سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » تظلم‌خواهی خانواده‌ی محمد نوری‌زاد در محضر مراجع تقلید...
» آیت‌الله وحید خراسانی: علی (ع) به فرزندش مدارا با دشمنان را توصیه کرد / آیت‌الله موسوی اردبیلی: سال گذشته درباره‌ی زندانیان با رهبری صحبت کردم اما نتیجه نداد

تظلم‌خواهی خانواده‌ی محمد نوری‌زاد در محضر مراجع تقلید

چکیده :آیت‌الله وحید خراسانی به سیره‌ی علوی اشاره کرد که مدارا با دشمنان خود را به فرزندانشان توصیه کرده‌اند و از شرایط موجود و رفتار با مظلومین ابراز ناخرسندی کرد. آیت‌الله موسوی اردبیلی نیز در پاسخ به این تقاضای خانواده‌ی زندانیان که دیدگاه‌هایشان را به رهبری منتقل کنند و از ایشان بخواهند که مانع مظالم بیشتر شوند، خاطرنشان کرد که این اقدام را همان سال گذشته انجام‌ داده، ولی منجر به نتیجه‌ای...


مراجع تقلید و علمای قم در دیدار با خانواده‌ی محمد نوری‌زاد و دیگر زندانیان سیاسی، با اشاره به سیره‌ی علوی که مدارا با دشمنان خود را به فرزندانشان توصیه کرده‌اند، از وضعیت زندانیان و به خصوص اعتصاب‌کنندگان ابراز تاسف و نگرانی کردند.

به گزارش خبرنگار کلمه، خانواده محمد نوری‌زاد در روزهای یکشنبه و سه شنبه هفته گذشته، به منظور اطلاع رسانی درباره شرایط اضطراری آقای نوری‌زاد در زندان و کسب تکلیف و مشورت در این باره، به شهر قم سفر و با تعدادی از مراجع بزرگوار و علمای اعلام دیدار کردند.

محمد نوری‌زاد که امروز در عاشورای حسینی، در ششمین روز اعتصاب غذای خود به سر می برد، از روز شنبه بیستم آذرماه در اعتراض به دادگاه فرمایشی که بهانه شکایت وزارت اطلاعات علیه وی به اتهام یادآوری شکنجه‌ها و آزارها در زندان‌های جمهوری اسلامی تشکیل شده، و برای اعتراض به رفتارهای غیرقانونی و احکام فله‌ای و غیرقانونی برای زندانیان سیاسی، اعتصاب غذای خشک را شروع کرده است.

خانواده این زندانی سیاسی نیز در اضطراب و نگرانی شدید به سر می برند، چرا که تاکنون به هیچ نحوی، امکان تماس و دسترسی به وی نداشته و حتی موفق به گرفتن خبر سلامتی ایشان از هیچ مقام قضایی و رسمی نشده‌اند. آنها به همین خاطر، دست استمداد و یاری به سوی مردم و گروه‌های مرجع جامعه دراز کرده‌اند که یکی از مهمترین آنها علما و مراجع تقلید هستند.

دیدار با آیت‌الله‌العظمی وحید خراسانی

روز یکشنبه خانواده آقای نوری‌زاد (همسر، فرزند، مادر و خواهران وی) با حضور در محضر آیت‌الله وحید خراسانی و شرح حال و وضع او، از این مرجع بزرگ درخواست کمک کردند. آیت‌الله وحید خراسانی نیز ضمن ابراز تأثر نسبت به وضعیت این جهادگر زندانی، بر لزوم توجه شدید به رحمانیت خداوند متعال تأکید کرد و گفت: خداوند «بسم الله الرحمن الرحیم» را ابتدای سوره حمد آورده. در آیه‌ی بعد، «الحمدلله رب العالمین» را بیان فرموده و بلافاصله مجدداً تأکید بر رحمانیت و رحیمیت خود داشته است و اینها همه برای بندگان، نشانه است. بندگان خدا همیشه رحمت خداوند شامل حالشان بوده است. احیانا اگر عده‌ای هم لایق رحمت خداوند نباشند، رحمت خداوند شامل حال ایشان می شود.

ایشان همچنین با شرحی از سیره‌ی علوی که مدارا با دشمنان خود را به فرزندانشان توصیه کرده‌اند، از شرایط موجود و رفتار با مظلومین ابراز ناخرسندی کرد و افزود: ما اگر کاری از دستمان برآید، دریغ نمی‌کنیم.

دیدار با آیت‌الله‌العظمی صانعی

آیت‌الله صانعی نیز در دیدار با خانواده نوری‌زاد، با ایشان با تأثر شدید از مظالمی که بر زندانیان سیاسی و به ویژه محمد نوری‌زاد می گذرد، شرایط نامناسب موجود را غیرشرعی خواندند و یک روز زندان انفرادی را مطابق چند روز زندانی در بند عمومی دانستند و ابراز امیدواری کردند که این مسئله زودتر در قانون مورد توجه قرار گیرد.

آیت‌الله صانعی همچنین با تعریف ظالم و دسته‌بندی ظلم به ظالم و شریک ظلم و سکوت‌کننده‌ی مؤید ظلم، تأکید کرد که خداوند ظالمین را دوست نمی‌دارد و آن‌ها را در همین دنیا به کیفر خواهد رساند.

در روز سه شنبه و در چهارمین روز اعتصاب غذای جهادگر بشاگرد و راوی روایت فتح نیز، خانواده‌ی وی به همراه تعدادی دیگر از خانواده‌های زندانیان سیاسی، از صبح تا شب با مراجعه به دفاتر و بیوت مراجع و شرکت در مراسم عزاداری آنان، پیام مظلومیت زندانیان بی‌گناه و خانواده‌های مظلومشان را زینب‌وار به این بزرگواران رساندند.

دیدار با آیت‌الله‌العظمی موسوی اردبیلی

آیت‌الله موسوی اردبیلی که علی‌رغم کسالت شدید و ادامه مداوای خود در ایام تاسوعای حسینی خانواده‌های زندانیان سیاسی را به حضور پذیرفت، از وضعیت بحرانی محمد نوری‌زاد و دیگر زندانیانی که در اعتصاب غذا به‌سرمی‌برند، همچون نسرین ستوده، آرش صادقی و دیگران، و نیز از وضعیت آقای تاج‌زاده که بیش از چهارماه است همراه با محمد نوری‌زاد در شرایط نامطلوبی در قرنطینه‌ی اوین به ‌سرمی‌برد و مدت‌هاست در اعتراض به این روند غیرقانونی روزه‌دار است، مطلع شد و پس از دریافت گزارش اجمالی از شرایط زنان و دختران بی‌گناه دربند و روزنامه‌نگاران و جوانان و دانشجویان و فعالان سیاسی که در شرایط سخت بیماری به‌سرمی‌برند، از شرایط پیش‌آمده به‌شدت ابراز تاسف کرد.

ایشان در پاسخ به این تقاضای خانواده‌ی زندانیان که دیدگاه‌هایشان را به رهبری منتقل کنند و از ایشان بخواهند که مانع مظالم بیشتر شوند، خاطرنشان کرد که این اقدام را همان سال گذشته انجام‌ داده، ولی منجر به نتیجه‌ای نشده‌است.

آیت‌الله موسوی اردبیلی همچنین اعتصاب غذا را با توجه به ضرری که به سلامت انسان می‌زند، شرعی ندانستند، اما درعین حال افزودند: باید دید زندانی تحت چه شرایطی و چرا به این اعتصاب دست می‌زند؟

دیدار با آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی

دیدار و گفت‌و‌گو با آیت‌الله جوادی آملی درباره‌ی وضعیت زندانیان سیاسی و به‌ویژه شرایط وخیم آقای نوری‌ِزاد و سایر اعتصاب‌کنندگان، برنامه‌ی بعدی خانواده‌ی زندانیان بود.

آیت‌الله جوادی آملی در این دیدار، توصیه به صبر و پایداری را تا تحقق اراده‌ی الهی مبنی بر حکومت عدل و پیروزی حق، مورد تاکید قرار داد و از مراجعه‌ی کسانی که مستنداتی را در اختیار ایشان قرار می‌دهند، خبر داد.

خانواده‌های زندانیان سیاسی نیز اعلام آمادگی کردند که مستندات مبتنی بر ظلم به عزیزان دربندشان و سایر مظلومین محروم‌مانده از حقوق اولیه‌شان را به‌طور مستمر در اختیار ایشان قراردهند. در پایان این دیدار نیز سی‌دی نجواها و نیایش‌ها و گزارش کوتاه تصویری از شرایط و احوال آقای نوری‌زاد به ایشان اهدا شد.

دیدار با آیت‌الله‌العظمی گرامی و آیت‌الله‌العظمی بیات زنجانی

در دیدار و گفت‌و‌گو با آیت‌الله گرامی و آیت‌الله بیات زنجانی نیز اطلاع‌رسانی لازم از جانب ملاقات‌کنندگان صورت گرفت و این بزرگواران نیز با اظهار تاسف شدید از وضعیت موجود برای رفع ظلم و استقرار عدالت در کشور اسلامی‌مان، نقطه‌نظرات خود را ابراز کردند.

آیت‌الله گرامی ضمن دلجویی از خانواده‌ها، مرجعیت مستقل را پناهگاه مردم دانست و ابراز امیدواری کرد که اقدامات صورت‌گرفته، مثمر ثمر باشد. ایشان همچنین به درخواست خانواده‌ها، مطالبی را در باب رفع ظلم و بهبود شرایط عزیزان دربند مرقوم کرد.

آیت‌الله بیات زنجانی نیز که در دو سال اخیر از هرگونه همراهی، دلجویی و شفقت نسبت به خانواده‌های زندانیان بی‌گناه، دریغ نکرده است، اقدامات صورت‌گرفته خصوصاً در ماه‌های اخیر را نشانگر عدم حقانیت جناح اقتدارگرا دانست و گفت: امثال نوری‌زاد و تاج‌زاده و میردامادی و امین‌زاده و سایر عزیزان، اعم از مردان و زنانی که با استقامت و پایداری خود حق را نگهبانی و باطل را افشا و رسوا کرده‌اند، در تاریخ معاصر ایران نام‌هایشان درخشان و جاویدان خواهد ماند.

آیت‌الله بیات از شرایط و زمینه‌های منجر به اعتصاب غذای آقای نوری‌زاد، خانم ستوده و دیگر عزیزان زندانی هم اظهار تاسف کرد و گفت: در عین حال، حفظ جان این بزرگان واجب است و این کشور و این نظام به وجود ارجمند آنان نیاز دارد و باید به هرشکل ممکن این پیام به آنان برسد.

عرض حال به آیات عظام صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی و امینی

خانواده‌های زندانیان سیاسی همچنین مایل به دیدار بزرگواران دیگری از جمله آیت‌الله ابراهیم امینی بودند که به‌دلیل بیماری ایشان موفق نشدند. اما پیام روشنگرانه‌ی ایشان از طریق بیت ایشان و پس از ارسال مستندات، دریافت شد.

همچنین آیت‌الله صافی گلپایگانی اعلام کرد طی نامه‌ای به ایشان، گزارش حال داده شود که این امر نیز محقق شد و نامه‌هایی مشتمل بر شرح اجمالی اوضاع زندانیان، خانواده‌هایشان و به ویژه اعتصاب‌کنندگان اخیر، به خدمت ایشان و نیز خدمت آیت‌الله مکارم شیرازی تقدیم شد.

لازم به ذکر است در کلیه‌ی این ملاقات‌ها مراجع بزرگوار خانواده‌های دردمند مظلوم را به تعزیت و تسلیت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی و توسل به سیدالشهداء و دیگر شهدای کربلا سفارش کردند و تاکید داشتند که رفع بسیاری از بلیات و ایجاد گشایش‌ها در این ایام حاصل می‌شود که باید بدون هرگونه ناامیدی از درگاه خدای رحمان و سبحان، این‌گونه توسلات انجام شود.



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

۴۸ پاسخ به “تظلم‌خواهی خانواده‌ی محمد نوری‌زاد در محضر مراجع تقلید”

  1. سبزه قبا گفت:

    خوشحالیم که هنوز در بین علما کسانی پیدا میشوند که حق گویی را بر عافیت طلبی بر گزیده اند. اما این کافی نیست باید ظالم را نهی از منکر کرد. آقایان مجلس خبرگان نیز بدانند که مردم بر عملکرد آنان نظارت دارند و سکوت آنان در مقابل این همه بی قانونی را نظاره گرند.

  2. هر ایرانی، یک رسانه سبز گفت:

    آیات محترم، علما و مراجع قم و سایر بلاد شریفه، ساکنان حوزه‏های علمیه
    سلام علیکم و رحمهالله علیکم.

    لطفا تدبیری برای رسیدگی سریع، از سر دردآشنایی و منطق مبتنی بر تسهیل و تشریع دین مقدس اسلام، برای عزیزان دربند اندیشیده و در اولین فرصت اجرایی گردد.
    اجرکم عندالله

  3. رزمنده دفاع مقدس گفت:

    بنام خدای خمینی(س)
    واقعا رهبری چه فکری میکند که با سکوت خود باعث این همه ظلم و ستم میشود! یعنی مثلا ایشان به اینجا رسیده است که شان ایشان طوری است که اگر کسی ایشان را نقد کرد باید تا این حد مجازات شود؟به چه دلیل؟مگر خود ایشان بارها بر سر موضوعات مختلف با امام(س) مقابله نکرد؟مخالفت آقای خامنه ای با امام(س) در جریان انتخاب مجدد میرحسین طوری بود که آقای هاشمی نگران آسیب دیدن ایشان بودند پس حالا چه شده است که رطب خوردند حالا با این وضع منع رطب میکنند!؟تمام انحراف این جریان در همین نقطه است که فقیه برای مردم آمده است نه مردم برای فقیه!….دقت کنید آقای موسوی اردبیلی چه میگوید:”ایشان در پاسخ به این تقاضای خانواده‌ی زندانیان که دیدگاه‌هایشان را به رهبری منتقل کنند و از ایشان بخواهند که مانع مظالم بیشتر شوند، خاطرنشان کرد که این اقدام را همان سال گذشته انجام‌ داده، ولی منجر به نتیجه‌ای نشده‌است.”این یعنی چه؟وای بحال طرفدران ساده لوحی که به دنبال….غیره میگردند واقعا جنایتی سنگین در حق امام(س) و شیعه صورت گرفته و میگیرد!!

  4. سرگردان گفت:

    علمای اعلام ، آیات اسلام بداد اسلام برسید.

    مگر نه اینکه اسلام برای هر مشکلی راه حلی دارد ؟
    راه حل این بحران را در کدام کتاب و قانون الهی جستجو کنیم ؟
    شما بعنوان نایبین امام غایب باید دست روی دست بگذارید ؟ آیا صبر و تحمل تنها طرحی است که به ذهن شما ارجمندان میرسد ؟
    آیا حسین نیز صبر پیشه کرد؟و هزاران آیای دیگر

    شما رابه جایگاهتان قسم ، چاره ای بیندیشید بر احوال این امت فلک زده؟

  5. irani گفت:

    AGAR PARSAL SAALE 57 NABOOD VALI SAD DAR SAD

    42 BOOD

    DROOD IRAN

    DROOD IRANI

  6. هومن گفت:

    به نظرم دیدار با آیت الله سیستانی، آیت الله شیرازی و سایر آیات عظام در نجف و کربلا هم لازم است و هم اعلام تکلیف شرعی برای همگان که در برابر ظلم آن هم در ماه حرام ساکت ننشینند

    • علی گفت:

      من نیز با این نظر موافقم باید در این شرایط اگاهی بخشی را از مراجع وعلما خواست و بر ان اصرار کرد و از تمام امکانات و احتمالات و راههای باقی مانده استفاده کرد نباید چراغ سبز روشنایی جنبش سبز مردم و این راه سبز امید خاموش گردد. یا حسین(ع) ای امام و پیشوای ما ای کشتی نجات به داد ما برس.

  7. مظلومین سبز گفت:

    حضرت علی(ع) می فرما ید: خداوند از عالمان پیمان گرفته است که در مقابل ظلم ظالمان بر مظلومین ارام ننشیند- حال این وضعیت ازمونی الهی برای علمای حوزه و دانشگاه میباشد. تاریخ قضاوت خواهد کرد.

  8. علیرضا گفت:

    با سلام
    من فکر می کنم مراجع بزرگوار می توانند عزیزانی چون نوری زاد را که در خط مقدم مبارزه با ظلم و استبداد قرار دارند را چون فرزندان خود به حساب آورده و به طبع با جدیت بیشتری از آنها حمایت کنند. ارجاع آنها به تاسی از حادثه کربلا اصلا کافی نیست. مگر بپذیریم که خدای ناکرده ما هم جزء کسانی بوده ایم که هر چند با یزید همکاری نکردند، البته به ندای هل من ناصر ینصرنی حسین هم پاسخ مثبت ندادند.

  9. صبر انقلابی گفت:

    درود بر تمام تلاشگران راه آزادی و شرف

  10. منصف گفت:

    اگر همه مسئو لان از رده پایین تا رهبری طبق قانون اسا سی به وظایف خود عمل کنند و مرا کز نظارتی هم بدون ملاحظه کاری ودنیاطلبی و فارغ از وا بستگی جنا حی در حیطه وظا یف خود به نحو مطلوب عمل کنند، یقینا” این مشکلات و مصایبی که اکنون در مملکت وجود دارد، از بین خواهد رفت و الفت و برادری در بین اقشار مختلف جا معه حاکم خواهد شد. مشکل اصلی اینجاست که مراکز نظارتی مانند مجلس خبرگان ، مجلس شو رای اسلامی و قو ه قضا ئیه فاقد ابزار اجرائی لازم هستند و متاسفانه هیچکدام از قوای قهریه بازدارندگی مانند نیروی نظامی و انتظامی ،نیروهای امنیتی، سپاه، بسیج وارتش تحت فرماندهی مستقیم دستگاهای نظارتی قرار ندارند و به همین علت قادر به راست کردن کژیها نیستند. تا زمانیکه این نقیصه مهم در قانون اساسی حل نشود، مجلس شورای اسلامی عملا” درراس امور قرار نمیگیرد و مجلس خبرگان در عملکرد رهبری علنا” جر ئت اظهار نظر نداردو قوه قضائیه نیزقادر به احقا ق حقوق و اقامه عدالت مابین اقشار و زور مندان جامعه نخواهد بود. بنابر این اگر کسانی تصور می کنند با جابجایی اسخاص و تغییر شخصیت ها مشکلات جامعه ازاین بهتر خواهدشد، کاملا” در اشتباهند. فقط و فقط باید سیستم حکو مت کردن اصلاح شود.

  11. مرتضی گفت:

    به نظر من رهبری غیرممکنه اطلاعی از مسائل روزمره و ظلم و جفاهایی که بر بعضی از افراد میره اطلاعی نداشته باشه مگر میشه نیروی بسیج و سپاه و امنییتی کشور که مستقیما” زیر نظر و دستور رهبری هستند در تمام مسائل خودسرانه عمل بکنند و رهبری خبر نداشته باشه . همین الان که تمام اخبار کلمه داره مرور میشه توسط نیروهای امنیتی یا حالا هر نیرویی به رهبری گزارش نرسونند اصلا” با عقل جور در نمیاد که رهبری از تمام مسائل سیاسی و پشت پرده خبر نداشته باشه .مگر میشه کسی اسم رهبری حکومت اسلامی رو داشته باشه تو کشورش قضات و نیروی امنیتی و انتظامی و نیروی بسیج و سپاه یکسو و مردم یکسوی ذیگه باشند و رهبر در جریان نباشه . پس وظیفه ولایت فقیه و رهبر چیه ؟….

  12. محسن نظر گفت:

    دوستان عزیز من اطلاع پیدا کردم که گروهی وظیفه دارند زمانی که میرحسین عزیز بیانیه یا مطلبی را بیان می کنند و در سایت درج می شود به صورت گروهی و مخالف وارد نظرات شده و با درج مطالبی تعیین شده موضوع بحث را در کنترل خود در بیاورند.چراکه سایت های دروغ پراکنی این افراد از رونق افتاده و تنها جایی که می دانند میتوانند مخاطب فراوان پیدا کنند در بیانیه های رهبران جنبش سبز است.پس از همه دوستان سبز اندیش و استوار در راه آزادی می خواهم که درباره این افراد نظر ندهند ماهیت این افراد برای همه مردم ایران مشخص شده است ما نیازی به دفاع از خود نداریم این حاکمیت و این گروه اندک طرفداران هستند که برای حفظ این صندلی بی وفای قدرت دست به هر کاری می زنند سبز باشید که پیروزی نزدیک است.

  13. موج گفت:

    یاد آیت الله منتظری بخیر.
    ایثار زندانیان سیاسی در اعتصاب غذا کمتر از شهادت نیست.

  14. یک رزمنده0 گفت:

    آفرین بر مراجعی که آبروی هزار ساله ی حوزه را اینچنین پاسداری می کنند. مخلص آیات الهی صانعی و بیات و اردبیلی و وحید و بقیه ی پاسدارانِ آبروی حوزه که هستیم؛ ولی آیت الله جوادی آملی شیرینیِ بیانی دارد که دل سنگ را آب می کند.

  15. فریبا گفت:

    نگذارید این مقدار ایمانی هم که برای ما باقیمانده با بی توجهی مشما مراجع بزرگ از میان برود که مسبب ان بی توجهی شما بزرگان دین است

  16. اگر دین نداری آزاده باش گفت:

    این که آیات و مراجع فقط صبر تحویل خلق اله دهند بنظر من کافی نیست
    آنها مثل راد مرد بزرگ حوزه آیت اله منتظری باید اعلام کنند که این حکومت اسلامی نیست و
    جائر است ، همه مردم موظفند تمام پولها و نذورات خود را از دادن به حکومت به هر طریقی دربغ کنند و …

  17. علیرضا گفت:

    سلام.کی گفته اینها خطاکارنیستن.اگه قراره یطرفه قضاوت کنیدکه قطعاراضی برمیگردید.سابقه انقلابی هم افتخاراث شخصی است نه تضمین انقلابی ماندن.درطول تاریخ هم خیلی هابا امام علی(ع)بودن اماسر زاده نبی خدا رو بر نیزه کردن.

  18. test گفت:

    امیدوارم آیت‌الله‌العظمی وحید خراسانی بتواند از طریق دامادشان کاری بکنند

  19. زنده باد سبز گفت:

    به نظر من مراجع مردمی و حق جوی که کم هم نیستند همراه با اساتید و دیگر بزرگان باید همه باهم یک نامه مشترک بنویسند و امضا کنند و به رهبر ارسال کنند و در رسانه‌ها در دید عموم قرار دهند فکر کنید اگر همین مراجع آیت الله دستغیب،صانعی،گرامی‌،استاد،شیرازی،سیستانی،اردبیلی،خراسانی،اردستانی،بیات زنجانی،امین،تهرانی،رفسنجانی‌،خاتمی،کروبی،میرحسین،شهرستانی،صافی،وجوادی آملی,صافی گلپایگانی…و سرداران سابق سپاه که با مردم هستند, همه تمام کسانی‌ که با مردم هستند مشترک نامه بنویسند چه اثر بزرگی‌ دارد و در ضمن مردم به مراجع خود بیشتر ایمان پیدا میکنند وحق و باطل بهتر مشخص میشود و این نامه در تاریخ ثبت خواهد شد.

    • رزمنده گفت:

      فاض سوم اوین در حال اتمام است با پیشنهاد شما مباید فاز چهارم نیز گلنک بخورد

  20. سعید گفت:

    شما “کلمه ای ها ” مرا به یاد گروه پر فیض منافقین می اندازید. حرف ها و کارهایتان بسیار شبیه آنهاست.
    ان شا الله در مسیر صراط المستقیم بروید.

    • مظلوم گفت:

      برادر یا خواهر عزیز که این کامنت را گذاشته ای
      از قول آیت الله العظمی بهجت که ایشان فرمودند خدا را شکر کنید که در زمان امام حسین (ع) قرار نگرفتید و الا ممکن بود در لشکر یزید باشید بنابر این مقداری انصاف داشته باش از کجا معلوم که سردمداران حکومت یزیدی نباشند به هر حال امام حسین نیز به عنوان یک منتقد از ولی امر ان زمان و یک خارج شده از دایره بصیرت یزیدی متهم به خارجی شد و حکم مرگ برایش صادر شد بنابر این به خاطر داشته باش آنهایی که امام حسین (ع) را کشته و خاندان مبارکش را به اسارت گرفتند شرابخوار نبودند بلکه داعیه دفاع از حکومت اسلامی را داشتند و خود را پیرو ولی امر مسلمین و امیر مؤمنان زمان خویش قلمداد می کردند

    • رزمنده گفت:

      رامین جان اگر حکم شک بین رکعت ۳و۲ نماز ۳ رکعتی رو گفتی امریکا . انگلیس و نیگاکوئه . جزیره مالی . اتیوپی همه قبول ما جیره خوار همه هستیم . برو رساله باز کن اول با احکام شروع کن کم کم دیکه یهو رفتی توی امریکا اینجوری که نمیشه

  21. من گفت:

    من بیش از همه خوشحال شدم که آیت الله جواد املی دیدار با خانواده ی اسرار را پذیرفته اند که اگر نبود بر اعتقاد بر ایشان شک می کردم
    درود بر آیت الله جوادی آملی مرد بزرگی که دین خود را به دنیا نخواهد فروخت او اسطوره ایمان است

  22. عرج گفت:

    آیات عظام باسلام و احترام فراوان
    امروز و در این برهه زمانی اسلام را در یابید ما راچه شده مگر ما برای اسلام انقلاب نکردیم این چه اسلامی است که شاهد آنیم چرا به معترضین اینگونه برخورد میشود .آیا آن داستانها که از پیامبر و علی و خاندان علی برایمان گفتیه اید را از یاد برده اید آیا بر سر محمد که خاکستر ریختند را و برخورد پیامبر را از یاد برده اید آیا ماجرای علی و خلافتش را فراموش کرده اید . آنها که حق مسلم بودند ، آنها که معصوم بودند به خاطر اسلام چه کردند . وای برما ما را چه شده که تحمل صدای مخالف خودی را نداریم و همه انقلابیون را آمریکایی و صهیونیست می نامیم چرا افطرا و تهمت می زنیم. یاد دارم داستانی از مراجع شنیدم که به اندازه چند ارتش عمل میکنند . حلا شما راچه شده اسلام مهمتر است یاکسانی که باتکیه به نام اسلام در حال نابودی آن هستند. کمی به خود بیایم چشمها را بشوییم و اسلام و انقلاب را دریابیم انقلابی که برای آن خون دادیم و خواهیم داد. واما وظیفه شما سنگین تر است. عزیزان عزیزان انقلاب را در یابید.

  23. یک مسلمان گفت:

    اگر متن کامل نامه محمد نوری زاد به رهبر رو خوانده باشید ایشان در نقدهایشان از کلمه پدر برای رهبر استفاده می کردند
    نقدهای ایشان واقعا بجا بود کاش خود آیت الله خامنه ای نامه ایشان را خوانده باشند
    حتما خانواده نوری زاد به دیدار آیت الله مکارم شیرازی هم بروند حرف ایشان اثر زیادی دارد

  24. ضیاء گفت:

    همانطور که آقای خاتمی گفتند
    فقط رفراندوم میتواند مشکلات را حل کند.

  25. حسین گفت:

    منصف عزیز نظرات شما بسیار منطقی وریشه ایست زیرا اگر هر یک از دستگاهها ی حکو متی دارای ابزار بازدارنگی مناسب و مستقل باشند، آ نوقت می توانند در اداره امور یکدیگر را بالانس نما یند و در نتیجه از یکه تازی و دیکتاتوری جلو گیری میشود. گل گفتی مردم نباید به بیراهه کشیده شوند. بلکه راه اصلی همان اصلاح قانون اساسی است و هرچه در این راه هزینه شود،می ارزد.

  26. علی گفت:

    جناب آقای آیت اله … وحید خراسانی
    باسلام احترام ایشان اگر در راه حق هستند لطف فرمایند استعفای دامادشان را طلب کنند. با تشکر

  27. ایمان گفت:

    پیامبربزرگ اسلام (ص)فرموده هرمسلمانی بشنودکه کسی فریادمیزند ای مسلمانان به فریادم برسیدوآن مسلمان به یاریش نرود ازمسلمانان نیست .مراجع بزرگواراین چیزهارابهترازهمه ی مردم میدانندپس چرابیش ازیکسال است که فریادتظلم خواهی مردم رامیشنوندوبی تفاوت نظاره گرند؟می بینندکه خون بی گناهان به زمین ریخته میشوداما کاری نمیکنند….

  28. محمد گفت:

    به حسین قسم
    حجت برای علما و مراجع تمتم شده . به خدا اگر در دوره شاه خائن کوچکترین اتافاقی می افتاد مراجع رخت سیاه می پوشیدند و ندای وا حسینا سر می دادند. دستور می دادند مردم کفن پوش به خیابانها بریزند و ندای حق طلبی سر دهند. پس کجایند آن مراجع تقلید آزاده.

  29. جنبش سبز حسینی ایران گفت:

    سلام بر مراجع آگاه , بیدار و مردمی

  30. جمشید گفت:

    جناب نوری زاد. من خانواده ام در جمهوری اسلامی از هم پاشید و انجمن حجتیه را مقصر اصلی کشتار ها می دانم. با اینحال همیشه به مراجع بزرگوار مراجعه کردم خوشحالم شما هم همین کار را می کنید . مشکلات خانوادگی ما ایرانیان به خارجی ها ربطی ندارد. بیشتر به محضر ایت الله جوادی املی مشرف شوید.

  31. جانباز جنگ گفت:

    lمراجع تقلید، از اینم جهت به درس دین میپردازند که حافظ دین باشند و مشکلات مردم را درک و در صورت احساس وجود ظلم( ولو به یک شهروند یهودی) تا پای جان بایستند!اگر رهبری وهر کس دیگری از روی نفس بگوید اینان فتنه گرنند وحسابشان جدا است، باید دلیلی بیاورند که خودشان معصوم اند وفتنه گر نیستند! اتفاقا ما در زمان امام دیدیم اینها ایستادند در مقابلش ولی امام انها را فتنه گر نخواند و رهایشان کرد، وحالا این فتنه گران دیروز، بقیه را فتنه گر میخوانند!!!!!!!!! ولی بدانند ما پیرو امام هستیم وتا آخر بپای انقلاب ایستاده ایم! وانجمن حجتیه هم فکر نکند با نفوذش تا بیت رهبری و… طرفی خواهد بست! جانبازان بسیجی همچنان با شما گروه ملحد شاه پرست و هویدا دوست وهمراه نصیری شکنجه گر و…تا ظهور ولی عصر پای کار خواهند بود.

  32. ramin گفت:

    واسه خودتان خوب دکان و مغازه راه انداختید و به فکر ملت ایران نیستید شما هم جیره خوار امریکا و انگلیس هستید وای بر شما و مردم و کوفه

    • رزمنده ديروز و آزاده امروز گفت:

      بنام خداوند بخشنده و مهربان
      برادر عزیز
      اگر کمی تاریخ را مطالعه کنید که حتما میکنید و بدور از هر گونه تعصب و اغفال گریهای دیگران بیاندیشید
      بخدای احد و واحد قسم براحتی یزیدیان را پیدا خواهید کرد
      ۱- مگر نه اینست که یزیدیان چون حرفی در مقابل امام حسین (ع) نداشتند به او و یاران پاکش هزاران تهمت نا روا میزدندو او را خارج ازدین میپنداشتند و یاالان خودیها را که بنده بسیاری از آنها را میشناسم ،وابسته به اجنبی میپندارند
      ۲-مگر نه اینست که کوفیان کورکورانه صحبتهای یزدیدیان رو چون یزید را خلیفه مسلمین میپنداشتند پذیرفتند
      ۳- مگر نه اینست که فریاد تظلم خواهی ایرانیان در مقابل ظلمها و فسادهایی است که در تمام ارکان جامعه ، ریشه دوانده است
      خوب امام حسین (ع) برای چه شهید شد ؟
      اگر دین ندارید آزاده باشید کافیست بروید و پیگیر ماجرای عزل منوچهر متکی شوید تا ببینید که این فساد تا کجا ها ریشه دوانده است
      بنده به نوبه خودم تازه میفهمم چرا امیرالمومنین(ع) آن مناجات معروفش با پروردگار را همیشه آهسته و اکثرا در چاه میکرده است
      وای بر ما که ببینیم جائی ظلم میشود و ساکت باشیم
      وای بر ما

    • ناشناس گفت:

      حکایت کنند که:
      فردی بیابانی آرزوی دیدن جنگل را داشت و در سفری به نقاط سرسبز آشنایان برای برآوردن آرزوی او وی را برای نشان دادن جنگل به نزدیکی مکانی مشرف به جنگل برده و از فراز عمارتی بلند جنگل را به وی نشان داده و در اخر از او میپرسند که جنگل را دیدی که وی در جواب میگوید خیر چون این درختان بلند نمیگذارند تا جنگل را ببینم!
      حال حکایت شماست دم از ملت میزنید . ملت همین شکنجه نوریزاد و شهادت علی موسوی و بلاهایی که سر کروبی میاید.بلاهایی که سر ملت میاید در برابر این بلاها مشتیست نمونه خروار

  33. پویا گفت:

    کار بسیار خوب و اثر بخشی است که مراجع از وضعییت کشور بیشتر اطلاع داشته باشند
    به نظر من اطلاع رسانی به مراجع و بعد در افراد مذهبی طرفدار دولت مفید تر از اطلاع رسانی به بقیه است

  34. به عشق کاری زینبی قلم میزنم گفت:

    سلام بر دوستان و یاوران عزیز سبز
    دوستان خوبم میدونید که قسمت قابل توجهی از مردمی که طرفدار این حکومت (که ظالم و باطل بودن اون از روز روشن تره)هستن از روی صداقت و جهلشونه . اونه اعلی(ع) رو خیلی دوست دارند بخاطر همین فکر میکنند بخاطر اینکه به امامشان ابراز علاقه ای کرده باشند باید به هر کسی که گفت من علی هستم ابراز علاقه کنند
    ما باید به اونها نشون بدیم اون فردی که خودش رو علی زمانه میدونه و اون جریانی که خودش رو شیعه علوی میدونه هیچ ربطی به علی ندارد
    اما گاهی اوقات خود ما از اینکه علی(ع) چطور حکومت میکرد نا آگاهیم یا اطلاعات کمی داریم
    این جملاتی که در ذیل کپی کردم قسمتی از خطبه های اون حضرت هست.در تاریخ حتی یک اسم نیامده که به جرم انتقاد به حکومت علی به زندان علی افتاده باشد.اما این تنها قسمتی از ماجراست،ببینید که آن حضرت چگونه۱۴۰۰سال قبل مشفقانه مردم را به انتقاد از خود فرا میخواند و میخواهد هرگونه تقدسی را از حکومت بزداید.این را هم بگویم که من از شیوه حکومت علی بود که ایمان آوردم او امام من است و از ته قلب گفتم:اشهد ان علی حجه الله
    باشد که هم خودمان بدانیم و هم از این طریق کاری زینبی کنیم…..

    رُبَّمَا اسْتَحْلَی‌ النَّاسُ الثَّنَآءَ بَعْدَ الْبَلآء؛ فَلا تُثْنُوا عَلَیَّ بِجَمِیلِ ثَنَآءٍ لإخْرَاجِی‌ نَفْسِی‌ إلَی‌ اللَهِ سُبْحَانَهُ وَ إلَیْکُمْ مِنَ التَّقِیَّهِ فِی‌ حُقُوقٍ لَمْ أَفْرُغْ مِنْ أَدَآئِهَا وَ فَرَآئِضَ لَابُدَّ مِنْ إمْضَآئِهَا.
    «چه‌ بسیار است‌ که‌ مردم‌ دوست‌ دارند ثناء بگویند و تمجید و تعریف‌ کنند بعد از بلائی‌ که‌ نازل‌ شده‌ است‌. إنسان‌ زحمت‌ کشیده‌، رنجی‌ دیده‌، عرقی‌ ریخته‌، جهادی‌ در راه‌ خدا کرده‌ است‌، در اینحال‌ مردم‌ بیایند از او تعریف‌ کنند؛ این‌ ثناء در اینجا برای‌ مردم‌ خیلی‌ شیرین‌ است‌.
    أمّا ای‌ مردم‌، شما به‌ من‌ ثناء نگوئید! از من‌ تعریف‌ نکنید؛ مرا به‌ جمیل‌ و نیکوئی‌ مدح‌ نکنید؛ زیرا همۀ این‌ کارهائی‌ که‌ من‌ می‌کنم‌، برای‌ این‌ است‌ که‌ خودم‌ را از تعهّدی‌ که‌ نسبت‌ به‌ خدا و شما داشتم‌ بیرون‌ بیاورم‌؛ و خود را از حقوق‌ و فرائضی‌ که‌ خداوند بر عهدۀ من‌ قرار داده‌ است‌ و هنوز از عهدۀ آن‌ برنیامده‌ام‌ خارج‌ کنم‌. تمام‌ این‌ زحمتهائی‌ را که‌ می‌بینید متحمّل‌ می‌شوم‌ برای‌ این‌ است‌ که‌ أمر خدا را دربارۀ خود و دربارۀ شما إجرا کنم‌. من‌ دربارۀ شما مردم‌ متعهّد و مسؤولم‌. دربارۀ پروردگار، حقوقی‌ به‌ من‌ متوجّه‌ است‌ که‌ باید حقّ او را أدا کنم‌؛ این‌ زحمات‌ من‌ برای‌ این‌ است‌ که‌ من‌ خود را از خوف‌ عقاب‌ این‌ حقوقی‌ که‌ هنوز از عهدۀ آن‌ بر نیامده‌ام‌ و این‌ فرائضی‌ که‌ حتماً باید بجا بیاورم‌ خارج‌ کنم‌.
    چرا شما به‌ من‌ ثناء می‌کنید؟ من‌ چیزی‌ ندارم‌ که‌ به‌ من‌ ثناء کنید! من‌ در مقابل‌ شما حقّی‌ ندارم‌؛ من‌ بر شما منّتی‌ ندارم‌! هر کاری‌ می‌کنم‌ برای‌ این‌ است‌ که‌ بین‌ خود و بین‌ پروردگار از آن‌ میزان‌ حقّ تجاوز نکنم‌، و در مقام‌ عبودیّت‌، بندۀ صرف‌ پروردگار باشم‌. چیزی‌ إضافه‌ بر عهدۀ تکلیف‌ ندارم‌ که‌ به‌ خود ببندم‌ و نسبت‌ بدهم‌. من‌ بندۀ صرف‌ و عبد رقّ خدا هستم‌؛ جزای‌ من‌ با اوست‌ نه‌ با شما! در اینصورت‌ این‌ تمجیدها و ثناء گفتن‌های‌ شما به‌ من‌ مختصر أثری‌ ندارد!»

    فَلا تُکَلِّمُونِی‌ بِمَا تُکَلَّمُ بِهِ الْجَبَابِرَهُ؛ وَ لَاتَتَحَفَّظُوا مِنِّی‌ بِمَا یُتَحَفَّظُ بِهِ عِنْدَ أَهْلِ الْبَادِرَهِ؛ وَ لَا تُخَالِطُونِی‌ بِالْمُصَانَعَهِ.
    «بنابراین‌، با کلماتی‌ که‌ مردم‌ با حاکمان‌ و والیان‌ جبّار تکلّم‌ می‌کنند، با من‌ تکلّم‌ نکنید! و مانند أفرادیکه‌ خود را در مقابل‌ سلطان‌ غضبناکی‌ حفظ‌ می‌کنند تا مبادا حرفی‌ از آنها سر بزند و در مقابل‌ أوامرشان‌ خطائی‌ از آنها سر بزند، و در مقابل‌ گفتارشان‌ ـ چه‌ راست‌ و چه‌ دروغ‌ ـ ملاحظه‌ کاری‌ می‌کنند، و بر رأی‌ آن‌ والیان‌ صواباً أو خطآءً صحّه‌ می‌گذارند، با من‌ اینطور نباشید! راست‌ و مستقیم‌ باشید! هیچ‌ حال‌ انفعال‌ در شما پیدا نشود؛ بمناسبت‌ ولایت‌ من‌ از خود تنازل‌ نکنید؛ حال‌ انفعال‌ بخود نگیرید؛ هر چه‌ من‌ می‌گویم‌ ندیده‌ و نفهمیده‌ قبول‌ نکنید! من‌ از این‌ کارها خوشم‌ نمی‌آید؛ با من‌ مصانعه‌ نکنید، بازی‌ نکنید؛ به‌ تعارفات‌ مطلب‌ را خلط‌ نکنید و نگذرانید!»

    وَ لَا تَظُنُّوا بِیَ اسْتِثْقَالاً فِی‌ حَقٍّ قِیلَ لِی‌، وَ لَا الْتِمَاسَ إعْظَامٍ لِنَفْسِی‌؛ فَإنَّهُ مَنِ اسْتَثْقَلَ الْحَقَّ أَنْ یُقَالَ لَهُ، أَوِ الْعَدْلَ أَنْ یُعْرَضَ عَلَیْهِ، کَانَ الْعَمَلُ بِهِمَا أَثْقَلَ عَلَیْهِ.
    «گمان‌ نکنید که‌ اگر حقّی‌ به‌ من‌ گفته‌ شود بر من‌ سنگین‌ خواهد بود و در نفس‌ من‌ بزرگ‌ جلوه‌ می‌کند؛ نه‌، کسی‌ که‌ إظهار حقّ به‌ او سنگین‌ باشد، یا اگر عدل‌ بر او عرضه‌ بشود إعراض‌ کند، عمل‌ به‌ حقّ بر او سنگین‌تر است‌. پس‌ راه‌ عمل‌ به‌ حقّ و عمل‌ به‌ عدل‌ این‌ است‌ که‌ إنسان‌ حقّ را و عدل‌ را آسان‌ و راحت‌ بشنود.»
    از من‌ از گفتار حقّ و از مشورت‌ عدل‌ دریغ‌ نکنید

    فَلا تَکُفُّوا عَن‌ مَقَالَهٍ بِحَقٍّ أَوْ مَشْوَرَهٍ بِعَدْلٍ؛ فَإنِّی‌ لَسْتُ فِی‌ نَفْسِی‌ بِفَوْقِ أَنْ أُخْطِی‌َ وَ لَا ءَامَنُ ذَلِکَ مِنْ فِعْلِی‌، إلَّا أَنْ یَکْفِیَ اللَهُ مِنْ نَفْسِی‌ مَا هُوَ أَمْلَکُ بِهِ مِنِّی‌.
    «بنابراین‌، از گفتگوی‌ بحقّ دست‌ برندارید، و از إظهار حقّ خودداری‌ نکنید! وقتی‌ با شما مشورت‌ می‌کنم‌ نظریّات‌ خود را از روی‌ عدل‌ بیان‌ کنید؛ زیرا من‌ بالاتر از آن‌ نیستم‌ که‌ در وجود خود خطا نکنم‌؛ و در نفس‌ خود مأمون‌ نیستم‌ مگر اینکه‌ خدا مرا حفظ‌ کند، آن‌ خدائی‌ که‌ مالکیّتش‌ بر من‌ بیشتر است‌ از خود من‌ بر من‌. و جان‌ و نفس‌ من‌ در ید قدرت‌ اوست‌. خداوند اگر من‌ را نگه‌ دارد نگهداشته‌ می‌شوم‌، و اگر رها کند رها می‌شوم‌.»
    برگرفته از مقاله”تملق آفت حکومت اسلامی”

  35. كيا از نهاوند گفت:

    عالمی که از دولت مواجب بگیرد نمی تواند رای مستقلی داشته باشد .درود خدا بر میرزای شیرازی و همه ازاد اندیشان در طول تاریخ

  36. آدم گفت:

    به همان خدایی که قبول ندارید سوگند که دنبال شهوت رانی تان هستید.
    خدا نکند که رو در روی هم بایستیم آن وقت می بینید که جهاد یعنی چه و ه کسی از جهاد فرار می کند.

  37. سبز اندیش گفت:

    اللهم فک کل اسیر
    تا زمانی که مراجع دست به دست هم ندهند و به صورت گروهی متحد نشوند و اقدامی انجام ندهند صدای آنها به صورت تکی به گوش مردم نخواهد رسید. این را کی باشد که طرفداران جنبش به اهمیت آن پی ببرند.

  38. ابراهيم گفت:

    خدایا درد دل دختران و خواهران زینب التیام بخش و یزیدیان رسوا فرما

  39. روح الله گفت:

    اگر سکوت کردیم بخاطر سکوت و خویشتنداری شماست.
    خدا کند که از اولیاءش و از امنای مردم نه جلو بیافتیم و نه عقب تر از آنها حرکت کنیم.

  40. م. الف گفت:

    در انتظار پاسخ صریح و روشن مراجع هستیم.روز امتحان بزرگ مراجع اسلام است.

  41. حسین گفت:

    بسم رب شهذا و صذیقین
    در روایتی معتبر است که ۰۰خداوند متعال فرصت و نوبت حکومت را قبل ازظهور آقا امام زمان به تمام گروهها میدهد و تمامی این اقشار از برپایی عدل ناتوان میمانند و ظلم خواهند کرد ۰۰من با برسی تاریخ دیدم تنها گروهی که تا قبل از انقلاب ۵۷ حکومت نکرده بود مرجعیت شیعه بوده و حالا میبینم که این گروه هم ناتوان از برقراری عدلند . ذر بین این همه مرجع فقط حضرت ایت الله سید علی محمد دستغیب و حضرت ایت الله صانعی جانا نه از مردم مظلوم دفاع و خود را به سپاه حسین ۰ع ۰ رساندند که خدا یارشان ما بقی اگر هم حرفی میزنند فقط میخواهند منفور آحاد مردم نباشند (… )اگر اینان ایمانی داشتند باید حداقل به نحو شایسته تری دفاع میکردند در روایتی معتبر دیگری آمده بعد از ظهور حضرت ایشان بیشتر مراجع را گردن میزنند (به دستور آقا)
    یا صاحب الزمان بیا جان زینب بیا و داد این مردم نجیب و ظلم دیده را بستان بیا که اینک ابن زیاذها فراوانند مگر نیست که تو منتقم خون حسینی بیا که وقت وقت است تمامی سپاه یزید اینک در اینجا جمعند .
    یا صاحب الزمان
    زنده باد صانعی ذستغیب منتظری زنجانی سیستانی