سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » حقوق هموطنانمان را نقض می‌کنند و برای نقض حقوق بشر در اروپا اشک می‌ریزند...
» نامه مهدی محمودیان از زندان رجایی‌شهر خطاب به فعالان حقوق بشر

حقوق هموطنانمان را نقض می‌کنند و برای نقض حقوق بشر در اروپا اشک می‌ریزند

چکیده :وقتی اشکهای دختران و پسرانی که پدرانشان بخاطر فعالیت های بشر دوستانه در زندان هستند را به یاد می آورم، وقتی غم همسران و پدران و مادران روزنامه نگار در بند را به یاد می آورم، وقتی ناله های زنان و مردان هموطنم را در زیر فشارهای جسمی و روحی سلول های انفرادی به یاد می آورم؛ به جای شادمانی برای فرا رسیدن این روز خجسته اشک در چشمانم حلقه می زند و درد سینه ام را می...


مهدی محمودیان، عضو کمیته اطلاع رسانی جبهه مشارکت ایران اسلامی که  در زندان  رجایی‌شهر کرج، در اسارت به سر می برد  به مناسبت فرا رسیدن  روز جهانی حقوق بشر، نامه‌ای  از داخل زندان  خطاب به فعالان این عرصه نوشت

به گزارش کلمه، محمودیان در این نامه با تاکید بر اینکه نمی تواند در وضعیتی که بسیاری از فعالان سیاسی، روزنامه نگاران و فعالان حقوق بشری ایران در زندان هستند و جوانان بسیاری در این یک سال و نیم به دلیل دفاع از آزادی شهید شده‌اند، روز جهانی حقوق بشر را تبریک بگوید، نوشت: “وقتی اشکهای دختران و پسرانی که پدرانشان بخاطر فعالیت های بشر دوستانه در زندان هستند را به یاد می آورم، وقتی غم همسران و پدران و مادران روزنامه نگار در بند را به یاد می آورم، وقتی ناله های زنان و مردان هموطنم را در زیر فشارهای جسمی و روحی سلول های انفرادی به یاد می آورم؛ به جای شادمانی برای فرا رسیدن این روز خجسته اشک در چشمانم حلقه می زند و درد سینه ام را می فشارد.”

روز دهم دسامبر، برابر با بیستم آذر، در تقویم سازمان ملل متحد به عنوان روز جهانی حقوق بشر نام‌گذاری شده است. شصت سال پیش در چنین روزی، سال ۱۹۴۸ میلادی (۱۳۲۷ خورشیدی) مجمع عمومی سازمان ملل اعلامیه جهانی حقوق بشر را تصویب کرد. دو سال بعد، از کشورهای عضو این سازمان خواسته شد تا این اعلامیه را امضا کنند. ایران نیز یکی از کشورهای امضا کننده اعلامیه جهانی حقوق بشر است.

به گزارش کلمه، متن نامه مهدی محمودیان خطاب به فعالان حقوق بشر به شرح زیر است:

قصد داشتم روز جهانی حقوق بشر را به شما تبریک بگویم؛ اما وقتی اشکهای دختران و پسرانی که پدرانشان بخاطر فعالیت های بشردوستانه در زندان هستند را به یاد می آورم، وقتی غم همسران و پدران و مادران روزنامه نگار در بند را به یاد می آورم، وقتی ناله های زنان و مردان هموطنم را در زیر فشارهای جسمی و روحی سلول های انفرادی به یاد می آورم؛ به جای شادمانی برای فرا رسیدن این روز خجسته اشک در چشمانم حلقه می زند و درد سینه ام را می فشارد.

اشک به خاطر خون صدها نفری که در سال ۸۸، نهال آزادی را در ایران آبیاری کردند، اشک به خاطر هزاران نفری که روزها و حتی ماه های زیادی را دور از عزیزانشان در بازداشتگاه های وحشت آور گذراندند. اشک به خاطر صدها نفری که بیشتر از یک سال است که در زندان به سر می برند. اشک به خاطر جوانانی که طی سه سال اخیر در بازداشتگاه کهریزک و بازداشتگاه های غیر قانونی دیگر زیر وحشتناک ترین شکنجه های روحی، جسمی و حتی جنسی قرار داشته اند. اشک به خاطر جوانان برومندی که سال گذشته در بازداشتگاه کهریزک به شهادت رسیدند. اشک به خاطر مادران و پدرانی که ماه ها پس از شهادت فرزندانشان حتی نتوانستند بر سر قبر عزیزانشان بگریند.

دوستان عزیز، فعالان حقوق بشر، اینجا کسانی هستند که حقوق انسان ها را در بازداشتگاه ها و خیابانها نقص کردند، کسانی که شهروندان بی گناه وهموطنان را به خاک و خون کشیدند و در عین حال از مدیریت جهانی سخن می گویند و برای نقض حقوق بشر در اروپا و آمریکا اشک تمساح می ریزند.

امسال کبوتران سفیدتان را به یاد شهدا و اسرای در بند با ربانهای مشکی به پرواز در آورید. باشد تا به پاس خونهای عزیزان در گذشته یمان، مردم ایران نیز طعم آزادی، دموکراسی،  صلح و حقوق بشر را به معنای واقعی تجربه کنند.

به امید پیروزی آزادی

سربلند و پیروز باشید

مهدی محمودیان
زندان رجایی شهر



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

۳ پاسخ به “حقوق هموطنانمان را نقض می‌کنند و برای نقض حقوق بشر در اروپا اشک می‌ریزند”

  1. alireza گفت:

    biaeim hamemon ye kabotar begirim va dar yekzamn dar harjaeie ke mkitonim be hamrahe shale sabz be hava beferstim bekhoda bayad hemayat konim zendanianeman ro va tanha kari ke mitonim onharo shad konim hamine.hame baham biaeim yekabotar begirim be hava beferstim dar yekzam ,

  2. azar گفت:

    مهدی عزیز، بدان و ایمان داشته باش که نامت بر تارک تاریخ حق گویان و حق خواهان باقیست!
    درود به شرافتت، درود به استواری و پایمردیت که چون کوه بنای کاخ ظلم را به سخره گرفته ای.

    بدان که ملت آنچه را که تو کردی و نگذاشتی صدای مظلوم خاموش بماند از یاد نخواهد برد

    به امید ازادیت مهدی عزیز

  3. ناشناس گفت:

    مهدی جان ضربالمثل اشک تمساح را برای همین روزها ساختند دیگه
    اما دوست سبز ایمان داشته باش که وعده خدا روزی تحقق خواهد یافت و روزی نه چندان دور حق بر باطل پیروز خواهد شد مگر نمی دانی که از اول خلقت همیشه سر حق و باطل جنگ و دعوا بوده اما آنچه مسلم است پیروزی حق بر باطل می باشد هرچند طول بکشد ولی بلاخره خواهد آمد .