سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » سیل تذکرها و انتقادات نمایندگان درباره‌ی مصوبات استانی اجرا نشده...
» وقتی اعتراض امام جمعه به خلف وعده‌های دولت هم سانسور می‌شود

سیل تذکرها و انتقادات نمایندگان درباره‌ی مصوبات استانی اجرا نشده

چکیده :دولت احمدی نژاد در هفته گذشته، هشتاد و یکمین سفر استانی خود را با حضور در استان مرکزی، به فهرست سفرهای قبلی اضافه کرد. اما اولین سؤال مردم تجمع‌کننده در شهرستان‌ها از دولت، درباره‌ی وعده‌های محقق نشده و مصوبات ِ اجرانشده است. تذکرات نمایندگان در صحن علنی مجلس و مصاحبه‌های آنها با رسانه‌ها هم نشان می‌دهد که برخلاف فهرست سفرها، فهرست مصوبات به‌ثمر‌رسیده‌ی آنها وضع خوبی ندارد. در همین هفته گذشته، در دو جلسه علنی مجلس، بیش از سی تذکر کتبی نمایندگان به احمدی نژاد و اعضای دولتش اعلام وصول شد که جز سه چهار مورد، بقیه‌ی آنها مربوط به وعده‌هایی است که دولت در سفرهای استانی مطرح کرده و اجرا نشده‌اند، یا مصوباتی که به فراموشی سپرده شده‌اند و یا در اجرای آنها تعلل...


کلمه – گروه اقتصادی: در هفته‌های اخیر، در حالی که رئیس و اعضای دولت نمی‌توانستند خوشحالی خود از اینکه تعداد سفرهای استانی به هشتاد رسیده، پنهان کنند، دهها نماینده به اجرا نشدن مصوبات استانی سالهای گذشته اعتراض کردند.

دولت احمدی نژاد در هفته گذشته، هشتاد و یکمین سفر استانی خود را با حضور در استان مرکزی و پیشنهاد تغییر نام این استان به آفتاب! به فهرست سفرهای قبلی اضافه کرد تا رکورد جدیدی را در مسافرت‌های دولتمردان رقم بزند. اما تذکرات نمایندگان در صحن علنی مجلس و مصاحبه‌های آنها با رسانه‌ها نشان می‌دهد که برخلاف فهرست سفرها، فهرست مصوبات به‌ثمر‌رسیده‌ی آنها وضع خوبی ندارد.

اعضای دولت‌های نهم و دهم در این سالها، به هر یک از استان‌ها که سفر کردند، دهها و بلکه صدها وعده را مطرح کردند که بسیاری از آنها مستقیما از زبان رئیس دولت در تجمعات چند هزار نفری به مردم اعلام شد. اما اکنون، در میانه‌ی دور سوم سفرهای استانی، دیگر به سادگی ِ دو دور قبلی نمی‌توان وعده داد و عمل نکرد. چرا که اولین سؤال مردم تجمع‌کننده در شهرستان‌ها از دولت، درباره‌ی وعده‌های محقق نشده و مصوبات ِ اجرانشده است؛ هر چند دولتمردان و پشتیبانان رسانه‌ای آنها، به هر نحو ممکن تلاش می‌کنند آن سؤال‌ها و این خلف وعده‌ها را مخفی نگه دارند.

دیروز (شنبه) روزنامه جمهوری اسلامی خبری عجیب را منتشر کرد که حاکی از اوج سانسور در خصوص ناکامی‌های سفرهای استانی دولت بود. این روزنامه فاش کرد که در سفر استانی اخیر دولت به استان اردبیل، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در این استان قبل از احمدی نژاد سخنرانی کرده بود، اما سخنان وی از کلیه‌ی بخشهای خبری صداوسیمای مرکز اردبیل حذف شد، چرا که او از اجرایی نشدن مصوبات دو دور قبلی سفر استانی دولت احمدی نژاد به این استان، انتقاد کرده بود!

همین دست سانسورها، به نحوی دیگر نیز در خصوص واقعیت ناکامی‌های دولت در تحقق وعده‌های استانی نمود دارد؛ آنجا که مسئولان استانی با ارائه آمارهای غلط، تلاش می‌کنند بدقولی‌ها و عدم اجرای طرحها و پروژه‌های استانی مصوب هیات دولت را پنهان کنند.

این موضوع را امروز کرمی راد از نمایندگان کرمانشاه و پیش از او هم حسینی نماینده پاوه و چند نماینده دیگر مطرح کردند. آنها از ارائه آمار غلط از سوی مسئولان دولتی انتقاد کردند و از مصوبات استانی اجرا‌نشده نام بردند. پیش و پس از این اظهارنظرها نیز دهها نماینده مجلس، که اتفاقا بسیاری از آنها از جناح همسو با احمدی نژاد بوده‌اند، از وعده‌های فراموش‌شده‌ی رئیس دولت در سفرهای استانی و بلاتکلیفی آنها سخن گفته‌اند.

کافی است کلیدواژه‌ی “استانی” را در سایت کلمه جست‌وجو کنید تا دهها خبر و اظهارنظر در این خصوص را بیابید و نیاز به ذکر تک‌تک آنها نیست. اتفاقا نمایندگان حامی دولت در این زمینه وضع ناگوارتری دارند، چرا که در قبال حمایت‌های چند سال اخیر خود از مواضع و عملکرد دولت احمدی نژاد، و در حالی که انتخابات دور بعدی مجلس را در پیش دارند، اکنون باید در خصوص اجرایی نشدن وعده‌ها به مردم حوزه‌ی انتخابیه‌ی خود پاسخگو باشند.

اما اعتراض‌ها به این مصاحبه‌ها محدود نمی‌شود. هرچند نمایندگان مجلس به خوبی می‌دانند که دولت احمدی نژاد را با هیچ ابزاری نمی‌توانند به اجرای قانون وادار کنند، چنان که در خصوص بودجه مترو با وجود همصدایی همه‌ی طیف‌های چپ و راست و اصولگرا و اصلاح طلب نتوانسته‌اند، اما تنها امکان قانونی باقی‌مانده برای طرح تخلفات دولت از وعده‌های خود، یعنی تذکر کتبی نمایندگان، هنوز فعال است، اگرچه در عمل بعید است نتیجه‌ای داشته باشد.

در همین هفته گذشته، در دو جلسه علنی مجلس، بیش از سی تذکر کتبی نمایندگان به احمدی نژاد و اعضای دولتش اعلام وصول شد که جز سه چهار مورد، بقیه‌ی آنها مربوط به وعده‌هایی است که دولت در سفرهای استانی مطرح کرده و اجرا نشده‌اند، یا مصوباتی که به فراموشی سپرده شده‌اند و یا در اجرای آنها تعلل می‌شود.

در جلسه چهاردهم آذرماه، عزتی نماینده دهلران، حسینی نماینده شهر بابک، فولادگر و رهبر نمایندگان اصفهان، میرخلیلی نماینده میناب، کواکبیان نماینده سمنان، یوسف‌نژاد نماینده ساری، اکبریان نماینده کرج، پولادی نماینده ایلام، زنجانی نماینده نقده، محمدی نماینده فریدون شهر و … و در جلسه هفدهم آذرماه نیز چندین نماینده مجلس از جمله محمدیاری نماینده تالش، ثروتی نماینده بجنورد، کرمی نماینده سنندج، ذاکر نماینده ارومیه، رحمانی، اکبرنژاد و فرهنگی نمایندگان تبریز، آذرشهر و اسکو، عیسی‌زاده نماینده میاندوآب، یوسف‌نژاد نماینده ساری و … نسبت به مواردی به احمدی نژاد و وزیران او تذکر دادند که همگی از جمله وعده‌ها و مصوبات استانی عملی‌نشده به شمار می‌رود.

اما رئیس و اعضای دولت همچنان خوشحال‌اند که عدد سفرهای استانی را به ۸۱ رسانده‌اند و بنا دارند دور سوم سفرها را نیز همچنان ادامه دهند و اگر فرصت یابند، وارد دور چهارم شوند. حال، این حجم از ادعاهای محقق‌نشده و وعده‌های مطرح شده و کلنگ‌های بر زمین زده شده، کی و چگونه قرار است به نتیجه برسد و مردم امیدوار را بهره‌مند کند، خدا می‌داند.



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

۳ پاسخ به “سیل تذکرها و انتقادات نمایندگان درباره‌ی مصوبات استانی اجرا نشده”

  1. بهنام گفت:

    انجام دادن پروژه ها واسه آقایون مطرح نیست که اونا فقط میخوان تبلیغات کنن که ال کردیم ما بل کردیم
    و ۹۰% این پروژه ها از روی جوگیر شدن آقای رئیس جمهور انتصابی تصویب میشه!!!
    باورر کنید اگه این مردو جو گیر کن تو یه روستای ۵۰۰ نفری ورزشگاه ۱۰۰ هزار نفری درست میکنه از بس …

  2. سارا گفت:

    ما منتظر سفرنامه ی ایشون و رحیم مشایی هستیم

  3. سحر گفت:

    هدف ایشان از این سفرها بیشتر جنبه شخصیتی دارد تا سیاسی و اجتماعی و اقتصادی .ایشان فوق العاده مقام دوست هستند و از این که مقامشان به نمایش در میاید لذت میبرند .بر همگان واضح است که ایشان با چند روز در یک استان بودن عملاامکان بازدید از کل ان استان و مردم ان دیار و حتی مسئولان ان دیار را ندارند و اگر هم داشته باشند این فرصت جهت شناسایی کاستیها و بررسی چگونگی رفع ان کاستیها بسیار بسیار اندک است و ان اندک فایده نیز بدون هزینه سفر دستگاه دولت با ملاقات استاندار و بخشداران و امامان جمعه و نمایندگان مجلس ویا شهرداران ان استان در تهران قابل حصول میباشد. تنها حسن این سفرها که مطمئنابرای ایشان موفقیت محسوب میشود ظهور رئیس کشور مقابل چشمان ملتی ستم دیده و مظلوم ومحروم است واین موفقیت نیز با عدم اجرایی شدن وعده ها به باد فنا سپرده میشود .انچه از این سفرها باقی میماند نا باوری توده به دستگاه دولت میباشد .ای کاش اقای احمدی نژاد با عنوان رئیس دولت چنین بازی خطرناکی نمیکرد چرا که باز گرداندن این باور کار بسیار دشواریست و دولتهای بعدی را با عدم همکاری مردم روبرو خواهد کرد .