سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » ای زهرای پاک، زمانه‌ی ما را دریاب...

ای زهرای پاک، زمانه‌ی ما را دریاب

چکیده :دریاب همسران و مادرانی که عزیزشان را به خاک و خون کشیده اند و نام شهید را بر سنگ مزارشان بر نمی تابند. دریاب همسرانی و فرزندانی که در حسرت دیدار همسران و پدران و مادرانشان، روز را در پای دیوار بلند اوین به شب می رسانند و نام تو را در این انتظار بی پایان زمزمه می کنند. دریاب ما را که در هیاهوی دین خواهی دین فروشان به بی دینی متهم شده ایم و فریادهامان را در گلو شکسته اند. دریاب ما را، و مظلومیتمان را به پیشگاه خدایت شکوه کن و از او بخواه به ما صبر و شکیبایی و استقامت دهد و یاری اش را لحظه ای از ما دریغ ننماید....


کلمه – سید کاظم قمی:

امروز و هر روز به یادت هستیم، به یاد تو که دوشادوش پدر و همسرت، زندگی کوتاهت را وقف پاسداری از پیام حق و حقیقت پیام کردی. امروز و هر روز به یاد آن خانه محقری هستیم که فاخرترین جان های زمان و زمانه در آن می زیستند و هر یک اسوه ای و الگویی شدند جاودانه برای همه آنهایی که می خواهند جانشان را به زمزم حق معطر کنند. در سوگ از دست دادنت می گرییم که تجسم فضیلت بودی، و در سوگ از دست دادن فضیلت هایمان نیز. ای سرور زنان دو عالم، ما را و زمانه ما را دریاب.

دریاب زنی را که همنام توست و ماه هاست به همراه همسرش به جرم پاسداشت از حقی که از آن مردم است در خانه اش زندانی شده، همو که زبانش و قلمش یک عمر برای بیان حقیقت پیام تو چرخیده و به پیروی از تو، لحظه ای از حق خواهی ننشسته است.
دریاب زنی را که همنام تو، خانه اش مورد هجوم حقیرترین دشنام گویان قرار گرفت، ماه ها با همسرش در حیس بود و اینک دستش از دیدار او کوتاه. دریاب زنی را که در زیر شکنجه های دژخیمانی که با وضو به جانش تجاوز کردند، نام تو را فریاد می زد تا آرام جانش شوی.

دریاب دختری را که به جرم واخواهی حقی که از او و همه مردمش دزدیدند از خیابان ربودند و پیکر پاره پاره اش را در خیابانی و بیابانی رها کردند. دریاب مادری را که از دو فرزند خردسالش جدا کردند و به گناه ایستادگی برای احقاق حقوق همنوعانش به زندان افکندند.

دریاب زمانه ما را که به نام سوگواری تو و همسر و فرزندانت، چه دکان ها که نگشوده اند و چه دهان های حق گویی که ندوخته اند.

دریاب ما را که سروکارمان با دین فروشانی است که به نام تو و با فریاد انتقام خواهی مرگ تو، تویی که به پاس پاسداشت از حقیقت میراث پدر از میراثش گذشتی، چوب تفرقه بر پیکر امت پدرت می زنند و آتش کین بر می افروزند.

دریاب ما را که به جز تنی چند، عالمانمان به جای حراست از حق مردم مظلوم شان، به حراست از جایگاه و اسم و رسمشان گرفتار شده اند.

دریاب همسران و مادرانی که عزیزشان را به خاک و خون کشیده اند و نام شهید را بر سنگ مزارشان بر نمی تابند. دریاب همسرانی و فرزندانی که در حسرت دیدار همسران و پدران و مادرانشان، روز را در پای دیوار بلند اوین به شب می رسانند و نام تو را در این انتظار بی پایان زمزمه می کنند.

دریاب ما را که در هیاهوی دین خواهی دین فروشان به بی دینی متهم شده ایم و فریادهامان را در گلو شکسته اند. دریاب ما را، و مظلومیتمان را به پیشگاه خدایت شکوه کن و از او بخواه به ما صبر و شکیبایی و استقامت دهد و یاری اش را لحظه ای از ما دریغ ننماید.



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.