سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » اهالی اخراجی های ۳ و قلاده های طلا در میهمانی احمدی نژاد، هنرمندان سینما در میان مر...
» دو گردهمایی سینماگران در یک هفته؛

اهالی اخراجی های ۳ و قلاده های طلا در میهمانی احمدی نژاد، هنرمندان سینما در میان مردم

چکیده :گروهی به دیدار مرادشان رفتند تا نداشته هایشان را طلب کنند و گروهی با همه داشته هایشان به دیداری طولانی تر رفتند تا مراد دیگرانی که از زیر خروارها خاک جان به در برده اند را برآورده سازند و نشان دهند چیزی بیش از بازی در وجودشان نهفته است و قلب و دلشان برای هموطنانشان می تپد اما بازنده حقیقی کدام گروه بودند؟!...


آخر هفته ای که سپری شد یک تداخل بزرگ رخ داد و آن هم چیزی نبود جز حضور دو گروه از اهالی سینمای این مملکت در دو نقطه مختلف از مملکت با دو هدف کاملاً متفاوت که عیار هریک را مشخص می سازد؛ گروهی به دیدار مرادشان رفتند تا نداشته هایشان را طلب کنند و گروهی با همه داشته هایشان به دیداری طولانی تر رفتند تا مراد دیگرانی که از زیر خروارها خاک جان به در برده اند را برآورده سازند و نشان دهند چیزی بیش از بازی در وجودشان نهفته است و قلب و دلشان برای هموطنانشان می تپد اما بازنده حقیقی کدام گروه بودند؟!

به گزارش بازتاب، پنجشنبه و جمعه روز انتخاب بود؛ می توان راهی افطار آقای احمدی نژاد شد و از آقای دکتر طلب مسکن و بیمه و کمک بلاعوض کرد یا می توان به سمت سینما آزادی رفت و در کنار دیگر هنرمندان برای مردم زلزله زده آذربایجان کمک جمع کرد. پای انتخاب سهل و ممتنعی در میان بود و در این میان قابل پیش بینی بود که کدامیک راه پاستور را در پیش می گیرند و کدامیک به نبش وزرا می روند و در نهایت نیز چنین شد که انتظار می رفت و وزن هر گروه نشان می داد جایگاه هنرمند واقعی در این بزنگاه کجا بود.

در غروبی که برخی از اهالی متوسط سینما به اسم جامعه سینمای کشور با رئیس دولت دهم دیدار کرده و افطار را صرف نمودند و از بیمه، بازنشستگی، مسکن و مالیات شان سخن به میان آوردند، بلندقامتان و چهره های اثرگذار سینمای مملکت مان راهی سینما آزادی شدند، پشت میز نشستند، بابت دریافت کمک های نقدی به شهروندان با امضایشان رسید و گل سرخ دادند و در حد توانشان برای کمک به مردم شمال غرب کشور مددرسانی نمودند.

در این سو پرویز پرستویی، رضا کیانیان، مسعود رایگان، حبیب رضایی، مانی حقیقی، نگار جواهریان، صابر ابر، رضا عطاران، حامد بهداد، کمال تبریزی، باران کوثری، رضا میرکریمی، پوران درخشنده، مهدی عسگرپور، فرهاد توحیدی، طناز طباطبایی، فاطمه معتمدآریا، جعفر پناهی، همایون اسعدیان، منوچهر محمدی و… بودند که بر دست مردمی که برای کمک راهی درب آزادی شده بودند بوسه می زدند، گل می دادند، عکس یادگاری می گرفتند و با دست خط هایشان رسیدهایی به یادگاری مطابق با رقم کمک ها می دادند و لحظات ارزشمندی را در تاریخ ثبت می کردند.

در آن سو احمد نجفی، حبیب‌الله کاسه‌ساز، محسن علی‌اکبری، محمدحسین فرح‌بخش، عبدالله علیخانی، مهران رجبی، نسرین مقانلو، روناک یونسی، حسین محب‌اهری، رضا ایرانمنش، مسعود اطیابی، محمد خزاعی، عباس بابویهی، مرتضی شایسته، میلاد کی‌مرام، جهانبخش سلطانی، جعفر دهقان، جهانگیر الماسی، سیروس مقدم، سیدضیاء هاشمی، امین حیایی، کامران قدکچیان، مجیدحاجی‌زاده، بهنوش بختیاری، مسعود ده‌نمکی، داریوش اسدزاده، پروانه معصومی، مجید مشیری، محمود فلاح، صبا کمالی، رز رضوی، الناز شاکردوست، نیوشا ضیغمی، ماه‌چهره خلیلی، سید جمال ساداتیان، حبیب کاوش بودند که به دیدار رئیس دولت رفته بودند تا درخواست هایشان را در میان بگذارند و از مسکن و بیمه و نظایر اینها سخن به میان آورند.

انتظارات کاملاً برآورده شد؛ نه پرستویی و کیانیان و نصیریان و انتظامی و تبریزی و جواهریان به میهمانی رفتند که دوستان دل در گرو دولت رفته بودند و نه شاکردوست و ضیغمی و حیایی و ده نمکی و فرح بخش به مهمانی هنرمندان با زلزله زدگان رفتند و روز خوبی بود برای هویدا شدن چهره هنرمندان واقعی. از میهمانی با آقای رئیس که پشت درهای بسته برگزار شد تاکنون یک تصویر نیز منتشر نشده اما از مهمانی دوم تصاویر متعددی منتشر شده که سند افتخار این گروه خواهد بود و مردم بی شک فراموش نخواهند کرد این هنرمندان را که در این مقطع حساس فراموش شان نکردند و اعتبار و محبوبیت شان را در کف دست گذاشته و برایشان آستین بالا زدند.


در روزگاری که ده نمکی و کاسه ساز با شاکردوست و ضغیمی محشور شده و با بهنوش بختیاری و روناک یونسی جامعه هنری کشور را تشکیل می دهند، بزرگ ترین هنر ایستادن در سر در سینما آزادی و جمع آوری کمک برای مردم آواره آذربایجان است؛ آخر هفته ای که سپری شده مردم این دیار هنرمندان واقعی نو بی هنران مدعی را دیدند و همیشه به خاطر خواهند سپرد چه کسانی پر کردن سفره نیازمندان را به نشستن بر سر خان صاحب قدرت فعلی ترجیح دادند.



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

۶۴ پاسخ به “اهالی اخراجی های ۳ و قلاده های طلا در میهمانی احمدی نژاد، هنرمندان سینما در میان مردم”

  1. ,وحید گفت:

    این هنرمندان که به یاری زلزله زدگان شتافته اند در قلب تمام ایرانیان جای دارند آفرین بر آنها

  2. ناشناس گفت:

    آقاجون؛ عده ای در پاچه خواری هنرمندند!!
    سردسته شون شریفی نیاست.

  3. جهت اطلاع گفت:

    نوه عمه ام که جزء نیروهای یگان حفاظت میباشند اظهار داشت به علت بدحجاب بودن برخی هنرمندان و جهت جلوگیری از سوژه شدن رئیس جمهور در اذهان عمومی در خصوص صحبت یک به یک با برخی هنرمندان بدحجاب(مثل عکس مشائی با هدیه تهرانی که سوژه بسیجیها در جلسات بصیرت شد) از عکس برداری ممانعت شد ولی فیلم موجود است ..ظاهرا یکی دونفر عکس گرفته اند..که دیگر خبری از عکسهایشان نداشت

  4. میر گفت:

    اندکی صبر سحر نزدیک است.

  5. ناشناس گفت:

    آق سامان چطور بقیه هنرمندان نرفتند؟ آنها آن محظورات را نداشتند؟ این هم شده یک وسیله برای منزه و بی گناه نشان دادن گناهکاران. گفتند فلانی چرا برای باردوم خود را نامزد ریاست جمهوری کرد؟ گفتند آخر دخترانش را تهدید کرده بودند؟ آن روحانی بزرگ چرا آن حرفها را در تلویزیون زد؟ آخر عروس او را تهدید کرده بودند. حالا این هنرمندان هم محظورات داشتند. آقا اینها خودشان می خارد و میروند که بیشتر شهرت پیدا کنند. مثل آن بدبختی که رفت و شانه همین احمدی را بوسید که چه بشود؟ تو که داشتی بدبخت میرفتی فرانسه مجبور بودی این کارها را بکنی که هم دیگر فرانسه نتوانی بروی هم از چشم مردم بیفتی هم اینها دیگر محل … بهت نگذارند. پاچه خواری در بعضی ها نهادینه است آقا زور که نیست. مادر زادی اینجورند حتی اگر خواهر هم نداشته باشند.

  6. ساغر گفت:

    ببینید دوستان عزیز سایت کلمه! همدردان وهمراهان صبور مردم مظلوم!
    تنها چیزی که با دیدن این پست “کیهان”ی من رو آرامش میده اینه که این تحلیل رو به نقل از سایت دیگه ای اینجا گذاشتید…دوستان عزیز هیشه به تفاوت فاحش ادبیات رسانه های اقتدارگرا با سایت محترم کلمه افتخار کرده ومی کنم، خواهش می کنم از منش فاخر احترام گذاشتن به شعور مخاطب وقضاوت را به او وا نهادن که سایت شما بهترین نمونه آن بوده وهست دور نشید…
    من همچنان دوست دارم با دیدن سایت کلمه یاد مرد ادب، تواضع، سعه صدر و سلامت نفس بیفتم: میرحسین موسوی
    همه ما میدونیم که حرکت هنرمندان قلاده طلا چقدر بی مورد بود…اما این “عیار” تعیین کردن ها رو به عهده ی مخاطبان پرتعدادی که کامنت می گذارند بذارید وخودتون فقط خبر از دو گردهمایی متفاوت بدید….
    دوستتون دارم،هم چنین نویسنده عزیز این مطلب رو. شما همراهان صبور ما هستید که همشه مایه ی دلگرمی مایید…

  7. مجید گفت:

    گزارش کامل و اعلام اسامی در هر دو سو ی جریان ؛ کاری مثبت و وظیفه یک رسانه آزاد است . این امر باعث اطلاع مردم از نوع عملکرد کسانی میشود که الگوی جوانان مملکت ما هستند .

  8. دارا گفت:

    درود برشرف هنرمندانی که به ضیافت عشق وایثار با هموطنانشان رفتند. شرم بر اونوری ها! زمستان رفته است و روسیاهی به زغال مانده است، البته حیف زغال!

  9. hamed گفت:

    واقعا واسه بی هنران درباری متاسفم امیدوارم هرچه زودتر بی آبروئیتان را ببینم (اونایی که به پابوس احمدی ن‍ژاد رفتید)

  10. ناشناس گفت:

    یه خورده تند رفتی کلمه جان

  11. ali گفت:

    چرا همیشه دوست دارید مردمو دو دسته کنید ؟ چرا فکر می کنید کسی که طرفدار شما نیست مردمی هم نیست چرا فکر می کنید هنرمندانی که با احمدی نژاد دیدار داشتند هیچ کمکی نکردند؟ شما که به رای مردم احترامی نمی گذارید توانایی دموکراسی رو هم ندارید. شما از دموکراسی فقط وابستگی رو می فهمید. شما به اندازه ی کافی بر مسند قدرت بودید برای مردم چه کردید . ایران به هوای تازه نیاز داره اما این تازگی شما نیستید من نه احمدی نژاد رو قبول دارم نه خاتمی و میرحسین و امثال این ها

  12. ن گفت:

    واقعا برای سو استفادتون از هر چیز حتی زلزله متاسفم از کجا میدونید که اونایی که اینجا نیومدن به زلزله زدگان کمک نکردن

  13. human گفت:

    من …. تو هنری که ازش کسانی دم می زنند که هنوز هنر زندگی رو یاد نگرفتند

    هنر مند نیستند اینها بلکه بازیگر هستند همین

    و متاسفم برای خیلی از هنرمندایی که عکساشون رو گذاشتید اینجا

    این کمک تو سر همشون بخوره …

  14. سبزاندیش گفت:

    اگر از همون روز اول که اخراجی‌های(۱) با همت شریفی‌نیاها و به اسم ده‌نمکی اکران شد، مردم نه تنها این فیلم مزخرف بلکه هر فیلمی رو که بازیگران این فیلم در اون بازی کرده بودند، تحریم می‌کردند، همه حساب کار خودشون رو می‌کردند و به خودشون اجازه نمی‌دادند که در هر فیلمی بازی کنند!