سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » محسن رضایی: اینترنت و پیام کوتاه خلاء تشکیلات چریکی برای انقلاب کردن را پر کرده است...

محسن رضایی: اینترنت و پیام کوتاه خلاء تشکیلات چریکی برای انقلاب کردن را پر کرده است

چکیده :اگر در دوران انقلاب اسلامی رسانه‌های صوتی و تصویری اثر‌گذار بود در دوران فعلی، اینترنت و پیام کوتاه است که عملاً خلاء تشکیلات چریکی را پر کرده و مردم به راحتی می‌توانند در یک حرکت انقلابی شرکت...


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام معتقد است: در دوران فعلی، اینترنت و پیام کوتاه عملاً خلاء تشکیلات چریکی را پر کرده و مردم به راحتی می‌توانند در یک حرکت انقلابی شرکت کنند.

محسن رضایی در گفت وگو با خبرآنلاین در پاسخ به اینکه چه شاخص ها و ویژگی هایی موجب گسترش الگوی انقلاب اسلامی در کشورهای عربی شده است، گفت: قبل از انقلاب اسلامی، الگوهایی که در دنیا مطرح بود عمدتا بر محور مسلحانه و تشکیلاتی بود. انقلابهای روسیه، چین و آمریکای جنوبی نمونه‌هایی از این انقلاب‌ها بود اما مدتها بود نظام سرمایه داری با سیستم‌های امنیتی قدرتمند، جلوی این انقلاب‌ها را گرفته بود و به هیچ شکلی نمی‌شد کار کرد اما امام راحل شکلی جدید از انقلاب را مطرح کرد که بر تظاهرات و حضور مردم در صحنه استوار بود و عملاً مردم با دست خالی جلوی توپ و تانک به صحنه آمدند و پیروزی خون بر شمشیر شکل گرفت و این الگویی شد که کاملاً در حال موفقیت است وبه عکس الگوهای مارکسیست‌ها مثل کاری که طالبان در افغنستان انجام داد و ناموفق بودن آن عیان شد.

وی در این باره ادامه داد: به نظر می‌رسد فعالیت‌های انظباطی تشکیلاتی به دلیل ابعاد مختلفی که داشته، دیگر کارکرد موفق گذشته را ندارد و از آنجایی که بیداری در جوامع فوق العاده بالا رفته و مردم به راحتی می‌توانند بدون روابط تشکیلاتی سنتی و شناخته شده با هم ارتباط داشته باشند و این ارتباط مؤثر هم باشد.

رضایی با اشاره به تجربه انقلاب اسلامی و استفاده مردم از کاست برای پخش سخنرانی های امام راحل، اظهار داشت: اگر در دوران انقلاب اسلامی رسانه‌های صوتی و تصویری اثر‌گذار بود در دوران فعلی، اینترنت و پیام کوتاه است که عملاً خلاء تشکیلات چریکی را پر کرده و مردم به راحتی می‌توانند در یک حرکت انقلابی شرکت کنند.



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

۱۷ پاسخ به “محسن رضایی: اینترنت و پیام کوتاه خلاء تشکیلات چریکی برای انقلاب کردن را پر کرده است”

  1. ناشناس گفت:

    آقا محسن برای ایران هم تاثیر گذاره – صبر کن میبینی

  2. متهم سبز گفت:

    اه ” جناب رضایی ” خبرش به شما هم رسید ؟؟؟؟

  3. هدفمند گفت:

    عجب!

  4. كورش نيشابور گفت:

    ااقای رضائ این ربطی به اینترنت وپیام کوتاه ندارد .هر اید ئو لژی که کار کردش را از دست بدهد از بین مرود .امروز مردم از خشونت بدشان میاید.
    وانقلا بیون معمو لان خشونت طلب بودن امروز انها به عنوان واپسگرا در دنیا شناخته مشوند …

  5. برنا گفت:

    صد در صد برای ایران هم هست. خودش هم میدونه. همشون میدونن . برای همین هم این همه اعدام و جنایت میکنند.

    ولی نمیدانند که الملک یبقی مع الکفر و لا یبقی مع الظلم

  6. بنده خدا گفت:

    آقای رضایی حیف آن زحماتی که برای دفاع ازآب وخاک ایران کشیدیدنیست چراباوجودتخلفات بی حساب وکتاب رفته اید ودست به سینه آقایان شده اید محبوبیت بین مردم خوب است یابین اربابان

  7. ناشناس گفت:

    فکر نمیکنم با رفتاری که بعد از انتخابات از شما دیدیم اظهار نظر شما دیگه موردی داشته باشد احتمالا اگر شما جای آقای متکی بودید در مراسم تودیع خودتان هم شرکت میکردید .حد اقل ایشون یک اعتراض کوچکی کرد.شما همان حداقل را هم نکردید

  8. ناشناس گفت:

    اینا خیلی بی حیا هستند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  9. مشقاسم گفت:

    محسن جان، بابام جان تو که اینقدر عقل وهوش داری و حرفهایی می زنی که به آن قیافه ات اصلا نمی آید، پس چرا دست از این کارها و آن حرفات برنمیداری که بالاخره یک فرقی بین من و خاتمی وکروبی و موسوی هست. بابام جان …. را دوست میداری؟

  10. زنده باد سبز گفت:

    اقای رضائی گفته اید که ” اینترنت و پیام کوتاه خلاء تشکیلات چریکی برای انقلاب کردن را پر کرده است ” ،از شما میپرسیم خلا وجدان شما را چه چیز پر می‌کند،لطفاً توضیح دهید که فریاد وجدانتان را چطور خفه کرده اید ،به ما هم یاد دهید تا مثل شما بی‌ خیال حق شویم.

  11. ناشناس گفت:

    آقای رضائی میخواهی شرکت مخابرات را تعطیل کنیم که شما فکر چریکی نکنید !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  12. انقلاب نرم گفت:

    محسن جان! به دلیل همین بالاتر رفتن درک مردم است که انقلاب، دیگر به رهبر -به شکلی که سابق بود هم نیاز ندارد- این را هنوز متوجه نشده‌اید چون هنوز خیلی از کلاس درک شما بالاتره! نقطه قوت اتفاق‌هایی که در مصر می افتد هم همان نداشتن رهبری است. مردم خودشان هم رهبرند و هم رسانه! کوشش‌های جمعی این شکلی ممکن است دیرتر به نتیجه برسد اما عاقبت می‌رسد. و خوبیش این است که دیگر آن پیروزی را مدیون کسی نخواهیم بود که بعداً سی سال چوب معجزاتش را به سر ما بزنند و بگوید علم نامتناهی داشت و با امام زمان (ع) یواشکی کنفرانس می‌گذاشت و امداد غیبی در کارش بود و رهبرش هم دائم به این آن نمی پرد که رفتار و گفتار و آزادی دیگران را بی جهت محدود کند و مطابق با مصلحت‌هایی که هیچکس از آن سر در نمی آورد، عمل کند. آره عزیزم! ملت ایران بنیانگذار یک جور حرکت اجتماعی جدیدتر هم شده که احتمالاً بعدها در شناختش کتاب‌ها نوشته خواهد شد. اما امروز هنوز در ابتدای راه است.

  13. حسام گفت:

    ایول آقا محسن گل.خداوکیلی این آقای رضایی تو انتخابات هم خوب مناظره میکرد و جزو معدود نظامیهایی بوده که از سیاست درک عمیقی داره. ایکاش بیشتر از حق خودش و طرفداراش دفاع میکرد.

  14. ja گفت:

    ای خدا آنروز فرا می رسد که قدرت در دست یک فرد یا یک گروه نماند و دوره قدرت خیلی کم شود

  15. و گفت:

    راستی ایشان هم در ابتدا معترض نتایج بودند و عنوان کرده بودند تعداد رای دهندگانی که از انها پیامک دارند از رای اعلامی بیشتر است….اما به رای دهندگانشان پشت کردند تا در جماعت…….باقی بمانند…..

  16. دخترسبز ایران گفت:

    جناب رضایی رادیو بی بی سی رو از قلم انداختین

  17. محمد گفت:

    با سلام
    افسوس میخورم وقتی الان میفهمم اون موقع ها چه آدم هایی از سران بزرگ جبهه و جنگ بودند. واقعا بعضی آدم های فرصت طلب تا کجا ها رفتند
    محمد.ت
    یاحسین میرحسین