سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » پنجمین شاکی سردار مشفق به اوین بازگشت...

پنجمین شاکی سردار مشفق به اوین بازگشت

چکیده :عرب سرخی، پنجمین نفر از امضا کنندگان شکایت علیه سردار شفق، امروز با بدرقه دوستان و خانواده راهی اوین شد و رفت تا بار دیگر در کنار دوستان و هم رزمان خود ایامی را سپری کند و با نگاهی به تاریخ سی ساله انقلاب اسلامی، به موشکافی نقاط تاریکی بپردازد که از یک انقلاب رهایی...


عرب سرخی، پنجمین نفر از امضا کنندگان شکایت علیه سردار شفق، امروز با بدرقه دوستان و خانواده راهی اوین شد و رفت تا بار دیگر در کنار دوستان و هم رزمان خود ایامی را سپری کند و با نگاهی به تاریخ سی ساله انقلاب اسلامی، به موشکافی نقاط تاریکی بپردازد که از یک انقلاب رهایی بخش، نظامی به ثمر نشاند که فرزندان صدیقش را به بند کشاند و آنان را که هیچ نمی دانستند از مبارزه و زندان و مردم از زبان و عملشان در فغانند، به مقام بنشاند.

به گزارش جرس فیض الله عرب سرخی، عضو سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی که از فردای ۲۲ خرداد بازداشت شد، اولین بار فروردین ماه با وثیقه ۷۰۰ میلیون تومانی به مرخصی آمد و تنها چند روز مهمان خانواده بود و باز به اوین بازگشت.

در دادگاهی که برای وی برگزار شد، به جرم اقدام علیه امنیت کشور و تبلیغ علیه نظام به شش سال حبس محکوم شده است.

در مجموع سه بار به مرخصی آمد و سومین مرخصی بار عرب سرخی زمان دار نبود و زندانبان به او مهلت داده بود تا برای درمان بیماری آرتروز و دندانهایش مدتی را در زندان بزرگ ایران زمین به دور از یاران دربندش باشد.

بیست و دوم آذر، روز موعد بود که بار دیگر، دختران چهره در هم کشیدند از دوری پدر و این بار باز مادر بود که دلداریشان می داد و به صبر می خواندشان.

او آرام و صمیمی است، مثل همیشه. در صدایش نه افسردگی دیده می شود و نه خستگی از این همه رنج و بی عدالتی. صدایی که نشانه قلبی مطمئن و پرامید است به فردایی روشن. فردایی که عرب سرخی ها در کنار همه مردم درایرانی سبز، زمستان سرد را وداع گفته و به استقبال بهار می روند.

مریم شربتدار قدس این بار نیز خود به بدرقه همسرش به اوین رفته است. ساعت ده صبح. او را تحویل زندانبان داده و بازگشته است. می گوید سالم تحویل دادیم!

او به بند ۳۵۰ می رود. همانجایی که مدتهاست ساکنانش از یک تماس تلفنی هم محروم شده اند.

از روحیه بالا و لبخند همیشه بر لب عربسرخی می گوید که شادمان به دیدار دوستانش در اوین می رفت.

می گوید: بیرون زندان برایشان خیلی تنگ است. وقتی می بینند که جوانان و دانشجویان بی هیچ گناهی ماههاست مهمان .زندانبان هستند و خانواده هایشان سرگردان راهروهای عریض وطویل دادسرای انقلاب.

گویی مریم قدس هم وقتی همسرش در حبس است، حس نزدیکی بیشتری دارد با خانواده های زندانیان. از اینکه عربسرخی در کنار خانواده باشد و صدها و صدها نفر دیگر در کنج اوین، خشنود نیست.

بر همسرش می بالد. او را قهرمانی می داند چون سایر بزرگان اوین. افرادی که این روزها با حضورشان به اوین کرامت داده اند.

صبای چهارساله که از همین کودکی درد هجران را چشیده، وقتی می بیند دوستان پدربزرگش دور او حلقه زده اند، دل نگران می شود که نکند باز بابایی برود! بغض دارد و گریه می کند. توجیهات اطرافیان او را کارساز نیست که پدربزرگ برای ماموریت به سفر می رود در همین نزدیکی های تهران. با صدای اشک آلودش می گوید که بابایی را به اوین می برند! و باید با سخنی پرمهر برایش از اوین بگویی. از هم اکنون در گوش این کودک زمزمه باید کرد که اوین جایگاه قهرمانان این مرز و بوم است. بابایی تو هم به اوین می رود تا از همرزمانش جا نمانده باشد.

مریم شربتدار قدس بر این باور است که تنها دلیل فراخوانی عربسرخی به اوین، پیگیری شکایت علیه مشفق است. او از نامه رسمی به قوه قضاییه سخن می گوید که از سوی وکیل هفت تن از شاکیان ارسال شده است و در پاسخ به این سوال که پاسخ قوه قضاییه چه بود، معتقد است: فراخوانی عربسرخی به اوین!

پس از سردار مشفق مقام ارشد سپاه پیرامون نقش آن نهاد نظامی در سرکوب اعتراضات و مداخله در انتخابات، هفت تن از فعالان اصلاح طلب کشور (محسن امین زاده، مصطفی تاج زاده، عبداله رمضان زاده، فیض الله عرب سرخی، محسن صفایی فراهانی، محسن میردامادی و بهـزاد نبـوی)، طی شکایتی از گروه نظامی– اطلاعاتی و آمران و مباشران تقلب در انتخابات به رئیس قوه قضاییه و سازمان قضایی نیروهای مسلح، خواستار رسیدگی قضایی پیرامون این مسائل شدند؛ اما از سوی دیگر به جای متشاکی، شاکیان روانه زندان شدند.

همسر عربسرخی از احتمال فراخوانی میردامادی و رمضان زاده می گوید و اینان که حرفی جز حق نزدند و تنها وظیفه شان را انجام داده اند. اینها فرزندان انقلاب هستند که از سر دلسوزی اقدام به این شکایت کرده اند.

وی می افزاید: گویی برخی تعهد دارند و شاید هم ناخواسته که در کشور بحران ایجاد کنند.

همسر عربسرخی با اشاره به اعتصاب غذای نوری زاد، خواستار پایان این اعتصاب است و تاکید می کند: وجود و جان ایشان خیلی ارزشمند تر است. آقای نوری زاد واقعا یک اصلاحگر است و می خواهد با اعتصاب غذایش پیامی را منتقل کند. او توانست پیامش را منتقل کند.

او از تماس تلفنی اش با خانم ملکی می گوید و اینکه از او درخواست کرده به هر وسیله ای که ممکن است از نوری زاد بخواهند به اعتصاب خود پایان دهد.

محمد نوری‌زاد، جهادگر و روزنامه‌نگاری که به خاطر انتقاد از حاکم نظام ولایی و چند تن از مسئولان فعلی نظام در زندان به سر می برد، چند روز پیش اعلام کرد که از روز شنبه بیستم آذرماه دست به اعتصاب غذای خشک خواهد زد و گفته بود که در روز عاشورا جنازه اش را بر سر ” آنان” خواهد زد.

همسر عربسرخی در مورد خاطرات همسرش از زندان می گوید: ناگفته ها زیاد است. اگر بیان آنان خدشه ای به انقلاب اسلام و آرمانهایمان وارد نمی کرد، حرف و حدیث فراوان است. ما تمام پوست و گوشت و خونمان از انقلاب است. همواره از این انقلاب دفاع می کنیم. از هیچ چیز هم پشیمان نیستیم. شرایط فعلی بردباری خاصی را می طلبد. در این میان ممکن است عده ای قصد سوء داشته باشند. شرایط به گونه ای است که صلاح نیست برخی از مسایل از پرده بیرون بیفتند.

وی از فعالیتهای دوران مرخصی عربسرخی می گوید که مثل همیشه شفاف و علنی به برگزاری دیدارها و جلسات کاری و سیاسی محدود می شد.

از نگاه پرامید و مثبت عرب سرخی می گوید. از روزی که همگان به قانون بازگردند و دست از لجاجت بکشند. مر قانون اجرا شود و حق به حق دارش برسد.

مریم شربتدار قدس، احضار عربسرخی در آستانه عاشورای حسینی و ایام محرم الحرام کج سلیقگی عده ای می داند که در گویی تعمدا قصد منحرف کردن اذهان عمومی را دارند.

وی می گوید: ایام مبارکی است. ماه امام حسین و صبوری زینب است. ما بردباری می کنیم ولی منفعل نخواهیم بود. و از خداوند صلاح و خیر اینان را نیز می خواهیم.

و زینب شاهدی بود بر شهادت برادر و اسارت یاران حسین. امروز هزاران زینب در فراق برادرند. مویه می کنند. بر سر می زنند. ولی دیگر حتی بارگاه یزید هم پذیرای آنان نیست. کسی سخنشان نمی شنود و ندای مظلومیت شان را پاسخ نمی دهد.



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

یک پاسخ به “پنجمین شاکی سردار مشفق به اوین بازگشت”

  1. احسان گفت:

    آسمونشم بگیرن، این حکومت موندنی نیست….