سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » پارازیت‌ها همچنان در سکوت، جان مردم را می‌گیرند/ هیچ‌کس پاسخگو نیست...
» ماهواره‌هراسی حاکمیت، به بهای جان ملت؛

پارازیت‌ها همچنان در سکوت، جان مردم را می‌گیرند/ هیچ‌کس پاسخگو نیست

چکیده :از جمله آسیب های پارازیت های ماهواره ای می توان به مواردی همچون ناباروری، سیستم عصبی، آثار مخرب بر جنین و بانوان باردار، افزایش حرارت بدن، اخلال در ناوبری هواپیماها و تلفن همراه اشاره کرد. اما برخی پزشکان می گویند از ارائه آمار در مورد خطرات ناشی از پارازیت و آمار بیماران مبتلا به امراض مختلف به این خاطر، منع شده اند. اثرات کوتاه مدت مثل سردرد یا حالت تهوع و استفراغ برای همه، اثرات بلند مدت همچون ایست قلبی برای افراد مسن و ایجاد مشکلات جسمی و استعداد سرطان خون در نوزادان و بچه ها از دیگر تبعات این امواج خطرناک است که هیچ کس مسئولیت آنها را بر عهده نمی گیرد....


کلمه – زهره نقیبی:

پارازیت های ماهواره ای، بار دیگر به موضوع بحث رسانه ها تبدیل شده است. مسئولان رسمی، مسئولیت آن را به عهده نمی گیرند. نمایندگان مجلس از کم و کیف آن ابراز بی اطلاعی می کنند. مدیران توجیه گر، اثرات ناگوار آن بر سلامتی مردم را تکذیب می کنند، اما متخصصان این تکذیب ها را بی پایه می دانند. حکومت هم هرقدر در عرصه بستن فضای رسانه ای سختگیرانه برخورد می کند، در حفظ جان و سلامت شهروندان هم غیر مسئولانه ظاهر می شود. پارازیت ها فضا آلوده کرده و همه را احاطه کرده اند. کسی هم پاسخگو نیست.

به گزارش کلمه، بازداشت، قتل، شکنجه، حصر، خفقان و سرکوب برای نمایش ترس حکومت از قدرت خودجوش جنبش سبز کافی نبود و به موازات آن حاکمان هر ابزاری را هم که راهی برای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی محسوب می شد، نشانه رفتند؛ از قطع اینترنت و تلفن همراه و اس ام اس تا آنتن های بشقابی که به پشتوانه ماهواره ها، تصویر فرستنده های تلویزیونی از نقاط مختلف جهان را به خانه های ایرانیان رساندند. محدودیت هایی که هیچ یک مسیر سبز را متوقف نکرد تا مقامات حکومتی مغبونی بزرگ لقب بگیرند.

همه به خاطر داریم این جملات را که “ترس از آزادی مطبوعات باید از بین برود و تجربیات جهانی در این زمینه باید مورد توجه قرار گیرد. گسترش کانال های ماهواره ای و اهمیت یافتن آنها و تاثیرگذاری قاطع این رسانه که بخوبی ناکافی بودن روش های قدیمی و محدودیت صدا و سیما را می رساند. پارازیت ها و محدودیت های اینترنتی می تواند برای مدت کوتاهی اثرگذار باشد. تنها راه چاره داشتن رسانه هایی متنوع و آگاه و آزاد در داخل کشور است. آیا زمان آن نرسیده است که با اقدامی شجاعانه و ناشی از اعتماد به متفکران و نیروهای خلاق جامعه، نگاهها را از آنسوی مرزها به شکوفایی خلاقیت سیاسی و فرهنگی و اجتماعی داخلی برگردانیم؟”

این عبارات، بخشی از بیانیه شماره ۱۷ میرحسین موسوی است که در آن راه حل هایی برای خروج از بحران سیاسی در کشور مطرح شده بود. راه حل هایی که حکومت چشم بستن به روی آن ها را ترجیح داد و بدین ترتیب هم رسانه ها و شبکه های تلویزیونی و اینترنتی مستقل داخلی را غل و زنجیر زد و هم برای ممنوعیت پخش برنامه های شبکه های ایرانی خارج از کشور مسیری را دنبال کرد که آرام آرام سلامتی و بلکه جان مردم را نشانه رفته است: پارازیت!

ایجاد اختلال عمدی در انتشار سیگنال های ماهواره ای به دلیل نفوذ بالای تلویزیون برای آگاه سازی و اطلاع رسانی به توده مردم را باید در ترسی جست که گویا در حاکمیت فعلی ریشه دوانده و از این رو از طی طریق در مسیر تک صدایی دست بردار نیست، تا ‌برخورداری از یک ایستگاه مستقل تلویزیونی و ماهواره ای به عنوان دغدغه طیف وسیعی از احزاب و گروه های سیاسی و نهادهای مدنی باقی بماند.

در راستای شکستن همین تک صدایی بود که میرحسین موسوی از زمان اعلام کاندیداتوری برای انتخابات ریاست جمهوری بر غیرانحصاری شدن رسانه ها و ایجاد شبکه های تلویزیونی و ماهواره ای تاکید داشت و درصدد ایجاد شبکه خصوصی تلویزیونی بود و نیز با هدف دسترسی آزاد به اطلاعات در ایام انتخابات بود که دو تلویزیون اینترنتی «قلم سیما» و «موج سوم» راه اندازی شدند، هرچند حاکمان حتی این شبکه های اینترنتی را هم تاب نیاوردند.

پخش آزمایشی قلم سیما همزمان با ثبت نام مهندس میر حسین موسوی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آغاز شد و هدف این شبکه تلویزیونی اینترنتی در آغاز فعالیت شفاف سازی و تقویت اطلاع رسانی در دنیای مجازی عنوان شد. اما ۴۸ ساعت قبل از برگزاری انتخابات، آدرس وب سایت این تلویزیون اینترنتی فیلتر شد.

در مجموعه پویش موج سوم هم که در ایام انتخابات ریاست جمهوری دهم، یکی از ستادهای فعال و اثرگذار به شمار می رفت، تلویزیون اینترنتی موج سوم به عنوان یک تجربه نو متولد شد که سید محمد خاتمی آن را افتتاح کرد و پس از چند روز فعالیت، در روز انتخابات فعالیتش به پوشش خبری ۲۴ ساعته گسترش یافت. اما این رسانه تصویری اینترنتی هم نتوانست برنامه خود برای روز انتخابات و پس از آن را به سرانجام برساند و بعد از ظهر روز انتخابات با حمله نیروهای لباس شخصی به دفتر ستاد اصلاح طلبان حامی میرحسین موسوی در منطقه قیطریه، فعالیتش متوقف و چند ساعت بعد هم از سوی دادستانی پلمب شد.

بعد از انتخابات نیز با گسترش اعتراضات مردمی به کودتای انتخاباتی سال ۸۸ حکومت علاوه بر محدودیت های داخلی، فعالیت دستگاه‌های ایجاد اختلال یا به اصطلاح پارازیت را در پخش برنامه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان در تهران و دیگر شهرهای کشور تشدید کرد. اقدامی که با تمرکز بر روی شبکه های خبری سیاسی دنبال شده و اگرچه در جلوگیری از دسترسی مردم به این شبکه ها ناکام مانده اما هم چنان پیگیری می شود و ادامه دارد.

نمایش ماهواره هراسی مسوولان با اعمال محدودیت از مسیرهای مختلف عیان تر شد، که از آن جمله باید به طرح جمع آوری تجهیزات دریافت برنامه های تلویزیونی ماهواره ای و منع استفاده از این تجهیزات اشاره کرد. این اقدام بر اساس طرحی جدید و به عنوان بخشی از طرح امنیت اخلاقی و براساس لایحه استفاده مدیریت شده از ماهواره که در سال ۱۳۸۵ به تصویب رسیده بود، بعد از اعتراضات به انتخابات ریاست جمهوری ۸۸ شدت گرفت تا جایی که نیروهای انتظامی از ورود به منازل و بالا رفتن از در و دیوار منازل شهروندان با حرکت های کماندویی هم دریغ نکردند و از سویی پرونده هایی هم برای برخی خانوارهایی که به این ورود غیرمجاز معترض می شدند گشوده شد و به موازات آن با واحدهای صنفی فعال که کوچکترین ارتباطی با کار تولید یا نصب تجهیزات دریافت ماهواره داشتند هم برخورد شد و حتی برخی از نصابان ماهواره هم مورد بازداشت و جریمه نقدی قرار گرفتند. در این مسیر هشدارها و حتی مجازات هایی هم برای شهروندانی که دوباره ماهواره های خود را پهن می کردند هم در نظر گرفته شد؛ جریمه هایی که مردم با بی تفاوتی، تا امروز آن را پشت سر گذاشته اند.

ماهواره از نگاه مسوولان حکومتی

این محدودیت ها همه برای آن است که ماهواره از نگاه حکومت ابزار دشمن است؛ ابزاری که البته حاکمان بیشتر از بعد سیاسی آن نگران هستند. چنانچه رادان، جانشین فرمانده نیروی انتظامی، از برنامه های ماهواره ای به عنوان یکی از “ابزارهای دشمنان برای انحراف اذهان جوانان ایران” یاد می کند و نگاه احمدی مقدم به ماهواره این است که “بسیاری از شبکه های ماهواره ای به عنوان پایگاه و اتاق عملیاتی علیه کشور ما فعالیت د ارند و اهدافشان سیاه نمایی، شایعه و دروغ پراکنی، تهمت، برچسب اغتشاش و ایجاد معضلات اجتماعی است. سرتیپ بهمن کارگر، معاون اجتماعی پلیس نیز ماهواره و اینترنت را تهدیدی جدی برشمرده است.

غلامحسین محسنی اژه ای، سخنگوی قوه قضائیه هم با خط و نشان کشیدن برای مردم استفاده از تجهیزات ماهواره‌ای ممنوع خوانده و از برخورد با متخلفان خبر داده است.

در این میان اشاره به نظر رهبری هم بد نیست که فتوا داده است: «دستگاه آنتن ماهواره یی از این جهت که صرفاً وسیله یی برای دریافت برنامه های تلویزیونی است که هم برنامه های حلال دارد و هم برنامه های حرام، حکم آلات مشترک را دارد. لذا خرید و فروش و نگهداری آن برای استفاده در امور حرام، حرام است و برای استفاده های حلال جایز است. ولی چون این وسیله برای کسی که آن را در اختیار دارد زمینه دریافت برنامه های حرام را کاملاً فراهم می کند و گاهی نگهداری آن مفاسد دیگری را نیز دربردارد، خرید و نگهداری آن جایز نیست مگر برای کسی که به خودش مطمئن است که استفاده حرام از آن نمی کند و بر تهیه و نگهداری آن در خانه اش مفسده یی هم مترتب نمی شود. لکن اگر قانونی در این مورد وجود داشته باشد باید مراعات گردد.»

با این حال آمارهایی که حتی خود مسئولان در خصوص میزان استفاده از ماهواره در کشور اعلام می کنند، با برداشتی که حکومت از آن دارد، فاصله زیادی را نشان می دهد و خط و نشان های سرداران و دیگران نیز تاکنون فقط و فقط بی تفاوتی و بی اعتنایی مردم را به همراه داشته است.

مخالفت های گسترده با امواج نامریی

روی دیگر سکه برخورد با ماهواره، علاوه بر بگیر و ببندها و جمع آوری آنتن های ماهواره از سطح منازل، ارسال پارازیت است که با هدف اختلال در دریافت شبکه های تلویزیونی خارج از ایران صورت می گیرد اقدامی که با شدت گرفتن آن پس از انتخابات ریاست جمهوری انتقادهای گسترده بین المللی را به همراه داشته است.

ارسال این پارازیت ها از سوی ایران نقض توافق های بین المللی درباره ارتباطات ماهواره است. اتحادیه ارتباطات بین‌المللی دوربرد سازمان ملل متحد پیشتر از ایران خواسته بود که به ارسال پارازیت بر روی ماهواره‌های خارجی، که برخلاف قوانین بین‌المللی است، پایان دهد. آی.تی.یو در بیانیه‌ای، که از سوی شورای قوانین رادیویی این اتحادیه سازمان ملل صادر شد، گفت که پارازیت‌ها از داخل مرزهای ایران می‌آید و به سیگنال‌های شبکه‌های ماهواره‌ای که از سوی یوتل‌ست که یک ماهواره‌ای فرانسوی است آسیب می‌رساند. این اتحادیه از ایران خواست که منبع پارازیت‌ها را بیابد و حذف آن را «در بالاترین اولویت» خود قرار دهد.

علاوه بر آن وزرای امورخارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در نشست خود در اوایل فروردین ۱۳۸۹ در بروکسل از دولت ایران خواستند که از ارسال پارازیت بر روی کانالهای ماهواره‌ای خودداری کند. وزرای عضو خارجه کشورهای عضو تاکید کرده‌اند که تصمیم دارند از محکومیت لفظی فراتر رفته و اقدامات ملموسی را انجام دهند.

اما این همه انتقادات به رویه جاکمیت فعلی جمهوری اسلامی در ایجاد پارازیت نیست. مخالفان و منتقدان رویه جاری در این زمینه، در داخل هم کم نیستند؛ که البته نگاه آنها بیش از همه از بعد به خطر افتادن جان و سلامت شهروندان است، چنانچه در صف این مخالفان از نمایندگان مجلس می بینیم تا پزشکان و کارشناسان.

پیشتر برخی نمایندگان مجلس اعلام کردند که نگران سلامت تهرانی ها هستند چون تحقیقات حاکی از خطرناک بودن این پارازیت هاست. آنها شرکت مخابرات را مسئول انتشار این پارازیت ها خواندند اما مدیر عامل شرکت مخابرات این اتهام را رد کرد و گفت که ارسال این پارازیت ها در حوزه مسئولیت مخابرات نیست. قبل از نگاه به خطرات پارازیت به سلامت شهروندان بهتر است نگاهی بیندازیم به اینکه پارازیت چیست و مسببان این پارازیت اندازها چه اشخاص، نهادها و یا حتی کشورها هستند.

برای مقابله با امواج ماهواره، امواجی مشابه اما با قدرت بیشتر که به آن آپلینک گفته می‌شود، از یک فرستنده به سوی ماهواره فرستاده می‌شود. از آنجا که ماهواره تفاوت این امواج را درنمی‌یابد، تصمیم به برگزیدن موج قوی‌تر می‌گیرد و بدین گونه دچار اختلال می‌شود. ماهواره هاتبرد که از سوی اغلب کانالهای خبری خصوصا بی بی سی فارسی، صدای آمریکا و دویچه وله مورد استفاده قرار می‌گیرد و بزرگترین ماهواره مخابراتی اروپاست، شاهد بیشترین میزان ارسال پارازیت بوده‌است.

بر اساس گزارشی که چندی قبل سرویس جهانی بی‌بی‌سی منتشر کرد، در ایران از “دو نوع پارازیت” استفاده می شود. نخستین دور پارازیت‌ها در زمان انتخابات از ماهواره فرستاده می شد و تنها می توانست ماهواره ها را مختل کند و اثری بر دیگر وسایل نداشت. اما بعد از آن دومین گروه سیگنالها ارسال شد. این پارازیت ها از ساختمان ها و دکل های بلند فرستاده می شود و قدرت آن بسیار زیاد است و می تواند بر بسیاری از ماهواره و دیگر موارد تاثیر گذارد.

پارازیت اندازهای نامریی

در این میان، برخی گزارش ها شرکت های “تحت کنترل نیروی سپاه پاسداران” را مسئول انتشار این پارازیت ها می داند. اما اینکه صداوسیما، سپاه، وزارت اطلاعات، مخابرات یا همه آنان در این امر دخیل اند تاکنون به صراحت تکذیب یا رد نشده بود. چنانچه معصومه ابتکار چندی قبل گفت اعضای شورای شهر تهران هیچ اطلاعی از فرستنده‌های پارازیت ندارند، اما می‌دانند که این امواج بر سلامتی انسان و سلول‌های بدن افراد تاثیر می‌گذارند.

اخیرا اما وزیر ارتباطات هم از هویت و موقعیت ارسال کنندگان پارازیت در کشور ابراز بی اطلاعی کرده و نسبت به تبعات کار آنها هشدار داده است؛ سخنانی که نه با اظهارات قبلی معاون او می خواند و نه با سخنان پیشین وزیر بهداشت، و نه با رویه ای که دولت احمدی نژاد و متحدانش در اقصانقاط حاکمیت در پیش گرفته بودند سازگاری دارد و شاید باید این سخنان بیش از حد تعجب برانگیز را کلا نشنیده و ندیده گرفت.

اما در صف این پارازیت اندازهای ناشناس، باید کشورهای دوست و برادر! را هم اضافه کرد. آبان ماه سال گذشته بود که یک مقام کشور روسیه اعلام کرد کشورش چندین دستگاه پارازیت انداز سیار در اختیار ایران گذاشته و در حال مذاکره برای ارسال تجهیزات بیشتری است.

این خبر را خبرگزاری فرانسه به نقل از کنستانتین بیریولین، قائم مقام سازمان همکاری نظامی و فنی روسیه مخابره کرد که اعلام کرده بود فروش پارازیت اندازهای کامیونی “آوتوبازا” بخشی از یک معامله بوده که مسکو امیدوار است با وجود تحریم تسلیحاتی سازمان ملل، به ایران بفروشد. این مقام روسی گفته بود: “این یک سیستم دفاعی است. صحبت از جت و زیردریایی یا موشک اس ۳۰۰ نیست. ما درباره تامین امنیت حکومت ایران صحبت می کنیم.”

در گزارشی دیگر، نهاد ناظر بر رادیو و تلویزیون های بین المللی آمریکا خبر داد که بعضی از موارد ارسال پارازیت از داخل خاک سوریه انجام می شود. آندره مندس، مدیر تکنولوژی، خدمات و دفتر پخش بین المللی گفته بود که “منشا پارازیت اندازی های اخیر بر ماهواره یوتل ست که در پخش شبکه های فارسی زبان صدای آمریکا و بی بی سی اختلال ایجاد کرده، در نزدیکی دمشق، پایتخت سوریه است.”

امواجی نامریی که یک به یک جان می گیرد

تاکنون گزارش های مختلفی در مورد خطرناک بودن امواج پارازیت منتشر شده است. برخی پزشکان می گویند این پارازیت ها تاثیرات سوء فراوان و در برخی موارد غیر قابل جبرانی بر سلامت افرادی که در معرض آنها قرار می گیرند ایجاد می کند.

آسیب های پارازیت در زمینه مواردی همچون ناباروری، سیستم عصبی، آثار مخرب بر جنین و بانوان باردار، افزایش حرارت بدن، اخلال در ناوبری هواپیماها و تلفن همراه اعلام شده است.

آسیب هایی که در هشدارهای مختلف پزشکان، کارشناسان ، نمایندگان مجلس و .. مورد اشاره قرار گرفته است. آخرین اظهارنظر در این زمینه را هفته قبل معصومه ابتکار عضو شورای شهر اسلامی شهر تهران مطرح کرد. با این حال برخی پزشکان می گویند از ارائه آمار در مورد خطرات ناشی از پارازیت و آمار بیماران مبتلا به امراض مختلف به این خاطر، منع شده اند.

از جمله معدود اظهارنظرهای کارشناسی که در این باره منتشر شده، می توان به نظر دکتر مجتبی خاکپور، متخصص مغز و اعصاب اشاره کرد که گفته است که این امواج اثرات کوتاه مدت و بلند مدت بر افراد به جای می گذارد. به گفته او، “این امواج بر روی جمعیت اثرات کوتاه مدت مثل سردرد یا حالت تهوع و استفراغ دارد و اثرات بلند مدتی نیز بر افراد مسن و سنین پایین تر می گذارد. در افراد مسن می تواند باعث آریتمی قلبی یا توقف قلب شود. در نوزادان و بچه ها در دراز مدت مشکلات جسمانی ایجاد می کند و آنها را مستعد به سرطان خون می کند.”

اثرات جسمی و روحی این پارازیت ها هم بارها توسط پزشکان گوشزد شده است. به گفته کارشناسان، این امواج عوارضی برای خانم حامله و جنین، شکست کروموزمی ایجاد می کند و این شکست ها ممکن است باعث اختلالات بین نسلی شود. بیشترین ضرر این امواج هم در مناطق اطراف مراکزی است که پارازیت ها از آنجا منتشر می شود، و نیز اپراتورها در معرض بیشترین اثرات زیانبار امواج خواهند بود.

محمدرضا رزاقی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز پیشتر یکی از علت های افزایش ناباروری در کشور را قرار گرفتن در معرض تابش انواع امواج رادیویی، تلفن همراه و پارازیت های ماهواره ها خوانده بود. او با اشاره به افزایش شمار مبتلایان به ناباروری درکشور گفته بود که با قرار گرفتن دختران و پسران جوان در معرض این امواج، سلول های بلاست (تولید مثلی) تحت تاثیر قرار می گیرد و سبب از بین رفتن عملکرد جنسی و قدرت باروری آنها می شود.

از سویی حسن اصیلیان، معاون سابق محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست هم دراین باره گفته است: “طی تحقیقی که در دانشگاه تربیت مدرس انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم افرادی که در معرض تشعشعات دکل های تلفن همراه و پارازیت ها به اختلال ناباروری پیشرفته مبتلا هستند.”

سرطان پوست و سرطان غدد مترشحه داخلی از دیگر عوارض این پارازیت ها اعلام شده است.

در این میان نمی توان به اعتراف هادی حیدرزاده، مشاور زیست‌محیطی شهرداری تهران نیز اشاره نکرد که نیرماه سال جاری با اعلام اینکه “طول امواج دکل‌ها و آنتن‌های مخابراتی قطعأ بر سلامت افراد تاثیرگذار است”، به ایلنا گفته بود: ایجاد سردردهای موضعی و سایر موارد مشابه و برخی از بیماری خاص از حداقل عوارض وجود دکل‌ها و آنتن‌های مخابراتی است.”

مشاور شهردار گفته بود با وجود برگزاری جلسات مختلف در این زمینه، هیچ یک از مقامات خود را در این مورد پاسخگو نمی دانند. اکنون معصومه ابتکار عضو شورای شهر تهران هم تاکید کرده که «من به عنوان یک متخصص ایمونولوژی و محقق می‌گویم که این امواج می‌توانند سرمنشا بسیاری از عوارض و بیماری‌ها باشند.»

آیا صدای شنوایی در حاکمیت برای این هشدارها وجود دارد؟



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

۴۴ پاسخ به “پارازیت‌ها همچنان در سکوت، جان مردم را می‌گیرند/ هیچ‌کس پاسخگو نیست”

  1. ناشناس گفت:

    ام اس هم ناشی از پارازیت است.

  2. ناشناس گفت:

    اگه پارازیت چیز خطرناکی ,خب اینا حتی به پرسنل خودشون هم رحم نمیکنند, چرا که اداره اطلاعات مجری اصلیه و معمولا توی مراکز نظامی و پایگاههای بسیج نصب میکنن!!!! البته چون دستور ولایی بوده و نایب برحق دستور داده هر گونه مرض حاصل نوعی جهاد محسوب میشه و جانباز میشن!!!!!

  3. سیما گفت:

    همه چیز را به جنبش وصل می کنید

  4. امین گفت:

    بر اساس آخرین نظریات بیماری AIDS هم از طریق پارازیت انتقال داده می شه

  5. حسن قلي گفت:

    امواج پارازیت دو نوع تاثیر دارد: الف) همانند مایکروفر ایجاد گرما در بافت می‌کند لذا اگر فرستنده بسیار نزدیک به انسانی باشد در بافت‌ها و نسوج ایجاد اختلال خواهد کرد. ب) دریافت این امواج توسط بعضی از دستگاهها می‌تواند در خود آنها یا هارمونیک‌های تولید شده توسط آنها می‌تواند بر روی دستگاههای دیگر ایجاد اختلال نماید. در این مورد هنوز توسط سازمانهای بین المللی گزارشی ارایه نشده است. ولی در هر صورت باید مراقب بود. دلیلش نیز این است که فرکانس ماهواره‌ها خیلی بالاتر از فرکانس کار سایر دستگاهها قابل استفاده در سیستمهای ناوبری، بیمارستانی وشخصی می‌باشد. لذا با توجه به موضوع فوق افرادی که با این دستگاههای پارازیت انداز ( ویا نزدیک این دستگاهها) کار می‌کنند در تنور مایکرویو فرستنده قرار دارند و سایر مردم که در فاصله چند صد متری قرار دارند کمتر باید نگران باشند. ولی این موضوع مجوزی برای بازی با سلامتی هیچ فردی نیست.
    پارازیت اندازهای استفاده شده در ایران از دونوع می‌باشند. نوع قدیمی تر که مستقیما بر روی شهرها پارازیت می‌انداخت که همان دومسئله بالا را خواهد داشت. نوع دیگر که ترانسپوندر را هدف قرار می‌دهد هیچ گونه مضراتی برای مردم ندارد چون امواج ارسالی مستقیما به سمت فضا هدف گیری می‌شوند.البته افرادی (اپراتورها) که نزدیک این نوع فرستنده ها هستند تحت تاثیر امواج خواهند بود

  6. ناشناس گفت:

    مردم همه فدای رهبر مسلمین جهان . همان که دست فرعون ها را هم از پشت بسته است .همان رهبر با بصیرت که روی یزید و شاه و صدام را از
    بابت سر کوب رو سپید کرده است

  7. ناشناس گفت:

    همه بیمیرند این رهبر و مسئولین … قدرت طلب را با کی نیست

  8. ناشناس گفت:

    به …. چپ … که همه سرطان بگیرند

  9. ناشناس گفت:

    تنها چیزی که برای این رژیم ارزش نداره جان مردم است. پارازیت که سهل است بمب اتم هم رو مردم میندازند

  10. مملکته؟؟؟؟؟ گفت:

    اگر بنویسید این پارازیت ها را کدام …. درفضا پخش می کند، فورا عده ای جلو آمده و خود را معرفی خواهند کرد. باید به این بدبخت ها گفت شما که جرات اقرار کردن به این عمل را ندارید، اصلا چرا دست به کاری میزنید که نتوانید از پس آن برآیید؟ این مملکت اگر صاحب داشت باید یکی از این سازمانهای غیر دولتی یا همان محیط زیست خودمان به سازمان ملل بخش بهداشتی شکایتی علیه این حاکمیت بی مسئولیت تسلیم می کرد که این هم جرایان بنزین قلابی شد که به سبب آن هزاران نفر دچار خفقان و سکته قلبی شدند و هیچ کس هم برای این کار به دادگاه فراخوانده نشد؟ آیا شما جان ایرانیان را مفت گیرآورده اید که آنها را یا در جنگ یا در بمب اندازی ها یا کشف مین ها یا ….. می کشید و از بین میبرید. خدا لعنت کند کسی را که سبب شد شما بی خدایان بر ما چیره شوید. آخه اینم مملکته؟

  11. ناظر گفت:

    ببرند کهریزک جان مردم را بگیرند که این همه سرو صدا راه بیاندازید و کشش بدهید . معلوم است در سکوت میکیرند . برای امثال سردار رادان هم فکری میکنند که از بیکاری در بیاید . هنوز زیر زمین های اداره آگاهی هست و دله دزدهایی که هیچ کس هم به فکرشان نیست ، حتی رسانه های اصلاح طلب . نه اینکه اینها دردند ، دور از جان کابیه و بیت .

  12. ناشناس گفت:

    مگه میتونن جلوی گسترش ماهواره ها را بگیرند صبر کنید تا یک سال آینده قول به همه میدم اینترنت آفلاین با آموزش های آسان و راحت برای تمام ایرانی ها بیایید و mac و ip هاش هم از طرف کشور امریکا و انگیلس هست تمام خانه های ایرانی پر میشه از کارت های DVB و اینترنت پر سرعت.
    این آقایون حکومتی مغزشون پوک هست و هیچی نمی فهمن اگر حرف ماهواره را جلویشون بزنید میگن نجس هست و مبتذل اصلا فکر نمی کنن میلیون پکیج علمی خبری و فرهنگی بر روی ماهواره ها وجود داره و کمپانی هایی مثل هاتبرد دیگه اجازه کانال های مبتذل رو نمیده که بر روی هاتبرد روی ایر بروند و فقط دوست دارند صدا و سیما خودشون رو ببیند و تمامی خبرگزاری ها که کانال هم استکبار و کفر هستند و تمام مردم دنیا که اخبار را دارند میبیند میرن تو جهنم من باز هم تاکید میکنم مغز این انسان ها پوک و پوکیده هست که یک جانبه میروند و اصلا نمی دوند معنی ماهواره چی هست فقط دوست دارند پارازیت از خود پایگاه های بسیج بیندازند

  13. علی گفت:

    اتفاقا من چندوقت پیش داشتم میرفتم انجمن حمایت از کودکان سرطانی (محک) که یک آقایی می‌گفت پسر من بخاطر همین پارازیت‌ها در محله نواب سرطان گرفته. این پسر ۷ سالشه و پدر ادعا می‌کرد که نه او و نه همسرش هیچ‌گونه سابقه سرطانی در خانواده‌شان نبوده است. همینطور به یک نمونه دیگه اشاره کردند که در آن پسر ۱۴ ساله، دان ۳ کاراته، هم به همین مریضی مهلکه سرطان دجار شده.

  14. ناشناس گفت:

    قاتلان و نامردان بر ایران و ایرانی حکومت می کنند. ننکتانباد که در بیشرفی دست تمامی قلدران بیشرف تاریخ را از پس و از پشت بسته اید. شما روی تمامی روسیاهان تاریخ را روسفید کرده اید. حالا به ما مردم رحم نمی کنید دست کم بدانید که شاید زن و بچه ی خودتان هم از این گزند بهره برند. از همه مهمتر شاید عمامه ی رهبری نیز از این پارازیت ها گزند دید. شاید اما نیروی قدسیه ی ایشان آن گزند را خنثی کند. خداوند لعنتتان کند که این چنین از شرف بی بهره اید. و اما خاک بر سر ما ملت٬ و خاک بر سر من که چنین …گانی را بر خود تحمل می کنم و می کنیم.

  15. ناشناس گفت:

    … خود مان را اسیر دست متحجران و مستبدانی کرده ایم که حاضرند برای حفظ قدرت و افکار قرون وسطائیشان ایران را ویران کنند که تا همین جا خسارت های جانی و مالی غیر قابل جبران دا ده ایم تازه همه هم دچار افسردگی و ماتم زده هستیم …

  16. ناشناس گفت:

    از این قاتلان بی دین و شرف چه انتظاری دارید.

  17. Jasem گفت:

    ولک ای پارازیت ایقد خطر داشت مو نمیدونستم؟!دیگه پارازیت نمیندازوم

  18. ناشناس گفت:

    با این ناباروری ها دستور ازیاد جمعیت آقا چه می شود

  19. پزشک گفت:

    بیماری اسکلروزآن پلاک که مواد عایق و علیاف روی عصب را از بین می برد و سیستم عصبی را دچار اختلالی برگشت ناپذیر می کند که سرانجامش مرگی حتمی ست٬ همه از ارتعاشات امواج پارازیتی صاتع می شود. طبق آزمایشات آزمایشگهای سوئد سرطانهای پوستی و سرطان پستانی نیز از موارد دیگر اصابت امواج پارازیتی به پوستند. اضافه بر این این انواج در پستان خصوصا خانمها تولید نوعی عفونت می کند که در ابتدا باعث کیست و بعد تولید سرطان می کند. درمان این نوع بیماری و خصوصا اسکلروزآن پلاک اینک غیرممکن است و تا دوردست چشم انداز پزشکی نیز افقی برای برون رفتش نیست. در کشورهایی که انسانها بر آن حکومت می کنند مگر به اشتباه کسی چنین عملی شیطانی و قتل عامی انجام نمی دهند. من در حیرتم که چرا پزشکان ساکن ایران دست یه یک اعتصاب همگانی نمی زنند. شاید پزشکان در ایران دچار بازار و تجارت شده اند. مردم ایران خود باید تصمیم بگیرد که حقیقتا می خواهد زندگی و کند و زنده بماند یا نه. متاسفانه پزشکان ایران دست به یک عمل انقلابی نمی زنند. این پزشکان حتا در آگاه کردن مردم نیز دستی بسیار کوتاه دارند. این پزشکان حتا تا کنون یک اعلامیه ی محکم هم صادر نکرده اند. در اروپا اگر چنین اقدامی از سوی یکی از نهادها انجام شود پزشکان فریادشان به هوا می رود و تظاهرات می کنند. تا کنون چندین مورد از این تظاهرات تنها در این دوسال اخیر در شهر های اروپا و فقط توسط پزشکان انجام شده است. من به شما قول میدهم که ما بزودی شاهد تولد نوزادانی عجیب و غریب و قول آسا و مثلا با سه دست و سه پا و … خواهیم بود. بدبختانه در تمامی ابعاد چه از نظر سیاسی و چه از نظر اجتماعی و چه زلزله٬ چه اتم٬ چه بهداشت٬ چه اخلاق٬ چه زناشویی و… ایران در وضعیت بسیار خطرناکی قرار دارد. هر یک از این موارد در کشوری دیگر بنیان حکومت را زیرورو می کرد. معلوم نیست ایرانیان را چه رسیده است که اینچنین به مرگ تدریجی و اینک باید گفت به مرگ ناگهانی ای که در کمینشان است عادت کرده و صبوری می کنند.

  20. ناشناس گفت:

    ای منافق بزدل اگه برای پارازیت انداختن دلیل قانع کننده داری بگو داری پارازیت میندازی . مرگ بر منافق

  21. ناشناس گفت:

    دوست عزیز پزشک این حکومت جاهل پرور شرف این ملت را زائل کرده است. شما را بخدا آن شاه بد بود اما شما جوانمردی و شرف ارتشیان آنروز را با پاسداران امروز شرف پزشکان را با امروز شرف روحانیون را با امروز شرف حتا سپاهیان اوایل انقلاب را دست پرورده ی آن جامعه بودند را با امروز مقایسه کنید. آنوقت است که می فهمید روحانیون با ما ملت چه کرده اند و شاید هم چه که نکرده اند. من وقتی خاطرات هاشمی رفسنجانی را می خواندم به جایی رسیدم که او را گرفته بودند و جلو یک ساواکی بود. هاشمی می گوید که آن مامور برای آزار من هی سیگار می کشید و بصورتی تحقیر آمیز و یا توهین آمیز دودش را در فضا می پراکند. حالا اطلاعاتی های ولایت مطلقه و لباس شخسی ها ب لاییکها و سکولار ها که هیچ با کمونیستها که جای خود دارد با همدینان و حتا هممسلکان خود چها که نمی کنند. محسن روح الامینی و دکتر سامی و فروهر ها و دیگران از نزدیکان خودشان و از وزرا و وکلای دوستان خودشان بوده اند. حالا با موسوی و کروبی که از خودشان است چها که نمی کنند. آری دود سیگار کجا و تجاوز جنسی و سرکوب و کشتار کجا… !!! اینان حتما اگر نتوانند سلاحهایی که هر روز پوزش را می دهند و اگر راست باشد را خرج امریکا و اسراییل و دشمنهای من درآوردی رهبری کنند حتما خرج ما ملت خواهند کرد. با موشکهای انبوهشان حتما می توانتد سر مثلا من و تو را بپرانند و به جهنممان بفرستند. عجب قدرتمندند این سپاهیان اسلام ناب علی خامنه ای. پزشک جان این انواج از نیروی قدسیه ی رهبری بیرون می غلپد.

  22. فلسفهخوان گفت:

    بدبختانه کسانیکه جنبش را رهبری خود خوانده کردند بجای نجات ایران فکر نجات نظام بودند. و بدبختانه تر خاتمی سر ما را با ماست و پنبه گول زد. اما سرانجام خودش گول خورد. خاتمی و امثال او مردانی گول خورند. خاتمی و امثال خاتمی و اصولا اصولگرایان و اصلاحطلبان برای نجات این نظام اسلامشان را برای همیشه باختند. روحانیون که بدبختانه وضعشان بدتر است. بنده به عنوان یک روحانی زاده به شما عرض کنم که در جامعه ی امروز ایران چیزی از لباس روحانی منفورتر وجود ندارد. معلوم نیست اصولگرایان خواهان گرایش به کدام اصولند و اصلاحطلبان خواهان اصلاح کدام مقوله. به قول ارسطو: این هر دو هم گنگ هستند و هم لال! و من اضافه کنم که هم کور!

  23. deleted گفت:

    نگراان کننده است

  24. محمد گفت:

    با با خالی نبندید امواج هیچ ضرری ندارن در تمام دنیا داره استفاده میشه چیز فقط میرحسین

  25. deleted گفت:

    ریزش مو هم از پارازیت هاست؟

  26. علی گفت:

    پارازیت یک نوع موج الکترومغناطیسیه نورخورشید امواج رادیویی رادار امواج تلویزیونی امواج ارتباطی مثل موبایل همه وهمه از یک نوعند اگه پارازیت خطرناکه همه ی این ها رو باید تعطیل کرد اون وقت باید رفت به عصر تیرکمون

  27. ناشناس گفت:

    ازیک مشت جانی آدمکش که از جریان آزاد اطلاعات وحشت دارند، انتظاری عیر از این نمیرود.شرم بر مجریان وشرم بیشتر بر تایید کنندکان وتوجیه گران که اگر از مجازات این دنیا خود را مصون میبینند،قکر مجازات الهی هم نیستند.

  28. ناشناس گفت:

    مجمد آقا، اگر میر حسین “چیز” است، مسلما رهبر شما “ناچیز” است.ضمنا آنچه مضر است امواج پارازیتی است نه همه انواع امواج

  29. ناشناس گفت:

    شما را به خدا قسم خبری از حال رهبر سبز بدهید

  30. ناشناس گفت:

    شاید خدای موسی ع به خانه ی خودشان نشانه غضب را بازگرداند!

  31. سارا گفت:

    قابل توجه اونایی که میگن پارازیت همون امواج الکترومغناطیس است. اینطور نیست عزیزان…پارازیت یا همون نویز ، امواجی هستند که پهنای باند وسیعی دارند و انرژی فراوان . و این انرژی با این فرکانس های شدید برای سلامت انسان خیلی مضره…امواج الکترومغناطیس خیلی ضعیف هستند اما دقت بالایی دارند و تقریبا هیچ ضرری ندارند. خواهشمندم چشماتونو باز کنید.

  32. ناشناس گفت:

    حکومتی که از یه جانی که با موشک مردمش رو می کشه طرف داری می کنه چه انتظاری دارید یمن شرم میکنم این همه زن وبجه برا دیوی مثل اسد کشته میشن اینا دم از مقاومت می زنن .من به مسلمونی اینا شک دارم دنیا اینقدر براتون مهمه یا جونتون بسه اشک خدا را هم شما دراوردید از خشم مردم بترسید با پر روئی میگید زندانمون جا نداره میلارد ها دلار پول نفت خرج چی lمیشه بزارید تو تاریخ ازتون به نیکی یاد بشه نه روسیه با پدرسوخته بازی نه چین نه اسد نه لبنان هیچکدام براتون نمی مونه ستم به این مردم طرف داری از ستمگر شده کارتون مردونگی ایرانی بودن جون مردیتون چی شد ه کجا رفته ترو به خدایی که فقط شده وسیله کاسبی دو روز دنیاتون دست بردارید اارزو می کنم انسان بشید ؟ا

  33. اشنا گفت:

    وکلا دکترا از هر راهی می شه از طریق سازمان ملل بهداشت جهانی غیر متعد ها به گوش دنیا برسانید ما هم یاری گردتان یه جایی باید این بدبختی ها تتموم بشه یکی با موشک مردم را می کشه یکی با بپارازیت امام علی وقتی دید مردم لطمه می خورن کوتاه اومد مالک را بر گرداند این همه لج بازی به اسم گرفتن حق / دریای خزر منابع گازی که قطر می بره و…… حق نی ست پارازیت حق ماست

  34. ایران گفت:

    مردم ایران خیلی وقت که مردن ……………………………………..

  35. لل گفت:

    پیشنهاد به مسولین سایت
    در زمان اجلاس غیر متعهدها هر شب همه الله اکبر سر دهند و در روزها بادکنک سبز هوا کنند لطفا اطلاع رسانی کنید

  36. سبز استوار گفت:

    مردم عزیز خواهش می کنم به عهد خود با میر حسین وفادار بمانید. جانش در خطر است باید کاری کرد. کاری نکنید که به بی غیرتی و اهل کوفه شهرت پیدا کنید. برنامه ای پشی رو را شورای هماهنگی طی بیانیه ای به مردم اعلام کند:
    وخامت حال میر حسین و تلاش برای آزادی رهبران و تاکید بر پایبندی آنها به حقوق مردم و تکلیف مردم به ادای دین در برابر این عزیزان
    ماندن تهرانی ها در تهران و فراخوان برای آمدن شهرهای دیگر به تهران برای نجات جان میرحسین
    باید از شب ۷ تا ۱۳ ساعت ۱۰ شب شعار الله اکبر و مرگ بر دیکتاتور بر فراز بام خانه ها طنین انداز شود
    راهپیمایی اعتراضی در روز ۵ شنبه هفته آینده که هنوز اجلاس تمام نشده است و جهان صدای مظلومان را بشنود.
    مردم نیز سریعا اطلاع رسانی کنند. به خدا قسم که در آینده پشیمان می شویم. جان من و تو و جان هزاران انسان و عزیز خودمان در این محیطی که دیکتاتور برایمان ایجاد کرده است به شدت در خطر است

  37. حسین گفت:

    یه سوال شما میزان تحصیلاتتون چقدره و در چه زمینه ای؟
    هر کسی میدونه که پارازیت جز امواج رادیویی هست و این امواج کمترین انرژی رو بین طیف انرژی داره
    یعنی حتی نور هم که در طیف ۴۰۰-۷۰۰ نانو متر قرار میگیره انرژی از امواج رادیویی خیلی بیشتره
    اون وقت شما میگد این امواج که سطح انرژی شون فوق العاده پایینه باعث سرطان میشن
    بی خیال بابا خودتون رو به ندونستن نزنین
    این رو یه کسی که فیزیک پیش دانشگاهی رو هم خونده باشه میدونه اون وقت شما……….متاسفم

  38. نکیسا سامی گفت:

    چرا ما اینقدر بی تفاوت وبی عرضه شده ایم ؟

  39. ناشناس گفت:

    شما بروید از همین زلزله زده های آذربایجان بپرسید دلشان برای رهبرشان قش وضعف می رود این مثالی بود از جامعه ایرانی وقتی خیلی ها پشت سرش نماز می خوانند انتظار فرج می کشید اینها مردم را می کشند و بعد برای جبران جمعیت مردم فلسطین را می آوردند ایران تا راحت بدون جنگ زندگی کنند .

  40. ناشناس گفت:

    همین چند سال پیش بود که به رهبر با بصیرت می گفتند ما هواره ها و اینتر نت دارد می اید پس در رفتار خودت و مزدورانت تجدید نظر کن .او به
    مسئولین ان زمان از جمله اقای مها جرانی می گفت شما بگذارید بیایند بعد تصمیم می گیریم .حا لا با کمال نا توانی پارازیت تولید می کند و به فکر قدرتش است تا سلا متی مردم

  41. سبزینه گفت:

    این نظام تنها چیزی که براش مهم نیست جان ملت است این را همه ما ایرانی ها به خوبی متوجه شدیم و درک کردیم پس فکر خودمون باشیم یعنی منظور من این است که عزیزان متخصص یه راهکار و چاره ای برای مقابله به مردم پیشنهاد کنند تا خودمان را از گزند این تشعشع ها نجات دهیم این سپاه و دولت کلا کمر به نابودی ایران با خفت گرفتن لعنت خدا بر ظالمان تاریخ البته این حکومت روی یزید و معاویه را سفید کردند و مراجع عظما و تقلید در طول این چند سال ثابت کردند که نمی شود در مواقع بحرانی به علما تکیه کرد چرا که جان این پیران مراجع بسی با ارزش تر از جهاد در مقابل ظلم است …

  42. ﻋﺮﻓﺎﻧﻴﻴﺎﻥ گفت:

    ﺷﻤﺎ اﮔﺮ ﻫﺰاﺭ ﺑﺎﺭ ﻫﻢ اﺯ ﺿﺮﺭﻫﺎﻱ ﭘﺎﺭاﺯﻳﺖ ﺑﻨﻮﻳﺴﻴﺪ ﺑﺮاﻱ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺑﺮاﻱ اﻳﻦ ﻣﻮﺿﻮﻉ ﺗﻮﺟﻴﺢ ﺩاﺭﻧﺪ ﭘﺸﻴﺰﻱ اﺭﺯﺵ ﻧﺪاﺭﺩ . ﻣﺜﻼ ﻣﻴﮕﻮﻳﻨﺪ ﺩﻳﺪﻥ اﻳﻦ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎ ﻫﺰاﺭ ﺑﺎﺭ ﺿﺮﺭﺵ ﺑﻴﺸﺘﺮ اﺯ اﻳﻦ ﺗﻠﻔﺎﺗﻴﺴﺖ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺑﺎﺭ ﻣﻴﺂﻭﺭﺩ ﺧﺪا ﻟﻌﻨﺖ ﻛﻨﺪ ﻫﻤﻪ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﺭا ﻛﻪ اﺯ اﺳﻼﻡ ﻳﻚ ﺗﻔﺴﻴﺮ ﻣﺎﻛﻴﺎﻭﻟﺴﺘﻲ اﺭاﻳﻪ ﺩاﺩﻧﺪ و ﺭاﻩ ﺭا ﺑﺮاﻱ ﻫﺮ ﺟﻨﺎﻳﺘﻲ ﺑﺎﺯ ﻛﺮﺩﻧﺪ ﺩﺭ اﻳﻦ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﻛﺎﺭﻱ ﻧﻴﺴﺖ ﻛﻪ ﺗﻮﺟﻴﺢ ﻧﺎﭘﺬﻳﺮ ﺑﺎﺷﺪ ﺗﺠﺎﻭﺯ ﻏﺎﺭﺕ ﺩﺭﻭﻍ ﺗﻬﻤﺖ و………………. ﺁﻓﺮﻳﻦ ﺑﻪ اﻳﻦ ﻣﺮﺟﻌﻴﺖ ﻣﺎ ﻛﻪ ﺩﺳﺘﺎﻭﺭﺩ ﻫﺰاﺭﻭﭼﻬﺎﺭﺻﺪ ﺳﺎﻟﻪ ﺭا ﭼﻨﺎﻥ ﺑﺮ ﺑﺎﺩ ﺩاﺩﻧﺪ ﻛﻪ ﺣﺘﻲ ﻣﻌﺼﻮﻣﺎﻥ ﻫﻢ ﻧﺘﻮاﻧﻨﺪ اﻭﺿﺎﻉ ﺭا ﺑﻪ ﺣﺎﻝ اﻭﻝ ﺑﺮﮔﺮﺩاﻧﻨﺪ ﻣﺮﺩﻡ اﺯ ﺧﻮﺩ ﻣﻴﭙﺮﺳﻨﺪ ﺁﻳﺎ اﻳﻦ ﺁﻗﺎﻳﺎﻥ ﻧﻤﻮﻧﻪ ﻧﺰﺩﻳﻜﺘﺮﻱ ﺑﻪ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻛﻪ ﻳﺎ ﻣﻔﻠﺺ ﺣﻜﻮﻣﺘﻨﺪ ﻭﻳﺎ ﻣﺜﻞ ﻣﻮﺵ ﺑﻪ ﮔﻮﺷه اﻱ ﺧﺰﻳﺪﻩ اﻧﺪ ﭘﺲ ﺷﻬﺎﺩﺕ ﻓﻘﻄ ﺑﺮاﻱ ﻣﺮﺩﻡ ﺧﻮﺏ اﺳﺖ

  43. هادی گفت:

    salam be hamegi ina daran nafasaye akhareshono mikeshan bedonan ba in kara faghat nefrate mardomo bishtar mikonan

  44. ناشناس گفت:

    …ی که گفتی همه جای دنیا استفاده میشه لطفا بگو کجا؟ و چه میزان؟ و به چه منظور؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟