سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
» حکایت اظهار نظرهای مسئولین مملکت ما در چند روز گذشته

مدیریت ملانصرالدینی

چکیده :اظهار نظرهای مسئولین مملکت ما طی چند روز گذشته، شباهتی بسیار به حکایت ملانصرالدین پیدا کرده است. یکی وجود فقر در جامعه را انکار می کند، دیگری وجود هر گونه بن بست فقهی که ایجاد شورای فقاهت را ضروری گرداند، سومی در جمع هزار زنی که با صرف هزینه های گزاف از اطراف و اکناف عالم برای گردش و همایش و مقابله با بحران مشروعیتی که گریبانگیر نظام شده، از پیشرفت های محیرالعقول کشور در عرصه های اقتصادی، علمی، سیاسی و بین المللی سخن می راند، چهارمی هر گونه تأثیر تحریم های بین المللی علیه ایران را نفی می کند، پنجمی اصل وجود تحریم ها را، ششمی از جایگزینی مشتریان نفت ایران می گوید، هفتمی خبر عدم وجود زندانی سیاسی در ایران را اعلام می کند، و ......


کلمه – سید کاظم قمی:

همه ما این حکایت ملانصرالدین را شنیده ایم که خری داشت پیر و عاجز و از کار افتاده و ملا تصمیم گرفت آن را به بازار ببرد و بفروشد. به بازار که رسید، برای فروش بهتر خر، شروع کرد به تعریف و تمجید از حیوان بی نوا و توصیف اوصاف بی نظیرش. ملا از جوانی، سرزندگی، قدرت و قوت یکایک اعضای چهارپا سخن گفت. سرانجام هم افسار خر را گرفت و به خانه بازگشت. زنش از ملا پرسید پس چرا خر را نفروختی؟ ملا جواب داد وقتی در وصف کمالات خر سخن راندم از خود پرسیدم خری به این همه خوبی را چرا خودم نگه ندارم؟ این بود که خر را نفروخته و بازگرداندم.

حکایت اظهار نظرهای مسئولین مملکت ما طی چند روز گذشته، شباهتی بسیار به حکایت ملانصرالدین پیدا کرده است. یکی وجود فقر در جامعه را انکار می کند، دیگری وجود هر گونه بن بست فقهی که ایجاد شورای فقاهت را ضروری گرداند، سومی در جمع هزار زنی که با صرف هزینه های گزاف از اطراف و اکناف عالم برای گردش و همایش و مقابله با بحران مشروعیتی که گریبانگیر نظام شده، از پیشرفت های محیرالعقول کشور در عرصه های اقتصادی، علمی، سیاسی و بین المللی سخن می راند، چهارمی هر گونه تأثیر تحریم های بین المللی علیه ایران را نفی می کند، پنجمی اصل وجود تحریم ها را، ششمی از جایگزینی مشتریان نفت ایران می گوید، هفتمی خبر عدم وجود زندانی سیاسی در ایران را اعلام می کند، و … .

لابد پیشنهاد مسئولین محترم به مردم همیشه در صحنه این است که وقتی همه اعضای خانواده بر سر سفره های نیمه خالی جمع می شوند، به جای احساس دلنگرانی و شرمندگی از وضعیت مسکن و لباس و خوراک و مدرسه و درآمد و گرانی، از غذاهای رنگارنگی که بر سر سفره حاضر است، از مسافرت خوبی که با هم رفته اند، از پائین بودن اجاره بها، از کسب و کار پر رونق، از آزادی های فراوانی که از آن برخوردارند، از مهرورزی هایی که در هنگام مراجعه به ادارات دولتی با آن مواجه می شوند، از عزت و اقتدار ایران و سربلندی ایرانیان، از تعداد زنبیل های رؤسای ممالک دنیا در صف یادگیری مدیریت اقتصادی از دولتمردان موفق ما، از ورشکستگی قریب الوقوع اقتصاد اروپا و از سقوط حتمی الوقوع غرب، آنقدر بگویند که همسر و قرزندانشان احساس کنند که همای سعادت بر دوششان نشسته و از رفاهی برخوردارند که موجب غبطه مردم دنیاست.

سال ها پیش در یکی از دبیرستان های تهران که به علت کمبود بودجه امکان راه اندازی آزمایشگاه شیمی نداشت، دبیری بود خوش ذوق. در زنگ آزمایشگاه شیمی، دانش آموزان، دبیر مذکور را می دیدند که با تعدادی لوله آزمایشگاه، بشر، بالون، مقداری نمک و یک پارچ آب وارد کلاس می شد. او مقداری آب در یک لوله آزمایشگاهی می ریخت و از دانش آموزان می خواست که فرض کنند فلان اسید است. مقداری نمک در لوله دیگر می ریخت و از دانش آموزان می خواست که فرض کنند فلان ماده است. آن نمک را در آن آب حل می کرد و از دانش آموزان می خواست که فرض کنند فلان ماده ترکیبی به دست آمده و سپس از آنها می خواست گزارش آزمایششان را تا هفته دیگر تحویل دهند.

به نظر می رسد مسئولان کشور ما هم از چنین خوش ذوقی برخوردارند. آنچه به همه خانواده ها اکیدا توصیه می شود این است که توصیه پزشکان مبنی بر عدم تماشای تلویزیون در هنگام خوردن غذا را فراموش کنند و با شنیدن خبرهای به این خوشی، شامشان را در فضایی مملو از امید میل کنند و فریب تبلیغات دشمن را نخورند. گوارای وجودتان باد!



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

۱۲ پاسخ به “مدیریت ملانصرالدینی”

  1. ناشناس گفت:

    صدام حسین در ابتدای جنگ برای مردم عراق از پیروزی میگفت و لی در اواخر جنگ و پس از شکستهای سنگین میگفت ملت عراق باید روحیه پیروزی داشته باشند و فقط روحیه پیروزی مهم است ظاهرا صدام حسین معلم خوبی برای جماعت دین به دنیا فروش اصولگرا و دولت کودتا یی ایران است

  2. ناشناس گفت:

    این شیوه حکومت داری هیچ ربطی هم به ملا نصرالدین ندارد و ابذاع و ابتکار فرزانه خودمان است ، دام ظله العالی .

  3. سعدی گفت:

    واقعا همینطوره…خیلی باحال گفتید…خدا شر این دیوونه های زنجیری رو هر چه زودتر از سر مردم و کشور ایران کم کنه…

  4. ناشناس گفت:

    این روزها مرتب یاد محمد سعید صحاف میفتم

  5. بیتا گفت:

    …. تازه اول پوست انداختن است. چیزهای در اینده خواهیم دید و خواهسم شنید که الان بالکل از مخیلۀ ما دور است.
    نسل ما که نابود شد و زندگی مان خاکستر امیدوارم فرجی برای متولدین ۴۰ سال دیگر بشود.
    آمین

  6. ناشناس گفت:

    سومی که مربوط به معاویه زمان بود از همه اش جالبتر بود

  7. ناشناس گفت:

    این رهبری علاوه بر آنکه کشور را در همه عرصه‌های سیاسی و اقتصادی و اجتماعی به بن بست کشانده، نحوه ادامه رهبری خود را نیز به یک بن بست تبدیل کرده است.

  8. ناشناس گفت:

    هشتمی را یاد تان رفت بگوئید .بستن تنگه هرمز و اجازه ندادن عبور یک قطره نفت از این تنگه

  9. ناشناس گفت:

    هرچه در جهل م بی خردی و نا دانی خود فرو می روند جفنگ بیشتری می گویند

  10. ناشناس گفت:

    تازه ملا قات رهبر با بصیرت در هر هفته با امام زمان را نگفتید

  11. ناشناس گفت:

    تنا قضات و تضاد های این بی خردان و دزدان انقلاب را پایانی نیست مگر مانند صدام و دارو دسته اش نابود شوند

  12. ناشناس گفت:

    به قول اسقف توتو: به یاد داشته باشید که همیشه تاریکترین زمان شبانه روز ،جند دقیقه قبل از طلوع سپیده صبح است.الیس صبح بقریب