سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » «بی‌تعهدی» دولتمردان در قبال مردمشان را به رخ غیر«متعهدها» بکشیم...

«بی‌تعهدی» دولتمردان در قبال مردمشان را به رخ غیر«متعهدها» بکشیم

چکیده :به عنوان شهروندانی که به تعبیر رئیس دولت، آزادترین مردم روی زمین‌اند، می توانیم خواستار آن باشیم که با شرکت کنندگان در این اجلاس دیدار و مواضع مان را در مخالفت همزمان با استبداد خودکامگان داخلی و سلطه جویی قدرت های خارجی به گوششان برسانیم. حال که قرار است هزینه های هنگفت این اجلاس از جیب مردم ما پرداخت شود، همین مردم حق دارند مهمانان خود را ببینند و از این فرصت، برای شنیده شدن صدایشان، طرفی ببندند... حضور ده ها شخصیت سیاسی بین المللی و دهها خبرنگار خارجی، می تواند فرصتی به شمار آید برای اعلام خواسته ها و مطالبات بر حق این ملت مظلوم. می توان درخواست برای آزادی سران جنبش سبز از حبس خانگی و زندانیان سیاسی از حبس های غیرقانونی، رفع سانسور و خفقان از فضای رسانه ای، شکستن جو امنیتی حاکم بر فرهنگ و ادب و هنر، احقاق حقوق شهروندی اقلیت های دینی و مذهبی و کنار گذاشتن نظامی گری از مدیریت فضای مدنی و اقتصادی را با صدای بلند و از راه های گوناگون به گوش شرکت کنندگان این اجلاس رساند تا بدانند که میزبانانشان تا چه اندازه نسبت به انجام وظایفشان در قبال شهروندان خود «بی تعهد» هستند؛ شاید از این رهگذر، فایده...


کلمه – سید کاظم قمی:

این روزها در خیابان ها که راه می روی، می بینی هزاران کارگری که دست اندرکارند تا چهره شهری که دل های مردم آن از زشتخویی های حاکمانش به درد آمده را بزک کنند. اشتباه نکنید! این طلیعه کارزار انتخاباتی شهردار نیست که برای چندمین بار برای دستیابی به مسند ریاست جمهوری خیز برداشته، بلکه قرار است کنفرانس کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در سه سطح کارشناسان، وزرای امور خارجه و سران کشورها تشکیل شود و تهران هم برای چند روز تعطیل شود تا آمد و شد حدود هفت هزار نفر مهمان این کنفرانس راحت تر و بی دردسرتر انجام شود، هر چند این آش آن قدر شور شده که سر و صدای بازرگان صاحب دولت هیئت مؤتلفه را درآورد که در لندن المپیک برگزار می کنند و شهر را تعطیل نمی کنند! گویی او نمی داند که در این مواقع آسان ترین کار تعطیلی پایتخت و بلکه کشور است در دولتی که اساسا از کار خبری نیست تا زیان و ضرری به بار آورد. وقتی خبردار می شوی که بودجه‌ی مستقیمی که برای برگزاری این اجلاس در اختیار سعیدلو (معاون رئیس دولت مدعی خدمتگزاری به محرومان) است بالغ بر ششصد میلیون دلار است، دیگر خبر خرید ده ها بنز آخرین مدل یا مشاهده‌ی ساختمان در حال احداث مجاور محل اجلاس نیز خلجانی در ذهنت پدید نمی آورد که چند سالی است یاد گرفته ای که با یک حساب سرانگشتی چند میلیارد دلار صرف چنین اجلاسی می شود و می دانی اگر از این چاه آبی برای ملت در نمی آید، برای بسیاری نان به ارمغان می آورد!

درنگی در وضعیت کنونی جهان و ایران، تو را به فکر می اندازد که مگر نه این است که جنبش عدم تعهد حاصل تلاش چند چهره کاریزماتیک جهان سوم مانند عبدالناصر، سوکارنو، تیتو و نهرو در سال ۱۹۶۱ و اوج جنگ سرد و جهان دو قطبی برای ایجاد بلوک سومی بود که بتواند از رقابت های انحصارطلبانه‌ی دو ابرقدرت سلطه جو رها شود و فضایی برای تأمین استقلال و پیشرفت مردم این کشورها فراهم کند؟ و می اندیشی که حال که با فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و بلوک شرق وابسته به آن، در جهانی چندقطبی زندگی می کنیم که با شکل گیری پیمان ها و اتحادیه های منطقه ای (مانند اتحادیه اروپا و آسه آن) و همکاری های جهانی (مانند گروه هشت)، موجودیت چنین جنبشی از موضوعیت نیفتاده است؟ و مگر جنبش غیرمتعهدها در آن روزهای طلایی اش تا چه اندازه توانست به هدف خود جهت تأثیرگذاری در سیاست های جهانی دست یابد که از آن در شرایط کنونی که مهر «بایگانی شود» بر آن خورده انتظار داشته باشیم منشأ تحول شود؟

تصور می رود دست اندرکاران دستگاه دیپلماسی ورشکسته‌ی دولت دهم، با همه‌ی آشفتگی ذهنی و ناکارآمدی که دارند، این واقعیت ها را بدانند. پس این همه تبلیغات و صرف هزینه های هنگفت برای برگزاری آبرومندانه‌ی این کنفرانس برای چیست؟ پاسخ این پرسش را با نگاهی به وضعیت نگران کننده‌ی این مرز و بوم، چه در سیاست خارجی و چه در اداره کشور، می توان دریافت. با کمال تأسف، جمهوری اسلامی ایران اسفبارترین موقعیت بین المللی خود را تجربه می کند. قدرت های جهانی و رسانه های همسو با آنان موفق شده اند نظام حاکم بر ایران را به عنوان جنگ طلب (قدرت هسته ای)، مداخله گر (در افغانستان و عراق)، تروریست (در لبنان و سوریه) و سرکوب گر (در حوادث پس از انتخابات ۸۸) معرفی کنند و دست اندرکاران مدیریت نظام هم با سوء مدیریت ها، بی کفایتی ها و خرابکاری هایشان به اندازه‌ی کافی بهانه به دست داده اند تا روند «صدام سازی» نظام با سهولت بیشتر صورت پذیرد. در داخل نیز بحران اقتصادی، بحران اجتماعی و بحران مشروعیت، سرمایه های تاریخی کشور را به باد می دهد و زندگی را هر روز که می گذرد بر مردم این سرزمین سخت تر می کند. مدیریت توهم زده‌ی کشور اما، گمان می کند برگزاری چنین اجلاسی می تواند فرصتی برای برون رفت از انزوای بین المللی از یک سو، و تسکین بحران های داخلی از سوی دیگر باشد.

ناگفته پیداست که اگر روزگاری چنین آرزویی دست یافتنی بود، دست کم در شرایط کنونی، استفاده از کنفرانس عدم تعهد برای فرار از بحران های یاد شده جز سرابی خیال انگیز نیست. این واقعیت اگر از چشمان کشتی‌بانان این کشتی توفان زده هم پنهان باشد، بر مسافران آن پوشیده نیست. برای فعالان جنبش سبز و میلیون ها مردمی که همراه آن هستند اما، حضور ده ها شخصیت سیاسی بین المللی و دهها خبرنگار خارجی، می تواند فرصتی به شمار آید برای اعلام خواسته ها و مطالبات بر حق این ملت مظلوم. می توان درخواست برای آزادی سران جنبش سبز از حبس خانگی و زندانیان سیاسی از حبس های غیرقانونی، رفع سانسور و خفقان از فضای رسانه ای، شکستن جو امنیتی حاکم بر فرهنگ و ادب و هنر، احقاق حقوق شهروندی اقلیت های دینی و مذهبی و کنار گذاشتن نظامی گری از مدیریت فضای مدنی و اقتصادی را با صدای بلند و از راه های گوناگون به گوش شرکت کنندگان این اجلاس رساند تا بدانند که میزبانانشان تا چه اندازه نسبت به انجام وظایفشان در قبال شهروندان خود «بی تعهد» هستند؛ شاید از این رهگذر، فایده ای نیز در قبال هزینه های فراوانی که برای این اجلاس صرف می شود، عاید ملت ایران شود.

به عنوان شهروندان کشوری که دولتمردان آن از هر فرصتی برای معرفی آن به عنوان مردمی ترین و دموکراتیک ترین نظام سیاسی دنیا استفاده می کنند، می توانیم از رؤسای کشورهای عضو جنبش عدم تعهد دعوت کنیم که برای ابراز همدردی با هموطنان زلزله زده مان به آن نواحی سفر کنند. به عنوان شهروندانی که به تعبیر رئیس دولت، آزادترین مردم روی زمین‌اند، می توانیم خواستار آن باشیم که با شرکت کنندگان در این اجلاس دیدار و مواضع مان را در مخالفت همزمان با استبداد خودکامگان داخلی و سلطه جویی قدرت های خارجی به گوششان برسانیم. حال که قرار است هزینه های هنگفت این اجلاس از جیب مردم ما پرداخت شود، همین مردم حق دارند مهمانان خود را ببینند و از این فرصت، برای شنیده شدن صدایشان، طرفی ببندند.

در همین باره:

درخواست شورای هماهنگی راه سبز امید از سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد: به سرکوب در ایران اعتراض کنید



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

۵۵ پاسخ به “«بی‌تعهدی» دولتمردان در قبال مردمشان را به رخ غیر«متعهدها» بکشیم”

  1. ناشناس گفت:

    be nazare man bayad 1 farakhan bedin ta mardom atrafe mahale ejlas tazahorat konan

  2. کدام عدم تعهد؟ گفت:

    اینها اگر واقعا به آنچه میگویند، اعتقادی داشتند، یعنی غیر متعهدبودند، چرا اصولا باید دعوت جمهوری اسلامی را پذیرفته و در این کنفرانس شرکت می کردند. کشورهای غیر متعهد را مردانی چون نهرو، جمال عبدالناصر، سوکارنو، قوام نکرومه و تیتو پایه گزاری کردند که حقیقتا تا هیچ کدام از آنها تعهدی نسبت به ابرقدرت های روسیه و آمریکانداشتند.(چین درآن هنگام هنوز محلی از اعراب نداشت). اما اکنون جمهوری اسلامی که میهماندار آنان است خود کشوری غیر متعهداست؟ آیا بدون موافقت روسیه و چین واقعا جمهوری اسلامی می تواند کاری انجام دهد. این کشور اگر غیر متعهد باشد، آیا روسیه می تواند با آن وقاحت و جسارت ما را تهدید کند که اگر شکایت خود را درمورد عدم تحویل اس ۳۰۰ ها اگر پس نگیریم، دیگر از برنامه های انرژی اتمی ما دفاع نخواهد کرد؟ اینها اگر حقیقتا به “غیرمتعهد” بودن خود ایمان داشتند اصلا در این کنفرانس شرکت نمی کردند و جمهوری اسلامی را نیز از جمع کشورهای غیر متعهد بیرون می راندند. ازهمه اینها گذشته، فرض کنیم که جمهوری اسلامی کشوری غیر متعهدباشد، آیا پذیرفتن دعوت کشوری که آن رفار را با مردم خود سه سال پیش کرد و هنوز هم می کند، از کشورهایی که سرشان به تنشان بیارزد قابل قبول است؟

  3. ناشناس گفت:

    ساده نباشید حاکمیت اگر گفت ماست سفید است بدانید دروغ میگوید سیاه است

  4. کمپین دعوت از رهبران “ جنبش عدم تعهد ” برای دیدار با رهبران “ جنبش سبز ”
    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=416551678380211&set=a.413891665312879.82238.413674952001217&type=1&theater

  5. ناشناس گفت:

    با این جا هلان حکو متی و متحجر و مستبد دیگر ابروئی برای ایرانی در جهان نمانده است

  6. با سلام خدمت مسؤلین محترم سایت و خوانندگان گرامی،

    برگزاری نشست « کنفرانس کشورهای عضو جنبش عدم تعهد » از مدتها قبل برنامه ریزی و اعلام شده بود. صرف نظر از بحث در مورد داشتن ضرورتی بر تشکیل چنین کنفرانسی و یا اهداف آن ، فرصت طلائی و بسیار جالبی است که می تواند در برابر نیروهای مخالف عملکرد جمهوری اسلامی قرار گرفته باشد تا خواستهای دموکراتیک خود را مطرح نماید.اینکه آیا گروه های مختلف سیاسی برای آن روز ها برنامه هائی را تدارک دیده اند یا نه و اگر دارند چگونه است ، من بی اطلاع هستم. اما مقاله ای مشابه مقالۀ بالا و یا در خواست شورای هماهنگی ، می بایستی خیلی زودتر در اختیار خوانندگان و همراهان جنبش سبز قرار می گرفت تا با برای بوجود آوردن لوازم مقدماتی و چگونگی بهره برداری از این فرصت تبادل نظر کرده و راهکارهای معینی را پیشنهاد می کردند و به تصمیم های معینی دست می یافتند. مثلا” اگر بنا بر تشکیل هسته هائی برای اقدامات میدانی مثل تظاهرات موضعی و پخش تراکت هائی که با زبانهای بین المللی ، خواسته های ما را مطرح می ساخت وقابلیت انتقال سریع این تظاهرات و پخش تراکت ها در جاهای دیگری که قبلا” در نظر گرفته شده ، مد نظر قرار بدهد، فرصت کافی در اختیار آنان قرار می گرفت تا افراد یکدیگر را می یافتند و مقدمات کار خود را فراهم می کردند. من از وجود چنین اقداماتی کاملا” بی اطلاع هستم. اما برای استفاده از فرصت باقی مانده شاید بی مناسبت نبود و یا نباشد اگر که لیستی از کشور های شرکت کننده تهیه می شد . آدرس ایمیلی سفارتخانه ها و یا کنسولگری های آنها در ایران تهیه می شد و حد اقل متنی که حاوی وضعیت کشوردر رابطه با سرکوبگری شهروندان ایرانی بوسیلۀ حاکمیت ، قانون شکنی ها ، پایمال کردن حقوق شهروندی ، نا دیده گرفتن حقوق بشر، وضعیت حصر غیر قانونی خانم رهنورد و آقایان کروبی و موسوی و دیگر زندنیان سیاسی ،توضیح دربارۀ تبعیض آشکار میان پیروان ادیان و مذاهب مختلف شهروندان ایرانی و جلوگیری از مداخلۀ آنان در تعیین سرنوشتشان و…تهیه و در اختیار عموم قرار داده می شد تا هر ایرانی از داخل و یا هر نقطه در سراسر دنیا آن متن را برای سفارتخانه ها و یا کنسوگری های آنان ارسال می کردند، شاید بتواند در نگاه شرکت کنندگان در کنفرانس اثر بگذارد و شاید قبل” مقداری ازاثر سخنان تبلیغاتی مقامات جمهوری اسلامی می کاست. .
    من باز تکرار می کنم نمیدانم آنان که تشکل ها را رهبری می کنند چه برنامه هائی را تدارک دیده اند اما آنچه در بالا اشاره کردم می تواند به عنوان پیشنهاداتی مطرح گردد تا چه قبول افتد و چه در نظر آید . امیدوارم تلاشهائی که صورت می گیرد جملگی کمکی در راستای کاستن از فشار هائی باشد که قامت و توان شهروندان ایرانی را بیش از پیش آزار می دهد.

  7. ناشناس گفت:

    واقعا اگر غیر متعهد ها تعهد اخلاقی داشته باشند خواستار دیدار با میرحسین و کروبی عزیز و همسر گرامی میر حسین میشوند اگر نه که فقط برای شکمبارگی میایند و لا غیر

  8. rahjooooo گفت:

    avalin harekati ke bayad anjam beshe in masale hast ke tehranihaye ba gheyrat az tatilat elam shode estefade konand va be jaye sarazir shodan be jadeye shomal baraye khosh gozarani.
    be khyabanhaye paytakht sarzir beshan.

  9. نا شناس سبز گفت:

    نوشته جناب منتظر حقیقی بسیار بجاست . پیشنهاد میکنم یک گردهمائی ارام برای یکروز اعلام شود تاسبزها با تمام گروههای ناراضی نظیر اقلیت های قومی ، مذهبی ، دانشجویان ، کارگران ، بازنشسته ها و….در اطراف اجلاس داشته باشند. تا مردمی بودن مدیران جهانی را تماشا کنند .

  10. ناشناس گفت:

    با سلام امیدوارم دراین وقت کم ازعزیزانیکه استعداد وابتکار عمل دارند برای رسانیدن صدای ملت وجنبش سبز مردمی استفاده شود

  11. علی گفت:

    با سلام،
    عید فطر بر همگان مبارک باد الخصوص آزادیخواهان دربند و سید ما میرحسین وشیخ شجاع کروبی، این فرصت چند روزه را غنیمت بشمارید و فراخوان حضور در شهر و نزدیک محلهای نزدیک برگزاری اجلاس را بدهید. با حضورخبرنگاران این فرصت طلائی بشمار میرود.

  12. محمد گفت:

    بنام خدای مهربان
    سلام بر هموطنان
    واقعا با دیدن این نظرات به عدم درایت و کفایت اقای موسوی واقفتر میشوم!.اگر روزی که عریانها و …به نیت مقاصد خود دنبال ایشان راه افتاده بودند ایشان صراحتا از زشت و قباحت بدحجابی و…حرف میزدند و…امروز سایت مدعی حمایت ایشان اینگونه لانهء وابستگان به اغیار نبود(با عرض معذرت از اصلاح طلبان واقعی و ایران دوستان مسلمان)
    ملت ایران بتبع عقل و دین خود هر جبهه ای که بتواند در مقابله با استکبار نقشی بعهده بگیرد را مورد حمایت قرار میدهد.باور داشته باشید که اینهائی را که دعوتشان میکنیم به خیلیهایشان کلاس سیاست آموزی و حریت و آزادگیست.این را هزاران بار در جلسات خصوصی خود و خاطراتشان گفته اند.اگر آقای موسوی بود حتما اینمورد را تایید میکرد(اظهارات سیاسیون خارجی در زمان نخست ئزیری ایشون)
    ایارن اسلامی یگانه حکومت مستقلو باشرفاتیست که صرفا بر اساس مصالح دینی و ملی خود حرکت میکند.وای بر بدبختانی که لیاقت و شایستگی دیدن این حریت را ندارند
    من نمیگویم دروغ و ریا و…نیست ولی بالاخره پیشرفت و مدنیت و نظم تلاش میخواهد.مطمئن باشید رهبری کی از قانونمندترین و تلاشگرترین ایرانیهاست.چشمها با باید شست جور دیگری ببینید .بدون تعصب و پاک و پاکیزه.یا حق

  13. ناشناس گفت:

    باید یک جوری از سران غیر متعهد ها خواست تا یک نگاه هم به زندانیان سیاسی و حبس خانگی میر حسین و همسرش و کروبی .و سرکوب های هواداران جنبش سبز داشته باشند نیاز به یک بر نامه ریزی دقیق و سریع است تا جنایت های این مستبدین و واپسگرایان حکو متی را افشا کرد
    تا جهان بداند مردم ایران چگونه اسیر و گرو گان این حکو مت گران زور گو هستند

  14. سبز گفت:

    ما می توانیم در خود کشور های غیر متعهد توسط ایرانی های ان کشور ها اعلامیه و نامه به دست سران ان ها بدهیم و تظا هرات در جلوی وزارت خارجه هر کشور راه بیندازیم و جنایت های این حکو مت گران مستبد و قرون وسطی را افشا کرد .و پیش زمینه فکری برای سران انها درست بکنیم .تا هنگامی که انها وارد ایران می شوند یک پیش زمینه
    منفی نسبت به رژیم در سر انها درست شده باشد

  15. ناشناس گفت:

    هر کار بنا است بکنیم زود تر باید قبل از ورود سران غیر متعهد ها به ایران انجام دهیم

  16. ناشناس گفت:

    هزینه کردن پول مردم و عقب نگاه داشتن کشور و دشمن فرضی درست کردن برای مزدورانش تا هر گاه لازم شد مردم را به بهانه دشمن دشمن سر کوب کنند .ولی مرتجع خشونت طلب و قدرت طلب نمی داند که سر نوشت همه دیکتا توریها در قرن نو نا بودی است

  17. arash گفت:

    من نمی دانم اگر شورای راه سبز امید قرار است اینقدر منفعلانه از کنار این موقعیت رد شود و حتی یک هماهنگی برای گردهمایی اعتراضی در تهران انجام ندهد به چه درد میخورد. تو را خدا بیدار شوید.

  18. ناشناس گفت:

    یه صفحه ای سایتی جیزی درست بشه مردم حرفایی که میخان بزنن خطاب به این سران,اونجا باشه.

  19. ر.ن گفت:

    عزیزان این چه منطقی است که به کار میبرید مساله ما با حکومت یک مساله داخلی می باشد و ربطی به بیگانگان ندارد مساله ابرومند بر گزار شدن اجلاس یک مساله ملی است و همه وظیفه داریم که برای هر چه بهتر بر گذار شدن این اجلاس تلاش نماییم (ولو این که این اجلاس هدر دادن سرمایه مردم است و یا ریا است و… ) تا به کشورهای دیگر اثبات کنیم که ما با فرهنگترین مردم دنیا می باشیم . تظاهرات تجمع در مقابل سالن اجلاس دیوار نویسی کثیف کردن صندلیها و اموال عمومی و… جز این که موقعیت ما را در میان دگر کشورها خرابتر کند و سرمایه ها ی ملی را از بین ببرد هیچ سودی ندارد و همان مصداق شعبون بی مخیست که آقای نوریزاد این همه از آن یاد می کند تفکر شعبون بی مخی مذبوح است چه از جانب ماباشد چه از جانب اقتدارگرایان .یادمان باشد که منطق ما و آرمان ما تکیه بر ادب و فهم و درایت و تدبیر و بازگشت به قانون است که ره آورد رهبرمان میر عزیز می باشد ما هرچه باشیم و هر چه بکنیم و هر مشکلی که داشته باشیم جان میدهیم و لی ذره ای خاک و ابروی مملکتمان را به بیگانه نمی دهیم و یادمان باشد که کشورهای بیگانه هیچ گاه دلسوز ما نبو ده اند و نخواهند بود با آرزوی ایرانی آباد و آزاد برای همه خوب اندیشان

  20. با سلام به مسؤلین محترم سایت و خوانندگان گرامی،
    خطاب به نویسندۀ ر.ن ، هموطن محترم مقاماتی که می خواهند میزبان کنفرانس غیر متعهد ها شوند درست است که در ایران حاکمند و بر سر هموطنانمان هر چه می خواند در می آورند اما دروغ می گویند و باز هم دروغ می گویند و ظاهرا” جواز دروغ گفتن را نیز از ولی محترم فقیه دریافت کرده اند که حفظ حکومت دروغ ولایت فقیه را از اوجب واجبات می دانند. هموطن گرامی ، حکومتگرانی که در ایران به عملیات سرکوب مشغولند به سرکوبهائی که توسط حاکمین کشور های دیگر علیه مردمانشان صورت می گیرد ،معترضند و به آنان توصیه می کنند که باید با مردمان خود به گفتگو بنشینند. حاکمان ایرانی می خواهند سکوت قبرستانی ایران را با این تعبیرکه ایران سرزمین آزادی است و آزاد ترین کشور های روی زمین است ،دروغ های تازه تری بخورد میهمانانشان بدهند. آیا هموطن شما بر این باورید که کشور ما سر زمین آزادی است و مردم بر سر نوشت خود حاکمند؟ آیا معتقدید هموطن گرامی که اینهمه زندانی سیاسی که با رأی بیدادگاهها و یا بدون دادگاه و با نظر عالی ترین مقامات کشوری در حصر بسر می برند گناهکارند و باید به سزای اعمال خود می رسیدند؟ پذیرائی از این میهمانان به کجای مسألۀ ملی ما مربوط است؟ در کشوری که عالی ترین مقامش که ولی فقیه باشد چندین ساعت از زلزلۀ هموطنان آذری ما می گذرد و هنوز بر روی مبارکش نمی آورد، در کشوری که رئیس جمهور مورد تأئید رهبرش بجای سرکشی به هموطنان خانه خراب زلزله زده اش آنقدر بی تفاوت است که حاضر است یک روز جلوتر از کنفرانس مکه به مدینه برود که نایب الزیارۀ انانی باشد که در زیر خروار ها خاک قرار گرفته اند اما حاضر نیست برای دلجوئی از بازماندگان آنان از سفر مستحبی خود صرفنظر نموده ،یک سفر نیم روزه به آن دیار داشته باشد، به نظر شما اینان شایسته اند که ما بخواهیم برای آنان در پی کسب آبرو باشیم؟ هموطن مسألۀ ملی ما آنجائی است که از چپاولگری های میلیاردی این حضرات به نفع خانواده هائی جلوگیری کنیم که برای رفع گرسنگی خود و خانوادۀ خویش دختران و بانوان خود را برای تن فروشی در مراکزی رها می کنند که عده ای هوس باز در ازاء پرداخت وجهی
    از آنان سوء استفاده نمایند .مسألۀ ملی ما آنجائی است که می گویند چراغی که بخانه رواست به مسجد حرام است. وقتی خانه های گلی در نقاط زیادی از کشور است که با یک زلزلۀ خفیف جان اینهمه انسان را می رباید و اینهمه خانواده را عزادار و داغدار می کند مورد توجه مسؤلین قرار نگیرد ولی برای مردم سوریه و لبنان و ونزوئلا و پرو وامثال اینها خانه های جدید می سازند. هموطن ! خانم و یا آقای ر.ن شما می توانید با یک نگاه گذرا لیست طویلی از نامردمی حکومتگران جمهوری اسلامی تهیه کنید که می توانستند با در آمدی بالغ بر ۶۰۰ میلیارد دلار ظرف حدود هفت سال ، که بابت در آمد نفت دریافت کرده اند برای جوانان کار ایجاد نمایند و جوانه های امید به آینده را در آنان شکوفا نمایند. هموطن ! وظیفۀ ما دفاع از کشور ایران ، دفاع از استقلال و تمامیت ارضی آن و کوشش برای رشد و رفاه هموطنانمان است . این اشتباه محض است که سرنوشت کشور را با حاکمین سرکوبگر و فاسد آن گره بزنیم. این خواستی است که حکام سرکوبگر می خواهند . می خواهند خود را با اسلام و ایران یکی کنند و ما نباید اجازه بدهیم که اینان به هدف خود دست یابند که در آنصورت در بلوغ فکری وسیاسی ما دچار تردید خواهند شد.

  21. كلاسور 68 گفت:

    دیدار در ساعت۷:۳۰ غروب= ۱۹:۳۰ , اما تو زرنگی مارشال تیتو

  22. میرحسین گفت:

    وعده دیدار ما اجلاس سران

  23. ناظر گفت:

    جو گیر شده اید ظاهرا . اینها مهمانان احمدی نژاد هستند ، میروند هرجا که خاطرخواه اوست .

  24. ناشناس گفت:

    وقت طلاست.این فرصت طلائی را از دست ندهیم تظاهرات همانند سال۸۸ راه بیاندزیم

  25. javad گفت:

    سایت رجانیوز تیتر زده کثیف کاری برنامه فتنه برای اجلاس تهران بعدا این مطلب رو با یه عکس فتوشاپی تو سایتش گذاشت واقعا شرافت ندارند

  26. جلال گفت:

    آقایان کلمه ای بروید و مقاله دروغ سایتهای رجانیوز و جهان را در مورد همین مقاله و دعوتی که نوشتید ببینیند.اونا این تیتر مقاله شما را زدند و گفتند که سایت کلمه گفته برید و خیابونا را کثیف کنید و بعدش اومده احساسی دروغ به ملت گفته.واقعا که با دروغاشون ذات پست و شیطانی خود را بار دیگر نشان دادن.مرگ بر دیکتاتور

  27. ارش گفت:

    با عرض معذرت ساده لوحی در این نوشته موج می زند نگاهی به اسامی کشورهای عضو عدم تعهد نشان می دهد وضعیت حال حاضر ایران به مراتب از وضعیت کشورهای عضو بهتر است جمعی کشورهای فقیر وبخشی از پادشاهان و جمعی دیگر از روسای جمهور که حالت موروثی دارند

  28. ddd گفت:

    «شورای مردمی حمایت از حقوق مستضعفین و مبارزه با گرانی ها» در نامه‌ای سرگشاده خطاب به ائمه محترم نماز جمعه سراسر کشور از آنها خواست تا در مقابل سوداگری سرمایه‌دارن زالوصفت و نیز سیاست‌گذاری‌ها و مدیریت‌های نادرست مسئولین سکوت نکرده و به وظیفه انقلابی خود عمل کنند.

    متن کامل نامه بدین شرح است:
    “روحانیت متعهد ، به خون سرمایه‌داران زالو صفت تشنه است و هرگز با آنان سر آشتی نداشته و نخواهد داشت” امام خمینی(ره)-منشور روحانیت

    ائمه محترم نماز جمعه سراسر کشور

    سلام علیکم

    بسیاری از شما بزرگواران به واسطه آنکه در شهرهای مختلف کشور از نزدیک با عموم مردم در ارتباط هستید از مشکل گرانی و فشارهای اقتصادی بر آنها آگاه می باشید. و همچنین خود بهتر می دانید که یکی از اصلی ترین دلایل مشکلات اقتصادی پیش آمده برای مردم، سوء استفاده‌ی عده‌ای سرمایه‌دار زالوصفت از فضای اقتصادی کشور و ایجاد التهاب در بازارهای مختلف برای پارو کردن پول با پول است.

    اتخاذ سیاست‌های لیبرال سرمایه‌داری که مجاری اقتصادی کشور را به سمت ایجاد یک‌شبه قله‌های ثروت برده است در کنار باز گذاشتن دست سوداگران و دلالان و محتکران در حیطه‌های مختلف اقتصادی کشور، موجبات گرانی و درد و رنج برای ملت مستضعف که همواره پای انقلاب ایستاده اند را بوجود آورده است و متأسفانه این امر با عدم جدیت دولت و سایر مسئولین در امر نظارت طی چند روز اخیر تشدید نیز گردیده است.

    البته ما منکر اثرات تحریمهای دول استکباری غرب و لزوم ایستادگی ملت در برابر توطئه های بیگانگان نبوده و نیستیم اما بر این اعتقادیم که ضعف مدیریت و نظارت از سمت مسئولین عامل اصلی مشکلات کنونی می باشد و اگر اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرار میگرفت امر به گونه دیگری رقم میخورد.

    لذا بر شما حضرات محترم که تریبون های نماز جمعه را در دست دارید لازم است به حکم آنکه “خداوند از علما عهد گرفته است که بر شکم بارگی و ستم ظالمان و گرسنگی و مظلومیت محرومان و ضعیفان سکوت نکنند” درد محرومان را فریاد زده و نگذارید سیاست‌های سرمایه‌سالارانه و سوء مدیریت‌ها در کنار بازی عده‌ای منفعت‌طلب سرمایه‌های مردم را به باد دهد یا در جیب عده‌ای اندک انباشته کند که امیدواریم در رساندن مطالبه مردم به مسئولین کوتاهی نفرمایید.

    همچنین انتظار می‌رود روحانیون محترمی که همواره حامی حقوق محرومان و مظلومان انقلابی بوده‌اند با توصیه‌های خود مبنی بر کاهش مصرف کالاهای غیرضروری و درکنار آن رسوا کردن سیاست‌های سوداگرانه‌ی جناح‌های قدرت و ثروت در بخش‌هایی چون مسکن، ارز، طلا، محصولات کشاورزی و غیره مرهمی باشند بر درد مردم.
    والسلام علی من یخدم الحق لذات الحق

    شورای مردمی حمایت از حقوق مستضعفین و مبارزه با گرانی ها

  29. دانشجويان سبز گفت:

    ” اطلاعیه گروهی از دانشجویان و دانش آموختگان سبز و آزاد اندیش دانشگاههای تهران ”

    ما گروهی از دانشجویان ودانش اموختگان دانشگاههای تهران تصمیم داریم با همیاری عموم شهروندان سبز تهرانی در اعتراض به حبس وسرکوب دهها دانشجوی آزاد اندیش و سرکوب های مختلف اجتماعی و تضییع حقوق دیگر برادران وخواهران و اقشار مختلف جامعه که هر روز شاهد ان هستیم وهمینطور اعتراض به ادامه حصر ناجوانمردانه رهبران بزرگ جنبش سبز در روزهای ۷ تا ۱۰ شهریور ماه تجمعات اعتراضی را در میادین مرکزی و شمالی تهران برگزار کنیم.
    .
    بدینوسیله از عموم هموطنان آزاد اندیش کشورمان دعوت میکنیم ضمن اطلاع رسانی در این رابطه با حضور پرشور خود فریاد آزادی خواهی خود ومقابله با ظلم وجور حاکم را در این فرصت تاریخی به گوش جهانیان برسانند.

    ضمنا به اطلاع می رسد با توجه به موقعیت جغرافیایی خاص محل اجلاس در ابتدای خیابان ولنجک به دلایل مختلف امکان برگزاری تجمع در این محل میسر نمی باشد. ولی با توجه به حضور نمایندگان کشورهای مختلف در اقامتگاه ها وهتلهای مختلف تهران ، تجمع در میادین مرکزی وشمال تهران مناسب ترین محل برای برگزاری تجمع و بلند کردن فریاد اعتراضیمان می باشد.
    پس از هماهنگی های بیشتر جزییات ومکان وزمان دقیق تجمعات به اطلاع هموطنان شجاع و آزاده کشورمان خواهد رسید.

    در شرایط کنونی از همه هموطنان می خواهیم به هر نحو ممکن سریعا کلیات این اطلاعیه وتجمع را به هر شکل ممکن اطلاع رسانی نمایند

    به امید آزادی ایران از ظلم واستبداد
    ۲۹ مرداد ۱۳۹۱
    گروهی از دانشجویان سبز و آزاد اندیش دانشگاههای تهران

  30. ر.ن گفت:

    خطاب به دوست عزیزمان javad عکسی که در رجانیوز زده شده بود فتوشاپی نبود اگر در ساعات اولیه که این خبر روی سایت کلمه گذاشته شده بود دیده باشید همین عکس صندلی بود ولی در ساعات بعدی عکس عوض شد و این عکس جدید را گذاشتند

  31. سبز تهراني گفت:

    امروز سدار جنایتکار ناجا سردار رادان در واکنش به دعوت گروهای مختلف جنبش سبز به تظاهرات اعتراضی در ایام اجلاس سران در تهران طی یک واکنش مضحک ومسخره که مربوط به تحریف اخبار در سایتهای دروغ پرداز جهان ورجا از این خبر سایت شما می باشد واکنشی منفعلانه وم سخره نشان داده
    سایت رجا خبر شما را به دروغ به دعوت مردم و جنبش سبز برای کثیف کردن تهران در ایام اجلاس تحریف کرده!۱
    و رادان جنایتکار گفته مثل این می ماند که بخوایهم مردم ساعت ۱۲ شب چراغها را خاموش کنند!
    تجربه نشان میدهد این نوع برخورد های حکومت حاکی از ترس و وحشت شدید انان در بابر حوادث روبرو میباشد
    ضمنا با این که این سردار جنایتکار گفته با کسی شوخی نداریم! ولی با شناختی که ما از حکومت ریا کار ومزور دیکتاتوری داریم قطعا میتوانیم بگوییم که در بدترین شرایط حکومن نمی تواند بر خورد سختی را با مردم معترض در بابر چشم هزاران نفر از اتباع کشورهای مختلف وصدها دوربین رسانه های خارجی داشته باشد.
    برای حکومت حفظ ابروی نداشته در عرصه جهانی همیشه اولویت اول بوده
    پس قطعا این ظاهار نظر رادان بلوفی بیش نیست

  32. ناشناس گفت:

    بیاین بیرون تا خدمتتان برسیم سبزهای بزدل وطن فروش

  33. ناشناس گفت:

    ان مزدور سایبری یا بسیجی به نام محمد که می گوید رهبری یکی از قانون مند ترین و بی نظیر ترین مردم ایران است !!!!!!!!! .داستان به رو باه گفتن کو شاهدت .گفت دمبم را در اذهان ادم تداعی می کند

  34. مادر سبز گفت:

    به نظرم پیشنهادهائی مثل ملاقات با شرکت کنندگان اجلاس یک توهم است اصلا چه جوری به اونا دسترسی پیدا کنیم تا وقت ملاقات بگیریم و بعد بتونیم حرف بزنیم از همین الان تمام مناطق نزدیک به محل اجلاس را دارند خالی از سکنه می کنند من از دو منبع مختلف شنیدم که می گفتند به اهالی محله پیشنهاد پرداخت پول و مخارج سفر شده تا به سفر بروند صحت و ثغغم خبر را نمی دانم ولی این نشون میده که دسترسی به سران و صحبت کردن باهاشون امکان پذیر نیست مگر اینکه فعالین خارج از کشور در این مدت باقی مانده تمام رایزنی ها را انجام بدهند و از اونا بخواهند که در نطقهای خود خواهان ازادی رهبران جنبش و زندانیان سیاسی بشوند کشورهای عربی که خودشان تغییرات را پشت سر گذاشته اند مناسبترین هستند و هم چنین دولت ترکیه باید به صراحت در نطق خود خواهان ازادی زندانیان و رهبران جنبش شود و هم چنین همشون بخواهند که با اونها ملاقات کنند و بر این مطلب پای فشاری کنند فعالین خارج از کشور در هر گروه و دسته ای که هستند باید همدل و یک زبان از رهبران کشور ها طی نامه های سر گشاده و ایمیل و انتشار اطلاعیه ها در رسانه های اجتماعی مثل فیس بوک و توئیتر مصرا این خواسته را مطرح و از اونا بخواهند این مطالب را در دستور کار خود قرار دهند

  35. علی گفت:

    با سلام به همه آزادیخواهان، به آنچه رجا نیوز و یا فارس نیوز میگوید برای ما مهم نیست، با اطلاع رسانی فردی در جامعه مانند روزهای سبز، توطئه آنها را خنثی میکنیم و بیاد داشته باشید مردم آنها را میشناسند. اما روی صحبت من با آقای ارجمند و دوستان سیاست گذار جنبش سبز هست، تا دیر نشده نسبت به طراحی پوستر و فراخوان چند روزه در زمان اجلاس سران غیر متعهد ها اقدام کنید. در مدت باقی مانده شما وظیفه رایزنی با سطوحی از مقامات حاضر در اجلاس را برای ملاقات و درخواست این کشورها برای آزادی رهبران جنبش را دارید و برنامه ریزی جهت فراخوان، این را ملتمسانه از شما میخواهیم، فراخوان حضور در خیابانها و یا هر حرکت شدنی دیگر را بنمائید.

  36. محسن گفت:

    کنفرانس غیرمتعهدهاهدیه ارزشمندیست که خدای رحمان دراختیارجنبش اصلاحات قرارداده تااز سکون خارج شودوباردیگرندای حق طلبی وبازگشت کشتی انقلاب بمسیرآرمان های امام راحل واجرای همه اصول قانون اساسی را فریاد کند ودروهله اول آزادی سکانداران این کشتی میرحسین موسوی بهمراه شیخ اصلاحات وخانوادهایشان رادرخواست کند.کافی است درساعات پرازدحام میادین ولی عصروخیابانهای اطراف فردی ازگوشه ای فریادیاحسین سردهد بدون شک پاسخ میرحسین را ازجمعیت خواهدشنید…این ساده ترین شکل سازماندهی است که بااطلاع رسانی دهان بدهان بگوش سایرین خواهدرسید.امامواظب باشیم امریکاوغربیها سوار امواج نشوندکه بدون شک آنهادشمن سربلندی ایران اسلامی هستدوبرایشان فرقی ندارد که اصولگراحاکم باشدیااصلاح طلب.آنهاایران ضعیف وابسته رامیخواهند چه استبدادباشدیانباشد…

  37. خودم گفت:

    زهی خیال باطل سبزهای پلاسیده، اگه جرأتی براتون مونده بیرون بیاین ما منتظرتونیم مثل همیشه

  38. ناشناس گفت:

    چیز-چیز چیز بنده دیگر عرضی ندارم.

  39. سام گفت:

    ای کسانی که میگویید ما می ترسیم.شما مگر راهپیمایی ۲۵ خرداد را ندیدید بز دلها مگر عاشورا را ندیدید.اگر دوستان همدلی کنند ۷-تا ۱۱ شهریور ابرویه رفته شما باز ریخته میشود . ……لعنت خدا بر قومه ظالمین شما همان هایی هستید که اما حسین را کشتید شما همان کسانی هستید که علی را کشتید…….سبز بودن را زندگی میکنیم….و سفارش من به سبز ها اتحاد است…یا علی
    سبز میمانیم

  40. بیتا گفت:

    پیشنهاد میدهم . بانگ الله اکبر رادر پشت بام سر دهیم….خطر کم تری دارد…………..در جواب به کسانی که میگویند ما میترسیم……………………۷-۱۱ شهریور منتظر ما باشند ما همه جا هستیم دیکتاتور

  41. کروبی گفت:

    ما می اییم همه ….سبز ما هستیم . یاحسین میرحسین

  42. سارا گفت:

    الله اکبر گفتن پیشنهاده خوبیه. اطاع رسانی رو هم خودمون انجام میدیم.سایت کلمه هم لطف کنه اطلاع رسانی کنه….ما خسته شدیم از این پوشش ندادن کلمه.چهارشنبه ۸ شهریور ساعت ۱۰ بانگ الله اکبر

  43. اذر گفت:

    از عده ای شنیده شده سبزها میخوان الله اکبر بگن درسته؟

  44. محسن گفت:

    اگر سبز ها پلاسیده بودند اینقدر نمیترسیدی دیکتاتوره بدبخت…….سبزها متحد میشوند برای اجلاس سران……سایت کلمه نظرشو درباره الله اکبرگفتن بگه دوست دارم بدونم……اگر بگید بهتره چون اون وقت مجبور میشویم خودمون اطلاع رسانی کنیم… با تشکر……….. یا حق

  45. علی گفت:

    به ما میگین وطن فروش …شما کم فهم های بسیجی به ما میگین وطن فروش…سبزها همه جا هستند روز اجلاس …البته اون جایی که شما خوشتون نمیاد……………….سبز ه سبزم ریشه دارم

  46. س گفت:

    یا یه برنامه درست وحسابی اعلام کنید یا هیچی. البته تهران تو روزای تعطیل خالیه….

  47. ناشناس گفت:

    لطفا برنامه تجمع بگذارید تا آنها صدای مردم را بشنوند . هزینه اش هم با ما (درگیری و زندان و …) باید ابروی غاصبان حکومتی را ببریم

  48. سارا گفت:

    ما می اییم دیکتاتوره لعنتی

  49. آشنا گفت:

    چرا سبز و آبی مکنید اینجا ایران است سعی کنید با اندیشه ایرانی به مسائل نگاه کنید این سایتم جز حرف و گفتن یک سری حرفای پوچ کاری ندارد ببینید مردم طالب چه هستند نه اینکه خواسته خود را خواسته مردم بدانیم .

  50. سبز شاکی گفت:

    شورای همآهنگی راه سبز ، گروههای مختلف مدعی جنبش سبز ، سایت کلمه و سایر سایت های سبز و … با عدم همآهنگی ، عدم توافق با یکدیگر و نداشتن برنامه ریزی در مواقع و موقعیت های مناسب ، جنبش سبز را تا لبه پرتگاه نابودی کشانده اند . آقایان محترم اگر این کاره نیستید تعطیلش کنید .