سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » دکتر اردشیر امیر ارجمند به روایت روزنامه‌ی دولت قبل از کودتا...
» قابل توجه وزیر اطلاعات؛ تا اگر سند ارائه نمی‌دهد، لااقل دم خروس را پنهان کند

دکتر اردشیر امیر ارجمند به روایت روزنامه‌ی دولت قبل از کودتا

چکیده :وزیر اطلاعات دولت احمدی نژاد چندی پیش در یک برنامه‌ی زنده‌ی تلویزیونی تلاش کرد چهره‌ی دکتر امیر ارجمند را مخدوش کند و به طرح مدعیات و اتهامات مضحک درباره‌ی وی بپردازد. معرفی اردشیر امیر‌ارجمند از زبان روزنامه ایران دوره‌ی احمدی‌نژاد می‌توان لااقل این پیام را برای وزیر اطلاعات داشته باشد که دم خروس را بپوشاند و اگر سندی برای سخنان خود ارائه نمی‌کند، لااقل اسناد مخالف مدعیات خود را محو کند...


کلمه – گروه سیاسی: اردشیر امیر ارجمند، مشاور حقوقی میرحسین موسوی، که در شرایط بازداشت موسوی و خفقان ایجاد شده در کشور برای دلسوزان، بخشی از نقش و رسالت اطلاع رسانی پیرامون مسائل کشور را برعهده گرفته است، از چهره‌های شاخص علمی و دانشگاهی ایران‌زمین است.

وزیر اطلاعات دولت احمدی نژاد چندی پیش در یک برنامه‌ی زنده‌ی تلویزیونی تلاش کرد چهره‌ی دکتر امیر ارجمند را مخدوش کند و با طرح مدعیات و اتهامات مضحک درباره‌ی وی، تلاش کرد تا به زعم خود، پیام و سخنان معدود کسانی را که می‌توانند در شرایط آزاد سخن بگویند، تحت تأثیر قرار دهد. این شیوه البته در گذشته هم در دستگاه تبلیغاتی معاویه و در عصر معاصر در دوره‌ی استالین هم اجرا شده بود؛ که به جای نقد اندیشه و احترام به افراد، به کشف انگیزه و تخریب شخصیت اشخاص می‌پرداختند. با کمال تأسف، ظاهرا وزارت اطلاعات از آن تجربه‌های تاریخی درس نگرفته است.

اما برای شناخت بهتر این چهره‌ی علمی که از دریچه‌ی فعالیت در زمینه‌ی صلح و حقوق بشر به عرصه‌ی سیاست وارد شده، بهترین منبع، معرفی او از زبان روزنامه‌ی رسمی دولت احمدی‌نژاد است.

روزنامه‌ی ایران در تاریخ چهارم دی‌ماه ۱۳۸۴ به معرفی این شخصیت علمی پرداخته و وجهه‌ی علمی او را به خوبی معرفی کرده است.

وزیر اطلاعات که به شیوه‌ی رئیس خود، در برنامه‌ی تلویزیونی قصد نداشت پس از دو ساعت ادعاهای کذب و بی‌اساس، لااقل یک سند برای سخنان خود ارائه کند، بد نیست لااقل دستور جست‌وجو و محو اسناد مخالف مدعیات خود را ثابت کند تا دم خروس از پشت لباس سوگندخورنده به حضرت عباس بیرون نزند و مطالبی همچون این معرفی سایت حوزه از دکتر زهرا رهنورد و یا توصیفی از دکتر امیر ارجمند که در ادامه می‌آید، تلاش‌های همه‌جانبه‌ی دولتمردان برای پرونده‌سازی را خنثی نکند.

اینک معرفی اردشیر امیر‌ارجمند در روزنامه ایران دوره‌ی احمدی‌نژاد:

درباره اردشیر امیر ارجمند

در سایه صلح

– اردشیر امیرارجمند ، متولد ۱۳۳۶ تهران

– اخذ مدرک دیپلم ریاضى از دبیرستان کیهان تهران، ۱۳۵۴

– اخذ مدرک لیسانس حقوق از دانشکده حقوق دانشگاه ملى، ۱۳۵۷

– اخذ مدرک کارشناسى ارشد حقوق بین الملل از دانشکده حقوق دانشگاه استراسبورگ فرانسه، ۱۳۶۰

– اخذ مدرک دکتراى دولتى حقوق بین الملل از دانشگاه استراسبورگ ۱۳۶۹

– اخذ دیپلم حقوق تطبیقى دانشکده بین المللى حقوق تطبیقى فرانسه

– گذراندن دوره هاى حقوق بشر در مؤسسه بین المللى حقوق بشر و مرکز بین الملل آموزش حقوق بشر در دانشگاه ها در فرانسه

– عضو هیأت علمى و دانشیار دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتى

– صاحب کرسى حقوق بشر، صلح و دموکراسى یونسکو (در دانشگاه شهید بهشتى)

– مسؤول کرسى حقوق بشر، صلح و دموکراسى یونسکو

– مدیر گروه حقوق پژوهشکده علوم محیطى دانشگاه شهید بهشتى

– مدیر مرکز حقوق بشر، صلح و دموکراسى

– عضو انجمن حقوق بین الملل، لندن

– عضو مؤسس انجمن ایرانى حقوق بشر

– عضو و نایب رئیس کمیسیون حقوق بشر کانون وکلاى مرکز

– عضو انجمن ایرانى اخلاق در علوم و فناورى

– عضو جمعیت توسعه علمى ایران

– عضو کمیته ملى اخلاق زیستى

– عضو مؤسس انجمن ایرانى دوستان سازمان ملل متحد

– عضو مؤسس انجمن ایرانى حقوق جزا

– عضو مؤسس و هیأت مدیره انجمن ایرانى حقوق بین الملل

– عضو شوراى علمى مرکز پژوهش و اطلاع رسانى ریاست جمهورى

– عضو کمیسیون پژوهش و آموزش هیأت نظارت بر اجراى قانون اساسى

– عضو مؤسس انجمن ایرانى جرم شناسى

– داراى سابقه تدریس در دانشگاه تهران و مجتمع آموزشى قم

– اجراى طرح هاى پژوهشى و مشارکت در تهیه لوایح، طرح ها و آیین نامه ها

– تهیه مقالات متعدد علمى به زبان فارسى، انگلیسى و فرانسوى و تهیه مجموعه اسناد جهانى حقوق بشر در دو جلد و مجموعه اسناد منطقه اى حقوق بشر (آماده چاپ) و بررسى تطبیقى نظارت قانون اساسى (زیر چاپ)

مدیر مرکز و صاحب کرسى حقوق بشر، صلح ودموکراسى یونسکو در دانشگاه شهید بهشتى و حقوقدانى که در تهیه بیش از ۱۰ پیش نویس قانون، طرح و لایحه نقش داشته است و نقش قانون و حاکمیت آن را در توسعه کشور عامل اساسى تلقى مى کند و در راه اندازى اولین دوره کارشناسى ارشد رشته حقوق بشر مؤثر بوده است.

اردشیر امیرارجمند صاحب کرسى حقوق بشر، صلح و دموکراسى یونسکو در ایران است. او متولد ۱۳۳۶ تهران مى باشد. تحصیلات ابتدایى تا دبیرستان را در تهران مى گذراند و در سال ۱۳۵۴ از دبیرستان کیهان دیپلم ریاضى مى گیرد.

به یادمى آورد که از ۸ سالگى به بعد مطالعات غیردرسى اش را آغاز کرده و آثار داستایوفسکى، ماکسیم گورکى و تولستوى و داستانهاى ایرانى را هم مى خوانده و بیش از همه کتابهاى دکتر شریعتى و از جمله از حیات تا وفات محمد(ص) و فاطمه فاطمه است را خوانده است. از سال سوم دبیرستان به بعد شروع به مطالعه کتب ادبیاتى ترجمه شده مى کند. در همان سال اخذ دیپلم به دانشگاه راه مى یابد و در رشته حقوق دانشگاه ملى به تحصیل مى پردازد. از جمله استادان برجسته اش دکتر مهدى شهیدى، دکتر حسن امامى، دکتر على آبادى و دکتر پاد را به یاد مى آورد و در سال ۱۳۵۸ به آمریکا و سپس فرانسه عزیمت مى کند و در نهایت تصمیم مى گیرد در رشته حقوق بین الملل دانشگاه استراسبورگ به تحصیل بپردازد.

در پایان نامه فوق لیسانس اش که در مورد مصادره و ملى شدن اموال افراد بوده، قوانین و ضوابط رایج در دنیا را در ملى شدن اموال افراد مورد بررسى قرار مى دهد و در سال ۱۳۶۰ هم از رساله اش با موفقیت دفاع مى کند.

براى تحصیل در مقطع دکترا هم موفق مى شود از میان حدود ۴۰۰ نفر متقاضى، بورس تحصیلى شهر استراسبورگ را کسب کند و دوره دکتراى دولتى حقوق بین الملل را در همان دانشگاه بگذراند و در سال ۱۳۶۹ از تزش دفاع کند. تز دکتراى او در زمینه اعمال مقررات مخاصمات مسلحانه در دریا در زمان صلح و جنگ بوده است.

امیر ارجمند بعد از بازگشت به کشور فعالیت در حوزه هاى متعدد تخصصى را پى مى گیرد. در مقطع کارشناسى ارشد حقوق عمومى دانشگاه تهران، دروس حقوق ادارى ایران و حقوق ادارى تطبیقى و در مجتمع آموزشى قم، دروس حقوق بین الملل، حقوق ادارى ایران و حقوق تطبیقى را ارائه مى دهد و تا به امروز در تهیه لوایح و آیین نامه هاى مختلفى مشارکت مى کند. از جمله در تهیه پیش نویس «قانون حفاظت و بهره بردارى از منابع آبزى»، «پیش نویس آیین نامه حفاظت و بهره بردارى از منابع آبزى»، «پیش نویس لایحه حقوق شهروندى» ، «لایحه اسرار دولتى»، «لایحه حریم خصوصى»، «لایحه مسؤولیت رسانه هاى همگانى»، «طرح سازمان هاى غیردولتى»، «مسؤولیت مدنى دولت»، «قانون شوراها»، «طرح حقوق متهمین و محکومین»، «لایحه اطلاع رسانى». «لایحه اطلاع رسانى» و «قرارداد منعقده بین ایران و روسیه در زمینه حفاظت از منابع آبزى دریاى خزر»مشارکت مى کند و در سالهاى ۹ _ ،۱۳۷۰ مشاور حقوقى شیلات در امور لوایح و بین الملل مى شود و همچنین مشاورت دفتر خدمات حقوقى بین المللى نهاد ریاست جمهورى و مشاورت حقوقى شرکت ملى گاز در امور بین الملل را مى پذیرد. در دوره هاى حقوق بشر مؤسسه بین المللى حقوق بشر فرانسه در سالهاى ۱۹۸۲ و ۱۹۸۵ شرکت مى کند. دوره اى هم در خصوص حقوق بشر در مرکز بین الملل آموزش حقوق بشر در دانشگاه ها در استراسبورگ مى گذراند. در سه دوره آموزشى آکادمى حقوق بین الملل لاهه شرکت مى کند و دیپلم هاى حقوق تطبیقى از دانشکده بین المللى حقوق تطبیقى فرانسه در سالهاى ۱۹۸۳ ، ۱۹۸۴ و ۱۹۸۵ دریافت مى کند. یکى از کسانى است که باعث شده یونسکو کرسى حقوق بشر، صلح و دموکراسى را به دانشگاه شهید بهشتى اعطا کند. در ایران کلاً ۳ کرسى علمى را یونسکو به ایران داده که دو کرسى دیگر آن در حوزه پزشکى است.

کرسى حقوق بشر، صلح و دموکراسى یونسکو در دانشگاه شهید بهشتى، تنها کرسى در این زمینه در منطقه خلیج فارس و خاورمیانه است و اعطاى این کرسى به دانشگاه مذکور نشان از جدیت امیرارجمند و همکاران دانشگاهى او بستگى داشته است.

معمولاً کسى ریاست کرسى حقوق بشر را به عهده مى گیرد که در سطح بین المللى داراى اعتبار ویژه اى در این خصوص باشد و امیرارجمند از چنین خصوصیتى برخوردار است. اولین دوره کارشناسى ارشد رشته حقوق بشر را در دانشگاه شهید بهشتى و براى اولین بار در ایران با همت دیگران و یارى مسؤولان مربوطه دایر مى کند و اعطاى کرسى حقوق بشر، صلح و دموکراسى یونسکو هم به دانشگاه شهید بهشتى بر شأن و اعتبار علمى دانشگاه یادشده افزوده است. اگرچه هزینه هاى اداره چنین مرکزى و کرسى اى را به عهده داشته و یونسکو برحسب مورد کمکهایى به این مرکز مى کند. تاکنون چندین دوره دانشجویان کارشناسى ارشد رشته حقوق بشر در این مرکز آموزش دیده اند و پس از دایر شدن این رشته در دانشگاه شهید بهشتى بود که راه اندازى چنین دوره هایى در سایر دانشگاه ها هم رواج یافت. علاوه بر این، امیرارجمند در کنفرانس هاى منطقه اى حقوق بشر از جمله در هند حضور داشته و با شرکت در مباحثات به شخصیتى شناخته شده در این حوزه مبدل شده و این همه فعالیت و سرشناس شدن در وضعیتى اتفاق مى افتد که او به طور جدى مى کوشد از سیاسى شدن مقوله حقوق بشر پرهیز کند.

مرکز حقوق بشر ، صلح و دموکراسى یونسکو دانشگاه شهید بهشتى که ریاست آن به عهده اردشیر امیرارجمند است به آموزش رسمى دانشجویان و همچنین به آموزش غیررسمى افراد سازمانهاى دولتى و غیردولتى مشغول است و طرح هاى آموزشى ویژه حقوق بشر را در استانهایى همچون استان تهران، استان کردستان و استان زنجان اجرا کرده است.

امیرارجمند معتقد است که ارائه چنین آموزشهایى بر لایه هاى عمیق اجتماعى و فرهنگى تأثیرگذار خواهد بود.

مرکز مزبور شامل ۵ گروه پژوهشى حقوق بشر، صلح، دموکراسى، فلسفه حقوق و دین و اخلاق زیستى است.

او اعتقاد دارد که نظام حقوقى کشور به یک نوسازى نیازمند است و بدون دولت قانونمدار هم تضمینى براى اجراى حقوق بشر وجود ندارد.

او شاید جزو اولین کسانى در ایران باشد که به طور سیستمى و علمى این مباحث را مطرح و پیگیرى کرده است. باور دارد که سلسله منابع حقوقى کشور نامشخص است و در این زمینه دوگانگى هایى مشاهده مى شود و به شکلى دولت را به دولتى در راه مانده تبدیل مى کند که در میانه سنتى بودن و مدرن شدن قرار گرفته است.

امیرارجمند تأکید خاصى دارد که مبانى ارزشى حقوقى مان را مشخص سازیم. او اصرار دارد که جامعه ما باید از یک تیم حقوقى موزون و همگون برخوردار باشد. امیر مى گوید: «اسلام ارزشهاى جهانشمولى دارد و در مقابل فرهنگ دیگر هم در غرب دنیا ادعا دارد که ارزشهایش جهانشمول و جهانى هستند. امیرارجمند معتقد است که ما نباید مصرف کننده صرف باشیم و باید علاوه بر تولید فکر، باید فراتر از حق خود در مجامع جهانى که الآن همان حق رأى است فراتر برویم و در لایه هاى زیرین قانونگذارى مشارکت داشته باشیم.

از جمله دروسى که امیرارجمند در دانشگاه ارائه داده و یا ارائه مى دهد مى توان به «حقوق بشر»، «حقوق بین الملل محیط زیست»، «منابع حقوق بین الملل»، «حقوق ادارى تطبیقى» است و در چهار زمینه حقوقى یعنى حقوق بین الملل، حقوق بشر، حقوق محیط زیست و حقوق عمومى تخصص دارد.

با روشهاى تدریس سنتى جزوه دادن مخالف است و مى کوشد خلاقانه درس بدهد. علت روى آوردن اش به حقوق بشر و مقولات مرتبط با آن را اینگونه بیان مى کند: «من از سال ۱۹۸۲ به طور متمرکز در این حوزه فعالیت ام را شروع کردم. اولین بار در کلاس ویژه اى در این زمینه شرکت کردم و فکر مى کنم چالش جامعه بین المللى در قرن جدید هم مقوله هاى حقوق بشر، صلح، دموکراسى و محیط زیست است.» در مورد چگونگى پیشبرد حقوق بشر در جامعه مى گوید که بستگى دارد چه مقدار جامعه مدنى تلاش کند و چه مقدار جامعه علمى کشور بکوشد و چه مقدار جامعه سیاسى و قدرتهاى سیاسى بخواهند معقولانه عمل کنند.

چند طرح پژوهشى همچون «ایران و نظام بین الملل حقوق بشر»، «آثار جزایر در تحدید حدود دریایى»، «نهاد ملى حمایت از حقوق کودک»، «دادگاههاى ادارى آلمان» و «مسؤولیت دولتى و شرکتهاى خارجى در استفاده عراق از سلاح هاى شیمیایى» را به انجام رسانده است. آزادى، عدالت و توسعه را نیازهاى انسان امروزى مى داند و برآورده کردن این نیازها را براى بهروزى و سلامت جامعه کارساز مى داند.

چند کتاب ازجمله در زمینه حاکمیت قانون و حقوق محیط زیست و حقوق ادارى در دست چاپ دارد.

و اینگونه است که اردشیر امیرارجمند دانشیار دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتى و مدیر مرکز و صاحب کرسى حقوق بشر، صلح و دموکراسى یونسکو در آن دانشگاه، به دور از جنجال و هیاهو و با پرهیز از سیاسى نمودن این مقوله ها مى کوشد به ترویج دستاوردهاى فکرى و نرم افزارى بشر بپردازد و در جهت ارتقاى توسعه جامعه نقش مهمى را ایفا کند و باید سپاسگزار اینگونه استادان شاخصى باشیم که پیشبرد همه جانبه توسعه جامعه را به تدریج و با پرهیز از افراط و تفریط پیگیر هستند.



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

۵۳ پاسخ به “دکتر اردشیر امیر ارجمند به روایت روزنامه‌ی دولت قبل از کودتا”

  1. علی گفت:

    واقعا این موسوی چه مشاور هایی داشته آدم میمونه من هر روز بیشتر از گذشته به راه جنبش سبز ایمان می آورم درود به دکتر ارجمند که حقوق بشر را محترم میشمارد و به امید تحقق منشور سبز امید و اصلاح و شفاف سازی آن در ایران آزاد آینده به ریاست جمهوری میر حسین موسوی

  2. یکی از پسران میر حسین گفت:

    من چند وقت پیش بین دوستام یه تعبیری به کار بردم که مورد پسندشون واقع شد ، بی مناسبت نیست اینجا تکرارش کنم :
    ما بعد از ۲۲ خرداد به نوعی با تغییر رژیم در ایران روبرو هستیم ، منتها کاملا بصورت نامحسوس . نمی گویم کودتا چون به نظر من اتفاقات پیش آمده فراتر از آن است ، تمامی نیروهای پیش از آن غیر خودی (فتنه گر – جدیدا ضد انقلاب) شده اند ، دقت کنیم از نیرو های ۲۵ سال گذشته جز در لایه های پایینی حکومت کسی باقی نمانده و در لایه های بالایی کلا حذف شده اند مانند بعد انقلاب که از مدیران گذشته کلی حذف شدند . ما با یک رژیم جدید در ایران روبرو هستیم که کار در دولتهای پیشین هیچ نقطه مثبتی نیست ! بلکه مایه ننگ است ! رئیس جمهور پیشین باید اعدام شود مانند هویدا ! آقای امیر ارجمند که جای خود … عجب روزگاریست …

  3. ناشناس گفت:

    خوب اینها چه ربطی به ادعای مصلحی داشت!!!!!!!!!!!!!!
    شما هم شیش می زنید ها ……………………..

  4. ناشناس گفت:

    آقای أردشیرأرجمندإفتخارفر هیختگان ومجاهدین ایرانی است.افسوس یک چنین انسانی که برای ملت دزدزده ایران بمثابه یک ملت یاورعمل میکنددرحاشیه باشدوازطرفی دیگرافرادی مریض روانی ،ومعلوم الحال برمقدرات این ملت بیچاره چوب حراج بزنند.درودبرفداکاری آقای أمیرأر جمند.

  5. ناشناس گفت:

    اولا اینها همه جزیی از مدرک ایشان است .در انمجن ها و جاهای مختلف با یک هدف مشترک عضو بودن عیب است نه هنر.چرا که یک فرد نظر خود را در جاهای مختلف منعکس می کند بجای اینکه نظرات مختلف منعکس داده شود.دوما بفرمائید ایشان بعد از دستگیری میر حسین بجز آن مصاحبه ی بی موقع اولیه که باعث دلسرد شدن جنبش شد چکار کردند.سوما یکی از اهداف جنبش برداشتن این فرهنگ تعریفات و بزرگ نمایی ها است که باعث توهم افراد و دیکتاتور سازی می شود می باشد .چهارم الان چه موقع آشنایی با افراداست.

  6. ناشناس گفت:

    استاد مهربان ما،دکتر امیرارجمند عزیز،مگه کسی میتونه چهره ی دوست داشتنی شما رو مخدوش کنه؟

  7. علی گفت:

    من فکرمیکنم این ناشناس! که نظرداده فارغ لتحصیل USA هستش واحتمالامأموریتش هم همون مأموریت سعید إمامی معدوم باشه!

  8. M.I.S گفت:

    Dorud bar ardeshirkhan,vadeye ma 17 esfand.

  9. ناشناس گفت:

    وقتی دکتر بهشتی بهم میگفت مهندس بهترین ها رو دور خودش جمع کرده یه مقدار شک داشتم ولی تو انتخابات دقیقا این مسائلو درک کردم، از مشاورین گرفته تا مسئولین ستادهای استانی و مسئولین کمیته ها همه از بهترین ها بودند.
    به امید روزی که این جمع دوباره شکل بگیره…

  10. آشویتس گفت:

    در آن جلسه که در خارج کشور بود اول از استقلال جنبش و عدم وابستگی به بیگانه به هر نحو صحبت کرد و بعد هم به مسلمانی خود افتخار کرد. و در چشم ایرانی های مقیم لایق سرزنش به چشم آمد. دو سر طلاست این مرد!

  11. سبز گفت:

    خوب بهتره یک کمی رو چیز هایی که می خونی تفکر کنی. هرچند که این چیزی که نوشتن بسیار بدیهی است. حالا ربطش: آقای مصلحی گفتن که امیر ارجمند وابسته به ضد انقلاب هستند و از این حرفها … در حالیکه در روزنامه دولتی ایران در باره شون چیز های دیگه ای نوشته بودن. حالا که دیدن از اونا و دولتشون حمایت نمی کنه،مثل بقیه برچسب فتنه گر و ضد انقلاب خورده. حالا فکر کنم که شما شیش می زنید…….

  12. ناشناس گفت:

    من شاگرد ایشون بودم . اولا میگم که به جرات بهترین استاد حقوق اداری در ایران ایشون هستند وثانیا خصوصیت ایشون که خیلی بارزه این است که درعین اینکه بسیار مذهبی ومتدین هستند اما کاملا به ازادی دیگران احترام میگذارند

  13. سبزامیدیه گفت:

    جناب ناشناس
    مگه صفحه ی سایت روزنامه ایران رو اون پایین ندیدی خوب تفاوتی بین حرفای مسؤولین نظام قبل وبعد ازکودتای انتصابات حس نکردی
    حالاکی شیش میزنه

  14. علیرضا گفت:

    شما چرا راه دوری می رید بیاید همین روسای جمهور بعد از انقلاب رو نگاه کنید. خدا وکیلی الان کدومشون از نظر دستگاه حاکم مورد قبولند. مهندس بازرگان رو که بهش می گن آدم ساده لوح. بنی صدر که همون اول انقلاب فراریش دادن. بعدش شهید رجایی اومد که الان یکی از نزدیکترین کسانش یعنی بهزاد نبوی گوشه زندانه که یعنی اگه ایشون زنده بودن الان به احتمال بسیار زیاد یا سران فتنه بودن یا خواص بی بصیرت. آقای مهندس موسوی که تا دیروز نخست وزیر مورد تایید امام بودن الان شدن سران فتنه و جدیدا ضد انقلاب. آقای هاشمی رو که بهش می گن خواص بی بصیرت. آقای خاتمی هم که دست کمی از بقیه نداره. حالا خدا رو شکر که به دکتر اردشیر ارجمند تا حالا نگفتند معاند و حکم قتلشو صادر نکردند.

  15. ناشناس گفت:

    به امید پیروزی جنبش را ه سبز و ایرانی آزاد و آباد و سکولار و مقتدر منظور از سکولار ( جدایی دین از حکومت نه جدایی دین از سیاست ) به امید آن روز اندکی صبر که سحر نزدیک است .

  16. ناشناس گفت:

    ای کیو (ناشناس)مصلحی وی را فردی ضد انقلاب ودست نشانده و….. معرفی کرده فهمیدی یا بازم نه؟

  17. شعار من هم ... گفت:

    مهدی کروبی: درحال حاضر نه از جمهوریت نظام چیزی باقی مانده و نه از اسلامیت آن..
    پس ما جنبش سبز میگیم; مرگ بر جمهوری سرکوبگر و متجاوزان جنسی …

  18. فرامرز گفت:

    اقای ناشناس کی شیش میطنه اصلا حوصله کردی بخونی دو خط آخرش رو بخون لا اقل

  19. بهزاد سبز گفت:

    ربطش اینه که هیچ نقطه تاریکی در سوابق این آدم نیست و در ضمن سال ۶۰ در استراسبورگ بوده یعنی زمانی که اصلا منافقین فرانسه رو نمیشناختن!

  20. reza گفت:

    منظور اینه که آقای مصلحی اول دهنشو آب بکشه راجع مردم حرف بزنه .متوجه شدی آقای ناشناس ؟

  21. ناشناس گفت:

    ما با یک رژیم جدید در ایران روبرو هستیم.

  22. یکی دیگر از پسران میرحسین گفت:

    یا حسین ….میرحسین

  23. خشایار گفت:

    به امید سرنگونی همه دیکتاتورها

  24. پرواز سبز گفت:

    رفتار یک انسان مهمتر از سمتها و مسئولیتهاشه.دوستان عزیز اگر رقتار دکتر امیر ارجمند رو در دانشگاه میدید ید پستهاش رو بیخیال میشدید و مجذوب رفتارش میشدید. یادتون نیست مهندس موسوی در ایام انتخابات درباره ی مشاورین و بزرگوارانی که فعالین انتخاباتیش به شمار میرفتن چی گفتند : ادمهایی که هیچکس نمیتونه نقطه ای تاریک از اونها پیدا کنه.

  25. یه خس سبز گفت:

    این همه سمت و افتخار در یک نفر….. تحسین برنگیزه….فکر کنم کل وزیر وزرا و سفیر سفرای احمدی نژاد جمع بشن واسه همشون اینهمه نمیشه نوشت!!!!! البته میشه ها!!! اما بعد گندش مثل رحیمی و کردان در میاد!!!!!

  26. کورش گفت:

    یکی ربط این موضوع با ادعای مصلحی رو بزنه تو چشم این آقای ناشناس.

  27. ناشناس گفت:

    مشاور میر حسین اینه خود میر حسین کیه ؟؟؟؟!!!!!

    درود بر میر حسین عزیزم

  28. Arash Hooshmand گفت:

    آخه چه طور یک برادر عضو رده بالای مجاهدین خلق از گزینش حراست دانشگاه ملی‌ رّد شده؟ یعنی‌ اینقدر اطلاعات سوراخه! به آقای اردشیر امیر ارجمند افتخار می‌‌کنیم که خوب جای خالی‌ میر حسین را پر کرده اند، به امید احقاق حق میر حسین و معاون اولی‌ ایشون.

  29. علی گفت:

    ای کاش سایت کلمه با اعلام فراخوان اقدام به جمع آوری اطلاعات کاملی از تمامی کسانی میکرد که بنا به دلایل سیاسی بویژه پس از انتخابات ریاست جمهوری نهم با به قدرت رسیدن اقای احمدی نژاد میکرد تا معلوم شود چه نخبگانی و با چه مدارج علمی و در کدام کشورها و در چه قسمت هائی هستند البته جمع اوری اطلاعات سایر ایرانیان مقیم کشورهای دیگر که به هر دلیلی بعد از پیروزی انقلاب مهاجرت کرده اندهم لازم است تا مشخص شود هنر دافعه و جاذبه حاکمیت چقدر است در حال حاضر که همه نیروهای با سابقه یا وابسته به امریکا یا وابسته به اسرائیل وبالااخره به یک جائی وابسته شان میکنند تا جائی برای جولان برخی نالایقان باشد

  30. حسین گفت:

    خلاصه ما با این جوابیه شما نفهمیدیم که طبق ادعای مصلحی ایشان با مجاهدین ارتباط داشته یا نه؟ ولله دیگه هرچی از این رژیم کشیدیم واسه ما کافی بود دیگه مجاهدین رو نمیشه تحمل کرد.

  31. پرنگ گفت:

    …دوستان عزیز ! مهم لیست کردن مدارک آقای امیرارجمند نیست ، مهم برای ناظران آگاه و مردم ایران اینست که بدانند وی در پایان نامه های خود و نیز تحقیقات خود چه گفته و چه نوشته است . ممنون.

  32. علي شيراز گفت:

    مرگ بر تمامی جیره خواران مزدور

    به زودی سحر نزدیک است

  33. حبیب تبریزیان گفت:

    دوستان می بخشید چقدر ساده هستید! این عمله استبداد شما را سر کار گذاشته اند. مگر نماینگی میرحسین موسوی که امروز بت آرمانی مردم شده است کافی نیست و نبود که شما باید مدارک جناب مهندس امیر ارجمند را نشان میدادید. فرزانگان جنبش سبز احتیاجی به نشان دادن مدارک تحصیلی، دانشگاهی و علمی خود ندارند. تعلق آنان به جنبش سبز بهترین سند اعتبار عناوین علمی، فرهنگی و میهنی آنان است. این گونه نمایشات را برای دولتیان بگذارید و جایگاه رفیع خود راشناخته توی این قبیل تله ها نیفتید.

  34. دعوت از مخالفین حکومت برای تشکیل شورای راهبری جنبش گفت:

    چه خوب خیلی مایل بودیم در مورد ایشون بیشتر بدانیم! پس با توجه به اینکه ایشان در زمینه های علمی و حقوقی فعالیت دارند گزینه خوبی هستند برای فراخواندن دیگر چهره های شاخص و سرشناس مخالف حکومت چه در داخل و چه خارج برای تشکیل شورای راهبری جنبش سبز.
    مسلما ایشان و هر کس دیگری به تنهایی نمی توانند مسوولیت جنبش را بر دوش داشته باشند و جنبش سبز هم به بیش از یک سخنگو نیاز دارد! به شورایی متشکل از سیاسیون و احزاب مخالف که متحدانه علیه رژیم آخوندی و با هدف سرنگونی و برگزاری رفراندوم تشکیل شود
    آقای ارجمند از آشنایی با شما خوشوقتم و امیدوارم به عنوان سخنگوی جنبش این فراخوان و دعوت را هر چه زودتر انجام دهید مسلما خواست مهندس موسوی هم خواهد بود

  35. یا حسین گفت:

    دوست دارم ، چهارشنبه سوری بازم تو خیابونم

  36. هميشه سبز گفت:

    اگر مشاورینی غیر از آقای امیر ارجمند همراه آقای موسوی بودند باید به پاکی و صداقت آقای موسوی شک می کردیم.آقای مهندس موسوی بدون که همیشه دوستت داریم.

  37. ناشناس گفت:

    بهترین تعبیر به نظر من متنی است که آقای ابراهیم نبوی به طنز درباره ورود امام موسی صدر به ایران چند روز پیش نوشته اند. الحق که طنز تلخی است و جای بسی تاسف است.

  38. جواد گفت:

    اقای اردشیر ارجمند را من زمانی شناختم که در سوئد جلسه پرسش و پاسخ داشتند, ایشان انچنان صادقانه و از روی خلوص اسلامی انسانیشان به پرسشها پاسخ دادند.
    عده ای که برای برهم زدن جلسه امده بودند پاسخهای ایشان به مطالب مختلف چنان بود که این اقایان نتوانستند کوچکترین صدمه ای به این سخنرانی و پرسش و پاسخ بزنند.
    من پس از این جلسه فهمیدم که چه نیروی عظیم فکری با اندیشه های پاک در پس جنبش سبز مردم ایران میباشد و خدا را شکر کردم که این چنین نخبگانی چون اقای اردشیر امیر ارجمند وجود دارد.
    پیروز باد جنبش سبز مردم ایران, بهار ایران نزدیک است

  39. یک رزمنده سبز گفت:

    این دومین بار است که می پرسم و اینبار کوتاه و بدون حاشیه می پرسم، امیدوارم این کامنتم به علل احتمالا فنی نپرد:
    آیا آقای امیر ارجمند توفیق حضور در جبهه را داشته اند؟ اگر آری در کدام لشکر و اگر نه چرا این توفیق را نیافتند. ما سبزها باید به پیشینه مشاور ارشدمیرحسین آگاه تر از کودتاچیان باشیم.

  40. سبز گفت:

    آقا جان انقلاب به دست نااهلان افتاده ، والسلام
    دعوا سر لحاف ملاست

  41. مزدک گفت:

    خجسته مردا و همایون جنبشا. زهی به خودم و ایران و مردمم با چنین انسانهای نیک نهادی.

  42. اریامنش گفت:

    مطمعن باشید که این دولت با هر کی در افتاد ادم بزرگواریه.

  43. ناشناس گفت:

    تا زمانیکه کشورهای جهان اول مخصوصا” آمریکا و انگلیس نخواهند هیچگونه تغییرات سیاسی در سایر کشورها حاصل نمیگردد و این موضوع برای تمامی کشورها صادق است ولی شدت ان با توجه به سطح شعور سیاسی – فرهنگی جوامع مختلف متغیر میباشد.حال صدها انسان نیک ویا رذل برمسند قدرت باشند فرقی بحال انها ندارد و فقط انان بدنبال منافع کشور و مردمان خودشان هستند.

  44. ناشناس گفت:

    بد روزگاریست . به خاطر انتقاد از عملکرد قهقرایی دولت و رویه ی نزولی کشور تو را ضد اسلام و انقلاب می خوانند . تو سیاه نمایی می کنی و هیچ از اسلام نمیفهمی . حال آنکه تو از سر تعهدت به اسلام و انقلاب است که اینگونه میگویی . چه عالمی دارد عالم بی تعهدی .

  45. شاهکار گفت:

    خرم از انم که ایام غم نخواهد ماند چنان نماندست و چنین هم نخواهد ماند

  46. جنبش جم گفت:

    ایران من تاج سر زمینه… اینو ثابت میکنیم

  47. جمشيد گفت:

    می دونم نظر من را منتشر نمی کنید علی رغم همه ادعاهای آزادی قلم و بیان تان ولیکن می خواستم بگویم ؛ مرگ بر منافقین مرگ بر موسوی مرگ بر کروبی وای به حال قوه قضاییه که بعد از خروش الهی مردم در ۹ دی ۸۸ و ۲۲ بهمن ۸۸ و … هنوز به وظیفه ذاتی خود عمل نکرده است . قطعا مردم آگاه و دلاور خود این جرثومه های فساد را به سزای اعمال ننگین شان خواهند رساند .

  48. سبز گفت:

    میلالاای حسین عزیز تو فخر ایران ما هستی و این سرزمین به داشتن شیر مردی چون تو افتخار میکند دوستت داریم وتنهایت نمیگذاریم به امیاام امید روزی که ازادی ایران و ازادی تو را جشن بگیریم

  49. ناشناس گفت:

    اقای ارجمند ” شما که مشاور ارشد میر حسن موسوی هستی نمیخواهی از الان برنامه های راهپیمایی و تظاهرات را در چهارشنیه سوری و روزهای دیگر را اعلام کنید؟!!اینطوری شما از حق موسوی و کروبی در بند را حفظ میکنید؟!!!

  50. ناشناس گفت:

    خوب بهتره یک کمی رو چیز هایی که می خونی تفکر کنی. هرچند که این چیزی که نوشتن بسیار بدیهی است. حالا ربطش: آقای مصلحی گفتن که امیر ارجمند وابسته به ضد انقلاب هستند و از این حرفها … در حالیکه در روزنامه دولتی ایران در باره شون چیز های دیگه ای نوشته بودن. حالا که دیدن از اونا و دولتشون حمایت نمی کنه،مثل بقیه برچسب فتنه گر و ضد انقلاب خورده. حالا فکر کنم که شما شیش می زنید…….