثیر گذاشته است.»

روسیه روز پنج شنبه گفت که دمشق اطمینان داده حمله به ترکیه یک اتفاق غم‌انگیز بوده است. روسیه همچنین روز جمعه در بیانیه‌ای از ترکیه خواست تا آرامش خود را حفظ و از هر اقدامی که می‌تواند به افزایش تنش با سوریه منجر شود دوری کند. سرگئی لاوروف٬ وزیر امور خارجه روسیه در این بیانیه که در حقیقت پاسخی به تصمیم روز پنجشنبه پارلمان ترکیه بود این موضع را اعلام کرد. در بیانیه روسیه آمده است که «ما اظهار امیدواری می‌کنیم که ترکیه از خود خویشتنداری نشان داده و هیچ اقدامی نکند که به تشدید بحران در منطقه منجر شود.»

قطعنامه شورای امنیت در محکومیت حمله سوریه به خاک ترکیه پس از دو روز تلاش برای جلب رضایت روسیه و چین صادر شد. کارشناسان ۱۵ عضو شورای امنیت تنها با تغییر لحن قطعنامه توانستند به توافق با روسیه و چین بر سر صدور قطعنامه در محکومیت اقدام نظامی سوریه در خاک ترکیه دست یابند. چین و روسیه که می‌گویند از مداخله نظامی خارجی در سوریه به شدت بیمناک هستند، با فشارهای بیش‌تر اقتصادی و سیاسی بر رژیم سوریه نیز مخالفت می‌کنند.

اردوغان: صبر ترکیه را آزمایش نکنید

رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه٬ روز جمعه گفت که کشور او در پی جنگ نیست ولی به سوریه هشدار داد تا از اشتباه مهلک خودداری کند. اردوغان به بشار اسد٬ رئیس‌جمهور سوریه٬ هشدار داد که ترکیه اگر مجبور شود از جنگ ابایی ندارد.

او با بیان این‌که «ما به جنگ علاقه‌ای نداریم ولی از آن دور نیستیم٬» بیان کرد: «به آن‌هایی که در تلاش‌اند تا قطعیت و ظرفیت ترکیه را بسنجند باید بگویم در حال دست زدن به اشتباهی مهلک‌اند.» او گفت: «من یک بار دیگر از رژیم اسد و حامیانش می‌خواهم: تلاش نکنید تا صبر ترکیه را بسنجید٬ تلاش نکنید ظرفیت‌های ترکیه را آزمایش کنید.»

شدیدترین حملات ماه‌های اخیر به حمص

روز جمعه ارتش سوریه برای دومین روز متوالی به مواضع شورشیان در حمص حمله کرد. این عملیات یکی از شدیدترین حملات در چند ماه گذشته به شمار می‌آید. حمص به نمادی از مقاومت تبدیل شده است.

ویدیوهای منتشر شده از این شهر در روز گذشته ستون‌های سیاه دود بر فراز شهر را نشان می‌دهند. در این ویدیوها هر چند ثانیه صدای انفجارهای مهیب نیز شنیده می‌شود.گفته می‌شود بشار اسد اگر بتواند بار دیگر قدرت را در حلب و حمص به دست گیرد خواهد توانست در قدرت باقی بماند.

به گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه شورشیان روز گذشته هلی‌کوپترهای ارتش سوریه را در اطراف دمشق بر فراز الغوطه الشرقیه منهدم کردند.

در اعتراضات علیه رژیم بشار اسد که از مارس ۲۰۱۱ به شکل صلح‌آمیزی آغاز شد تا کنون بیش از ۳۰ هزار نفر کشته شده‌اند. بر اساس گزارش گروه “کمیته‌های هماهنگی محلی”‌ در روز گذشته ۱۰۱ نفر در سراسر سوریه کشته شدند که ۲۸ نفر از آن‌ها در دمشق یا اطراف آن بوده‌اند.



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

۱۸ پاسخ به “در دفاع از دیکتاتوری بشار اسد از خود سوریه هم داغ تر شده ایم”

  1. jamsheed گفت:

    اقای عرفات اول دوست بودخالد مشعب تهرانی شده بود محمود جبریل باگونی دلار میبرد وغیره حال این بشار عفلقی را هم خواهیم دید

  2. ابراهيم گفت:

    سلام
    جبهه مقاومت یعنی کشک ! پول حضرات در سوریه است

  3. ابوذر گفت:

    من نمی خواهم از اسد و عوامل او دفاع کنم ولی تروریستهایی که در داخل خانه مردم لانه کرده همچو عنکبوت با عوامل اسد می جنگند و اسم خود را ارتش آزاد می نامند یاد گروهک مجاهدین خلق می افتم چگونه در بغل صدام از خلق قهرمان می خواست دفاع کند

  4. ناشناس گفت:

    همه مردم می دانند که رسانه های ما دروغگو عوام فریب و مسا ئل را وارونه برای مخا طبانشان جلوه می دهند و این از منویات رهبری است که این انرا انجام می دهند . در مورد گرو گان ها ی ایرانی هم متا سف هستم که رژیم ما با عث این فا جعه است و شخص اقای خا منه ای با سیاست های غلط خودش با عث این فجا یع است . البته عا قبت دیکتا توری همین است که فقط فا جعه درست می کند

  5. ناشناس گفت:

    اقایان ارتش ازاد سوریه که بحق از مردم سوریه و برای رهایی مردم سوریه از دست دیکتاتور بشار میجنگند بدانند که اگر این گروگانها اهمیتی برای دولت ایران و سوریه داشتند که بدون محافظ در دمشق حرکت نمی کردند ارتش ازاد بداند که دولت ایران از اینکه ازاری به گروگانها برسد نه فقط ناراحت نیست بلکه خوشحال هم میشود بسیاری از ما مردم ایران ارزوی پیروزی شما را داریم و از شما به عنوان یک شهروند ایرانی میخواهم که این گروگانها را ازاد کنید ملت ایران اوارگی فرزندان و زنان و کودکان و پیران شما را درک میکند ملت ایران ترس فرزندان شما را از سرکوب درک میکند ملت ایران جنایت شبیحه ها همان لباس شخصیهای خودمان باشد را درک میکند. و نهایتا این جمله کلام خدا را تقدیمتان میکنیم که ولا یجرمنکم شنان قوم علی ان لا تعدلوا اعدلوا هو اقرب الی التقوی و ما النصر الا من عند اله العزیز الهم انصر اهل سوریه علی الدکتاتور الفرعون بشار الاسد و انصاره

  6. ناشناس گفت:

    این نظام دروغ را خواست خدا مى داند

  7. ناشناس گفت:

    کلمه جان چرا یه موقع هایی شیرین می زنی؟!!! اگر دولت سوریه عذر خواسته و گفته ما خمپاره زدیم پس این چیه؟

    شار جعفری روز پنجشنبه با تاکید بر اینکه تحقیقات برای یافتن عاملان این حملات ادامه دارد گفت: دولت سوریه با بازماندگان و مردم ترکیه ابراز همدری کرده است و این به هیچ وجه به معنای عذرخواهی نبوده است.

    نماینده سوریه در سازمان ملل تاکید کرد: رهبران سوریه در حال انجام تحقیق دقیق برای مشخص کردن منشا حملات هستند و هنوز تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

    بشار جعفری تاکید کرد: ما از دولت ترکیه خواهان عذر خواهی برای حمایت از گروه های تروریستی و اعمال ان ها در خاک سوریه هستیم که منجر به اسیب رساندن به مردم کشورمان شده و بر اثر ان شهروندان سوری کشته و زخمی شده اند.
    وی گفت: این گروه های مسلح در داخل خاک ترکیه پناه گرفته اند و سیاست انکارا در قبال سوریه از ابتدای اغاز بحران اشتباه بود و ما خواهان ان هستیم که دولت ترکیه به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه احترام گذارد.

    منبع UN.org

  8. ناشناس گفت:

    وای بر سیاست های من دراوردی و جا هلانه این رهبر که ایران را تا ویران نکند دست بردار نیست

  9. ناشناس گفت:

    من موندم شماها واسه چی برای این گروگانها دل می سوزونید بابا اینها پاسدار هستند و رفتند اونجا که مردم سوریه رو بکشند جنگ جنگه این حرفها سرش نمی شه بکشی کشته می شی

  10. مطلب گفت:

    در سوریه مردم اسیر اند.ازیک سو غرب به سرپرستیامریکا.ازطرف دیگه شرق به سرپرستی روسیه.درگیر جنگ قدرتن و مردم بی دفاع …

  11. حسین گفت:

    دوست عزیز که میگی باید اسیر رو کشت بدان که کشتن اسیر در تمام دنیا مذموم هست و هیچ کس آن را تایید نمیکنه و ظلم بزرگی شناخته میشه. یک کمی وجدان هم داشته باشین خوبه . شما هم انسان هستین مثل بقیه انسان ها. در ضمن قیافه این بیچاره ها به سپاهی بودن نمیخوره و این ها فقط به دلیل دروغ های صدا و سیما مبنی بر آرام بودن سوریه برای زیارت اونجا تشریف داشتن که به دست این تروریست ها افتادن . اونها اگر واقعا ارتش آزاد سوریه هستن و برای آزادی سوریه تلاش میکنن نباید به اسیر هایی که در دست دارن تعرض کنن. حتی اگر این اسیر ها برای یک کشور دیگر باشن. کشتن این اسرای بی گناه (یا گناهکار به قول بعضی ها) تروریست بودن این گروه را نشان خواهد داد و نشان خواهد داد که آنها واقعا برای آزادی تلاش نمیکنن و فقط برای رسیدن به قدرت هست که دارن با حکومت میجنگن

  12. آریان گفت:

    بهبهبه نظر من، این خمپاره ها کار عوامل تفرقه اندازی نظیر سپاه قدسه که از خاک سوریه شلیک شده! چرا که هفته پیش، محمد مرسی، از اردوغان به عنوان رهبر جهان اسلام یاد کرد و این مسئله برای حکومت ایران خیلی گرون تموم شده! بر این اساس، ایجاد تنش بین سوریه و ترکیه، میتونه این بیطرفی ترکیه رو زیر سوال ببره و اونها رو هم درگیر یه جنگ منطقه ای کنه که قطعا تو این برهه، بیشتر به نفع جمهوری اسلامیه!! البته این دودوزه بازیها، سابقه زیادی داره؛ نظیر اون مظلوم نمایی عامدانه ای که آقای مهمانپرست در نیویورک انجام داد و بعد از حذف نام سازمان مجاهدین از لیست سیاه، خودشو آگاهانه! تو بغل چند تا از همه جا بیخبر انداخت و بعد اعلام کرد که کتکش زدن!! اینا عین گربه ان؛ هرجوری بندازیشون، چار دست وپا میان زمین!!

  13. محمد گفت:

    من فکر کنم ارتش آزاد احمق است اگر این گروگان ها را بکشد چون کشته شدن یک عده سپاهی جان بر کف !!!! که برای نظام مهم نیست . تازه با این کارشون یک بهانه خیلی خوبی به سپاه می دهند که به بهانه انتقام از ارتش آزاد دیگه آشکارا به سوریه نیرو بفرستند و تعلام جنگ کنند. یعنی با این کار یه جورایی خودشونو به درد سر میندازند .

  14. منصف گفت:

    کشتن این گروگان ها فقط برای مخالفین حکومت سوریه ، هزینه دارد و کمک ها و دخالت های خارجی به نفع حکومت اسد را بیشتر توجیه می کند . هیچ کسی هم نخواهد بود که این اقدام را محکوم نکند !
    هم مخالفین جنایت های زیادی کردند و هم حکومت دیکتاتوری بعث .
    ولی وای بر آنانی که ٣٠ میلیارد دلار پول ملت ما را صرف تخریب سوریه کردند !

  15. reza گفت:

    بابا جنگی که با هزینه و نیروهای ایرانی انجام میشه آیا میشه بگی جنگ سوریه اسد هیچ قدرتی ندارد و ایرانیان هستند که آنهارا به خاطر منافع خودشان تگه داشته اند اصلا باید بگوییم که سوریه خط مقدم ایران است وضعیتمان مثل جنگ ایران وعراق شده با این تفاوت که آن زمان کسانی مثل موسوی و امثال آنها اقتصاد و جنگ را خوب کنترل می کردند اما اینها مشتی دزد و جنایتکارند که آن زمان مثل خون آشام خودشان را پنهان کردند و الان بیرون آمده اندکه دارند خون ملت را میمکند ودر نهایت فرار میکنند.هر چی هم به سر گروگانها میآورند جهنم هر کی خربزه میخوره باید پای لرزش هو بنشینند

  16. reza گفت:

    بابا جنگی که با هزینه و نیروهای ایرانی انجام میشه آیا میشه بگی جنگ سوریه اسد هیچ قدرتی ندارد و ایرانیان هستند که آنهارا به خاطر منافع خودشان تگه داشته اند اصلا باید بگوییم که سوریه خط مقدم ایران است وضعیتمان مثل جنگ ایران وعراق شده با این تفاوت که آن زمان کسانی مثل موسوی و امثال آنها اقتصاد و جنگ را خوب کنترل می کردند اما اینها مشتی دزد و جنایتکارند که آن زمان مثل خون آشام خودشان را پنهان کردند و الان بیرون آمده اندکه دارند خون ملت را میمکند ودر نهایت فرار میکنند.هر چی هم به سر گروگانها میآورند جهنم هر کی خربزه میخوره باید پای لرزش هو بنشینند

    نام (Required)
    ایمیل (Required, will not be published)
    وبلاگ

  17. پسر کورش کبیر گفت:

    تا انجایی که من میدانم
    یک ۵ میلیارد دلار و یک ۱۰ میلیارد دلار کمک سوریه کردند !! واسه چی ؟؟؟؟ برای چی؟ ما مقاومت نمیخواهیم . سوریه نمیخمواهیم ///

  18. پسر کوزش کبیر گفت:

    کاسه داغتر ازآش