سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic

قیام علیه فساد و ظلم حاکم

چکیده :حسین‌بن علی با ثابت‌قدمی بر رسالت جد بزرگوارش، این‌چنین فریاد برآورد که مبارزه، امری است ممکن و لازم؛ و آنجا که نتوان خون دشمنان حق و عدالت را ریخت، باید خون پاک و عدالتخواه خویش را بر سر راه او ریخت و او را به زانو درآورد تا با لغزش‌های فروانی که دارد، سرنگون گردد؛ زیرا که این اصل «مبارزه با ظلم و ستمگری» لازمه‌ی تحقق دین...


گروه معارف:

السلام علیک یا اباعبدالله

برق فریاد رعدآسای حسین‌بن علی، به عظمت عرش، همه‌جا را روشن ساخت و باعث واژگونی زندگانی سیاه و ننگین ظالمان و مستکبران شد، و همانا راه سعادت، راه رسیدن به آزادگی را برای شیعیان حقیقی هموار ساخت. شایسته است که ما نیز بیش از پیش برای درک معنویت الهی او تلاش کنیم و هدف از قیام سرور و سالار شهیدان را که همانا اصلاح تخریب‌های به وجود آمده در زمان حکومت امویان بود، دریابیم.

حسین علیه‌السلام احیاگر آیین ناب محمد (ص) است، چنان‌که آن حضرت هنگام حرکت از مدینه به مکه، در وصیت‌نامه خود که به برادرشان محمد‌بن حنفیه سپرده بودند، در رابطه با ظلم‌ستیزی چنین فرمودند: «همانا من به منظور تباه‌گری و خودخواهی، فساد و ستم‌گری قیام نکردم. تنها برای اصلاح امت جدم محمد (ص) قیام کردم.»

ایشان در مسیر قیام شکوهمند خود، پیوسته این شأن را یادآور شده است تا رنگ عدالت‌خواهانه و ظلم‌ستیزانه قیام او، بر چهره‌ی تاریخ بماند و هرگز فراموش نشود.

ایشان، در سخنرانی خود در جایی از سرزمین عرب فرمودند: «مردم، همانا رسول خدا فرموده است هرکس حاکم ستمگری را مشاهده کند که حرام‌های خدا را حلال کرده، عهد و پیمان الهی را زیر پا می‌گذارد، با سنت و قانون پیامبر مخالفت می‌کند، با بندگان خدا با دشمنی و از سر گناه رفتار می‌نماید، ولی در برابر چنین حاکمی با زبان و عمل نشورد و قیام نکند، بر خداوند است که او را با همان ستمگران در یک جایگاه عذاب کند.»

و این‌چنین است که حسین‌بن علی با ثابت‌قدمی بر رسالت جد بزرگوارش، این‌چنین فریاد برآورد که مبارزه، امری است ممکن و لازم؛ و آنجا که نتوان خون دشمنان حق و عدالت را ریخت، باید خون پاک و عدالتخواه خویش را بر سر راه او ریخت و او را به زانو درآورد تا با لغزش‌های فروانی که دارد، سرنگون گردد؛ زیرا که این اصل «مبارزه با ظلم و ستمگری» لازمه‌ی تحقق دین خداست.



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

۳ پاسخ به “قیام علیه فساد و ظلم حاکم”

  1. نويد گفت:

    هیهات من الذله

  2. ناشناس گفت:

    ba tashakur az gorohe maaref be khatere matnaye zibayeshan omidvaram be khtere din khuda zalem parvari nakunhm va betavanim hajh ra az batel tashkhis dahim alahuma agell levaliyekal farajffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff

  3. ناشناس گفت:

    آقا چرا اینقدر غلو می کنید! حاصلش همین است که می بینید.
    برادرانه!