سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » متحجران دام پهن کرده‌اند؛ گرفتار نشویم...
» یکه تازان عرصه سیاست در غیاب دلسوزان و انقلابیون واقعی

متحجران دام پهن کرده‌اند؛ گرفتار نشویم

چکیده :شاید همان " ذهن اطلاعاتي و امنيتي خبره ای" که کیهان بارها از آن نام برده و سناریویی که سکانس های آن در "فتنه پاره کردن عکس امام" "حمله به سوگواران آیت الله منتظری" و "حمله به بیت حضرت امام خمینی"، "ادامه هتک حرمت ها و توهین ها" و "تعرض به حرم امام رضا" به نمایش در آمد، نشان از آن دارد که بازماندگان " قتلهای زنجیره ای" در ادامه نمایشنامه خود هنوز پرده های تازه تری برای نمایش دارند. بهوش باشیم در این هنگامه ای که فشارهای بین المللی و منطقه ای بر کشور فزونی یافته و بحران اقتصادی کمر صنعت و تجارت کشور را شکسته و مردم متحمل فشارهای زاید الوصفی هستند، به دامی که این دسته متحجر پهن کرده اند، گرفتار نیاییم. ...


کلمه _ سیدحامد آرین:

طی روزهای گذشته بار دیگر اقتدارگرایان در نبود میرحسین موسوی و مهدی کروبی و دلسوزان واقعی کشور به دوره گردی پرداخته و متکلم وحده شده اند. یکی افتخار دارد که اولین نامه را برای میرحسین ارسال کرده است و از تیزبینی و هوشش در درک زود هنگام “فتنه” سخن می گوید و دیگری بذر کینه و عداوت می پاشد.

گروهی که طی چند سال اخیر، با منزوی کردن یاران انقلاب و حامیان جمهوری اسلامی به یکباره به مسند قدرت رسیدند و برای برپایی حکومت اسلامی مورد نظرشان از هیچ چیزی فروگذار نیستند. همان ها که امام خمینی در زمان حیاتش دلش خون بود از تحجر و عقب افتادگیشان، حالا یکه تاز میدان سیاست کشور شده اند هر روز تفسیری از سخنان بنیانگذار جمهوری اسلامی ارائه می دهند. یکی از عدم مشروعیت حق مردم سخن می گوید و دیگری مدعی است هر کس در برابر شورای نگهبان بایستد محارب فی الارض است!

کسی نیست که بپرسد اگر سخنان و رهنمودهای امام آویزه گوش این گروه است چرا نمایندگان امام و مسئولان محبوب امام را در حبس و حصر کرده اید و امکان سخن از هم کس حتی بیت امام و فرزندانشان ستانده اید و خود میداندار معرکه ای شده اید که گرد و خاکش را خود به پا می کنید و هم بازیگرید و هم سیاهی لشکر و هم قاضی و مفتی.

فرقه مصباحیه که طی سه سال گذشته هیچ کم نگذاشته از بلوا و آشوب در گوشه و کنار کشور، همان ها که می خواستند با احمدی نژاد دولت کریمه امام زمان را برپا کنند و حکومت اسلامی را که پیشتر قبول نداشتند، حال به همه دنیا صادر کنند، باز این روزها که تلاش هایی برای همدلی و وحدت در جریان است، به میدان آمده و سخن پراکنی می کنند.

در حالی که هیچ یک از مقامات رسمی و قضایی کشور شهامت پاسخگویی به افکار عمومی مبنی بر حبس غیرقانونی و غیرشرعی نخست وزیر محبوب امام، میرحسین موسوی و مهدی کروبی نماینده امام در بنیاد شهید و رییس سابق مجلس شورای اسلامی را ندارد و سخنگوی قوه قضاییه اش با آن همه جلسات و نشست های مطبوعاتی اش، آنقدر اجازه ندارد که حتی نسبت به سلامت این عزیزان اظهار نظر کند و با دو کلمه ” حالش خوبه” گمان می کند که جامعه تشنه خبر را می تواند سیراب کند، اینک علیرضا پناهیان که عرصه را خالی برای اظهار نظر یافته به میدان آمده و بر ” مطالبه اعدام” برای رهبران جبنش سبز سخن می گوید!

این شاگرد مدرسه مصباح به این هم بسنده نمی کند و به نمایندگی از ” نظام” می گوید: “سران فتنه اعدام نمی‌شوند، چرا که سعه صدر نظام بالاست، اما نباید سطح این مطالبه در دانشگاه‌ها کم شود، باید مطالبه کرد تا در دادگاه حاضر شوند.” شهامت ندارد که بگوید اگر ” نظام ” جرات برپایی محکمه هم برای این یاران انقلاب و دلسوزان کشور ندارد، نه به خاطر ” سعه صدر نظام ” که بخاطر وحشت و هراس آنان از بر روی دایره افتادن افتضاحاتشان است. اگر ادله محکمه پسندی داشتید که تاکنون دادگاه تشکیل داده بودید. آنقدر اعتبار و اقتدار حتی در شورای امنیت ملی هم نداشته و ندارید که نتوانستید حکم حصر و حبس را اقلا از یکی از نهادهای تحت امرتان صادر کنید. کاری که برای سایر مبتلایان به حصر خانگی پیشتر انجام داده بودید.

همان ها که پیشتر ها مراد و مقتدایشان شهامت ابراز عمومی حکم مرگ برای کسی نداشت و در دخمه هایشان حکم اعدام و محارب صادر می کرد برای نویسندگان و روشنفکران این مرز و بوم. این روزها که عرصه خالی از مصلحان و کارآمدان، چون علیرضا پناهیانی باید سخنران دانشگاه باشد و برای رهبران جنبش سبز ابراز وجود کند. اگر دادگاه حقی بود و عدالت در این سرزمین رخ نموده بود که معلوم می شد، سرنوشت چه کسانی در محکمه عدل است و مجازات مرگ باید برای چه کسانی صادر شود، آنان که برای اعتلای کشور و کرامت ایرانیان تلاش می کنند، یا آنان که در خلوتشان حکم مرگ و ارتداد می دهند و آبرو و اعتبارو مشروعیت یک کشور را دست آویز، خواسته های قبیله ای و طایفه ای شان کرده اند.

پناهیان همان کسی که از سال ۱۳۸۸ تاکنون در هر حادثه ای که در حمله به بیت علما، توهین به سیاستمدار و سرداران بود رد پایش دیده می شد. آنگاه که در برابر مجلس “لباس شخصی های خودسر” را هماهنگ می کرد و آن دیگر روز که در برابر دادستانی تهران در جمع ” ملت خودجوش” حکم مرگ برای رهبران جنبش سبز صادر می کرد. او هم از دسته کسانی است که سردار جنگ را یک شبه به گروه ” خواص بی بصیرت ” می برد و استوانه نظام را با بیش از نیم قرن مبارزه و مجاهده ” مزدور اجنبی” می خواند و از هیچ توهینی به خود و خانواده اش کوتاهی نمی کند.

سوال اساسی اینجاست که چرا حاکمان ما از حداقل علم سیاست و آشنایی با جامعه شناسی سیاسی مردم ایران بهره نجسته و بر ادامه حصر و حبس دلسوزان نظام و کشور و اعمالی اصرار دارند که نتیجه ای جز خسران برایشان بر جای نگذاشته است؟ چه اراده ای در پس این سخنان و تحرکات افراطی چند سال اخیر وجود دارد که نظام را با بن بست روبه رو کرده و عرصه تصمیم گیری را حتی برای رهبران نظام سخت تر و پر هزینه تر کرده است؟ چه اراد ه ای است که می خواهد سرنوشت خود را با کل نظام پیوند بزند و امکان حل بحران از طریق مسالمت آمیز را به حداقل برساند؟ در پس اقدامات تخریبی و شبه نظامی چند سال گذشته کدام “اتاق فکر” خانه کرده است که اجازه نمی دهد این بحران با گفت و گو و همدلی به نتیجه برسد؟

شاید همان ” ذهن اطلاعاتی و امنیتی خبره ای” که کیهان بارها از آن نام برده و سناریویی که سکانس های آن در “فتنه پاره کردن عکس امام” “حمله به سوگواران آیت الله منتظری” و “حمله به بیت حضرت امام خمینی”، “ادامه هتک حرمت ها و توهین ها” و “تعرض به حرم امام رضا” به نمایش در آمد، نشان از آن دارد که بازماندگان ” قتلهای زنجیره ای” در ادامه نمایشنامه خود هنوز پرده های تازه تری برای نمایش دارند. بهوش باشیم در این هنگامه ای که فشارهای بین المللی و منطقه ای بر کشور فزونی یافته و بحران اقتصادی کمر صنعت و تجارت کشور را شکسته و مردم متحمل فشارهای زاید الوصفی هستند، به دامی که این دسته متحجر پهن کرده اند، گرفتار نیاییم.



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

۳۲ پاسخ به “متحجران دام پهن کرده‌اند؛ گرفتار نشویم”

  1. ناشناس گفت:

    تمام این چرا ها خیلی روشن است.اول اینکه بزرگترین اشتباه امام این بود باید با اینها مبارزه میکرد نه انکه کنار امد و بجان انقلابیون افتاد.بجای اینکه اسلحه را از این جاسوسان بگیرد.بهشان اسلحه.ومقام داد تا پدر انقلاب را دربیاورند. که اوردنند.دوم استخدام ساواکیها همان اول انقلاب بهترین پشتبان این انجمن خائن حجتیه دست بدست هم دادند حتی نیروهای صادق سپاه را در جنگ گشتند و بیشتر ترور ها هم کار همینها بود و هست .ومجاهدین بظاهر بگردن گرفتند.راه علاج قطعی فقط مبارزه رو در رو

  2. ديدسبز گفت:

    باتشکرازآقای آرین،موضوع اینستکه چگونه کسیکه میگویدمن بایدبه مردم گزارش دهم ولی چندلحظه بعدمیگویدبخاطرمصلحت نظام بعضی مواردمربوط به بازرسی رافعلانمیتوان گفت!سوال اینست که توکه درهمین بازرسی،قادربه رعایت حداقل عدالت نیستی چگونه اگررئیس جمهورشوی قادربه رعایت عدالت درسطح کلان خواهی بود؟مگرماازشماجزعدالت طبق قران چه خواسته بودیم که اعتراض مردمی رافتنه میخوانید.واقعیت اینستکه اگراصلاح طلبان واقعی نیایند بیشترماجز به موسوی،کروبی،به کسی رأی نخواهیم داد،حتی درحصرباشند.رأی باطله علامت خوشایندی نخواهدبود،که آن رأی فریاداعتراض توده های به ستوه آمده ازظلم شماخواهدبود.

  3. ناشناس گفت:

    شرم بر پناهیان منافق!!! من نیز متوجه این موضوع شده ام که اینها قصد دارند با جدا نشان دادن خود از اصولگرایان اصلاح طلبان را وارد زمین بازی خود کنند یا اینکه به کارهای منافقانه خود در زمین اصلاحات بپردازند. باید هوشیار باشیم. شعار ما بازگشت به قانون اساسی و تمامی اصول آن است و اصلاحات از داخل.

  4. ناشناس گفت:

    آنهایی که در این دوره از تاریخ کشور حنجره خود را برای سکولاریسم پاره می کنند دقیقا کسانی هستند که دانسته و یا نادانسته در زمین متحجران بازی می کنند. مطمئن باشید که این متحجرین بعد از پس زدن جمهوریت نظام همه شما را قلع و قمع خواهند کرد. هشیار باشید!!! از بزرگان این نظام هم کسی در لفافه هشدار داده ولی انگار ما دقت نکردیم.

  5. محمد گفت:

    ۱) سال گذشته رفته بودم قم به ملاقات یکی از بزرگان! ان عالم بزرگوار خاطره ی جالبی از “مصباح یزدی” برایم تعریف کرد! که حائز اهمیت است! گفتند : این ستون که روبروی شماست! مالا مال از خاطرات است! از جمله: در سالهای منتهی به پیروزی انقلاب بسیاری از شبها “شهید مطهری” به اینجا می امدند و به این ستون تکیه میکردند! وساعتها به مباحث علمی و انقلاب اسلامی میپرداختند! از میان این شبها “مصباح یزدی” – که چندان چهره ی شناخته شده ای نبود! و در مدرسه ی حقانی به عنوان یک فاضل تدریس میکردند! و کاری به مسائل انقلاب و مبارزه نداشتند! – بواسطه ی یکی از دوستان به جمع ما امدند و در کنار این ستون تکیه کردند! در ان شب و در حضور شهید مطهری بحث از اقای خامنه ای به عنوان یکی از مبارزان به میان امد! که گه گاهی به لطف دکتر شریعتی ! در حسینیه ی ارشاد سخنرانی میکنند! در این هنگام “مصباح یزدی ” بر افروخته شدند! که اقایون ! بزرگوران! این خامنه ای منحرف است! افکار شریعتی را ترویج میکند! که میگوید ” اسلام منهای روحانیت!” ! اقای مطهری “مصباح” را بر حذر داشتند! و خامنه ای را از انحراف مبرا دانستند! ان عالم بزرگوار در ادامه افزودند: اکنون من از پیوند خامنه ای با مصباح در تعجبم! یک عضو سابق خبرگان که نیز حضور داشتند! به ان عالم بزرگوار گفتند! تعجب ندارد! اقای گیوه چی ( لقب و فامیل مصباح قبل از انقلاب!) پای خامنه ای را بوسیده است! این مسئله ی ساده ای نیست! دست کم نگیرید! عصمت و بزرگی میخواهد تا انسان تحت تاثیر این چاپلوسیها قرار نگیرد و…………! ۲)مصباح ( مضل) رهبر معنوی کسانی است که در چاپلوسی از او ردای سبقت دارند! مریدان (مریضان) او جانیان و بد سابقه های امنیتی اطلاعاتی هستند! که چون از وزن خود در میان مردم اگاهند! در ظل ذلت بار مصباح یزدی که در فتاوای قتل بی گناهان نقش داشته است! پناه گرفته اند! بله دشمنان دیروز خامنه ای مریدان امروز اویند! مطمئن باشید دوستی وقتی بر پایه ی صداقت نباشد! زود از میان میرود! فرقه مصباحیه! (مجمع گیوگان) عنقریب خامنه ای را که در تحکیم استبداد هوش را از سر بدر کرده است! قربانی خواهند کرد! و جنبش ازدگان (سبزها) به پیروزی خواهد رسید! ۳) جوجه یاران مصباح چون پناهیان که در انحراف وبی علمی غوطه ورند! باری از اقای خامنه ای کم نمیکنند! که بر ان می افزایند! و در تسریع سقوط رهنمونش میدارند! اندکی صبر سحر نزدیک است!

  6. محمد گفت:

    مصباح همان است که وقتی حکم رهبری اقای خامنه ای امضا شد، چهره در هم کشید و گفت او حتی سواد خواندن سیوطی را ندارد از رو و با اعراب حالا شده برگزیده امام زمان!!!

  7. ناشناس گفت:

    برادران کار از این حرفها گذشته. ببینید بارها این نظام به بیت مراجع حمله کرد ،تخریب کرد ،زندانی کرد ، حتی کشت و دروغها گفت اتفاق خیلی بزرگی برایش نیفتاد. البته آبرویش در دنیا و در بین مردم رفت. اما همین نظام وقتی به سفارت انگلیس حمله کرد و تخریب کرد نه تنها یک میلیون پوند خسارت باید بدهد آسیبهای عظیمی خورد و هنوز می خورد که حتی ظالم بزرگ ولی امر مسلمین جهان و کرات دیگر بعد از یک سال رسما آنرا اشتباه اعلام کرد. نمونه دوم همین ترجمه غلط سخنان مرسی در تهران است . دیدید که چه آبروی از نظام رفت. حتی بحرین منتظر عذر خواهی نظام است. دیدید احمدی نژاد چطور ملوانان انگلیسی را با کت و شلوار اهدایی به فرودگاه آورد. می خواهم بگویم نظام زورش به مظلوم داخلی میرسد اما در مقابل خارج ذلیل و زبون است. امروز چندین ده کشور پیشرفته کمر تحریم و نابودی ظالم را بسته اند. این نظام رفتنی است و با آن پناهیان و تمام شبیه او به قبرستان و تاریخ سپرده خواهند شد.

  8. محمد گفت:

    مبنای این همه کینه را برادر نمیفهمم ما از اقتدار گرایان به خاطر سینه های ملامال از کینه گریزانیم

  9. mahmood گفت:

    در
    وو در سال ۱۳۷۹ که به سفر حج رفتم در هنگام رمی جمرات دو نفر در هنگام سنگ زدن درذهنم در قالب شیطان تجسم میافتند و گویا ان دو را رمی میکردم …. خدایا قبول کن.

  10. ناشناس گفت:

    حزب شیطان هستند
    اگر قران و تاریخ استدلال شیعه و سیره ائمه که میگوید:
    اطاعت از سلطان جائر ممنوع
    کی خداوند دستور به اطاعت جائر داده؟

    اگر منظور حزب شیطان این است که مشروعیت فقط از اجماع (ملت) حاصل نمیشود خوب ایا این دلیل بر ان است حالا که اجماع مردم در اعطای مشروعیت با ان همه کثرت بی معناست چطور فردیت یک فرد مقابل ناس و مردم اجمع و احق از جمع است؟
    پس لا جرم باید به حقیقتی دیگر چنگ انداخت همان که در بالا امد یعنی اطاعت فقط در گرو حاکم زاهد خالص شریف با تقوی و عادل است و عدم اطاعت از سلطان جائر بهمین معنا بوده- حقیقتی که مصباح های تاریکی میخواهند در ظلام و تاریکی پنهان باشد.

  11. ناشناس گفت:

    ااز کوزه همان تراود که در اوست. از جهل و بی سوادی و واپسگرائی قدرت طلبی و خود خواهی . جز خشونت و تخریب سر کوب و.. عقب افتادگی اقتصادی و سیاسی و نابودی دین و کشور انتظار بیشتری نباید داشت

  12. محمد گفت:

    تا ما ملت ساکت نشسته ایم،این تازه به دوران زسیده های حشونت طلب از این رجزها میحوانند واینشالله با بپاخیزی دوباره ملت،دنبال سوراخ موش خواهند بود

  13. ناشناس گفت:

    وقتی شیران بیشه ایران به بند شدند کفتاران به رقص درآمدند و لاشخوران به پرواز اما چه باک که چاره حماقت،حماقت است نه درایت با احمق سخن از حق و حقوق، عقل و منطق و داد و انصاف نمی توان گفت فقط باید هشیار بود و از روزنه های امید بهره برد تا جماعت ددمنش خودشان از خجالت خودشان درآیند

  14. ناشناس گفت:

    تئوری مکتب ایرانی مشایی شروع این توطئه بود. جوانان ببینند که این تئوری از کجاها سربرخواهد آورد!! البته ما تا وقتی سخنی از میرحسین نشنویم هیچ اقدامی نمی کنیم و اینگونه خود را نسبتا مصون ساخته ایم.

  15. شمالی گفت:

    چوبیشه تهی ماند از نر شیر – شغالی به بیشه در آید دلیر

  16. ناشناس گفت:

    خدا نکنه برای میر حسین اتفاقی بیفته . ما ایرانیها هیچ چیز نباشیم مرده پرست خیلی خوبی هستیم خدا آنروز را نیاورد که جاده یکطرفه بشه.

  17. نما گفت:

    در پاسخ به این حراف همین بیت امام (ره) کافی است

    از صوفیها صفا ندیدم هرگز زین طایفه من وفا ندیدم هرگز

    زین مدعیان که فاش اناالحق گویند با خود بینی فنا ندیدم هرگز

  18. مصطفی گفت:

    بد ترین و زشت ترین عکسی که تا کنون دیده بودم ، تصویر همین جماعت بود .عکس این جماعت مرا یاد ” شورای شیخین ” که اولین خلیفه را انتصاب نمودند کرد .

  19. ناشناس گفت:

    من فکر میکنم دلیل اصلی عدم برگزاری دادگاه سران جنبش ترس از مردم حامی جنبش باشد .این احمقها باید بدانند موسوی محاکمه بشه ایران قیامت میشه یا حسین میرحسین

  20. حسن گفت:

    به خدا دیر نیست که بساط این ظالمان برچیده شود ما فقط نگران آشفتگی و نا امنی اجتماعی هستیم که هر چه این تحول دیرتر اتفاق افتد و نارضایتی عمومی بیشتر شود هزینه بیشتری به ایران و مردم عزیزمان تحمیل خواهد شد اینها تا خیابانها را با خون فرزندان ایران زمین قرمز نکنند دست از قدرت نمی کشند. شاید برای آینده بهتر فرزندانمان راهی جز تقدیم جان نداشته باشیم

  21. علی گفت:

    خطر مصباحیه به جای خود. پورمحمدی خودش هم کم مشکل نداره. این حرف های اخرش نشون می ده که می گه حاکم ظالم بهتر از فتنه است یعنی خودشون هم قبول دارن که ظلم هست اما بهتر از این می دونن که کس دیگری باشه. اقایون حالا حالا هستن.

  22. ناشناس گفت:

    در این هنگام “مصباح یزدی ” بر افروخته شدند! که اقایون ! بزرگوران! این خامنه ای منحرف است! افکار شریعتی را ترویج میکند! که میگوید ” اسلام منهای روحانیت!” ! اقای مطهری “مصباح” را بر حذر داشتند! و خامنه ای را از انحراف مبرا دانستند!

    مطهری شهید شود و منحرفی به رهبری برسد و قاعدی تئوریسین نظامی شود.

  23. قطره گفت:

    کبر بدترین خصوصیت یک فرد نزد خداوند است و خداوند کسی را که تکبر کند عقلش را میگیرد و کسی که عقل نداشته باشد محکوم به نابودیست

  24. محمد گفت:

    در جواب ناشناس حامی بزرگان نظام : ۱) این بزرگان در یک تضاد ابدی به سر میبرند! هم خدا را میخواهند و هم خرما! هم نظام را میخواهد و هم مردم را! مردم را میخواهند تا این نظام باقی بماند! اینکه مردم چی میخواهند کاری به ان ندارند! از این روی قرائتی که نقشی برای مردم در مشروعیت و تصمیم قائل نیست! از صداقت بیشتری بر خور دار است! ۲) بزرگان نظام از یک ساخت مردم نهاد! که در ان نهاد قدرت از نهاد دیانت مجزا باشد! در هراسند! این بزرگان حاضر نیستند به نفع مردم دست از زعامت خود بر دارند! ۳) متحجران نا خواسته واقعیت نهان این نظام را عیان کرده اند! چیزی که بزرگان نظام انرا نمیخواهند! و میخواهند بر ان ماله بزارند! ۴) واقعیت نظام این است! که قدرت بی قید در دست یک نفر است! او هست که تصمیم میگیرد که ایا باید نفس بکشیم یا نکشیم! ۵) نمایش نیم بند دموکراسی! با انتخاباتهای فرمایشی! که تا کنون به ضرر مردم و به نفع دیکتاتوری به تحکیم استبداد انجامیده است! فریبی بیش نیست! چیزی که بزرگان نظام خواسته یا ناخواسته به دنبال انند!! ۶) بیاییم به جای شعار و هراس به روشنی به تبیین این مسائل بپردازم! ارجاع مردم به گذشته برای حفظ موقعیت بزرگان نظام! حل مسئله نیست! که فرصت سوزی است!

  25. ناشناس گفت:

    سخن امام خمینی مبنی بر اینکه میزان رای مردم است را در مقایسه با نظرات این نانخوران و دورقاب چینانان معاویه زمان باید گفت اینان هستند که افکار امام خمینی را به گورستان تاریخ سپردند نه اکبر گنجی …

  26. ناشناس گفت:

    در این هنگام “مصباح یزدی ” بر افروخته شدند! که اقایون ! بزرگوران! این خامنه ای منحرف است! افکار شریعتی را ترویج میکند! که میگوید ” اسلام منهای روحانیت!” ! اقای مطهری “مصباح” را بر حذر داشتند! و خامنه ای را از انحراف مبرا دانستند! سرانجام مصباح با تلاش طاقت فرسا خامنه ای را از انحراف (روشنفکری و مردم سالاری) باز داشت!!! و به هدایت( خشنونت و استبداد) رهنمون داشت!!!

  27. مرتضي گفت:

    توصیه اکید من توجه به رهنمودهای میرحسین است. از جمله سفارش او به مطالعه کتاب “وجدان بیدار” از اشتفان تسوایگ. حتما بخوانید این کتاب را تا ببینید چه شباهت عجیبی بین ژنو در چند قرن پیش با وضعیت فعلی ما وجود دارد. هنگامی که کتاب را می خواندم به کرات امثال همین پناهیان در ذهنم متصور می شد.
    افسوس که نتیجه آن همه مجاهدت و روشنگری امثال میرزای شیرازی و آخوند خراسانی و نائینی و خمینی و مطهری و بهشتی و … ملعبه دست این خوارج شده است .

  28. محسنی گفت:

    این نکته ناشناس یعنی خداست!!!

    سرانجام مصباح با تلاش طاقت فرسا خامنه ای را از انحراف (روشنفکری و مردم سالاری) باز داشت!!! و به هدایت( خشنونت و استبداد) رهنمون داشت!!!…..

  29. ناشناس گفت:

    اصولگرا= تورم = بیکاری=فقر= دزدی میلیاردی = جنایت (مرتضوی)= دروغ گوئی

  30. صدا گفت:

    خورشید درخشان چو پنهان شود . شب پره بازیگر میدان شود.

    یاحسین میر حسین.

  31. محمد گفت:

    با سلام
    اى خدا امان از دست این غافله با بصیرت و اقتصاد مقاومتی و حامیان رحیمی و مرتضوی و ضرغامی و دانشجو مشایی و احمدی نزاد و بشار اسدی
    یاحسین میرحسین
    ما بیشماریم
    محمد ت

  32. ناشناس گفت:

    یاران امام در اردوگاه دشمن چه میکنند کی یاران امام بازیگردان انقلاب مخملی میشوند. یاران امام کجا توهین به امام کجا.یاران امام و پشت پا زدن به آرمان امام کجا. امام و جمهوری ایرانی امام و دیدار با سوروس امام و نه غزه و نه لبنان امام و آتش زدن پرجم امام حسین. امام و خیانت به ملت امام و توهین به قانون اساسی.