سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic

مصطفی را وعده کرد الطاف حق

چکیده :پیامبر اسلام محبوب همه مسلمانان است. او خود را به مثابه پدر امت معرفی می کند و مسلمانان او را بیش از پدر دوست دارند. تبعیت از او را راز دوستی و محبت به خداوند می دانند. و تبعیت از او انسان را به مقام محبوب حضرت حق می رساند....


عطاالله مهاجرانی:

خداوند دو وعده بسیار مهم و پر لطف به پیامبر اسلام داده است. نخست این که چشم خداوند به اوست! انک باعیننا! ( آیه ۴۸ سوره طور) و دوم این که خداوند از قرآن کریم محافظت می کند، ( و انا له لحافظون)

پیامبر اسلام محبوب همه مسلمانان است. او خود را به مثابه پدر امت معرفی می کند و مسلمانان او را بیش از پدر دوست دارند. تبعیت از او را راز دوستی و محبت به خداوند می دانند. و تبعیت از او انسان را به مقام محبوب حضرت حق می رساند.

ادبیات ما سرشار از مهر اوست. مهر اوست که جان ها را گرم می کند و اراده ها را صیقل می زند و به زندگی معنا و اعتبار می بخشد. اقبال لاهوری که از جمله عاشقان پیامبر اسلام و اهل بیت او بود، سوز عشق پیامبر را گوهر وجودی مسلمان می داند. از سوی دیگر به تعبیر او کار فرنگ این است که این سوز را خاموش کند:

سوز او تا از میان سینه رفت

جوهر ایینه از ایینه رفت

در سه دهه اخیر تلاش های متعدد و متنوعی برای خاموش کردن چراغ نام و یاد پیامبر اسلام صورت گرفته است. رمان ایات شیطانی، سخنرانی پاپ فعلی در المان، انتشار کاریکاتورها به نام پیامبر اسلام در دانمارک و پس از آن نشر همزمان در پایتخت های اروپایی، و نشر فیلم در باره قرآن توسط نماینده مجلس هلند و سرانجام فیلم معصومیت مسلمانان، همگی حلقه های یک زنجیره اند. البته این زنجیره اهانت به مقدسات دینی و مذهبی حلقه های خرد و ریزی هم دارد. این خط مشی ، تاثیرش برافروخته شدن همان سوز و ایمانی است که اقبال لاهوری از ان سخن می گفت. همان مصداق سخن پیامبر اسلام: خداوند دین خود را به دست انسان های تبهکار ، تایید می کند!

چشم خداوند به پیامبر خویش است. در برابر رنج های سنگین او به او وعده می دهد که شکیبا باشد. همین مضمون را مولانا جلال الدین بلخی تص.یر کرده است:

مصطفی را وعده داد الطاف حق گر بمیری تو ، نمیرد این سبق

من کتاب و معجزه ت را رافعم بیش و کم کن را ز قرآن مانعم

کس نتاند بیش و کم کردن درو تو بهْ از من حافظی دیگر مجو

رونقت را روزافزون می کنم نام تو بر زرّ و بر نقره زنم

منبر و محراب سازم بهر تو در محبّت قهر من شد قهر تو

چاکرانت شهرها گیرند و جاه دین تو گیرد ز ماهی تا به ماه

منبع: وب سایت نویسنده



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

۲ پاسخ به “مصطفی را وعده کرد الطاف حق”

  1. ناشناس گفت:

    و جناب حافظ در مورد پیامبر رحمت می فرماید:
    ستاره ای بدرخشید و ماه مجلس شد/ دل رمیده ما را انیس و مونس شد
    نگار من که به مکتب نرفت و خط ننوشت/به غمزه مسئله آموز صد مدرس شد
    به بوی او دل همیار عاشقان چو صبا/فدای عارض نسرین و چشم نرگس شد

  2. ناظر گفت:

    کاش آقای مهاجران نشانی میدادند از جایی که پیامبر خود را پدر امت معرفی کرده است . مسلمان به باور مولوی به آن “سبق” مهر میوزند . محمد و علی را جای آن “سبق ” نشاندن و از علت مهر مسلمانان به محمد و علی ، یا آن “سبق” یاد نکردن ، مسلمانان را به این حال و روز انداخته است که می بینیم. گر بمیری تو ، نمیرد این سبق .