سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic

روزی می آید نه چندان دور

چکیده :می دانم روزی می آید نه چندان دور که زینب صبورت نگاه سبزش را بر جادۀ آزادگی می دوزد تا قهرمانان در بندمان بیایند؛ همان روز که تو با آزادی غرورآفرینت دست های رنجور و قدم های خستۀ مادر و پدر پیرت را غرق بوسه کرده و دوباره لبخند را بر لب های ثناگوی همسرت خواهی نشاند....


کلمه-مریم شربتدار قدس:

چشمانش پر از موج است و هیاهو در رنگی آمیخته با انتظار و افتخار … دخترت را می گویم قهرمان! همان زینبی که وقتی دست ستم، تو را از او گرفت و به زندان برد، با همۀ خردسالیش دنیایی از بیداد را دید و تجربه کرد.

سکوت نگاهش آواز پدر را فریاد می کند و سردی دستان کوچکش، گرمای آغوش تو را می طلبد.

آنگاه که آه می کشد تا در چهارمین سال هجران بر شمع های تولدت بدمد، گویی می خواهد همۀ شعله های حقارت و پستی نهفته در بی عدالتی را خاموش کند و می دانم که می تواند …

وقتی نگاه پر از انتظارش را بر آب شدن شمع ها می دوزد و آنگاه چشمان زیبایش را می بندد تا آرزو کند، می توان نغمۀ امید به فردایی روشن تر را از درون قلب کوچک و پر اضطرابش شنید.

امید به فردایی که می آید و آنگاه زینب تو و ما، زینب همۀ تاریخ پر ماجرای ایرانمان، حلقه های گل رهایی را بر گردنت آویخته و فریاد بر می دارد: اینست پدرم، مهدی محمودیان، همو که از بیدادگران زورمدار نهراسید و سربلندی را با تحمل تمام هزینه هایش بر همگان آموخت.

می دانم روزی می آید نه چندان دور که زینب صبورت نگاه سبزش را بر جادۀ آزادگی می دوزد تا قهرمانان در بندمان بیایند؛ همان روز که تو با آزادی غرورآفرینت دست های رنجور و قدم های خستۀ مادر و پدر پیرت را غرق بوسه کرده و دوباره لبخند را بر لب های ثناگوی همسرت خواهی نشاند.

قهرمان جوان،

اگرچه امروز نیستی تا سالروز تولدت را با حضور سبزت جشن بگیریم اما دیر نخواهد بود روزی که صحنۀ زیبای در آغوش گرفتن دخترت، زینت بخش میهمانی کوچک و گرممان باشد… به امید آن روز، تولدت مبارک.



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

۱۳ پاسخ به “روزی می آید نه چندان دور”

  1. ناشناس گفت:

    اینقدر.زینب.زینب ویا کلمات عربی دیگر استفاده نکنید.ما ایرانی هستیم .مسلمانی جایگاه خودش را دارد ونباید زورکی باشد

  2. ناشناس گفت:

    البته آن روز را ما به وجود خواهیم آورد. باهم، درکنار هم در مبارزه علیه ظالم و دیکتاتوری که برما و جان ما چیره شده و ثروت ما را به آتش می کشد. لعنت خدا بر آدم لجباز و یک دنده و . از دیدن و شنیدن این جنایات و ظلم ها جگرم می سوزد.

  3. ناشناس گفت:

    مهدی محمودیان، هم او که از بیدادگران زورمدار نهراسید و سربلندی را با تحمل تمام هزینه هایش بر همگان آموخت.

  4. ناشناس گفت:

    متاسفانه برخی از اصلاح طلبان حساب خود را از جنبش سبز و زندانیان شجاع جدا کرده و آنها را رادیکال می نامند. گویی از فروریزی نظام ظلم و استبداد به گونه ای در هراسند. در حالیکه میر شجاع ما در پاسخ به کسانی که گفتند او از کشتی نظام پیاده شده است به صراحت گفت که از کشتی این نظام پیاده شده ولی از کشتی اسلام پیاده نشده است. خداوند در قرآن می فرماید به ظالمین تکیه نکنید. اما گویی برخی از اصلاح طلبان هنوز بر ظالمین تکیه دارند و سازش با ستمگران را با ادبیات اصلاح طلبانه توجیه می کنند. گویا عبرتی از تاریخ و آنچه بر پسر نوح آمد نگرفته اند..

  5. قلم فرانسه گفت:

    نمی دانم چرا ؟ یا شاید هم می دانم چرا !

    با خواندن این نوشتار و نام با زینت زینب , کلام زیبای ” زینب ” آن سخنور نینوا یادم آمد. تقدیم به زینب صبور داستانمان.

    ” آنقدر صبر می کنم تا صبرم از صبرم خسته شود ” قلم فرانسه

  6. ناشناس گفت:

    البته توجه دارید که این روز خود به خود نخواهد آمد. ما باید این روز را بوجود آورده بعد هم مراقب باشیم که هیچکس با حقه بازی و دغل و دروغ آن روز را با نشان دادن در باغ سبز، از دست ما نگیرد. هرچه تا کنون ما را فریب داده و با ما خدعه و تقیه کرده اند کافیست.

  7. سبز باران گفت:

    با سلام
    از شما مسئولان و دست اندرکاران سایت وزین کلمه انتظار می رود در جهت رفع ابهام و تصحیح اشتباهات مخاطبان عزیز اهتمام جدی به خرج دهید.
    اولین نظر ثبت شده در این صفحه گویای این مطلب است که یکی از دوستان بدون اطلاع از آنکه زینب نام دختر مهدی محمودیان است و این نوشته ی زیبا هدیه ای است به زینب محمودیان، از روی تعصب استفاده از نام زینب را نقد می کنند.
    ضمنا خدمت این دوست عزیزمان عرض کنم که این تعصب شما خطرناک تر از تعصب کسانی است که به نام دین، ریشه اسلام را خشکانده اند. تعصب شما به حدی است که حتی حاضر نشده اید متن بالا کامل را بخوانید و در پی پیشینه ی آن برآیید. کمی تأمل کنید همانگونه که برای تکامل به تکنولوژی های غیر ایرانی نیازمندیم، به کورش و داریوش و علی و حسین و زینب و گاندی ونلسون ماندلا و… و سرگذشتشان حداقل از بعد تاریخی نیاز داریم. نمی توان چشمها را بر حقیقتهای تاریخی بست و از روی تعصبی نابخردانه راه تکامل را به سمت دره مرگبار جاهلیت به پیش برد.

  8. علی گفت:

    خداوند یاور همه زندانیان سیاسی باشد و ما هم دعا میکنیم.

  9. سبز میرحسینی گفت:

    دست حضرت زینب سلام الله علیه همراه و پشتیبانتون باشه

  10. ناشناس گفت:

    چون ایرانی هسیتیم دلداده رهروان فضیلت و حق شدیم و دل درگرو راستان و پاکان گذاشتیم و از میان پارسایان زینب و علی را انتخاب کردیم. کجای این انتخاب سبک است؟ به تاریخ نگاه کنید نظیر زینب و علی پیدا نمی کنید.پس چرا نام و سنتشان زور و زینت ملت پاک آریایی نباشد؟ لطفا به اسم ایرانی بودن دست از نژاد پرستی و انحصار بینی برداریم. ملتی که نتواند بیرگی بزرگان را ببیند و پاس دارد به رشد نیم رسد. آنجه مردم مارا عقب نگاه داشته نام پاکان نیست که زینت نام فرزندانمان گردیده ، وادادگی اخلاق و عدم تمسک به به روش زندگی بی پیرایه و خالی از شبهه آنان است که مارا از تعالی محروم داشته است.

  11. ناشناس گفت:

    لعنت بر دشمنان اسلام

    اسلام پیروز است

    اسلام پیروز است

    اسلام پیروز است

    اسلام پیروز است

    اسلام پیروز است

    اسلام پیروز است

    اسلام پیروز است

    اسلام پیروز است

    اسلام پیروز است

    اسلام پیروز است

    اسلام پیروز است

  12. حماسه ایرانی گفت:

    به نظر می رسد جناب ناشناس به سبک مسلمانان واقعی تمام رشته ی تحمل و تساهل سبز میرحسینی را پنبه کرد. این آقا یا خانم محترم، بر این باور است که هر دروغی که زیاد تکرار شد، مردم راستش می پندارند. زهی خیال باطل!

  13. ناشناس گفت:

    ایرانی هر چه داره از اسلام دارد اینقدر ادعای ایرانی ایرانی نکن شما به چیه ایرانی می خواهی افتخار کنی ؟ ایرانی اگر تا حالا مانده از سر صدقه اسلام ناب محمدی و نه اسلام آخوندی من برای کج اندیشان متاسفم امروز ابهت ایرانی اسلام است نه ایرانی تو خالی و این را بدان آنکه ایرانی را مکمل کرده اقوامی که در گوشه و کنار این سرزمین زیبا به ایران مثل کرد،آذری،لر،عرب،بلوچ و ترکمن و اگر به نقشه های سرزمین ایران در صده های نخستین نگاه کنی نمی توانی اقوام مختلف یرانی را انکار کنی