سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » حذف نرم‌افزارهای اینترنتی از فهرست تحریم‌های آمریکا...

حذف نرم‌افزارهای اینترنتی از فهرست تحریم‌های آمریکا

چکیده :اوباما در مارس سال گذشته ميلادي اعلام كرد كه در جهت رفع محدوديت هاي كاربران ايراني براي استفاده از امكانات نرم افزاري شركت هاي بزرگ اينترنتي آمريكا حركت خواهد كرد. بدين منظور دولت اوباما صادرات نرم افزارهاي اينترنتي شركت هاي آمريكايي به ايران را از شمول قانون محدوديت هاي تحريمي ايران استثنا كرده است...


مسئولان شرکت اینترنتی گوگل اعلام کردند که از روز چهارشنبه (۱۹ ژانویه، ۲۹ دی ماه ۱۳۸۹) دانلود نرم افزارهایی چون ” گوگل ارث / google earth” ، ” پیکاسا / picasa” و مرورگر اینترنتی ” کروم / chrome ” را برای کاربران ایرانی آزاد می کند.

به گزارش عصر ایران به نقل از وب سایت روزنامه لوس آنجلس تایمز آمریکا ، نیل مارتین یکی از مدیران شرکت گوگل با اشاره به این موضوع گفت : ” تولیدات ما به مردم کمک می کنند تا عقاید و اطلاعات خود را با یکدیگر به اشتراک گذاشته و به اطلاعات جدید دست پیدا کنند و از نظر ما دسترسی بیشتر به تولیدات ما به معنای حق انتخاب بیشتر ، آزادی بیشتر و در نهایت قدرت فزون تر مردم در ایران یا در همه جهان است “.

رفع محدودیت های استفاده از امکانات اینترنت برای کاربران ایرانی یکی از سیاست های دولت اوباما است. دولت اوباما در مارس سال گذشته میلادی اعلام کرد که در جهت رفع محدودیت های کاربران ایرانی برای استفاده از امکانات نرم افزاری شرکت های بزرگ اینترنتی آمریکا حرکت خواهد کرد. بدین منظور دولت اوباما صادرات نرم افزارهای اینترنتی شرکت های آمریکایی به ایران را از شمول قانون محدودیت های تحریمی ایران استثنا کرده است .

یک سخنگوی گوگل گفته است که علی رغم رفع محدودیت دانلود نرم افزارهای این شرکت در ایران ، اما هنوز کاربران اینترنت در کشورهایی چون کوبا ، سوریه ، سودان و کره شمالی مجاز به دسترسی به نرم افزارهای این شرکت نیستند.



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

۱۰ پاسخ به “حذف نرم‌افزارهای اینترنتی از فهرست تحریم‌های آمریکا”

  1. رسول گفت:

    آخی خدا خیرش بده مردیم از بس هرجا رفتیم هی نوشت این خدمات برای کشور شما ممنوع است

  2. حمیدرضا(میکروب) گفت:

    دستون درد نکنه که این نرم افزارها را آزاد کردید ولیما کمک هی دیگه ای هم احتیاج داریم.شگه به فکر مردمید هواپیما هم بهمون بفروشید.اینکه شما به ایران هواپیما نمی دید جون مردم را به خطر می اندازید.

  3. سبز گفت:

    هواپیما بدین ولی سفر حاکمان ایران به کشور های دیگه با هواپیما تحریم کنید ولی به مردم عادی اجازه بدین.

  4. حسین گفت:

    از دو دیدگاه بالا برداشت کردم که جون مردم ایران براشون مهم نیست ولی فکرشون مهمه.
    بمیرم برای این دلسوزیشون

  5. عباس گفت:

    واقعاً دستتون درد نکنه، می‌دونم بدون این نرم‌افزارها برای جاسوسی از کاربران ایرانی خیلی محدودیت داشتید و الان خوشبختانه به خوبی و راحتی می‌تونید این کار رو انجام بدید. خدا خیرتون بده.

  6. الف گفت:

    عباس گرامی
    در همه جای دنیا کاربران بیشتر به فکر آزادی گردش اطلاعات خود هستند و دولتها نگران جاسوسی یا ضد جاسوسی.
    خودسانسوری کاربران و نگرانی آنها از جاسوسی جای تعجب دارد. بگذارید دولتها چنین دغدغه ای داشته باشند.

  7. محمد امی گفت:

    به نام خدا
    سلام
    آمریکا به فکر آزادی خواهان ایران نیست.اقدامات آمریکا صرفا در جهت منافع دراز مدت آمریکاست. این حکومت آنچنان گرفتار “دشمن” فرضی (!) شده است که آزادی فکر و بیان کمک به این دشمن به حساب می آید. بنابراین با باز کردن راه ارتباطات شبکه مشکلات حاکمیت بیشتر میشود و شرایط بدتری پیدا میکند و باج بیشتری را به آنها میدهد. به قول معروف ” راه چانه زنی” کمتری پیدا میکند.این سرانجام بی تدبیری حاکمان است.

  8. یه گفت:

    اینا که از اول آزاد بودن

  9. عباس گفت:

    «خودسانسوری کاربران و نگرانی آنها از جاسوسی جای تعجب دارد.»(!!) یعنی شما نگران سرقت اطلاعاتتان از طریق اینترنت نیستید؟! خیلی عجیبه!! همه‌جای دنیا کاربران از سرقت اطلاعاتشان نگران هستند. حرفهای عجیب می‌زنید! اگر می‌خواهید از لزوم آزادی اندیشه دفاع کنید از شیوه‌ای منطقی استفاده کنید.

  10. محمد امی گفت:

    به نام خدا
    سلام
    عباس خان ! عزیز . اگر شما با ویندوز کار میکنی یک چیز را بدونی بهتره ! تمام درایورهای ویندوز شما بدون نیاز به هیچ برنامه جاسوسی توانایی این را دارد که کاملا باز بر روی مرکز شرکت مایکروسافت باشه.میدونی یعنی چی ؟ یعنی علیرغم قوی ترین آنتی ویروسها و دیواره های آتش کامپیوتر شما کاملا بر روی مایکروسافت بازه. البته دلیل این را برطرف کردن عیب ویندوز از طریق سرویس اینترنتی خودشون مینامند. برنامه های گوگل هم تو این مایه ها هستند ولی آمریکا که نگفته حتما ازش استفاده کنی. من از گوگل تولبار هم استفاده نمیکنم.