سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » برگزاری مراسم عزاداری محرم توسط ایرانیان سبز مالزی...

برگزاری مراسم عزاداری محرم توسط ایرانیان سبز مالزی

چکیده :ایرانیان مقیم مالزی و ساکن کوالالامپور در دو شب گذشته و مقارن با هفتم و هشتم ماه محرم، در مراسم مردمی سوگواری محرم شرکت کردند. این مراسم به همت گروه رسام (راه سبز ایرانیان مالزی) برگزار...


ایرانیان مقیم مالزی و ساکن کوالالامپور در دو شب گذشته و مقارن با هفتم و هشتم ماه محرم، در مراسم مردمی سوگواری محرم شرکت کردند.

به گزارش رسام (راه سبز ایرانیان مالزی)، در مراسم شب اول که با نماز جماعت و سپس گفتارهایی از دکتر علی شریعتی آغاز شد، پس از قرائت زیارت وارث، حجت الاسلام دکتر سید رضا موسوی به بیان عبرتهای تاریخی محرم پرداخت.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه سپاهیان شام با نام خدا و قرآن، فاجعه کربلا را رقم زدند، به ماجرای بی تفاوتی جامعه نسبت به ستمگری و خشونت پرداخت و اشاره کرد که علائمی مانند آنچه در قتل میدان سعادت آباد اتفاق افتاد، نمونه ای از این است که جامعه ایرانی نسبت به همنوع و خشونت در حال بی تفاوتی است.

موسوی آنگاه به جامعه معاصر امام حسین پرداخت و ابراز کرد که در آن جامعه هم این بی تفاوتی نسبت به خشونت و ظلم اتفاق افتاد و مردمی که حسین و یارانشان را که از آل پیغمبر دانسته، کشتند به بی تفاوتی دچار شده بودند.

موسوی که فارغ التحصیل جامعه شناسی از دانشگاه سوربن است، ادامه داد: دین در جامعه امام حسین به نحوی تغییر ماهیت داده بود که ابزاری برای خشونت و پامال شدن حق شده بود، دینی که اخلاق و انسانیت در آن فراموش شده بود و اینگونه بود لشکر شام با قرآن خوانی و روزه داری به جنگ امام حسین می آمدند و این عمل شنیع و بی رحمی را دینی و مجاهدت در راه خدا می دانستند.

در شب هشتم ماه محرم نیز مراسم با پیام میرحسین موسوی به مناسبت عاشورا آغاز شد و حجت الاسلام مسعود ادیب از شاگردان نزدیک مرحوم آیت الله منتظری به سخنرانی پرداخت.

مراسم سوگواری ماه محرم که به همت گروه رسام برگزار شده بود، با عزاداری و ذکر مصیبت اهل بیت ادامه پیدا کرد و در پایان از حاضران با نذورات مردمی پذیرایی شد. این مراسم تا دو شب دیگر در محله “سردانگ ” ادامه دارد.

همچنین قرار است جمعه ٢٩ آذرماه همزمان با سالگرد درگذشت مرحوم فقید آیت الله منتظری به همت گروه رسام و با همکاری بیت و دفتر نشر آثار مرحوم منتظری، مراسمی در کوالالامپور و در همین مکان برگزار شود. در حاشیه این مراسم نیز نمایشگاهی از عکس های منتشر نشده از این مرجع فقید برپا خواهد شد.

گفتنی است تشکل رسام (راه سبز ایرانیان مالزی)، در ماه رمضان نیز مراسم غیر دولتی احیا را برگزار کرد که با استقبال ایرانیان مقیم کوالالامپور مواجه شد.



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

۲ پاسخ به “برگزاری مراسم عزاداری محرم توسط ایرانیان سبز مالزی”

  1. fatemeh گفت:

    lotfan adres daghigh bedahid.

  2. sdyed گفت:

    اجرتون با سیدالشهدا خسته نباشید