سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » ۶ ماه دیگر اینترنت ملی از راه می رسد...

۶ ماه دیگر اینترنت ملی از راه می رسد

چکیده :از این پس دفا‌تر خدمات اینترنت موظفند که اطلاعات هویتی کاربران را با دریافت مدارک شناسایی معتبر ثبت کنند و از ارائه‌ خدمات به مراجعه‌کنندگانی که مدارک شناسایی ارائه نمی‌کنند خودداری کنند. این اطلاعات عبارتند از: نام و نام خانوادگی، نام پدر، کد ملی، کدپستی و شماره تلفن تماس است....


در حالی که سرعت پایین اینترنت و مسدود کردن سایتها امان از مردم برده است، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات  از راه اندازی مرحله نخست  شبکه ملی تا ۶ ماه آینده خبر داد.

به گزارش کلمه از سطح شهر تهران کاربران اینترنت این روزها با مشکلات جدی رو به رو هستند و حتی قادر به باز کردن ایمیلهای خود نیستند. استفاده از شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک نیز با سرویس ارائه شده اینترنت امکان پذیر نیست.

خبرنگار کلمه می افزاید کافی نت ها هم این روزها قادر به ارائه خدمات به کاربران خود نیستند. این مساله باعث اختلال در ارتباطات نیز شده است.

در حالی که آوازه اینترنت پاک از همه به گوش می رسد و دسترسی به اینترنت دشوار است، یکی از مسئولان ارتباطات و فن آوری مدعی است که آتش سوزی در روسیه و تخریب بخشی از کابل حوزه خلیج فارس منجر به اختلال در اینترنت تنها برای یک روز شده است.

این در حالی است که رضا تقی‌پور با اشاره به اینکه تا پایان برنامه پنجم توسعه طرح اینترنت ملی باید عملی شود از آمادگی ۲۵ استان برای اتصال به این شبکه خبر می دهد.

او مدعی است با راه‌اندازی این شبکه، شاهد کاهش حملات اینترنتی به کاربران در مناطق خصوصی و همچنین امنیت کامل کاربران دولتی در مناطق حساس در مقابل آسیب‌های خارجی خواهیم بود.

طی سه سال گذشته بیشترین حملات سایبری از سوی ارتش سایبری سپاه نسبت به سایتهای اطلاع رسانی و شبکه های اجتماعی اعمال می شود.

گفتنی است همزمان با کاهش سرعت اینترنت، معاونت اجتماعی پلیس فتای ناجا در اطلاعیه‌ای، ۲۰ دستورالعمل‌ درمورد افزایش ضریب امنیت اطلاعات کاربران صادر و اعلام کرد.

از این پس  دفا‌تر خدمات اینترنت موظفند که اطلاعات هویتی کاربران را با دریافت مدارک شناسایی معتبر ثبت کنند و از ارائه‌ خدمات به مراجعه‌کنندگانی که مدارک شناسایی ارائه نمی‌کنند خودداری کنند.  این اطلاعات عبارتند از: نام و نام خانوادگی، نام پدر، کد ملی، کدپستی و شماره تلفن تماس است.

رضا تقی‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران اسفند ۱۳۸۹ از تشکیل هسته‌های اولیه ایده “اینترنت پاک” در ایران خبر داد و ابراز امیداوری کرده بود پس از شروع این طرح در ایران، اینترنت پاک در اختیار تمام بشریت قرار ‌گیرد.

چند ماه پیش نیز علی آقامحمدی، معاون نظارت و هماهنگی در سیاست‌های اقتصادی معاون اول رئیس‌ دولت ایران، گفت نخستین شبکه اینترنت “حلال” که از سایت‌های غیراخلاقی پاک شده است، در ایران راه‌اندازی می‌شود.

 سازمان گزارشگران بدون مرز که انجمنی غیردولتی در دفاع از آزادی اطلاع‌رسلانی است، اینترنت ملی ایران را “طرحی علیه آزادی بیان و اینترنت جهانی” توصیف کرده و آن را در خدمت “تشدید سانسور و کنترل گسترده شهروند وب‌نگاران” نامیده است.



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

۳۵ پاسخ به “۶ ماه دیگر اینترنت ملی از راه می رسد”

  1. به نصیحت من گوش کنید گفت:

    لطفا این نظر مرا جایی ثبت کنید: اینترنت ملی به لعنت خدا هم نمی ارزد. اینترنت ملی میشود مثل حقوق بشر اسلامی، سازمان ملل اسلامی. مگر ممکن است در قرن بیست و یکم که جهان تبدیل شده است به یک دهکده کوچک و یک اتفاق ساده پس چند دقیقه در آن سردنیا انعکاس می یابد به توان از اینترنتی بین المللی که نتیجه کار این همه متخصص و داشمند است بی نیاز شد و اینترنت ملی را جایگزین آن کرد. حتی چینی ها که مبتکر اینترنت ملی هسنتد، در دست آن مانده اند. بهتراست نصیحت مرا به گوش بسپارید و بی جهت پول این ملت را به هدر ندهید اینترنت ملی هدر دادن وقت و انرژی و پول بیت المال است والسلام

  2. دربند حکومت طالبانی گفت:

    لعنت خدا بر کسانی که ما را از دسترسی آزاد به سایت های اجتماعی و دیگر سایت های خارجی محروم می کنند. آخه این چه اینترنتی است که پر سرعت آن با دایل آپ آن فرقی ندارد ؟! چرا ما باید اینقدر بدبخت و عفب افتاده بشویم ؟! ببینید کار به کجا رسیده که افغانستان و آنگولا از ما پیشی گرفته اند ! شما همین اینترنت ذغالی را خوب سرویس بدهید اینترنت ملی پیشکش خودتان.

  3. ناشناس گفت:

    ار انقلاب کننده های ۵۷ نمی گذریم

    ننگ بر روشنفکران …

  4. ناشناس گفت:

    اینترنت ملی صحبت های عقب افتاده های اجتماعی میباشد.مگر اینترنت .نفت یا زمین است که ملی شود

  5. ناشناس گفت:

    ای خدا از ایران برای مایک زندان درست کردن این ها دوست دارن ما کر کور باشیم خودشون هر کاری می خواهند بکنند از جایی خبر نداشته باشیم

  6. ناشناس گفت:

    تا کره شمالی شدن تنها یک گام باقیست. لطفاً عجله کنید

  7. سبز سبز گفت:

    بابا نگران نباشید این کارها فنر رو جمع تر و گور را عمیق تر میکند،باید تنفر به حد بالا برسه که وقتی ریختیم سرشون چیزی ازشون نمونه..!

  8. ناشناس گفت:

    اتفاقا کار خوبیه چون اون موقع از پای اینترنت بلند می شیم و به جای ایجاد ارتباط در فضای مجازی در محیطی واقعی ارتباط برقرار می کنیم باور کنید دارن گور خودشون رو می کنن این انرژی و انگیزه مدتهاست که در پای فضای مجازی داره به تنبلی و سستی و بی تفاوتی تبدیل می شه اگر چه در ابتدا برای هماهنگی خوب بود ولی برای ادامه راه کافی نیست (عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد)

  9. ف گفت:

    دیگه باید گفت اینترانت نه اینترنت…

  10. حسين گفت:

    دوستان، برادران، خواهران، رفقا، هم میهنان، از اینترنت ملی و مسدود شدن دسترسی به اخبار دنیای آزاد نترسید. مگر در سال ۵۷ که ملت شجاع ایران بساط دیکتاتوری و رژیم سلطنتی را برچید اینترنت ملی یا غیر ملی در اختیارمان بود. یک رادیو داشتیم که به زحمت هر شب حبرها را از آن گوش میدادیم و بقیه اخبار را از روزنامه های دیواری و در ارتباط با دوستان میشنیدیم. مهم اتحاد و همدلی ماست و اینکه از هیبت خود ساخته دیکتاتور نترسیم. نترسید ما همه با هم هستیم.

  11. ماهستیم گفت:

    قرار ما کف خیابان ها – بزودی
    ارسال انبوه ایمیل های جبهه سبز – بزودی
    ماهستیم

  12. ناشناس گفت:

    اگه قراره اینترنت ملی بشه دیگه چه نیازی به اینهمه سخت گیری گرفتن کارت ملی و نام و نام خانوادگی ؟ وقتی ارتباط با خارج قطع باشه دیگه از چی باید بترسند

  13. علی گفت:

    اینترنت ملی بشه بچه های جنبش هم برای خودشون شبکه های ایمیل درست میکنن و مهم ترین اخبار روز رو برای هم سند تو آل میکنن
    ایمیل رو که دیگه از ما نمیتونن بگیرن!!!
    یه کم کار سخت میشه ولی تا اینترنت چمدانی بخواد وصل بشه میشه از این طریق عمل کرد.

  14. ناشناس گفت:

    یادم است زمان جنگ اینتر نت نبود و مردم شعر های هجو برا سران نظام میخوندنددهان به دهان میگشت یا اینکه اعدامها را د راینتر نت نخواندم اما مدام میشنیدیم یا اینکه در اهواز رئیس اداره منکرات را دستگیر کردند به خاطر سو ظن به زنان و خیلی خبر های دیگر که از اینتر نت نخوانده بودیم اما ملت میدانستند اینکه اینتر نت را قطع کنند نمیتواند مانع جریان اطلاعات شود بخصوص حالا که دیگر مردم نسبت به این مسائل حساس تر شده اند

  15. ناشناس گفت:

    اینترنت یا فیلتر نت؟

  16. سعید گفت:

    استفاده از اینترنت حق مردم ماست تصور می کنید اینها برای سلامتی اخلاقی مردم نگرانند؟ اینها را تنها چیزی که عذاب می دهد و در سراشیبی سقوط می اندازد اتحاد و آگاهی مردم است که به باطل تصور می کنند با مسدود کردن راههای اطلاع رسانی می توانند بر قردت بمانند اما نخواهند توانست.

  17. ایران دوست گفت:

    به اعتقاد من حتی صحبت کردن از چنین طرحی نشان می دهد که این حکومت به راستی تا چه حد در استیصال قرار گرفته است. من مطمئنم این حکومت تا پایان سال ۲۰۱۲ تا مرز سقوط پیش خواهد رفت. نفت ج ا به زودی توسط اتحادیه اروپا هم مورد تحریم قرار می گیرد و بانک مرکزی هم آلردی تحریم شده. دیگر حتی چین هم حاضر به معامله با این حکومت نخواهد شد. چون در غیر این صورت بازار غرب را از دست می دهد. به سوریه هم باید نگاهی انداخت و دید که اسد روزهای پایانی خود را می گذارند. در داخل ایران هم که وضع برای حکومت از نظر اقتصادی و سیاسی دیگه بدتر نمی شود! من فکر می کنم این ها با انجام این پروژه تنها روند سرنگونی خود را چند ماهی جلوتر می اندازند. آخ که منتظرم تمام این ازاذل اوباش را در یک دادگاه ملی و سر به دار ببینم. پس از اعدام همه آنها اعدام را در ایران بر می اندازیم. اما با اینها همان می کنیم که ۳۳ سال بر ما روا داشتند!

  18. ناشناس گفت:

    آقا تنها مردن هست که هیچ راهی نداره هر مشکلی همراه خودش هزاران راه حل داره وما پیروزیم

  19. eva گفت:

    شما رو به اون خدائی که اعتقاد دارید ، این قدر دروغ نگوئید، هر وقت که درمانده میشوید از کلمه <> سؤ استفاده می‌کنید،چرا میگوید ( اینترنت ، ملی‌ ) – لطفا حقیقت را بنویسید ، بهتر است بنویسید اینترنت .

  20. 123 گفت:

    شما رو به اون خدائی که اعتقاد دارید ، این قدر دروغ نگوئید، هر وقت که درمانده میشوید از کلمه <> سؤ استفاده می‌کنید،چرا میگوید ( اینترنت ، ملی‌ ) – لطفا حقیقت را بنویسید ، بهتر است بنویسید اینترنت .

  21. ناشناس گفت:

    حکم قصاص براى حفظ زندگى شماست اى خردمندان

  22. meba گفت:

    اینترنت خط قرمز ما مردمه ، اینو به هیچ عنوان نمیشه تحمل کرد ،
    انگار قصد دارن دیوارهای زندان بزرگشون رو بالاتر ببرن ، خدا جای حق نشسته…

  23. ناشناس گفت:

    راه اندازی اینترنت ملی یعنی به خیابان کشاندن مردمی که در داخل خانه ها به آرامی نظراتشان را ابراز می کنند و به کسی کاری ندارند.

  24. ناشناس گفت:

    استیصال
    استیصال
    استیصال

  25. منجی ملی گفت:

    خدایا تا کمتر از شش ماه دیگر صاحب این مملکت را برسان
    به ملازمان سلطان که رساند این دعا را
    که به شکر پادشاهی ز نظر مران گدا را

  26. ناشناس گفت:

    من نمیدونم اینجا حکومت جمهوری اسلامی است یا کمونیست ها دارن حکومت میکنن.
    کشورهای دوست و برادرمون که از دم روسیه چین کره شمالی ….
    الگوی بی برو برگشت سردم داران هم که کره شمالی!
    جالبیش اینه که هر کاری هم میکنن برای رفاه حال ماست و بعضا حتی به درخواست ما، اما خودمون سرمون نمیشه
    کاش میدونسیم ما ملت باید چیکار کنیم تا حکومتمون یک حکومت دموکراسی بشه؟!

  27. ناشناس گفت:

    جداً دیگه نباید در برابر این حرکت زشت و تفتیش گرایانه سکوت کرد… باید یک پیج برای اعلام مخالفت برای این حرکت که در راستای محدود کردن آزادی بیان و کنترل بر روی کاربران است، ساخته شود و کمپین های اعتراضی در اولویت قرار گیرد

  28. ناشناس گفت:

    سلام بر شوروی
    سلام بر کره شمالی

    خداحافظ اسلام
    خداحافظ ایران

  29. رونا راد گفت:

    خدا به شما یک کم عقل بده به ما هم پول بده

  30. ناشناس گفت:

    اینجا کره شمالی اوه ه ه ه ه…. ببخشید جمهوری اسلامی ایران نه نه ببخشید حکومت دیکتاوری ولایت مطلقه .اینها نه پشتوانه مردمی دارن نه بین المللی .فکر میکنن با بستن اینترنت جهانی حکومتشان حفظ میشه نه بابا با اینکارا دارین به ما کمک میکنیم که هرچه جر ی تر بشیم و متنفرترو انتقامجوتر تا می تونید از این کارا بکنید.بالخره ما راهشو پیدا میکنیم مگه بستن اینترنت جهانی به این آسونیه؟!تا رسیدن به ایرانی آزاد ودموکراتیک راهی نمانده به وضوح روشنه.به امید پیروزی

  31. ناشناس گفت:

    من یک بازنشسته سپاه هستم و تا قبل از اینکه با کامپیوتر و مخصوصا اینترنت آشنا شوم تنگ نظری و ایده ها و نظرات این آقایان هم کورم کرده بود و هم کر و لیکن با مرتبط شدن با دنیا و افکار و ایده های جدید فهمیدم که در چه سیاهچال تنگ و تاریکی بوده ام و روشنایی به لطف حضرت دوست شامل حالم شد شک ندارم خیلی از همکاران و رزمندگان هشت سال جنگ (که البته استمرار نابجای جنگ بعد از بیرون راندن عراقیها که خود قابل تامل است) نیز به تنگ آمده و منتظرند که با این ظلم و ستم و به بیراه کشاندن انقلاب همگام با ملت شریف ایران عزیز مبارزه نمایند .

  32. ناشناس گفت:

    سایت محترم ایا راهی برای وصل شدن به اینترنت جهانی هست یا باید منتظر اینترنت چمدانی بود؟

  33. ناشناس گفت:

    از همین الان بهتر است سایت ها راه هایی را برای خنثی کردن اینترنت ملی به مردم ارایه دهند

  34. ناشناس گفت:

    هم مرگ بر جهان شما نیز بگذرد
    هم رونق زمان شما نیز بگذرد
    وین بوم محنت از پی آن تا کند خراب
    بر دولت آشیان شما نیز بگذرد
    باد خزان نکبت ایام ناگهان
    بر باغ و بوستان شما نیز بگذرد
    آب اجل که هست گلوگیر خاص و عام
    بر حلق و بر دهان شما نیز بگذرد
    ای تیغتان چو نیزه برای ستم دراز
    این تیزی سنان شما نیز بگذرد
    چون داد عادلان به جهان در بقا نکرد
    بیداد ظالمان شما نیز بگذرد
    در مملکت چو غرش شیران گذشت و رفت
    این عوعو سگان شما نیز بگذرد
    آن کس که اسب داشت غبارش فرو نشست
    این گرد سم خران شما نیز بگذرد
    بادی که در زمانه بسی شمعها بکشت
    هم بر چراغدان شما نیز بگذرد
    زین کاروانسرای بسی کاروان گذشت
    ناچار کاروان شما نیز بگذرد
    ای مفتخر به طالع مسعود خویشتن
    تاثیر اختران شما نیز بگذرد
    این نوبت از کسان به شما ناکسان رسید
    نوبت ز ناکسان شما نیز بگذرد
    بر تیر جورتان ز تحمل سپر کنیم
    تا سختی کمان شما نیز بگذرد
    در باغ دولت دگران بود مدتی
    این گل، ز گلستان شما نیز بگذرد
    آبی‌ست ایستاده درین خانه مال و جاه
    این آب ناروان شما نیز بگذرد
    ای تو رمه سپرده به چوپان گرگ طبع
    این گرگی شبان شما نیز بگذرد
    پیل فنا که شاه بقا مات حکم اوست
    هم بر پیادگان شما نیز بگذرد
    ای دوستان خواهم که به نیکی دعای سیف
    یک روز بر زبان شما نیز بگذرد
    سیف الدین فرقانی

  35. ناشناس گفت:

    آقاجون یهو بیا بگو اینترنت تعطیله
    چرا خودتو گول میزنی؟