سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » امن‌ترین مملکت دنیا: قتل خیابانی در پاسداران تهران/ درگیری مسلحانه در شیراز با چها...
» فرمانده نیروی انتظامی: امنیت ایران «مثال‌زدنی» است!

امن‌ترین مملکت دنیا: قتل خیابانی در پاسداران تهران/ درگیری مسلحانه در شیراز با چهار کشته/ سرقت از بانک در کرمانشاه با چهار کشته

چکیده :یک ماه پس از روزی که احمد خاتمی در نمازجمعه تهران، ایران «امن‌ترین کشور دنیا» نامید و احمدی مقدم امنیت کشور را «مثال‌زدنی» دانست، سه حادثه‌ی دیگر به فهرست حوادث قبلی اضافه شد: درگیری مسلحانه‌ی پلیس با یک متهم به قتل و خرید و فروش مواد مخدر که با بی‌تدبیری پلیس، چهار کشته برجا گذاشت؛ قتل یک زن توسط شوهرش در خیابان پاسداران تهران و مرگ چهار نفر بر اثر شلیک گلوله‌ی سارقان مسلحی که پول‌های یک بانک در کرمانشاه را بردند و پلیس هم سرنخی از آنها ندارد!...


کلمه – گروه اجتماعی: یک ماه نگذشته از روزی که احمد خاتمی در نمازجمعه تهران، ایران را «امن‌ترین کشور دنیا» نامید. مشابه سخنان او از زبان احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی هم مطرح شد که امنیت کشور را «مثال‌زدنی» دانست و جانشین او نیز سخنانش را تکمیل کرد و گفت: «وضعیت امنیت را در کشور بحرانی نمی‌بینم.»

این مقامات مواضع اینچنینی را پس از انتشار خبر چند نمونه از ناامنی‌های اجتماعی تکان‌دهنده ابراز کردند. آنها حتما باز هم نگران نمی‌شوند اگر بشنوند که درگیری مسلحانه پلیس با یک متهم به مرگ چهار نفر منجر شده است، یا ببینند که بار دیگر مردی همسرش را در خیابان با ضربات چاقو به قتل رسانده است، و یا مطلع شوند که در جریان سرقت مسلحانه از یک بانک در کرمانشاه چهار نفر کشته شده‌اند.

اولین حادثه، مربوط به شهرک صدرای شیراز است. نیمه‌شب دوشنبه گذشته، پلیس بدون تدابیر قبلی یا در نظر گرفتن احتمال مقاومت و درگیری، برای دستگیری یک «متهم به قتل و خرید و فروش مواد مخدر» و دو زن همراه او به منزل محل سکونت آنها مراجعه می‌کند، استفاده از سربازان عادی برای این ماموریت کار را به درگیری و شلیک گاز اشک‌آور و تیراندازی از دو طرف می‌کشاند، در نهایت متهم و یکی از زن‌ها به همراه دو سرباز کشته می‌شوند و چند خانه مسکونی اطراف نیز آسیب می‌بیند.

دومین حادثه، ظهر همان روز (دوشنبه) در تهران اتفاق افتاد. پس از میدان کاج سعادت‌آباد و پل مدیریت، این بار نوبت خیابان پاسداران بود که شاهد یک قتل خیابانی باشد. در حوالی پمپ بنزین پاسداران، یک مرد میانسال ابتدا زنش را با ضربات چاقو کشت و سپس اقدام به خودزنی کرد. آنها ساکن پاکدشت بوده‌اند، با اتوبوس به شمال شهر آمده بودند. ظاهرا مرد از سوی اقوام همسرش که پیش آنها کار می‌کرده، به دزدی متهم شده بوده. او همسرش را به میان شمشادهای کنار خیابان هل داده و با چاقوی آشپزخانه او را کشته. مردم هم با دوربین‌های موبایل از این صحنه فیلم و عکس می‌گرفتند.

سومین حادثه هم مربوط صبح امروز است، چهارشنبه. سه مرد سارق که صورت‌های خود را هم نپوشانده‌اند، به یک شعبه بانک سپه در کرمانشاه حمله می‌کنند، سه کارمند بانک و یک مامور انتظامی را با شلیک گلوله می‌کشند، یک نفر را زخمی می‌کنند و به انبوهی از پول که بانک رقم دقیق آنها را نمی‌داند، پا به فرار می‌گذارند. پلیس هم هنوز هیچ سرنخی از آنها ندارد.

این، تصویری از سه روز آرام در «امن‌ترین مملکت دنیا» است. گزارش هر سه حادثه در مطبوعات کشور منتشر شده است. بعید است که مجلس به مانند سه هفته قبل که به دنبال قتل روح‌الله داداشی در یک نزاع خیابانی، در روز چهارم مرداد تشکیل جلسه داد و به بررسی ابعاد رو به گسترش ناامنی‌های اجتماعی پرداخت، باز هم جلسه فوق‌العاده‌ای را به بررسی این حوادث اختصاص دهد. چرا که می‌توان نتیجه‌ی همان جلسه را به این حوادث و حوادث احتمالی پس از این هم تعمیم داد: «بیگانگان و دشمنان» عامل عمده‌ی این ناآرامی‌ها هستند و رسانه‌ها نباید به چنین مواردی دامن بزنند!



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

۳۶ پاسخ به “امن‌ترین مملکت دنیا: قتل خیابانی در پاسداران تهران/ درگیری مسلحانه در شیراز با چهار کشته/ سرقت از بانک در کرمانشاه با چهار کشته”

  1. ناشناس گفت:

    در هیچ جا امنیت مطلق وجود نداشته و نخواهد داشت حتی حکومت رسول اکرم. پس بهتره کینه رو بزاری کنار کلمه جان صهیونیست. بهتر نیست حرفای ابطحی خودتونو بازتاب بدی جلبک جان

  2. ناشناس گفت:

    همه این کارها بدست ایادی استکبار جهانی به سر کردگی امریکا و انگلیس برای زبونم لال بی لیاقت نشان دادن مسئولین پاک ودلسوز ما انجام میگیرد والا در کشور ما نه کسی دروغ میگوید ،نه دزدی میکند ،نه رشوه میگیرد.نه ربا میخورد،نه…..

  3. ناشناس گفت:

    امنیت مطلق بخوره توسرتون ما امنیت نسبی -نصفی نداریم تو این مملکت
    تو کجای دنیا رفتی که بفهمی معنی امنیت چیه؟
    در ضمن شما جماعت آبروی کلمات را هم برده اید- صهیونیست هم دیگه اون معنی قدیمش را نمیده- از بس که شما استفاده ابزاری از این کلمات کردید

  4. سام گفت:

    سرت رو زیر برف نگه ندار بی منطق

  5. سبز گفت:

    شهر تهران به خاطر در دید بودن هر قتل و شرارتی بازتاب دارد.
    مثال میزنم در شهرستان دشتستان واقع در استان بوشهر قتل ها و جرایم فجیعی اتفاق می افتد ولی بازتابی ندارد.
    مثلا
    -ماجرای قتل یک نفر و سپس قصابی و کباب کردن او
    -ماجرای قتل عام یک خانواده ۴نفره
    -قتل های فراوان
    -سرقت مسلحانه به بانک ها و طلافروشی ها و همچنین از مردم عادی
    -سرقت موتور سیکلت و خودرو و وسایل خانگی که از این نظر در کشور صاحب رتبه هست.
    -تجاوزات جنسی و لواط
    و سالی نیست که چندین اعدامی در ملا عام نداشته باشیم.

  6. داود گفت:

    قبح خلاف در مملکت شکسته شده این هم کار دشمن است اینکه قضات خیلی راحت حکمهای سنگین برای جرمهای پیش پاافتاده میدهند دیگر قضات تیری درتیردان برای نظم وآرامش در جامعه ندارند.

  7. ناشناس گفت:

    احمدخاتمی استاد اظهار نظر های خنده داره.امنیت ازنظراونا یعنی هیچ مخالفی توخیابون نباشه.

  8. هر ایرانی، یک رسانه سبز گفت:

    کلمه؛ عاقلانه و مودب نوشته که: سخن برخی که دوست دارند در تخیل هم که شده برترین باشند و از واژگانی نظیر امن‌ترین برای اعتبار بخشی به خویش حظ وافر می‌برند، نمادهایی آورده. این موضوع؛ نه تایید این است که در هیچ جایی هیچ خطایی نباید باشد و مطلق‌گرایانه باشد، بلکه رد مطلق‌گرایی طیف بی‌خرد حاکم است.
    از کجای این مطلب شما صهیونیستی بودن را دریافت کرده‌ای تک‌یاخته‌ای بی‌خرد و بی‌مغز و طبیعتا بی‌ادب و محروم از تادیب والدین و مربیان!!!

  9. خودجوش سبز گفت:

    هه هه امنیت مطلق
    فعلا که برای لباس شخصیها (خودجوش ها) امنیت مطلققققققققق چنان درست کردید که با ساپورت نیرو انتظامی همه کار میکنند
    هه هه صهیونیست
    فعلا که با طرح قضیه هولوکاست امنیت مطلقققققققق برای اسراییل درست کردید که حتی صهیونیستها هم برای شما نوشابه باز میکنند
    یاللعجب

  10. ناشناس گفت:

    در جواب ناشناس که این چنین بی منطق صحبت می کند باید بگم که روزی امام راحل فرمودند که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکن و به حق مردم و مسئولین تلاششان را روی کنترل کشور گذاشتند اما از وقتی که مخصوصا دولت کودتا آمد این مملکت را …به پرتگاه برد پس از خواب غفلت بیدار شو ..

  11. یک ایرانی گفت:

    این پلیس فقط بلد هستش کوماندوبازی رو برای مردم عادی بیچاره ای که تو خونه هاشون نشستن و دارن تلویزیون تماشا میکنن انجام بده یا مردم بی دفاع رو تو خیابون تادیب کنه تا اینجوری نشون بدن خیلی کارشون درسته. اما جدا یکی از ضعیفترین پلیسهای دنیا همین نیروی مثلا انتظامی هستش و این رو تمام سارقین و ارازل و اوباش خوب میدونن. این کارهایی رو هم که انجام میدن فقط به خاطر ضعفهای شدیدی است که دارن و میخوان با این شکلها خودی نشون بدن.

  12. مشهد کاوه گفت:

    در مشهد هروز زور گیری و هر چند روز چند قتل انجام میشود .رشوه و گرانی اعدام تورم هم نای مردم را بریده مخصو صا طبقه سوم و متوسط را هم دارد زیر پا له میکند .فساد و خود فروشی اعتیاد و بیکاری در شهر هم بی داد میکند من خودم بیشتر اقوامم چادری هستند ولی خدا شاهد است در این شهر بیشتر خود فروشان چادری هستند .خود فروشی به خاطر چادر نیست توهین نمیکنم .بیشتر بر اثر فقر و از هم پاشیدگی خانواده های در پائین شهر هستند .انها خود فروش نیستند از سختی روزگار به این کارها روی اورده اند .رهبر با بصیرت هم در جلوی دوربین با پرروئی تمام وبافتن دروغ در نزد مزدوران و چاپلوسان خودش راضی از سیاست های خارجی نظام و بر فریب عوام اناس پا فشاری میکند .میداند برای سوار بر این مشت مزدور
    باید دشمن فرضی درست کند تا مشکلات را به گردن ان دشمنهای دروغی بیندازد و ادم حقوق به گیر و مزدوری مانند جلیک جان پول نفت را بگیرند بخورند و مردم را سرکوب کنند .به گفته دوستمان واژه هائی مانند دشمن و صهیونیزم دیگردر نزد مردم مفهومی ندارد و حتی نزد بسیجیان و هواداران خودش هم معنیش را از دست داده

  13. حسین گفت:

    حضرات افتدارگرا از جمله آقای سید احمد خاتمی که خود ستایی شان عرش و فرش را در برگرفته با همین حرفها و فتواها و همجنین سخنان نان شبشان را در می آورند و دلشان خوش است که ایران ما همین الان است که از تحریم و بی حیثیتی بیرون بیاد. یکی نیست به آقای این خاتمی و همفکرانش بگوید که بصیرت یعنی در برابر تضییع حقوق مردم سکوت نکردن نه تملق و جاپلوسی.

  14. ناشناس گفت:

    ادب این آقای ناشناس از حرفهاش مشخصه . اما این اصطلاح « همه جای دنیا » ظاهرا فقط جاهایی که به نفعشونه کاربرد داره !!

  15. ناشناس گفت:

    مناطق فقیر نشین قم خطرناک ترین مناطق کشور هستن که درگریری های دسته جمعی و فروش گسترده مواد مخدر توش امر عادیه

  16. ناشناس گفت:

    این اعمال مردم ناشی از غفلت مسولان است که با تعددی به حقوق شهروندی باعث شدن مردم به خشونت روی بیاورند و امن ترین کشور دنیا!!!! انسان را به یاد تکزاس بیاورد که قانون جنگل در ان حاکم است

  17. علی گفت:

    یادش به خیر زمانی که نیمه شب در بیابانهای دور با امنیت کامل مسافرت میکردی و اتفاقی نمی افتاد.

  18. ناشناس گفت:

    این نشاندهنده اقتدار دادستان شهر شیراز است بعدشم با اراذل نباید برخورد کرد؟

  19. ناشناس گفت:

    وقتی پرسنل محترم نیروی انتظامی با تمام توان خود را برای اضافه کاری در ساعات عصر و گرفتن زن و بچه مردم به اسم بدحجابی مشغول می کند و سر هر کوچه و ایستگاه مترو سرهنگها و پرسنل عالی رتبه این نیرو مشغولند.یا وقتی اینها باید دنبال هنجار شمنان و اب پاش ها بگردند و از دیوار خونه مردم بالا برند و … کی باید دزد و قاتل رو دستگیر کنه ؟ حالا همین روال رو برای قوه قضا و مقننه و مجریه تعمیم بده . دادت هم اگر بلند بشه می شی فتنه گر عامل استکبار!!

  20. مهران گفت:

    ما در یکی از محله های اصفهان زندگی می کنیم که قبلاً هیچ سابقه ی دزدی نداشت. از چند ماه پیش تا حالا حدود ۱۰ تا از خانه ها را خالی کرده اند و چند تا ماشین هم برده اند. یکی از سارقان ماشین را اهالی محل گرفتند و تحویل پلیس آگاهی غرب دادند. در کمال ناباوری و جلوی چشم مردم مامور پلیس از خود سارق پرسیده آیا شما دزدی کردی؟ جواب سارق هم که مشخصاً منفی بوده بعدش هم که سارق را رها کردند!!!!!
    تا وقتی که در مملکت دزد سالاری حکم فرماست و دزدها مملکت داری می کنند وضعیت بهتر از این نمی شود. فرقی هم نمی کند دزد رای مردم باشند یا دزد وسایل مردم.

  21. رهگذر گفت:

    وقتی رئیس جمهورت چنان ادبیاتی داشته باشد از شما بیش از این نمی شود انتظار داشت.
    به قول معروف: ” معرفت درّ گرانی است به هر کس ندهند …. پر طاووس قشنگ است به کرکس ندهند”

  22. محمد گفت:

    با سلام
    قربون شکل ماهتون کدوم امنیت وقتی نزدیک ترین فرد به امام امت تو زندانه اونوقت امسال من و تو که امنیتمون رو اصلا نمیشه روش حساب کرد. بابا ایت الله ها و مراجع وقتی به بیوتشون حمله میشه و اونها تحت فشار قرار میگیرند انوقت یک دانشجو ویا هر شهروند دیگر چه جوری میتونه احساس امنیت کنه. باید کمی دیگه صبر کنیم تا تکلیفمون را با این کودتاچی ها بفهمیم.
    یا حسین میر حسین
    محمد.ت

  23. ادریس گفت:

    به این اخبار اضافه کنید ::
    هفته گذشته در شهرستان ” آران و بیدگل” – ۵ کیلومتری کاشان – یک طلافروشی روزروشن (دقایقی قبل از اذان مغرب) مورد سرقت افراد مسلح به کلاشینکف قرار گرفت سارقین برای متفرق کردن مردم چند تیر هوائی شلیک کرده و با ۲ موتورسیکلت متواری شدند .
    پلیس ۱۱۰ حدود نیم ساعت بعد در محل حاضر شد !!!!!

  24. سروش گفت:

    ولی خدا وکیلی شما مسعولین جمهوری اسلامی …. خیلی باهاتون حال میکنم خدا وکیلی… همیشه کلی منو میخندونیت

  25. ناشناس گفت:

    تبریک میگم چرا که به ظاهر هم که شده همه نظرات رو درج میکنید

  26. ناشناس گفت:

    مملکت گل و بلبل یعنی این.

  27. موسی گفت:

    خوشم میاید که همشان از دولت واعوانش دروغ وشعار را سر منشلئ کار خودقرار داادند مثل هیچ زندانی بخاطر عقیده اش زندانی نیست بعد از انتخابات ریس غظاییه که یک نفر کشته شد بیکاری یک رقمی شد تحریم مشکلی ایجاد نکرده و

  28. متعجب گفت:

    می بینم که برادران ارزشی ما هم خوب از سایت کلمه استفاده می کنند. امیدوارم که تمام مطالب را با پیشینه ذهنی قبلی نخونید.

  29. ناشناس گفت:

    تویی که به کلمه گفتی جلبک جان ….و و امثالتو هیچ ترس و شرمی از تهمت و افترا ندارین.به یکی میگین ضد انقلاب یکی صهیونیسته.یکی جاسوسه و فکر میکنین هر کاری میکنین عین حقیقته اما شما به قول خیام قوم به گمان فتاده در راه یقینید و در توهم خودتون به سر میبرید و حتی یک درصد هم احتمال نمیدید که اشتباه میکنید
    با این دوسه نادان که چنین میدانند
    از جهل که دانای جهان ایشانند
    خر باش که این جماعت از فرط خری
    هر کو نه خر است کافرش میخوانند

  30. سید گفت:

    اینکه هیچ جا امنیت مطلق نداره. یعنی هر اتفاقی تو کشور افتاد ساکت بشید. غرض و کینه را کنار بگذارید. دعا به جان احمدی نژاد بکنید. برای سلامتی راننده کشتی نظام هم صلوات بفرستید. هر انتقادی هم کنید صهیونیستید. انتقاد یعنی کینه! برای توجیه نا امنی دزدی فساد دروغ ریا به راحتی می شود گفت: همه جای دنیا هست حتی حکومت رسول اکرم!!!!!!!!!!!

  31. علی گفت:

    البته اگه این سایت چیزی از دستارودهای این دولت بگه،خوب جای بسیار تعجب داره
    سایتی که توسط امریکا و انگلیس حمایت میشه،خوب انتظاری هم بیشتر از این ازش نمیره….

  32. علی گفت:

    الان که فکر میکنم میبینم زمان رییس جمهور،محمد خاتمی صفحات روزنامه ها پر بود از گل و بلبل….خفاش های شب هم که مال اون موقع ها نبوده..
    فقط یه جورایی یادمه که خفاش شب تونسته بود در دوران ریاست جمهوری یکی از آقایون به ۹ زن تجاوز کنه..حالا نمیدونم او رییس جمهور کی بوده..فقط یادمه که زمانش خیلی صحبت از صلح و رابطه با آمریکا بود

  33. وحید گفت:

    فقط امیدوارم شاهد تجاوز خیابانی نباشیم

  34. ناشناس گفت:

    در کشوری که یه عده دزد و قاتل حکومت می کنند ، جای هیچ تعجبی نیست…

  35. ناشناس گفت:

    ای بابا … وقتی پلیس و نیروهای سپاه (همون لباس شخصیها ) از دیوار مردم در روز روشن می روند بالا و یا بدون اجازه وارد حریم خصوصی مردم می شوند تا دیش ماهواره جمع کنند، و در کنارش چند تا دستبرد کوچولو هم به خانه ی کسانی که در خانه نیستند، زده و چند قطعه طلا و جواهرات بر می دارند، شما انتظار دارید دزدی و قتل و تجاوز نداشته باشیم. وقتی خودشون این کاره هستند چرا باید بقیه ی این کاره ها را بگیرند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  36. ناشناس گفت:

    من مردمم را سرزنش نمی کنم بخاطر خلاف از قدیم گفته اند آدم گرسنه دین و ایمونشو از دست می ده مملکت ما بجای اینکه با دروغ بگ ما تحریمو دور زدیم کاری برای اقتصاد بکنه تا دیگر شاهد چنین ناهنجاری های ساختار شکن نباشیم و ضمنا ما حدود ۱۰ سال رکود اقتصادی داریم و متصفانه دست اندرکاران دولت با ارائه اسناد و اآمار دروغین سعی در گمراه کردن مردم دارند