سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » یک بار برای همیشه به فریاد دادخواهی زندانیان و خانواده‌شان پاسخ دهید...
» نامه محمدرضا خاتمی به صادق لاریجانی:

یک بار برای همیشه به فریاد دادخواهی زندانیان و خانواده‌شان پاسخ دهید

چکیده :اجازه سوء استفاده از شخص خود را به کسانی که در صدد تسویه حساب شخصی با آقای دکنر شکوری راد هستند، ندهید. عده ای برای اثبات تئوری ها و سناریوهای شکست خورده خود حاضر هستند همه چیز و از جمله اعتبار قوه قضاییه و شخص شما را مخدوش کنند. / دستور دهید یک بار و برای همیشه به فریاد دادخواهی مکرّر و بدون پاسخ دهها زندانی و خانواده آنها پاسخ داده شود و علل واقعی بازداشت ها، نحوه بازداشت ها، نحوه برخورد با زندانیان و خانواده آنها، نحوه برگزاری دادگاهها، نحوه صدور احکام، نحوه رفتار با زندانیانی که احکام قطعی خود را می گذرانند و در یک کلمه نحوه رعایت حقوق این عزیزان روشن شود تا مشخص شود چه ظلم عظیمی بر پاک ترین فرزندان این کشور روا داشته می...


با اعتبار قوه قضاییه و شخص شما، دنبال تسویه حساب شخصی با شکوری راد هستند

سید محمدرضا خاتمی، نایب‌رئیس مجلس ششم، در نامه‌ای به رئیس قوه قضاییه، از وی خواست دستور دهد “یک بار و برای همیشه به فریاد دادخواهی مکرّر و بدون پاسخ دهها زندانی و خانواده آنها پاسخ داده شود و علل واقعی بازداشت ها، نحوه بازداشت ها، نحوه برخورد با زندانیان و خانواده آنها، نحوه برگزاری دادگاهها، نحوه صدور احکام، نحوه رفتار با زندانیانی که احکام قطعی خود را می گذرانند و در یک کلمه نحوه رعایت حقوق این عزیزان روشن شود تا مشخص شود چه ظلم عظیمی بر پاک ترین فرزندان این کشور روا داشته می شود.”

به گزارش کلمه به نقل از نوروز، این چهره سیاسی همچنین در نامه خود به صادق لاریجانی، با بیان اینکه “عده ای برای اثبات تئوری ها و سناریوهای شکست خورده خود حاضر هستند همه چیز و از جمله اعتبار قوه قضاییه و شخص شما را مخدوش کنند” از وی خواست “اجازه سوء استفاده از شخص خود را به کسانی که در صدد تسویه حساب شخصی با آقای دکنر شکوری راد هستند، ندهید.”

دکتر علی شکوری راد، نماینده مجلس ششم، روز پنجشنبه برای بار دوم در دفتر کارش بازداشت و به زندان منتقل شد. هرچند علت بازداشت مجدد او نیز، همانند تمامی افرادی که پس از انتخابات سال گذشته بازداشت و زندانی شده اند، “جرائم امنیتی” اعلام شده است، اما به نظر می‌رسد که او نیز مانند همه‌ی دیگر بازداشت‌شدگان، با انگیزه سیاسی بازداشت شده است.

همین موضوع باعث شده که سید محمد رضا خاتمی، نایب رئیس مجلس ششم و دبیرکل جبهه مشارکت که از همکاران دانشگاهی دکتر شکوری راد نیز هست، نامه زیر را درباره او خطاب به رئیس قوه قضائیه بنویسد:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

جناب آیه الله آقای لاریجانی
رییس محترم قوه قضاییه

سلام علیکم

روز پنجشنبه هجدهم آذر ماه در کمال ناباوری برای دومین بار جناب آقای دکتر علی شکوری راد استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران در محل کار خود و در حالی که مشغول خدمت به بیماران بود، دستگیر شد و به درخواست مهلت وی برای اتمام رسیدگی به کار فرومانده بیماران، ترتیب اثر داده نشد و به سلول انفرادی تحت نظر نیروهای نظامی منتقل گشت.

آقای دکتر شکوری راد انسان عالم، با فضیلت، متدین و خدومی است که نظیر او کمیاب است و چنین برخوردهایی با امثال او برای قوه قضاییه مایه بی اعتباری است ولی از شان و منزلت او چیزی نمی کاهد بلکه جایگاه او را در دلها استوار تر می سازد.

اتهام ایشان، آنگونه که دادستان محترم تهران بیان داشته است، یکی نقل قولی منتسب به شما در مورد انتخابات و دیگری ارتکاب جرمهای امنیتی است که امروز چون نقل و نبات همگان با آن متهم می شوند و به نظر می رسد بیشتر بهانه ای است برای زیر پا گذاشتن همه قوانین، تا منتقدی محروم از همه حقوق خود، برای ماهها به سلول انفرادی انداخته شود شاید گره ای از کار فرو بسته بازجویان امنیتی و نظامی باز شود.

در مورد آقای دکتر شکوری راد گمان بر آن است که آنها که از آزادی ایشان به درخواست حضرت آیه الله العظمی شبیری زنجانی و دستور مقام رهبری سخت دلخور بودند، در صدد برخورد شخصی با ایشان و به اصطلاح رو کم کنی هستند و چه باک که این بار از شما مایه بگذارند.

آقای دکتر شکوری راد در طول حیات سیاسی پر برکت خود هیچ زاویه پنهانی ندارد و تمام نظرات و فعالیتهای ایشان به طور علنی و صریح در پیش افکار عمومی مطرح شده است و این امر در بازداشت قبلی ایشان به خوبی به اثبات رسیده است. طبعا این گونه برخوردهای غیر عادلانه با چنین شخصیتهایی نشانه خوبی از آنچه درون قوه فضاییه می گذرد و رابطه این قوه با نهادهای امنیتی و نظامی نیست، به خصوص اگر ملاحظه کنیم این اتفاق درست یک روز پس از سخنان امید بخش شما در مورد تحت الامر بودن این نهادها واقع می شود. این روند از آن رو باعث نگرانی می شود که نشان می دهد عده ای برای اثبات تئوری ها و سناریوهای شکست خورده خود حاضر هستند همه چیز و از جمله اعتبار قوه قضاییه و شخص شما را مخدوش کنند.

حتما تایید می کنید که حتی اگر آقای دکتر شکوری راد مرتکب همه آنچه دادستان محترم جرم می پندارند شده باشد، مستحق بازداشت و انتقال به سلول انفرادی نیست و بازجویی در مورد این اتهامات باید توسط بازپرس قضایی و با حضور وکیل ایشان صورت گیرد و در نهایت در دادگاهی علنی به آنها رسیدگی شود.

ما از شما می خواهیم اوّلا اجازه سوء استفاده از شخص خود را به کسانی که در صدد تسویه حساب شخصی با آقای دکنر شکوری راد هستند، ندهید و خود دستور آزادی ایشان را صادر کنید، ثانیا دستور دهید یک بار و برای همیشه به فریاد دادخواهی مکرّر و بدون پاسخ دهها زندانی و خانواده آنها پاسخ داده شود و علل واقعی بازداشت ها، نحوه بازداشت ها، نحوه برخورد با زندانیان و خانواده آنها، نحوه برگزاری دادگاهها، نحوه صدور احکام، نحوه رفتار با زندانیانی که احکام قطعی خود را می گذرانند و در یک کلمه نحوه رعایت حقوق این عزیزان روشن شود تا مشخص شود چه ظلم عظیمی بر پاک ترین فرزندان این کشور روا داشته می شود.

با تقدیم احترام

سید محمد رضا خاتمی
٢٠/٩/١٣٨٩



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

۱۵ پاسخ به “یک بار برای همیشه به فریاد دادخواهی زندانیان و خانواده‌شان پاسخ دهید”

  1. ناشناس گفت:

    این یک تصفیه حساب سیاسی است انقلاب و ضد انقلاب منتهی تحت هر نامی و زیر لوای انقلابی فرزندان انقلاب را بخاک و خون میکشند از اول سال ۵۸ تا بحال تغیر رفتار و گفتار و کردار اگر ارتش تمام دنیا با هدف شگست انقلاب حمله میکردنند باین اندازه نمیتوانستند ضربه بزنند ناگفته نماند همین ها یعنی ساواک و حجتیه و موتلفه مسلمام نما ها که ایران را زندان کرده اند اینها خودشان میدانند ضد انقلاب هستند ولی خط و مرامشان همین است پدر های همین ها ۲۸ مرداد را که ادامه ان کودتای ۲۲ خرداد است برای همین است میگویند فتنه حال من میگوئیم مبارزه با استبداد اگر نامش فتنه است چه فتنه ای بهتر از این

  2. اميرارسلان گفت:

    ظلم پایدار نمی ماند..
    ابن زیاد هم یزید را امیرالمومنین خطاب می کرد آیا اینگونه بود ؟
    تاریخ نشان داده است که ظالمین به مردم همیشه رو سیاه هستند حال چه اسمشان…

  3. شوالیه سبز گفت:

    جواب خانوادها اگه بده بعدش باید به بالا دستیها جواب پس بده.

  4. عباس گفت:

    جناب دکتر محمد رضا خاتمی
    سلام علیکم

    پیشنهاد می کنم از مهندس موسوی در خواست بفرمایید تا یکبار برای همیشه موضوع تبریک گفتن برخی از سیاست مدارن از جمله علی لاریجانی و یا صادق لاریجانی به ایشان را روشن کنند .

    صدور یک نامه سر گشاده از طرف جناب موسوی به این شایعات پایان خواهد داد .

    با تشکر – یک شهروند از مشهد

  5. حبیب تبریزیان گفت:

    گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله ماست
    آنچه البته به جایی نرسد فریاد است
    …..
    یکی از دلایلی که در غرب برای جنایات بسیار بزرگ،محکومیت های سنگین از قبیل اعدام و حبس های ابد نمیگذارند بر پایه این استدلال است که میخواهند راه بازگشت را بر ای جنایتکار باز بگذارند تا هزینه جامعه را کم کنند. اگر مجرم بداند پس از دستگیری به شدت مجازات میشود برای فرار از مجازات مرتکب جرم های جدید تر وبزرگتر میشود. کسی که به دختر یا پسر خرد سالی تجاوز میکند، از ترس اعدام او را میکشد تا آثار جرم محو شود و او نتواند شکایت کند. بسیاری دیکتاتور ها با اولین ارتکاب جرم و جنایت از ترس پاسخگویی به دور تسلسلی از سرکوب و جنایت می افتند تا از پاسخگویی برای همیشه و یا موقتاً بگریزند. تصور اینکه کسی مثل قاضی القضات ما تن به عقب نشنی دهد و اجازه دهد پرده از قانون شکنی هایی در حد جنایات بزرگ برداشته شود، تصوری محال است. اینان در جاده حق کشی و ارتکاب جنایات افتاده اند و خود راه توبه و بازگشت خویش را بسته اند. داد خواهد از آنان اگر برای افشای آنان نباشد حتماً از ساده اندیشی است.

  6. کاوه بهار گفت:

    اگر روزی خدارا باورکردندبه حرف شما گوش می دهند .بخشی از… عامل این همه جنایت واعمال خلاف اسلام می باشد .خدا بداد اسلام برسد .متولیان که …

  7. محسن گفت:

    جنبش سبز از بی بصیرتی مرد چراکه برای روزهای که می توانست بعنوان فرصت استفاده شود برنامه ای برای استفاده از آن نداشته ونداردمثلاًدر ۱۶ آذر امسال جنبش دانشجویی نسبتاً فعالیت مناسبی داشته است این حرکت با ید در روز سالگرد درگذشت مرحوم آیت الله منتظری ادامه پیدا می کرد ودر تاسوا وعاشورا نیز هم بصورت مداوم ادامه پیدا میکرد. بابیانه وسخرانی نمی شود کاری کردجنبش سبز پیکرش بی جان بی جانتر می شود

  8. شهروند گفت:

    اگر آقای لاریجانی تبریک گفته چرا موسوی علنا نمیاد بگه لاریجانی به من تبریک گفته اینها دروغه بابا

    • دوست سبز گفت:

      اگر میر عزیز اعلام کنه تکذیب می کنند
      دروغ براشون مثل آب خوردنه مخصوصا اگر برای حفظ نظام باشه!!!!!

  9. ali گفت:

    از آقای موسوی می خواهیم که علنا موضوع تبریک گفتن برخی چهره های مهم سیاسی کشور را در یک بیانیه بگویند

  10. بر ماست که کاری زینبی کنیم گفت:

    فوری؛ لطفن اطلاع رسانی کنید: در حالیکه یادداشت اخیر مهندس موسوی حاوی هیچگونه اعلامی برای راهپیمایی از میدان امام حسین(ع) تا میدان انقلاب در روز عاشورا نبوده است و اتفاقن اساس یادداشت اخیر ایشان بر مبنای حرکت زینبی و آگاهی بخشی بوده است، روزنامه وقیح و دروغ پرداز و آشوب طلب کیهان در اقدامی خطرناک اقدام به جعل صحبتهای مهندس موسوی نموده و اینگونه القا کرده است که مهندس موسوی خواستار راهپیمایی آنگونه در روز عاشورا شده است

    http://www.kayhannews.ir/890921/2.htm#other208

    هوشیار باشیم که گویا بازی خطرناک دیگری در ذهن شیطانی کیهانیون، در حال شکل گیریست

  11. عبید سن خوزانی گفت:

    ای صادق لاریجانی اگرغیرت داری واگر آنگونه که ادعا میکنی واقعا مستقل هستی با استقلال کامل و مانند یک انسان و یک مرد و یک انسان متعهد ویک قاضی عادل به اتهامات این زندانیان سیاسی دستور بده رسیدگی کنند و درباره آنان با آزادی کامل و عادلانه رای دهند. بیش ازاین خودت و نام خانوادگی ات را بدنام نکن. نامت را درکنار محمدجواد لاریجانی ثبت نکن. زیر آن نامه که شهامت کرده و نوشته بودی که زدی و انکار کردی دست کم دربرابر وزارت اطلاعات و … ایستادگی کن. تو قاضی نشسته هستی و کسی نباید جرات دخالت در تصمیمات ترا داشته باشد. مرد باش شهامت داشته باش. فوقش ازاین شغل نان وآبدار برکنارت میکنی و به شغل تدریس برمیگردی. خودت را با این بدنامی عجین نکن.

  12. سبز سبز گفت:

    باباصادق لاریجانی پارسال عضوفقهای شورای نگهبان بود ودردیدار مسوللین ستاد ها با رهبری به عنوان نماینده شورای نگهبان ازانتخابات دفاع کرد آن وقت به مهندس تبریک گفته ؟؟؟؟؟بابا جنبش ازاین دروغ ها مرد .

  13. ناشناس گفت:

    دادستانی که در برنامه اخبار تلویزیون ۲۰/۳۰ در خصوص عودت تا ۲۰ میلیون تومان بابت هر ماشین هوو خبر داد ولی همچنان ماشینهای رانندگان در پارکینگهای با اجاره شبی ۵۰۰۰ تومانلیزینگ های حرام خوار متوقف شده و فریادرسی نیست انشاءالله اگر امام زمان نمی آید امریکا نمیدونم کسی به داد مردم بدبخت برسد

  14. حسن گفت:

    جناب اقای خاتمی ..خودتان خوب میدانید که این نامه ها هیچ ارزش عملی ندارد ..وهیچگونه کمکی به ازادی زندانیان نمیکند پس چرا مینویسید؟ شاید برای اینست که یعدا بگوئید که من تلاشم را کردم !!…راستش اگر واقعا پسر یا دختر شما زندانی بود به همین نامه نوشتن اکتفا میکردید؟..یا کاری میکردید که نتیجه عملی داشته باشد ..نه فقط سخنی باشد در هوا …احتملا در صورت زندانی بودن فرزندانتان از جلوی زندان اوین تکان نمیخوردید همانجا می نشستید وتقاضائی هم جز ازادی فرزندانتان نداشتید ….پس همین کنید برای ازادی زندانیان ..چرا معطلید .. در پایان از سایت کلمه در خواست میکنم اگر چنانچه نوشته من اجازه انتشار نیافت انرا به طور اختصاصی به جناب اقای خاتمی ایمیل کنید