سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » آقای باهنر! چه کسی درباره میرحسین راست می گفت؛ امام یا شما؟...
» درباره توهین های اخیر باهنر به میر محصور جنبش سبز

آقای باهنر! چه کسی درباره میرحسین راست می گفت؛ امام یا شما؟

چکیده :آقای باهنر! چرا برای چند روزی بیشتر در ماندن در قدرت این چنین عنان از کف داده اید؟! نیازی به این همه پرده دری نبود که نشان دهید نشانی از راه و خط امام به همراه ندارید. همین که اداره کشور به دست جریان ضد مهندس موسوی افتاده که به گفته امام عرضه اداره یک نانوایی را هم ندارند، و مردم نتیجه آن را در بازار آشفته ارز و مدیریت بی سامان دولت و بی کفایتی حاکمیت می بینند، کافی است....


کلمه – سیدحامد آرین:

امام خمینی: “آقای مهندس موسوی را شخصی متدین و متعهد و در وضع بسیار پیچیده کشور، دولت ایشان را موفق می دانم.”

محمدرضا باهنر این روزها همه جا تریبون دارد. از جامعه اسلامی مهندسان تا مجلس، گفت و گو های اختصاصی هم کمبودها را برایش جبران می کند و حرف هایی را که نمی تواند از سایر تریبون ها بیان کند، وا می گوید. او از هر فرصتی بهره می جوید تا شاید بتواند بصیرت از دست رفته ی خود را بازیابی کند. آنقدر حرف می زند تا نگذارد اتهام ساکتین فتنه تا انتخابات بعدی روی پیشانی اش بماند.

این سیاستمدار شصت ساله وقتی بحث انتخابات به میان می آید، دیگر حد و حریم نمی شناسد، به همه کس می پردازد و به خود اجازه می دهد در مورد هر چیزی اظهار نظر کند.

نه ماه مانده به ریاست جمهوری، اصولگرایانی که هنوز از شوک انتخابات ۸۸ بیرون نیامده اند، خیز برداشته اند برای این تک کرسی خیابان پاستور. هر چند نتیجه انتخاب بصیرانه خود در فرستادن احمدی نژاد به کاخ ریاست جمهوری را دیدند، اما باز هم امید دارند که این سنگر را برای خود حفظ کنند، هر چند این روزها با رقیب تازه به میدان آمده ای دست و پنجه نرم می کنند.

رقیبی که نه منطق اصلاح طلبان را دارد و نه به اصل و اصولی معتقد است. رقیبی که دیر آمده و می خواهد زود همه جا را به تسخیر خود در آید. اگر در انتخابات مجلس نهم موفق نشد، شاید رویای پاستورش تعبیر شود و بتواند، مدیریت امام زمانی اش را گسترده تر کند.

همان که می رود فاتحه آخرین بخش “جمهوریت” نظام را هم بخواند، این روزها اما چالشی برای اصولگرایان که می خواستند یکه تاز میدان سیاسی ایران باشند پدید آورده است. چالشی که تمام نیروهای اصولگرا را ماهها قبل از انتخابات به خود درگیر کرده و از “شیوخ” و “جوانان” همه بسیج شده اند تا شاید بتوانند، سرنوشت “مهمان آتی پاستور” را از دستان پرقدرت گروهی متکی به “ثروت” و “سلاح” است بیرون بیاورد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین طی سه سالی که گذشت خیلی در مورد اعتراضات مردم حرف زده و کسی او را جدی نگرفته است. اما گاهی که عرصه خالی می ماند از شیران، برخی آنقدر پیش می تازند که برای خودشان هم توهماتی ایجاد می شود. ابایی ندارند که دیگران را “متوهم” و “ساده لوح” بخوانند، حال آنکه خودشان سال هاست در توهم قدرت فرو مانده اند و برای حفظ آن یک صندلی در بهارستان از خیلی چیزها گذشته اند.

محمدرضا باهنر، این بار اما نه در قامت یک نماینده مجلس و مهندس که گویی در قامت کسی که همه چیز را می داند به رجزخوانی پرداخته است. برای بزرگان عرصه سیاست تصمیم گیری کرده و مصلحت ندانسته هاشمی وارد میدان ریاست‌جمهوری شود، اما به ناطق­ نوری چراغ سبزی نشان داده و گفته که نامش قابل طرح است!

او که اظهار نظرهای چندی قبلش با واکنش تند فرزند مهدی کروبی و غلامحسین کرباسچی رو به رو شد، اینک در حالی که هنوز خود و گروهش از پس لرزه های انتخابات مهندسی شده ریاست جمهوری دهم آرامش ندیده اند، برای اصلاح طلبان شرط و شروط می گذارد و می گوید “چراغ قرمزی در مقابل اصلاح طلبان برای ورود به عرصه انتخابات نیست به شرط آنکه کاندیداها مواضع خود در برابر سران فتنه روشن کنند.”

اما قائم مقام جبهه پیروان خط امام و رهبری از حد خود این بار خیلی فراتر رفته، آنجا که میرحسین موسوی را خطاب قرار داده است و می گوید ” آقای موسوی یکسری صفات پنهان نفسانی‌اش بعد از انتخابات گل کرد، وی ساده‌انگاری، خوش‌باوری و توهمانی داشت که یک عده هم به این توهمات دامن زدند. ایشان تصور کرد که یک اتفاقی افتاده و اتهام سنگین و غیرقابل قبولی به نام تقلب را به نظام زد.”

کسی نیست به این تازه به دوران رسیده ها یادآوری کند، مهندس میرحسین موسوی همان کسی است که طی سه سال گذشته همه دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی تان بسیج شده اند تا شاید بتوانند یک تخلف و یا یک عمل غیرقانونی از او پیدا کنند تا شاید دلیل محکمه پسندی نه برای افکار عمومی که برای توجیه و اقناع هواداران خود بیابند اما موفق نشده اند و نمی شوند.

میرحسین موسوی همان کسی است که پس از سال ها خدمت صادقانه در زمانی که هر کسی از این نمد قدرت کلاهی برای خود و خانواده اش می ساخت، ساختمان نخست وزیری را ترک کرد و سال هاست ساکن خانه ای است در بن بستی که آن را هم تاب نیاورده اید.

در حالی که فامیل سالاری کشور را با بحران های جدی رو به رو کرده و دامنه فساد مالی از پدران به پسران و دامادها رسیده است، میرحسین موسوی و خانواده اش مصداق بارز پاک دستی و ساده زیستی در نظامی هستند که بسیاری از کسان، حتی در مقام یک مدیرکل ساده هم برای سال ها بار خود و خاندانش را بسته اند.

آخرین نخست وزیر جمهوری اسلامی، همان کسی است که وقتی گروه نود و نه نفره تان، صد نفره شده بود و از بزرگ و کوچک با کارشکنی مانع از انجام وظایف این سیاستمدار مردمی می شدید، تنها امام بود که به مددش آمد و او را بهترین کسی خواند که می تواند، کشتی توفان زده کشور را اداره کند.

باهنر در اظهار نظر اخیر خود همچنین با این ادعا که در اثر اشتباهات انسانی ممکن است از ۴۰ میلیون رأی، ۵۰۰ هزار رأی معادل یک تا ۲ درصد آرا مخدوش شود، افزوده است: اما اینکه ۱۳ میلیون با ۲۵ میلیون رای با هم جابجا شوند این مسئله ناشی از توهم یا ناآشنایی با ساختار انتخاباتی است.

وی در ادامه مدعی می شود که کسی که چنین ادعایی را مطرح می‌کند خیلی انتزاعی فکر کرده که اینطور توهم را بیان می‌کند. اگر هم توهم نباشد خیلی سطح فکر پایین بوده است که باید آن را جبران کنند. اگر هم این‌ها را می‌داند و باز هم ادعا دارد معلوم می‌شود که شمشیرش را ضد نظام و حیثیت ۳۳ ساله نظام کشیده است.

البته آقای باهنر فراموش کرده آن زمانی را که همه سران کشور از قابلیت و محبوبیت میرحسین در میان همه اقشار جامعه را خبر داشتند، و خود او چگونه سراسیمه به دیدار این نخست وزیر محبوب امام رفته از او خواسته بود که بیاید و کشور را از دست احمدی نژاد نجات دهد.

قدرت فراموشی می آورد. مخصوصا وقتی در معرض اتهامات گروه مقابل باشی که تو را بی بصیرت هم می خوانند. این روزها هم که آن گروه سوار به قدرت هستند برای اینکه سهمی به دیگران بدهند، باید اثبات کنند که تواب هستند از گذشته خود و سکوتشان از سر رضایت نبوده است!

باهنر در بخش دیگری از سخنانش هر چند احاله می دهد به دیگران، اما نخست وزیر دوران هشت سال دفاع مقدس را “ضدانقلاب، ضداسلام و وطن‌فروش ” می خواند و به جای دفاع از کسی که در سخت ترین شرایط قادر بود با همه کارشکنی های آقای باهنر و هم گروهی هایش با حداقل بودجه و درآمد نفتی کشور را به خوبی اداره کند، می گوید: آنها با طرح این حرف‌ها در واقع شورای نگهبان را زیر علامت سؤال می‌برند، اگر این فرد ضد انقلاب بود چرا شورای نگهبان ایشان را تأیید کرد، حتی بالاتر از شورای نگهبان اگر مقام معظم رهبری این برداشت را داشتند خب اشاره می‌کردند تا حل شود!

باهنر برای خوش خدمتی به دیگران، حتی رعایت اولیه ترین اصول اخلاقی و انسانی را نکرده و نه یک خدمتگزار کشور، بلکه حرمت یک شهروند را که به خاطر افراطی گری های همان گروهی که او امروز از دست آنها فغان می کشد، بیش از بیست ماه است در حبس خانگی است رعایت نمی کند.

باهنر هم جهت با همان کسانی که خودش خطر برای انقلاب می خواند، هم پیمان شده اند تا کشور را از نیروهای دلسوز و انقلابی و پای بند به اصول و آرمان های انقلاب تهی کند.

هنوز سی سال نشده که امام در تقدیر از میرحسین موسوی در مقابل همه دسیسه های شما و دوستانتان بیان داشت ” آقای مهندس موسوی را شخصی متدین و متعهد و در وضع بسیار پیچیده کشور ، دولت ایشان را موفق می دانم.”

و این روزها که بازار آشفته ارز و مدیریت بی سامان دولت و بی کفایتی حاکمیت برای همه عیان شده، کمتر کسی است که به خاطر نیاورد جمله معروف امام را درباره جریان ضد مهندس موسوی و همسو با حاکمان فعلی کشور، که می گفت آنها حتی عرضه اداره یک نانوایی را هم ندارند.

آقای باهنر! نیازی به این همه پرده دری نبود که نشان دهید نشانی از راه و خط امام به همراه ندارید. همین که به جای نانوایی، اداره کشور به دست امثال شما افتاده و مردم را به این روزگار پر از بلا مبتلا کرده اید، همه چیز را به خوبی نشان می دهد. اما واقعا برای این سؤال چه جواب دارید، که چرا برای چند روزی بیشتر در ماندن در قدرت این چنین عنان از کف داده اید؟!



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

۸۱ پاسخ به “آقای باهنر! چه کسی درباره میرحسین راست می گفت؛ امام یا شما؟”

  1. محجبه سبز گفت:

    ایا میدانید که جقدر از خانواده ی شهدا ی جنگ وانقلاب طرفدار بزرگمرد پیرو اسلام مهندس موسوی هستند .
    باهنر باید دنبال ابروی از دست رفته اش باشد که به خاطر قدرت طلبی و دنیاپرستی از دست داده است.

  2. ناشناس گفت:

    بی هنری که برای سرپوش گذاشتن بر حالش نامش را هنرمند میکند مانند بی سوادی که برای مقامش نامش را دانشجو میگذارد و یا بی دینی که خود را شریعتمداری میداند و گمراهی که نام مصباح را یدک میکشد!!!

  3. علی ایرانی گفت:

    بگذاریم امروز برای خودمان ادعا کنیم ما طرفدار جنبش سبز هستیم
    خوشحالم که همه دوستان که در بیشتر کامنت ها بی جای افشاگری به مردم آگاهی می دهند و به جای هتاکی عاقلانه نقد می کنند و چهره انسانی کور دل رو مطابق فهم و درک ارایه می دهند تا آنروز که مردم بیدار شوند …

  4. ناشناس گفت:

    خدا را صد هزار بار شکر که قبیله اصولگرایان در انتخابات تقلب کردند و اقتصاد و سیاست را به گند کشیدند تا ثابت شود که این جمع علیرغم ادعاهای بیشمارشان تنها یک مشت دروغگو و چاپلوس و نان به نرخ روزخور هستند. این آقای باهنر مثل جن که از بسم الله می ترسد از انتخابات آزاد و واقعی وحشت دارد چون انتخابات را عامل بیکاری و خانه نشینی خودش میداند.

  5. ولی الله ناشناس گفت:

    آقای باهنر کسی است که فقط نون برادرش را می خورد
    و گرنه هواشناس سیاسی یی بیش نیست
    دنبال اینست که ببیند آینده چه کسی اوج می گیرد
    تا خودش را به آن وصل کند
    چنان به قدرت دلخوش کرده است که همه چیز را فراموش کرده است
    عشق افراطی به مقام سبب شده اگر هم جیزی از اعتقادات شنیده
    بوده کلا نادیده بگیرد
    فقط از این جمله نویسنده متعجبم که از وی را – سیاستمدار
    خوانده است درحالی در شصت سال عمر خود چیزی جز تملق و چاپلوسی
    و نامردی از ایشان شنیده نشده است.فردی که به چیزی پایبند نیست و تا گذشت زمان هم بی بصیرتی وی را بارها بخوبی و به روشنی اثبات اثبات شده است
    کرده

  6. Sajad گفت:

    با سلام به همه دوستان که جواب این بدبخت آخرت خراب را دادند.
    من فقط می خواستم بگم که این تحرکات اخیر دوستان اصولگرا نشان از یک انتخابات مهندسی شده دیگه دارد اما در این انتخابات آتی دیگه جایی برای ایشان و نزدیکانشان نیست بنده یقین دارم که آقای باهنر نیز میبایست حذف شود این همه صحبتهای متناقض و عجولانه و بدون فکر و تدبیر و مزخرف ایشان که هیچکس و هیچ چیز در سخنانش در امان نیست نشان از نزدیکی خداحافظی است.
    این اوضاع رو زمانی باید پیش بینی میکردید که جلسه مهندسی انتخابات را برگزار میکردید آقای مهندس موسوی به امثال شماها خیلی نصیحت کرد که فکر کنید و نگذارید این انقلاب که با خونهای فراو ان آبیاری شده به همین راحتی به دست یک مشت آدم دیوانه و خالی از شعور میهنی و حتی نامسلمان بیفتد ولی ……
    آیا واقعا شما پیرو امام هستید یا آقای مهندس موسوی ؟
    این کارها همه از پشتیبانی امام از آقای مهندس موسوی سرچشمه میگیرد چون بدون هیچ بحثی امام فقط مهندس موسوی را کاملا قبول داشت .
    آیا شما و امثال شما که خود را مسلما ن میدانید این شعور و درک را ندا رید که باید از این همه ظلم و دزدی و خراب کاری فریاد بزنید و در پیشگاه مردم ایران عذرخواهی کنید .
    این را فقط به شخص خودتان آقای باهنر میگویم آیا اگه برادر شهیدتان الان زنده بود همین حرفها را میزد یه کم فکر و تأمل کافیه تا به بطالت خود و دوستان و بزرگانتان پی ببرید امیدوارم که هر چه زودتر به خودتان بیایید و به کارها و صحبتهای مهندس میر حسین عادلانه بنگرید و نام برادر تان را بیش از این خراب نکنید و کاری نکنید که مردم بیشتر از این به شهید و شهیدان این انقلاب توهین کنند.
    ولی حیف که اگه ما با انسان روبرو نیستیم .

  7. ناشناس گفت:

    کسی نیست به این تازه به دوران رسیده ها یادآوری کند، مهندس میرحسین موسوی همان کسی است که طی سه سال گذشته همه دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی تان بسیج شده اند تا شاید بتوانند یک تخلف و یا یک عمل غیرقانونی از او پیدا کنند تا شاید دلیل محکمه پسندی نه برای افکار عمومی که برای توجیه و اقناع هواداران خود بیابند اما موفق نشده اند و نمی شوند.

  8. رضا گفت:

    به این بی هنران باید گفت که به ترا به خدا خجالت بکشید دیگه بسه از جون این مملکت و این مردم چی میخواهید دیگه بابا شما که از رهبر تون گرفته تا اون محافظ شما بانکتون پر شده از این پولهای بی حساب کتاب یه روز از خواب بیدار میشین و از تلویزیون میشنوید سران مملکت را گرفتن و فقط شما موندین که انهم پشت دربتان منتظر شمایند به امید آنروز

  9. محمود گفت:

    آقای باهنر که حیفه بگم آقا مرد کسی ست که در شرلیط مساوی و عادلانه به نقد دیگران بپردازد نه اینکه در شرایطی که مهندس موسوی در شرایط عجیب حصر قرار دارند هر حرف زشت و ناپسند و تهمتی بزنی اما بدانکه
    به درخت بی بار سنگ نمی زنند

  10. حسن گفت:

    این بابا ….بهترین جواب رو تقی کروبی بهش داده.گفت فکر کنم زیاد مثرفی کردی این بار اقای بی هنر

  11. ایران دوست گفت:

    درسرزمینی که سایه ادمهای کوچک بزرگ شد افتاب ان سرزمین درحال غروب است.

  12. رضا گفت:

    خدا میدونه چقدر دلم برای میر عزیز تنگ شده.انشا الله خد اوند بزرگ هر چه زودتر اسباب آزادی و رهایی میر عزیزمان را از دست این نامردان/ظالمان/فاسدان/مستکبران/زورگویان و کثافتها نجات دهد آمین یا رب العالمین.مرگ بر معاویه و یزید زمان.یا حسین میر حسین

  13. نرگس گفت:

    حرف های ایشون مسخره تر از اونی هستن که قابلیت پرداختن وتفسیر کردن وپاسخ دادن داشته باشن.
    امام خمینی فرد مانند بقیه بود وهیچ چز غیبی نمیدید که بقیه نبینن. هیچ دلیلی وجود نداره که حرف امام از باهنر -بخاطر امام بودنش- درست تر باشه. میرحسین به خودی خود اونقدر شریف وپاک ودرستکار ومتواضع وشجاع هست که در دل ما جا بگیره. ما میرحسین رو به خاطر خودش دوست داریم.

  14. محمد گفت:

    سلاسلام بر همه آزادی خواهان واقعی
    قآ آقای موسوی کسی بود که در اوج فشار جنگ امام را تنها گذاشت و علارقم نظر امام که صراحتا اعلام کرده بودند استعفات داد و همان امام که فرموده بودند پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیب نرید نارضاینیشان را از آقای موسوی به صراحت اعلام کردند

  15. آزاده گفت:

    از بی هنرانی چون باهنر که از نام برادر خود سود برده و بدینجا رسیده بیشتر از این انتظار نمی رود. حساب ایشان باشد به قیامت . البته اگر اعتقادی به قیامت و جواب پس دادن داشته باشند…

  16. دوست عزیز نویسنده. به خاطر همین پاکدستی و کارآمدی مهندس موسوی بود که حاکمیت
    تحمل حضور میر حسین رو تو قدرت نداشت. بدون شک اگر الان میر حسین بود دست تک
    تک چپاول گران را قطع میکرد

  17. میرهادی موسوی گفت:

    ای بر لعنت کلمه که هی کامنت من را حذف می کنی

  18. م گفت:

    برب سنگ بد گوهر اگر کاسه زرین شکند قیمت سنگ نیفزاید و زر کم نشود

  19. م گفت:

    سنگ بد گوهر اگر کاسه زرین شکند قیمت سنگ نیفزاید زر کم نشود

  20. کورووش گفت:

    سلام به دبیران سایت کلمه ” خواهش میکنم این بحث تقلب ۸۸ را به بحث و تحلیل و نظر سنجی بگذارید و بنده هم کمی مطلع هستم نظرم را میدهم شما هم اظهار نظر کنید فایده ان هم این است که دیگر کسانی مثل باهنر خیال نکنند کسی سند ندارد. خلاصه عرض کنم”بحث تقلب ۸۸ بر خلاف تقلب ۸۴ پای صندوق رای نبوده .پس از نظر “ولایت فقیه “که نماینده خود خود خود خدا روی زمین است در باره کاندیدا و دستور و اجازه “سید مجتبی” یک تیم محرمانه به ریاست جنتی که از قبل تاکید به رایانه ای شدن انتخابات داشت تشکیل شد و یک برنامه نرم افزاری نوشته شد که در کل کشور در تمام حوزه ها هر چه رای به صندوق ریخته میشد در نهایت در سرور مرکزی وزارت کشور با ان نرم افزار خروجی دلخواه اقایان را داشت یعنی ۱ احمدی ۷۰% ۲ موسوی ۲۵% ۳ رضائی و کروبی ۵% البته در پایان و در روز شنبه چون از نتیجه و برخورد مردم شکه شده بودند مقداری از ارا را به طور دستی دست کاری کردند ولی دیگر فایده نداشت اقای رهبر هم چون تعهد کرده بود دستور کشتار داد. البته پیرامون این بحث موضوع زیاد است که در این محل نمیگنجد. خواهشمندم چه مسئولین کلمه چه خوانندگان عزیز اظهار نظر و افشاگری بکنند تا دشمنان خدا و ایران و مردم رسواتر شوند. ممنون

  21. نوشین گفت:

    سلام بر موسوی درود بر خاتمی

  22. کرکس گفت:

    مشکل اصلی امروز ما در راس مملکت است!

  23. ناشناس گفت:

    میزان صدق و راستی در فرهنگ شماها «فرد» است. وقتی که فرد یا همان امام مرد، میمانید معطل و می افتید به جان یکدیگر.

  24. ناشناس گفت:

    بعد از این همه جواب می گوئیم:
    خدایا بحق پنج تن آل عبا وبحق آن امای که سالها در زندان دنیا پرستان بود ، میر ما که سلاله پاک آن امام میباشد آزاد کن.

  25. ناشناس گفت:

    درود بر میر حسین

  26. مثل همیشه گفت:

    بگو اهریمنان با تو چه کردند؟

  27. هرکی گفت:

    خدا نجاتمون بده از دست اینااااااااا

  28. hadi گفت:

    با هنر مسخ شده .برخی بجای رجال سیاسی باید نام……سیاسی بر انها نهاد زیرا هر روزی برای بقا تن به هر رذالتی میدهند.

  29. ناشناس گفت:

    پیشنهاد به اقای باهنر و سایر دشمنان موسوی: به جای انتقاد و کوبیدن موسوی بیایید از او تعریف و تمجید کنید و کلی از صفات نیک داشته و نداشته اش روز و شب در تمامی تریبونها بگویید. به شما قول شرف می دهم تأثیر بیشتری خواهد داشت. وقتی مردم ببینند شماها دارید از یک کسی یا چیزی دفاع می کنید از آن متنفر می شوند.

  30. جبار گفت:

    کمال عارف زنقص جاهل چه باک دارد که آب دریا /به خوردن سگ نجس نگردد خطا به سیل خطر نبندد

  31. حقگو گفت:

    آقایون دقت کرده اید امثال این شخص چراموضعگیریهاى شدادو غلاظى میکنند؟اینها بدلیل نداشتن هر گونه سابقه مثبت مجبورند براى باورپذیر تر شدن ادعاهایشان تند تر موضع گیرى کنند،ولى ازحق نباید گذشت که هنر مندان بزرگى هستند با آنکه درچنته چیزى ندارند اما با استفاده از میراث برادران عزیزشان(مرحوم باهنر وحدادعادل و…)پله هاى ترقى درعالم سیاست رایکى پس ازدیگرى طى کنند