سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » احمد خاتمی؛ از صدور حکم محاربه تا ادعای اقناع سازی...

احمد خاتمی؛ از صدور حکم محاربه تا ادعای اقناع سازی

چکیده :احمد خاتمی ادعا می کند: نظام اسلامي هيچ وحشتي از انتقاد و اعتراض ندارد اما آنچه مهم است اين است كه بايد روش اقناعي براي قانع كردن مخالفان به جد پيگيري شود. او اما به تعداد زندانیانی که فقط به خاطر نوشتن یک نامه به رهبری یا یک مقاله انتقادی در نشریات، سالهاست در زندان‌های اقتدارگرایان گرفتار هستند، نمی پردازد....


کلمه – سیدحامد آرین:

گذشت بیش از سه سال از اعتراضات مردمی مانع از آن نیست که در هر جمع و گردهمایی هرچند هدایت شده و محدود، باز سوالی در مورد زندانیان سیاسی نشود.

پس از انتخابات مهندسی شده ریاست جمهوری ۱۳۸۸، حاکمیت به منظور کنترل اوضاع، کلیه نشست‌ها و جلسات پرسش و پاسخ و گردهمایی هایی را که هر از گاهی از سوی تشکل و نهادی برگزار می شد، محدود کرده است. در این میان تنها شاهد برگزاری جلساتی با گردهمایی بسیجیان، طلاب، دانشجویان پیرو ولایت، انصار حزب الله، عاشقان ولایت و … هستیم. جلساتی که کاملا حساب شده برگزار می شود و قاعدتا نباید کسی از “اهل فتنه” در آن حضور داشته باشد. با این حال نگاهی به سایت‌ها و پایگاه‌های خبری حامیان حکومت و ذوب شدگان در ولایت نشان می دهد که دغدغه افکار عمومی همچنان مساله “زندانیان سیاسی”، وضعیت “رهبران جنبش سبز” و مساله “آزادی بیان” است.

در آخرین خبری که روز گذشته از نشست “تخصصی بصیرت سیاسی” مخابره شد که به همت “معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه” با حضور طلاب برگزیده برگزار شد، باز سوالی در مورد زندانیان سیاسی پرسیده شد، سوالی که سخنران آن سیداحمد خاتمی نتوانست از کنار آن مثل همیشه بگذرد و چون جمع “خاص” بود سعی کرد جوابی در خور و شایسته دهد.

سیداحمد خاتمی هم مثل سایر مقامات کشورمان که در برابر دوربین رسانه‌های بین المللی مدعی می شوند در ایران آزادی کامل وجود دارد و هیچ زندانی سیاسی نیست، ادعا کرد: در نظام اسلامی کسی به خاطر انتقاد و اعتراض در زندان نیست.

وی نگفت وجود صدها زندانی سیاسی طی سه دهه جمهوری اسلامی را که فقط به جرم ابراز عقیده و نهایت نوشتن یک نامه یا اقدامی شبیه به این در زندان هستند، چگونه توجیه می کند.

این مقام ملبس به لباس روحانی که تا پیش از سال ۱۳۷۶ هیچ نامی از وی در هیچ یک از رسانه‌ها و مراکز علمی و فقهی به گوش نمی رسید و به ناگاه به واسطه شباهت نامش با رییس جمهوری اصلاحات سیدمحمد خاتمی، مورد توجه اقتدارگراها قرار گرفت، این روزها جز معدود افراد با بصیرتی است که اجازه سخنرانی و ابراز نظر دارد.

نگاهی به اخبار و رویدادهای سه سال پیش نشان می دهد این عضو خبرگان رهبری، در جریان اعتراضات مردمی به نتایج مهندسی شده انتخابات ریاست جمهوری بعد از فرماندهان سپاه و نزدیکان مصباح یزدی بیشترین نقش را در تشویش اذهان عمومی و ایجاد فضای بحرانی داشته است.

سیداحمد خاتمی اینک مدعی می شود کسانی که در زندان هستند به خاطر انتقاد یا اعتراض آنها نیست و اگر اینها رو به براندازی نمی‌آوردند و تظاهرات مسالمت‌آمیز داشتند، مطمئن باشید، زندانی نمی‌شدند.

وی که طی سه سال گذشته تریبون را خالی از سخنران دیده، بدون اینکه کسی مانع اظهارات غیرمستندش شود با قلب کامل واقعیت ادعا می کند: ما آنچه ما از این افراد شاهد بودیم تیراندازی و اقداماتی نظیر خلع سلاح پاسگاه نزدیک میدان آزادی و آتش زدن مسجد بود. در نظام اسلامی قرار نیست کسی به خاطر اعتراض زندانی شود و کسانی که در زندان‌اند، نیز به استناد مواد قانونی زندانی شدند. ممکن است مباشرتا این‌ها نبودند ولی طراحی آنها اتفاقات سال ۸۸ را به بار آورد.

این عضو مجلس خبرگان به دستگیری‌های گسترده در شب انتخابات که هنوز هیچ اثری اعتراضات مردمی نبود، نمی پردازد و نمی گوید به چه دلیلی اعضای ارشد سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، جبهه مشارکت اسلامی، فعالان سیاسی و روزنامه نگاران برجسته در فردای بعد از انتخابات بدون حکم قضایی و به فرمان مقامات امنیتی بازداشت و روانه حبس می شوند و تحت شکنجه‌های روحی و جسمی قرار می گیرند.

او نمی گوید در اثر خشونت نیروهای امنیتی و شبه نظامی، تظاهرات آرام و سکوت میلیون‌ها ایرانی به خون کشیده می شود و افراد معلوم الحال از بالای پایگاه بسیج و مسجد که باید مامن امنی برای مردم باشد، به سوی مردم بی‌دفاع و بی‌سلاح تیراندازی می کند.

این امام جمعه منصوب رهبری که از تریبون نماز جمعه همواره برای ایجاد انشقاق بین صفوف مردم ایجاد می کند، توضیح نمی دهد که جوانان بی‌گناه که فقط رایشان را در خیابان‌ها پرسش می کردند، با کدامین جرم هدف تیر قرار می گیرند و از ناحیه سر و قلب به شهادت می رسند.

او نمی گوید علت قربانی شدن شهیدان بازداشتگاه کهریزک و شکنجه‌ها و تجاوزات به جوانان این مرز و بوم با چه هدفی انجام می شود و چرا عاملان و آمران این جنایات همچنان در مناصب قدرت مشغول به کارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادعا می کند: نظام اسلامی هیچ وحشتی از انتقاد و اعتراض ندارد اما آنچه مهم است این است که باید روش اقناعی برای قانع کردن مخالفان به جد پیگیری شود و یکی از توصیه‌های من به صداوسیما نیز در همین راستا ست!

سید احمد خاتمی اما به تعداد زندانیانی که فقط به خاطر نوشتن یک نامه به رهبری یا یک مقاله انتقادی در نشریات، سالهاست در زندان‌های اقتدارگرایان گرفتار هستند، نمی پردازد.

او نمی گوید آیا منظورش از روش اقناعی حکومت استفاده از سلاح، شکنجه و زندان است یا اخراج از کار و اعمال محدودیت های دیگر.

خاتمی در پاسخ به سوال یکی از حاضران مبنی بر عدم موضع‌گیری شفاف برخی از مراجع تقلید و علما نیز مدعی شده: ما نباید بزرگان خود را به سبد دشمنان بریزیم، خوشبختانه همه مراجع ما نسبت به فتنه ۸۸ موضع داشتند و صراحتا گفتند که تضعیف نظام حرام است!

این ادعا در حالی مطرح می شود که بزرگان حوزه و فقاهت، آیات عظام منتظری، وحید خراسانی، شبیری، دستغیب، موسوی اردبیلی، صانعی، بیات زنجانی و …. نسبت به خشونت به کار گرفته شده علیه مردم به شدت انتقاد کرده و به حبس و حصرهای غیرقانونی و غیرشرعی بارها اعتراض کرده اند.

این مقام خبرگان، در کنار ادعای دروغ محکومیت جنبش سبز از سوی قاطبه مراجع! نگفت که بر فرض صحت این ادعا، علت حمله به خانه علما و مراجع چه بوده و و آتش زدن دفاتر و بیوت این بزرگان با چه منظوری صورت گرفته است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود درباره نوع برخورد با مخالفان، ضمن تقسیم آن به مخالفان برانداز و مخالفان منتقد گفت: در رابطه با کسانی که به دنبال براندازی نظام هستند این نظام است که باید با آنها برخورد کند و در هیچ نظام دینی یا غیردینی و دموکراتیک یا غیردموکراتیک میدان برای براندازان باز نمی‌شود. حق مردم اقتضا می‌کند که با براندازان برخورد شود.

او نگفت حق مردم را چه نهادی تعیین می کند و آیا صندوق‌های رای مکانی برای تشخیص حق مردم محسوب می شود یا نه؟

سیداحمد خاتمی در حالی این ادعا را مطرح می کند که با نگاهی به زندانیان سیاسی به راحتی می توان دریافت، برانداز کیست و حامی و دلسوز واقعی نظام چه کسی است.

او نگفت در غیاب دلاوران جبهه و جنگ، بانیان انقلاب اسلامی، حامیان جمهوری اسلامی، یاران و پیروان خط امام که اینک در زندان به سر می برند یا در محدودیت کامل از کوچکترین حق شهروندی بی‌بهره هستند، چه کسانی بر مناصب حکومتی تکیه زده اند.

این عضو مجلس خبرگان اشاره‌ای به پرونده خود در زمان انقلاب و جنگ هم نکرد و نگفت کسانی که این روزها مفسر سخنان امام شده اند و برای نابودی آرمان‌های انقلاب اسلامی از هیچ کوششی دریغ ندارند، در همه سالهای دشوار انقلاب و جنگ کجا بودند.

وی در ادامه ادعا کرد: اما نوع دیگر مخالفان که مخالفان سیاسی هستند، انتقادات و اعتراضاتی دارند که باید به آنها با سیره امامان یعنی سیره اقناعی برخورد شود یعنی تلاش کنیم تا مخالفان را قانع کنیم.

این ادعا از سوی کسی مطرح می شود که دو سال پیش در برابر رهبران جنبش سبز که تنها از طریق سخنرانی و صدور بیانیه به روشنگری پرداخته بودند، فریاد بر آورد “به عنوان یک طلبه انقلابی اعلام می‌داریم که موسوی و کروبی مصداق بارز محارب هستند.”

سخنان سیداحمد خاتمی و علیرضا پناهیان و سایر اقتدارگرایان در مجالس و محافل نشان از ناکامی اقتدارگرایان در اقناع افکار عمومی و حتی حامیان خودشان است.

این در حالی است که تمامی ابزار ارتباط جمعی و تریبون های سخنرانی و دانشگاه ها در اختیار این گروه است و تمام سایت ها و رسانه هایشان پر است از کینه ورزی و دروغ پردازی علیه زندانیان سیاسی و رهبران جنبش سبز.

استیصال و سردرگمی آنجاست که اینان حتی طلاب دست پرورده خود را هم نتوانسته اند اقناع کنند چه رسد به ملت فهیم ایران که می خواهد بزرگی کند و توان تحمل کسانی که حق آنان را نادیده می گیرد ندارد.



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

۲۵ پاسخ به “احمد خاتمی؛ از صدور حکم محاربه تا ادعای اقناع سازی”

  1. i گفت:

    اگر در ج.ا. قضاوت و عدل به بازی گرفته نمیشد٬ یکی از کسانیکه باید محارب شناخته میشد همین احمد حاتمی است.

  2. ناشناس گفت:

    مگر درغگو دشمن خدا نیست ؟پس به چه دلیلی درغگویان و دشمنان خدا را به امامت جمعه و جماعات منصوب میکنند؟ مگر دین محمد رسول اله اجازه نصب درغگو به امامت را می دهد؟ البته که معاویه امثال ولیدها را به امامت منصوب کرد . شاید روح معاویه در فردی دیگرحلول کرده باشد .و خدا کند وارثش یزید نباشد که در انصورت لعبت هاشم باالملک فلا را در مملکت لا اسلامی لا جمهوری خواهد سرائید ..

  3. ابراهیم گفت:

    نفر الف می گوید نفر ب در کار رمالی ست. نفر پ می گوید نفر ب در این کار نیست و بعدا معلوم می شود نفر ب رمال داشته.

    در نظام مقدس نائب بر حق امام زمان، نفر الف می شود فتنه گر و نفر پ می شود بصیر و «نشست تخصصی بصیرت سیاسی» ای برگزار می شود که سخنران اش می شود احمد خاتمی و همچنین افاضاتی ابراد می کند که شایسته است گفته شود : کلاغ با ادای بلبل!

  4. مارک هادون گفت:

    من به عنوان یک ایرانی مسلمان این منفور که نامش هم نام محبوب دلهاست رایک صهیونیست وطن فروش میدانم و بر ادعای خود با دلیل کافی اصرار دارم

  5. سلام گفت:

    ایجاد ترافیک جرم بهزاد نبوی!!!!!!!!!!!!!!!!

  6. ناشناس گفت:

    ار کوزه همان تراود که در اوست

  7. محمد گفت:

    تا حالا سفیه در لباس روحانیت ندیده بودید؟ حالا ببینید!!! نمونه زنده و حی و حاضر!!! بنظرم آیات عظام باید ایشان را خلع لباس کرده و برای ابد از حوزه اخراج کنند تا طلبه هایی که برداشت مشابه ایشان از اسلام سیاسی دارند منحرف نشوند. حفاظت از عقاید روحانیت در مورد اسلام از وظایف مهم آیات عظام است و نباید هیچ منحرفی از اسلام در حوزه حق فعالیت داشته باشد. کسی که خود را عین اسلام می داند و تنها قرائت خود از اسلام را قرائت حقیقی می پندارد حتما مشرک است.

  8. محمد گفت:

    ۱) اراجیف احمد خاتمی و امثال او انقدر دور از شان و ارزش است! که نمیتوان تحلیل کرد! ۲) احمذ خاتمی و امثال او مترجمان دروغ پردازیند که روز و شب به قلب وقایع و تحریف حقایق مشغولند!! ۳) شان فقه و فقاهت اجل از این روحانی نمایان است! فاضلی در قم میگفت! این احمد خاتمی در حالی ادعای تدیس در حوزه را دارد که متن کتاب ” جواهر الکلام” را نمیتواند به درستی بخواند و انرا ترجمه کند! ” جواهر الکلام” از جمله کتابهای پایه در بحث خارچ فقه و اجتهاد است! ۴) ان فاضل میگفت! کرسی درس احمد خاتمی از خلوت ترین دروس در مدرسه ی فیضیه است! عده ای قلیل بسیجی از گروهای فشار این مولودان جبهه ندیده! به درس نحیف! و پر از چرت او میروند! ۵) ان فاضل میگفت! وقتی احمد خاتمی وارد فیضیه میشود ! نفرت سرا پای طلاب را فرا میگیرد! طلاب خموش سرنوشت اینان را به خوبی میدانند!

  9. سبزه قبا گفت:

    اصلا حیف وقت که برای تحلیل سخنان کسی مثل احمد خاتمی تلف کنیم.
    بگذار هر چه میخواهد بگوید .

  10. سلام گفت:

    ایشان همان ولید دوره خلیفه سوم است . چه انتظاری از او میشود داشت.

  11. ناشناس گفت:

    این آدم اصلا هیچ نیروی مثبتی در چهره اش نیست یعنی واقعا باید بپذیریم که امثال جناب احمد خاتمی پرچم دار اسلام هستند؟

  12. ديدسبز گفت:

    درشگفتم از انسانهایی که ازخودیک جوعقل ندارند،نه ایده ای نه طرحی به نفع عامه،فقط میگویند:آقا فرمودند.وهرنقد افرادراجهت اصلاح امورکشور،مثابه محاربه باامام زمان میدانند.آقای احمدخاتمی شماکه اینقدرادعایتانمیشودلطفابه من بگویید:حکم حکومتی که هجده سال پیش بدون هیچ دلیلی ماراباتهدیدسرنیزه ازملک شخصی خودبیرون کرده وبعدخانه هایمان راآتش زدندچیست؟وهنوزهم حاضربه جبران مادی زندگی نابودشده مان نیستند.برای آقاهم گزارش ماوقع رانوشتیم.مافقط دامداربودیم!اینست عدالت شما!ولی ماآزاده ایم وسبزسبز.ودرشأن خودنمیبینیم باکسانی چون شماکه جزعقده ونفرت چیزی دروجودتان نیست همصداشویم.

  13. احمد خاتمی گفت:

    این اقا اگه این دنیا تقاص پس نده در ان دنیا که خودشم قبول نداره باید جوابگو باشه کسی که به اخرت عقیده داره این همه دروغ سر هم نمی کنه دانشجویانی که به خوابگاهشان حمله شد برانداز بودن ندا اقا سلطان برانداز بود یک مشت فریبکار دنیا پرست که یه روز به وسیله جنگ روز دیگه به بهونه اتم مردم را سرکوب . وطلبکار هم هستن دزدی بی کفایتی سرکوب . این ملت به خاک سیاه نشسته سایت بوشهر با تکنولوژی روس ومیلیارد ها هزینه چه تاجی به سرمان زد که اینتور یه تکنولوژی قدیمی شده مایه بدبختی کشور زمان ترکیدن نزدیکه تازه شاید اون موقع معنی بر اندازی را بفهمید که دیر شده تا متونید ستم کنید که بزودی حق به حق دار میرسه .

  14. ناشناس گفت:

    فراموش نمی کنم که در سال هشتاد نزدیک انتخابات مجلس خبرگان در کرمان بود و همه دیوار ها پر شده بود از تراکتی که درشت روی آن نوشته شده خاتمی. ….

  15. رضا گفت:

    آقای خاتمی به فکر زلزله زده گان آذری هم باشید

  16. ناشناس گفت:

    در احمد خاتمی ، نمونه بارز اخلاق بهیمی و چهره سفاک مروانی به خوبی مشهود است. نمی دانم چرا وقتی به تصویر این احمد خان نگاه می کنم صورت حجاج بریم مجسم می گردد. کسی که با بی پروایی در مسجاحاضر می شد و دستور قتل علویان را می دادو از تظاهر به خونی کردن و خون ریختن مردم ابایی نداشت. و البته او مامور بود اینگونه باشد تا به قول مذبذبین ولایتی رعب بالنصر اینان ( نه در برابر کفار و کمونیست ها که اینان موظف به قطع اتصال با آن ها هستند ، بلکه ) برای ترسانیدن دوستان ، شیعیان، مردم و صاحبان این سرزمین محقق گردد. در این حاکمیت هرچه وقیح تر ، هرچه خونخوار تر، هرچه بی ملاحظه تر ، هرچه درنده تر ، هرچه دزدتر و هیچه قداره بند تر ، مقرب تر است.

  17. فرزاد گفت:

    اوازنوادگان شمربن زوالجوشن است دراین قضیه شک نکنید.

  18. ناشناس گفت:

    خدائی اون جییگر توی کلاه قرمزی بیشتر میفهمه …

  19. ناشناس گفت:

    در پاسخ به محمد اقا با این کامنت محمد said: At 2012.09.10 00:01باید گفت که اینکه می فرمایی که

    تا حالا سفیه در لباس روحانیت ندیده بودید؟ حالا ببینید
    در باره سکوت و جبن و ترس و بزدلی مراجعی که باید شجاع باشند و در مقابل این سفیهان که چهره زیبای دین محمد را زشت و کریه کرده اند جه باید گفت

  20. ناشناس گفت:

    به عنوان یک غیر روحانی ازروحانیان و دیگر مردم میخواهم با منطق اسلامی پاسخ این نانجیبان حاکم را بدهند شخصا در پاسخ به این نانجیبان در حد توان از ایات و روایات استفاده میکنم و بنظرم کار درستی است اینان دین به دنیا فروشانی مصادره کننده اسلام هستند ولی ما اسلاممان را از اهل تقوی و شرف و عزت امثال منتظری خاتمی کروبی عبداله نوری وکدیور و بازرگان و امثالهم میگیریم .

  21. ناشناس گفت:

    چه جنا یت ها کردید احمد خا تمی و چه ظلم ها برای دو روز دنیا تان که نکردید به نام دین دروغ گفتی تهمت زدی وارونه مسائل را نشان دادی رهبر را مانند بت بزرگ کردی و او فر عون وار گام برداشت و به جهل خودش صحه گذاشت چون مزدورانی مانند تو را خریده بود ننگی از خودتان بر تاریخ ایران بجای گذاشتید که فرا موش شدنی نیست

  22. ناشناس گفت:

    از سرو صورت بعضی ها نفرت خشونت جهل قدرت طلبی می بارد . و این رو حانی و غیر رو حانی ندارد . احمد خا تمی یکی از این ها است

  23. علی گفت:

    این احمد خاتمی از معدود افرادی است که هر چه اقا بخواهد به زبان می اورد. بی خود نیست که به مقامات می رسد. دفتر و دستکی در قم بهم زده که باید دید. بعد این اقا از استقلال حوزه هم سخن می گوید. کاش برای اقایان در حوزه علمیه دو واحد درس تاریخ هم بگذارند تا معلوم شود سرنوشت هر قومی.

  24. ناشناس گفت:

    اعمال و رفتار و گفتار او طی ۳ سال اخیر هیچ شک وتردیدی باقی نمی گذارد که :
    احمد خاتمی = مزدور صهیونیست ها

  25. یک ایرانی گفت:

    چقدر احمد خاتمی ما را یاد خلحالی می اندازد !!! راستی اگر احمد خاتمی اختیارات خلخالی را داشت با مردم چه می کرد ؟