سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » فاطمه راکعی: آزاداندیشی از اصول انقلاب بود، نباید به فراموشی سپرده شود...

فاطمه راکعی: آزاداندیشی از اصول انقلاب بود، نباید به فراموشی سپرده شود

چکیده :بدون ترديد آزادانديشي از اصول انقلاب سال 57 بوده است و اميدواريم همان‌طور كه مد نظر حضرت امام و شهيدان انقلاب بود، مورد توجه قرار گيرد و هرگز با فراز و نشيب‌هاي سياسي به فراموشي سپرده نشده و كم رنگ...


دبیرکل جمعیت زنان مسلمان نواندیش با بیان این‌که «انقلاب سال ۵۷ یک انقلاب اصیل مردمی بود» گفت: انقلاب اسلامی ایران با پشتوانه فرهنگی غنی و قوی به لحاظ فرهنگ اسلامی و تمدن ایرانی اتفاق افتاد و مردم ایران عاشقانه اسلام را پذیرفتند.

فاطمه راکعی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این‌که «ملت ایران در طول تاریخ خود همیشه افتخار دین‌داری را داشته است» اظهار کرد: انقلابیون سال ۵۷ با آرمان و گرایش به زندگی اجتماعی مبتنی بر اخلاق، معنویت، فضیلت‌ها و عدالت‌خواهی حرکت کردند.

وی افزود: مردم ایران به رهبری حضرت امام خمینی(ره) چنان عاشقانه و مصمم با عزم قوی وارد صحنه انقلاب شدند که در راه پیروزی انقلاب هزاران شهید تقدیم کردند.

وی با اشاره به فراز و نشیب‌های سیاسی پشت سر گذاشته شده، گفت: به طور طبیعی در مدیریت اجرایی و سیاسی دوره‌های مختلف ضعف‌هایی بوده است و گاهی نتوانسته‌ایم واقعیت‌های انقلاب اصیل، بزرگ، الهی و مردمی را آن‌طور که شایسته بود به نسل‌های بعدی انتقال دهیم که این از ضعف‌هاست که البته خدشه‌ای به اصالت و بزرگی و ارزشمندی این انقلاب معنوی و فرهنگی وارد نمی‌کند.

این فعال سیاسی با بیان این‌که «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی سه شعار اصلی انقلاب ۵۷ بوده است» تصریح کرد: آزادی به معنای آزادی بیان و اندیشه و در یک کلمه آزاداندیشی از شعارها و خواسته‌های ملت و حضرت امام(ره) بود که به پای آن خون‌ها داده شد. آزادی‌خواهی ملت ایران ریشه در ایران باستان و آموزه‌های اسلامی دارد. شنیده‌ایم که ائمه ما با کسانی که در وجود خدا تردید می‌کردند وارد گفت‌وگو می‌شدند و به کسانی که حقانیت رسول خدا(ص) و ائمه(ع) و اسلام را زیر سوال برده و پرخاشگرانه با بزرگان برخورد می‌کردند، وارد استدلال می‌شدند. ائمه(ع) بدون خشم به مباحثه با آن‌ها می‌نشستند و با استدلال قوی، رفتار انسانی و اندیشمندانه باعث ایمان آوردن آن افراد می‌شدند و اگر هم فردی تسلیم نمی‌شد و ایمان نمی‌آورد مورد توبیخ، انکار، تردید و تبعید قرار نمی‌گرفت.

وی با تاکید بر این‌که «آزاداندیشی جزء دین ما و یکی از مهمترین آموزه‌های دین اسلام است» اظهار کرد: اندیشه تا اندازه‌ای در دین اسلام اهمیت و جایگاه دارد که همه شنیده‌ایم صواب یک ساعت تفکر بیش از عبادت است.

وی خاطرنشان کرد: بدون تردید آزاداندیشی از اصول انقلاب سال ۵۷ بوده است و امیدواریم همان‌طور که مد نظر حضرت امام و شهیدان انقلاب بود، مورد توجه قرار گیرد و هرگز با فراز و نشیب‌های سیاسی به فراموشی سپرده نشده و کم رنگ نشود.

راکعی با اشاره به بیانات امام (ره) در مورد کاخ‌نشینان و کوخ‌نشینان گفت: در انقلاب ۵۷، مستضعفان جایگاه بسیار بالایی داشتند و نقش ویژه و عمده‌ای در پیروزی انقلاب بازی کردند؛ چراکه انقلاب ۵۷ به عنوان یک انقلاب با ریشه‌های اصیل دینی و معنوی بود و مستضعفان آن را حامی و پشتیبان واقعی خود می‌دیدند. انقلابیون سال ۵۷ به یک جامعه فاقد اختلافات طبقاتی فاحش می‌اندیشیند که مبتنی بر اقتصاد اسلامی باشد. اقتصاد مبتنی بر اصول و آموزه‌های دینی از خواست‌های انقلابیون بود که اختلافات عمیق طبقاتی را از بین ببرد، اما متاسفانه به آن صورت که آرمان شهیدان و انقلابیون بود هنوز تحقق پیدا نکرده است؛ چراکه الان هم به لحاظ عدالت اقتصادی تفاوت‌هایی را شاهد هستیم.

راکعی افزود: عدالت در حکومت اسلامی باید به معنای وسیع نهادینه شود و قوانین مبتنی بر آن نگاشته شده و اجرا شود تا اجازه برخورد سلیقه‌ای و گروهی داده نشود؛ چراکه برخورد سلیقه‌ای با عدالت خواهی و عدالت جویی اسلام که نمونه عینی آن حکومت امام علی (ع) است، جایی ندارد.



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

۲ پاسخ به “فاطمه راکعی: آزاداندیشی از اصول انقلاب بود، نباید به فراموشی سپرده شود”

  1. حسین گفت:

    خانم راکعی کی وچه موقع ودرکجا وبوسیله چه کسی این ارزوهای شما باید تحقق بپذیرد؟

  2. ناشناس گفت:

    یکی از سخنان امام حسین ع اگر دین نداری ازاده باش که قبل از انقلاب خیلی جاها نوشته بودنند انقلاب جهار ساله بود که یکی از دوستانمان را بخاطر همین سخن ۶ سال برایش بریددند