سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » فاطمه راکعی: اصولگرایان، از حضور اصلاح طلبان وحشت کرده اند...

فاطمه راکعی: اصولگرایان، از حضور اصلاح طلبان وحشت کرده اند

چکیده :آنجا که اصولگرایان در حالی که گاه و بی‌گاه از مرگ اصلاحات می‏گویند و همزمان نمی‏ توانند ترس خود را از این جناح به‌عنوان قوی‏ترین آلترناتیو موجود برای جایگزینی خودشان با هدف تغییر مثبت در سیاست و مدیریت کلان کشور پنهان کنند. ...


فاطمه راکعی با اشاره به سخنان اخیر قائم مقام حزب موتلفه معتقد است: آنجا که اصولگرایان در حالی که گاه و بی‌گاه از مرگ اصلاحات می‏گویند و همزمان نمی‏ توانند ترس خود را از این جناح به‌عنوان قوی‏ترین آلترناتیو موجود برای جایگزینی خودشان با هدف تغییر مثبت در سیاست و مدیریت کلان کشور پنهان کنند.

وی در خصوص حضور اصلاح‌طلبان و وضعیت اصولگرایان در آرمان امروز نوشته است: مسئله حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات و احتمالات و گمانه‌زنی‏های پیرامون آن همچنان یکی از بحث‏های محوری اصولگرایان است. در این زمینه باز هم اسدالله بادامچیان، قائم‌مقام حزب موتلفه در اظهارنظری که خالی از تحلیل‏های غیرواقعی هم نیست، گفته است که اصلاح‌طلبان اگر بخواهند به نام اصلاحات در انتخابات بعد حضور بیابند، شکست خواهند خورد. وی باز نقش محوری افرادی چون سیدمحمد خاتمی و عبدالله نوری را زیر سوال برده و از احتمال ۵شاخه شدن اصلاح‌طلبان سخن گفته است؛ تحلیلی که به‌صورت کلی در هفته‏ های اخیر به تحلیل فراگیر اصولگرایان تبدیل شده است. حال با توجه به این مسئله که اکنون تمام نهادهای اجرایی، نظارتی و قانون‌گذاری کشور در دست اصولگرایان است و برخی اصلاح‌طلبان فعلا گوشه‌نشین هستند،

این سوال مطرح است که چرا مسئله اصلاح‌طلبان اینچنین پررنگ در بین آنها مطرح می‏ شود و اهمیت پرداختن به موضوع اصلاح‌طلبان در این شرایط برای جناح رقیب چیست؟ جواب این سوال را باید توأمان در وضعیت کشور و مدیریت ۷ساله اصولگرایان و پایگاه اجتماعی اصلاح‌طلبان دید. آنجا که اصولگرایان در حالی که گاه و بی‌گاه از مرگ اصلاحات می‏گویند و همزمان نمی‏ توانند ترس خود را از این جناح به‌عنوان قوی‏ترین آلترناتیو موجود برای جایگزینی خودشان با هدف تغییر مثبت در سیاست و مدیریت کلان کشور پنهان کنند.

اصولگرایان که در صورت ورود اصلاح‌طلبان و ایجاد فضای رقابتی با توجه به دو مورد یادشده تقریبا شرایطی مانند گذشته نخواهند داشت به این ترتیب حساسیت‌شان به لحاظ سیاسی حساسیتی کاملا طبیعی و عادی است. انکار جایگاه اصلاح‌طلبان توأم با نگرانی از حضور آنها به جز این حکایت از سردرگمی اصولگرایان در اتخاذ سیاستی مشخص در این خصوص در تصمیم‌گیری‏هایشان دارد.

در این بین ادعای شکاف در اردوگاه اصلاحات را باید ناظر به معادلات درونی دو گروه اصلاح‌طلب و اصولگرا دانست. نادیده گرفتن تفاوت رای و نظر درون جبهه اصلاحات امری نیست که بتوان آن را نادیده گرفت، اما این مسئله که در نگاه برخی اصولگرایان بزرگنمایی می‏شود، در حقیقت ناشی از فضایی است که اصلاح‌طلبان در آن قرار گرفته‏اند. در کنار این باید به وضعیت چندپاره اصولگرایان نیز توجه کرد. مسئله‏ای که آنها سعی دارند به گروه مقابل خود نسبت دهند، دقیقا مشکل اصلی خودشان هم هست. نکته مهم در این بین آن است که اصلاح‌طلبان که امروز نشان داده‏اند علی‌رغم تمام مشکلات خود، در تلاش برای فعال شدن مجدد هستند باید به الزام کار گروهی با محوریت مشخص پی برده و در این جهت نیز به فعالیت بپردازند. فعالیتی که با توجه وضعیت کنونی اصولگرایان چه در باب مشکلات درونی خودشان و چه از نظر پایه‏ های اجتماعی، می‏ تواند به موفقیتی برای جریان اصلاحات تبدیل شود.



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

۵ پاسخ به “فاطمه راکعی: اصولگرایان، از حضور اصلاح طلبان وحشت کرده اند”

  1. ناشناس گفت:

    اینها در حقیقت اصولگرا نیستند. اینها عده ای تمامی خواه و انحصار طلب هستند که می خواهند سر سفره نشسته و تک خوری کنند. مساله بر سر لحاف ملاست و نمی خواهند دست زیاد شده و سهم آنان کم شود. وگرنه آقا زور که نیست. ملت ریختند به خیابانها و به بهانه رای ما چه شد یک رفراندام دادند که ما شما را نمی خواهیم یا باید عده ای صالح بیایند سرکار یا اصلا رفراندم می کنیم به بینم آیا شما باز بعد سی و اندی سال هنوز مشروعیت دارید. که همه میدانند خیر شما اصلا مشروعیت ندارد و حال هم به ضرب اسلحه و گردن کلفتی به حکومت ننگین و ضدمردمی خود ادامه می دهید و به جامعه جهانی نیز هم زور می گویید هم انواع حرفهای بی اساس و غیرواقعی. ازهمین روست که نه در داخل جایی برای ماندن دارید و نه جامعه بین المللی دیگر اعتمادی به شما دارد. کارشما تمام شده است و باید بروید.

  2. ناشناس گفت:

    بهترین زمان اعتراض به این نظام ,زمان برکزارى اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها درتهران وشهریور میباشد.

  3. سامان گفت:

    سرکار خانم راکعی
    مایه تعجب است که شما با آن بینش و آگاهی که دارید اظهار نظر افرادی مثل بادامچیان را که حداکثر میتواند یک حجره دار و مغازه دار موفق باشد را بعنوان بحثی تحلیلی انتخاب کرده اید.قصد توهین نیست اما ایشان و گروه موتلفه فسیلهای این کشور هستند که حتا یک نفرشان هم نتوانست در تهران و از بین رای های خودیهایشان وارد مجلس فرمایشی شود.
    اگر راست میگویند اصلاحات مرده است چرا اجازه نمیدهند پیروان همین مرده ها در بیابانی گردهم جمع شوند تا معلوم شود این جنبش مرده چقدر خواهان دارد؟
    شک نکنید که اینها و ولی فقیه شان با فرافکنی، مرگ خودشان را به دیگران نسبت میدهند

  4. ناشناس گفت:

    اصولگرایان له له می زنند که بدانند اصلاح طلبان مشغول چه کاری هستند. چون به ظاهر اصلاح طلبان ساکتند و عملی انجام نمی دهند. برای همین هم گاهی یک کلوخی می اندازند تا واکنش اصلاح طلبان را ببینند. از بی خبری مغزشون هنگ کرده!!!

  5. ناشناس گفت:

    اولا اینکه اصولگران از احتمال و گمانه زنیهای حضور اصلاحطلبان حرف میزن فیلم است و میخواهن برادران ساده ی اصلاحات نظیر آقای خاتمیِ گُل رو برای شرکت در انتخابات وسوسه کنند و بفکر خودشون انتخابات رو گرم کنند!اما مردم رو اینجا فراموش کردن ببینن چون تا زمانی زندانیان سیاسی زندانی هستند کسی در انتخابات شرکت نمیکند حتی اگه استغفرالله ،خدا هم کاندید بشه!!
    دوما اصولگرایان ترسی از اصلاحطلبان ندارن تا زمانی که جنتی و شورای نگهبان و از همه مهم تر حضرت آقا هست
    سوما اصلاحات بگی نگی الان ممکنه بین مردم هوادار داشته باشه(میگم طرفدار کم چون با اون رای معروف آقای خاتمی خیلی از مردم از این دلسرد شدن)اما اگه بخواد با این شرایط کاندید معروف معرفی کنه مطمئنا بجز عده ای ساده از مردم دیگر کسی حتی اسم اصلاحات را هم به زبان نمیاره!