سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » درایتی: طرح مسائل خلاف واقع در جلسات مذهبی، به اعتقادات مردم لطمه می‌زند...

درایتی: طرح مسائل خلاف واقع در جلسات مذهبی، به اعتقادات مردم لطمه می‌زند

چکیده :طرح مسائل خلاف واقع در مجالس مذهبي هم به اعتقادات مذهبي مردم لطمه مي‌زند و هم سبب آلودگي فضاي عمومي كشور مي‌شود. مسئله نگران كننده اين است كه رعايت شان مجالس امام حسين نمي‌شود و بعضا حرف‌هاي غير‌مستند در آن زده مي‌شود و تريبون‌هاي اين مجالس به دست افرادي سپرده مي‌شود كه شانيت آن را ندارند. بر اساس يكي از احاديث متواتر، هركس به خدا و معصومين او دروغ ببندد جايگاهش در آتش...


مشاور رئیس‌جمهور در دولت اصلاحات تاکید کرد: طرح مسائل خلاف واقع در مجالس مذهبی هم به اعتقادات مذهبی مردم لطمه می‌زند و هم سبب آلودگی فضای عمومی کشور می‌شود.

مصطفی درایتی در گفت‌وگو با ایلنا ، با اشاره به لزوم توجه به اخلاق سیاسی در مجالس مذهبی ماه محرم تصریح کرد: مردمی که در مجالس مذهبی هستند توقع دارند که حرف با صراحت بشنوند ولی متاسفانه از طرف بعضی از وعاظ صحبت‌هائی مطرح می‌شود که با واقعیات هماهنگ نیست.

وی ادامه داد: طرح مسائل خلاف واقع در مجالس مذهبی هم به اعتقادات مذهبی مردم لطمه می‌زند و هم سبب آلودگی فضای عمومی کشور می‌شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطر‌نشان کرد: مجالس امام حسین،‌محافل ویژه‌ای است و باید با هدف صاحب این مجلس همخوانی داشته باشد.

درایتی ضمن هشدار نسبت به سوء استفاده‌های که بعضا از مجالس امام حسین می‌شود، تصریح کرد: متاسفانه عدم رعایت حرمت مجالس امام حسین سبب شده است که این جلسات به زنجیره‌ای برای سلایق ویژه تبدیل شود که این شایسته نیست و‏ این این مسئله هم به اعتقادات مردم ضربه می‌شند و هم با ضوابط اخلاقی ما مغایرت دارد.

مشاور رئیس‌دولت اصلاحات تاکید کرد: مسئله نگران کننده این است که رعایت شان مجالس امام حسین نمی‌شود و بعضا حرف‌های غیر‌مستند در آن زده می‌شود و تریبون‌های این مجالس به دست افرادی سپرده می‌شود که شانیت آن را ندارند.

وی با بیان اینکه دشمن در تلاش است فرهنگ عاشورا که با خون امام حسین و یارانش به وجود آمده است را منحرف کند، ادامه داد: متاسفانه عده‌ای چون صلاحیت تحلیل فرهنگ عاشورا را ندارند با خارج شدن از مرز اخلاق و هدفی که برای مجالس امام حسین تعریف شده است رفتار می‌کنند که این می‌تواند زهر هلاهلی باشد که در آینده بسیاری از مسائل را مورد شبهه قرار دهد.

این محقق علوم دینی به یکی از احادیث متواتر در این ارتباط اشاره کرد و گفت: بر این اساس هرکس به خدا و معصومین او دروغ ببندد جایگاهش در آتش است.



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.