سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » صبح امروز، پس‌لرزه ۴.۳ ریشتری در ورزقان...

صبح امروز، پس‌لرزه ۴.۳ ریشتری در ورزقان

چکیده :صبح امروز هم دست کم چهار پس لرزه ی بزرگتر از 2.5 ریشتر در این شهرستان به وقوع پیوسته که بزرگترین آنها در ساعت 9:58 و به بزرگی 4.3 ریشتر بوده است. در همین حال مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئو فیزیک دانشگاه تهران اعلام کرده که در 10 روز گذشته 1410 زمین لرزه کوچک و بزرگ مناطق حوالی اهر و ورزقان در استان آذربایجان شرقی را لرزانده است....


مردم ورزقان و مناطق اطراف آن همچنان از پس لرزه های زلزله هفته گذشته خلاصی ندارند.

صبح امروز هم دست کم چهار پس لرزه ی بزرگتر از ۲.۵ ریشتر در این شهرستان به وقوع پیوسته که بزرگترین آنها در ساعت ۹:۵۸ و به بزرگی ۴.۳ ریشتر بوده است. در همین حال مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئو فیزیک دانشگاه تهران اعلام کرده که در ۱۰ روز گذشته ۱۴۱۰ زمین لرزه کوچک و بزرگ مناطق حوالی اهر و ورزقان در استان آذربایجان شرقی را لرزانده است.

به گزارش مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، شبکه های لرزه نگاری این مرکز از ساعت ۱۶ روز شنبه ۲۱ مرداد تا ساعت ۹ صبح دوشنبه ۳۱ مرداد ماه جاری هزار و ۴۱۰ زمین لرزه را در این منطقه ثبت کردند. در این مدت هزار و ۱۲ زمین لرزه به بزرگی کمتر از ۲.۵ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) در این منطقه به وقوع پیوست.

براساس این گزارش همچنین در این مدت ۳۶۵ زمین لرزه به بزرگی بین ۲.۵ تا ۴، ۲۹ زمین لرزه به بزرگی بیش از چهار و کمتر از شش و دو زمین لرزه نیز به بزرگی بیش از پنج و شش در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) در این منطقه رخ داده است.

این مرکز اعلام کرد بزرگترین پس لرزه بابزرگی ۵.۳ در مقیاس امواج درونی زمین( ریشتر) ساعت ۱۸ و ۳۲ دقیقه بیست و چهارم مردادماه جاری در حوالی ورزقان به وقوع پیوست.

زمین لرزه ای به بزرگی ۶.۲ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) بعدازظهر بیست و یکم مردادماه جاری شهرستان های اهر، ورزقان و هریس در استان آذربایجان شرقی را لرزاند که بر اثر آن صدها تن از هموطنان کشته و زخمی شدند.



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.