سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » بی‌حرمتی به موسوی، خاتمی و کروبی، واکنش شدید دانشجویان را در پی خواهد داشت...
» هشدار انجمن اسلامی دانشگاه تهران درباره تحرکات اخیر بسیج دانشجویی

بی‌حرمتی به موسوی، خاتمی و کروبی، واکنش شدید دانشجویان را در پی خواهد داشت

چکیده :انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران در واکنش به تحرکات اخیر بسیج دانشجویی برای اتهام‌زنی به موسوی، خاتمی و کروبی تحت عنوان تهیه کیفرخواست، به مسئولان دانشگاه تهران هشدار داد که این اقدامات معنایی جز زمینه‌چینی برای برهم زدن نظم دانشگاه ندارد. این تشکل بزرگ دانشجویی همچنین تصریح کرده که واکنش دانشجویان به چنین اقدامی، شدید خواهد...


انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی، در واکنش به تحرکات اخیر بسیج دانشجویی برای اتهام‌زنی به سران جنبش سبز به بهانه تهیه کیفرخواست، هشدار داد که چنین اقداماتی، واکنش شدید دانشجویان را در پی خواهد داشت و ضمن احتمال بروز تنش و اتفاقات پیش‌بینی نشده، نظم و آرامش دانشگاه را خدشه‌دار خواهد ساخت.

به گزارش کلمه، این تشکل پرطرفدار دانشجویی در بیانیه ی شماره یک خود به مناسبت فرا رسیدن هفته‌ی دانشجو، نسبت به تحرکات اخیر بسیج دانشجویی علیه آقایان موسوی، خاتمی و کروبی هشدار داد. در بخشی از این بیانیه آمده است: “امسال و قبل از روز دانشجو هشدار می دهیم که، وقایع ۱۶ و ۱۷ آذر سال گذشته زنگ خطری برای مسئولان دانشگاه است تا این بار پیش از وقوع، چاره ای بیاندیشند و از حریم دانشگاه دفاع کنند. انجمن اسلامی دانشجویان از آقای دکتر رهبر ریاست دانشگاه تهران می خواهد تا اگر دغدغه ای برای حراست از حقوق دانشجویان در خود می بینند، این بار آن را در راستای دفاع از کیان دانشگاه و جلوگیری از ورود غیردانشجویان به دانشگاه تهران به کار گیرند تا شاهد تکرار وقایع تلخ سال گذشته نباشیم.”

این تشکل دانشجویی با اشاره به برنامه‌ریزی بسیج دانشجویی برای تنظیم و ارائه کیفرخواست علیه آقایان میرحسین موسوی، سید محمد خاتمی و مهدی کروبی، مقارن با شانزدهم آذر، تصریح کرده که: “این اقدام هیچ معنایی جز تحریک فضای دانشجویی و زمینه چینی برای برای بر هم زدن نظم دانشگاه ندارد. آنان که چنین خیالی را در سر پرورانده اند به خوبی از فضای دانشگاه تهران با خبرند و واقعیت دانشگاه را می دانند. انجمن اسلامی دانشجویان این هشدار را به مسئولان می دهد که چنین حرکتی می تواند منجر به واکنش شدید دانشجویان شده و نظم و آرامش دانشگاه را خدشه دار سازد.”

متن کامل این بیانیه به نقل از وب سایت رسمی انجمن اسلامی دانشگاه تهران در ادامه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

آذر، هر سال یادآور تمام رشادت ها و جانبازی های فرزندان این مرز و بوم در جهت تحقق و اعتلای اندیشه، خرد و آگاهی است. بی شک به واسطه خون های ریخته شده در این راه است که این ماه خونی تازه در رگ های دانشجو و دانشگاهیان به جریان می اندازد تا همگان بدانند و بدانیم دانشگاه پرچمدار آگاهی و بیداری در لحظه لحظه ی تاریخ است.

امسال نیز با همه ی دردها و آلامی که بر قلب دانشگاهیان، به خصوص اهالی دانشگاه تهران سنگینی می کند بر خود فرض دانسته ایم که استوار و صبور و به مانند همیشه، به دور از هر گونه تنش و با تکیه بر سه اصل اعتدال، دین باوری و عقلانیت آذر ماه را به واقع ماه بیداری دانشگاه سازیم.

بر کسی پوشیده نیست انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران در طول هفته های گذشته با محدودیت هایی برای برگزاری برنامه هایش مواجه بوده است محدودیت هایی که اگر نبود، می توانست فرصتی باشد تا فضای رخوت زده و پیکر رنجور و آسیب دیده دانشگاه را التیام بخشیده و بخشی از انبوه سوالات و دغدغه های دانشجویان را پاسخ گوید و در کنار این مهم، الگویی برای فضای نامطلوب سیاست کشور باشد. اما انجمن اسلامی دانشجویان در تلاش برای پاسداشت آرمان های روز دانشجو و رسالت های خویش از هیچگونه فعالیت مدنی در چارچوب قانون دریغ نخواهد کرد.

امسال و قبل از روز دانشجو هشدار می دهیم که، وقایع ۱۶ و ۱۷ آذر سال گذشته زنگ خطری برای مسئولان دانشگاه است تا این بار پیش از وقوع، چاره ای بیاندیشند و از حریم دانشگاه دفاع کنند. انجمن اسلامی دانشجویان از آقای دکتر رهبر ریاست دانشگاه تهران می خواهد تا اگر دغدغه ای برای حراست از حقوق دانشجویان در خود می بینند، این بار آن را در راستای دفاع از کیان دانشگاه و جلوگیری از ورود غیردانشجویان به دانشگاه تهران به کار گیرند تا شاهد تکرار وقایع تلخ سال گذشته نباشیم. و البته این کمترین خواسته ی دانشجویان دانشگاه تهران است که خواستار حفظ حرمت دانشگاه باشند.

با کمال تاسف در روزهای گذشته شاهد بوده ایم که برخی از تشکل های دانشگاه تهران از تنظیم و ارائه کیفرخواست علیه آقایان میرحسین موسوی، سید محمد خاتمی و مهدی کروبی، مقارن با شانزدهم آذر، خبر داده اند. این اقدام هیچ معنایی جز تحریک فضای دانشجویی و زمینه چینی برای برای بر هم زدن نظم دانشگاه ندارد. آنان که چنین خیالی را در سر پرورانده اند به خوبی از فضای دانشگاه تهران با خبرند و واقعیت دانشگاه را می دانند. انجمن اسلامی دانشجویان این هشدار را به مسئولان می دهد که چنین حرکتی می تواند منجر به واکنش شدید دانشجویان شده و نظم و آرامش دانشگاه را خدشه دار سازد.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران تنها قوه قضائیه را مرجع رسیدگی دانسته و معتقد به حفظ حریم اشخاص در چارچوب عدالت علوی و قانون اساسی جمهوری اسلامی است. بر این اساس از ریاست دانشگاه تهران می خواهد که در راستای پیشگیری از تنش و اتفاقات غیر قابل پیش بینی دیگر در فضای دانشگاه، جلوی این اقدام را گرفته و حرمت فضای دانشگاه را حفظ نمایند. در غیر اینصورت و چنانچه قرار است پاسخ به این اقدام را به خود دانشجویان واگذار کنند، در برخورد با دانشجویان با نهادهای بیرونی شریک نشوند.

انجمن اسلامی دانشجویان

دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

۶۱ پاسخ به “بی‌حرمتی به موسوی، خاتمی و کروبی، واکنش شدید دانشجویان را در پی خواهد داشت”

  1. حسین گفت:

    بردران ونورچشمان عزیز ملت ایران که همیشه پرچمدار ازادی وعدالت بوده اید دست خداوند وپشتیبانی ملت بزرگ ایران با شماست وهر کس در مسیر راه پر شتاب شما بسوی عدالت ودموکراسی قرار گیرد سرانجام شکست خواهد خورد شما گه جان ئبر کف گام در این راه مستقیم گذاشته اید نهراسید که خداوند با حق طلبان است امید اینکه به تاییدات غیب الغیب الهی موید وکامیاب صورت ومعنی باشد…

  2. احسان يوسفي گفت:

    واقعا با خوندن این خبر خیلی خیلی خوشحال شدم.چه زیبا به کودتاگران اخطار کردن و بازی و نقشه انها را با پاتکی جواب دادن.
    دمتون گرم بچه ها.
    .
    .
    ۱۶ اذر رو سبز سبز خواهیم کرد و دوباره وطن را خواهیم ساخت
    اگه کسی اینو میخونه میشه به من جواب بده که ایا
    .
    .
    ** اگر کسی دانشجوی خود دانشگاه تهران نباشه و دانشجوی یکی از دانشگاه های ازاد تهران باشه میتونه عضو انجمن اسلامی دانشگاه تهران بشه؟**

  3. یا حسین میر حسین گفت:

    خدا این انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران که واقعا نماد تشکلات واقعی دانشجویی برای دانشگاه های کشور است را نگهدارد…انشاء الله

  4. ناشناس گفت:

    مگر خاتمی و موسوی و کروبی حرمتی برای خود باقی گذاشته اند که خدشه دار بشود یا نشود!! این آقایان هیچ احترامی در نزد ملت ندارند. خدا عذابشان را زیاد کند.

    • نزدیک به سحر گفت:

      مگر ملت فقط بسیج است …..که بدون منطق میبرد و میدوزد …چرا به ملت توهین می کنی شما کی هستی که از طرف ملت حرف میزنی ……شما اجازه نمیدهید مردم اعتراض کنند که اگر بزور اعتراض کردند میشن فتنه…ومیکروب

    • یاسمن گفت:

      خجالت بکش!
      تو اصلا معنی آدم محترم رو مفهمی؟! اگه می فهممیدی به این بزرگواران بی احترامی نمی کردی.

    • هر ایرانی، یک رسانه سبز گفت:

      “ناشناس”ِ عزیز، در ۰ ۰ ۱۳۸۹/۰۹/۱۳ ۶:۲۵ ب.ظ نوشته‏ای:
      ۱) “مگر خاتمی و موسوی و کروبی حرمتی برای خود باقی گذاشته‏اند”
      ۲) بعد از فرضِ دلخواه خود، ادامه‏داده‏ای “که خدشه دار بشود یا نشود!!”
      ۳) تاکید کرده‏ای: “این آقایان هیچ احترامی در نزد ملت ندارند.”
      ۴) و در پایان خواسته‏ای: “خدا عذابشان را زیاد کند.”

      الف) یادت باشد که مردانِ نیک خدا، همانند ستارگان این آسمان فیروزه‏گون هستند. برخی پرنورتر و درخشان‏تر. هرچند که چشمانِ چون من و تویی، از آنها بسیار دور باشد! از دیگر سوی، نه خاتمی، برای خود موجبات بی‏حرمتی فراهم کرد؛ نه دیگر دوستان.
      اما از لحنِ نوشتارت، باورم شد که مدافعِ کر و کور …تشریف دارید!
      پس اینک من می‏پرسم: آیا دروغگویی، بدزبانی، افترا، قانون‏گریزی و قانون‏شکنی، قتل، تجاوز، زیرگرفتن مردم در خیابان، باتوم، بطری، ترور در روز عاشورا و فحاشی از انواع رسانه‏ها، حرمتی برای محمودخان و یاران باقی گذاشته؟ آیا این رفتار نقض حرمت است؟ یا سخن سرشار از ادب و درایت خاتمی، موسوی و دیگران؟ پس واژگانی را طوطی‏صفت بیان مکن. بیندیش و محمِلی درست برای مصداقِ سخن خویش بیاب. باور کن که کسی که دروغ می‏گوید، خوار و ذلیل خواهد بود.
      ب) اتفاقا مردمِ آگاه و بیداردل و آزاداندیش، علی‏رغم بمباران رسانه‏ای و ضربات مکرری که از طریق بازداشت‏ها، زندان‏ها و احکام صادره و نیز وضعیت شغلی و امنیت اجتماعی تحت فشارند، اما هیچیک از اینان به میرِ عزیز و یارانش بی‏حرمتی نکرده و همچنان وی را رییس جمهور محبوب و محجوبِ قانونی و بر حق ایران دانسته و در یادداشت‏ها و کامنت‏ها در این سایت و برخی دیگر از سایت‏ها نیز واژه‏ی “رییس‏جمهور محبوب دل‏ها” یا نظایر آن را خواهید یافت.
      ج) این ملت، یا فریب‏خورده‏اند، یا زودباور، یا باری‏به‏هر جهت، که هر کدام باشند، از قبلِ حاکمیت، به آرامشی هرچند کوتاه و نانی و نوایی بسنده کرده‏اند. اما به باور اکثر مراکز پایش اجتماعی ایران (حتی وزارت اطلاعات)، حامیان میرحسین از جمعی روشنفکر و صاحب‏خرد و تاثیرگذار بر ارزش‏های علمی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی ایران و از مفاخر و بزرگان هستند. یا دانشجویان و تحصیل‏کردگان آزاداندیش و خداباور. اینان به وظیفه امر به معروف و نهی از منکر جامه‏ی عمل پوشاندند.
      این بزرگان، سعی در آبادسازی ایران؛ بدور از بت‏سازی، بدور از تبلیغات؛ بدون نمایش و فیلم، داشتند. حتی در خشن‏ترین برخوردها نیز نتوانستید مردم سبز ایران را به گمراهی خویش در اندازید.
      د) اگر صلاح می‏دانید مباهله کنیم:
      ای خدای بزرگ، ای عزیز، ای صاحب کعبه، ای مالک زمان و زمین، ای تدبیرکننده ماجرای ابرهه و ابابیل.
      ای خدای آگاه و توانا. اکنون تو را شاهد و منتقم می‏گیریم. ای خدای بزرگ. خود فرموده‏ای وَیلٌ لِکُلِّ لُمَزهٍ هُمَزَهٍ. و ما به هر آنچه مافی‏الضمیر و سرّ و آشکار محمودخان و یارانش است، تو را کفایت قرار می‏دهیم. ما اعتقاد داریم که محمودخان و یاران دروغ گفتند. و این اعتقاد را آشکار ساختیم. ما اعتقاد داریم که محمودخان و یاران تهمت و افترا زدند و این کاری است که در قرآن خویش ما را نسبت به آن بیم داده‏ای. و به این گفتار اعتراض کردیم. خدایا، ما اعتقاد داریم که بین افراد حرمتی است. اما حق تساوی افراد در برابر قانون را نیز در سیره علی(ع) دیده‏ایم. از یکسوی به بی‏حرمتی اعتراض کرده‏ایم و از دیگر سوی، نمی‏پسندیم که عده‏ای با خودسری، ماورای قانون بر ملت حکومت کنند.
      خدایا، برخوردهای خیابانی و ضجه‏های شکنجه‏شدگانی که جز قیام به حق و بازگشت به عدل و امر به معروف و نهی از منکر را در برنامه نداشتند، دیده‏ای و شنیده‏ای. ما تو را به یاری عزیزانمان فرا می‏خوانیم.
      خدایا. تو را به عزت و بزرگی‏ات سوگند می‏دهیم که مردم خوب ایران را همواره سربلند و پیشتاز در علم، ادب و دانش گردانی و ما را از زمره‏‏ی کسانی مشمارید که دروغ بسیار گویند، فریب در کار گیرند، به نام دین تو، با تعالیم ضد دینی برای خود قدرتی بجویند، قانون را فقط برای خودخواهی بطلبند، آزارشان بر بندگان رسد و نخوت و ریا را ارج نهاده و خادم را خائن و خائنِ متملق را خادم بنامند.
      خدایا. خود زندگی‏شان تباه و عمر حکومتشان کوتاه گردان تا مباد که باور شود شیاطین در افکار عوام.

    • ناشناس مسلمان گفت:

      دوست عزیز، احتمالا بسیجى هستى و سریال مختار رو دنبال مى‌کنى. این جمعه شب که اومد، به جاى اینکه پاى سریال تخمه بشکنى، با دقت نگاه کن و با وقایع امروز ما تطبیق بده.
      من حدس مى‌زنم شما از اون دسته آدمایى هستى که فقط اخبار ۲۲:۳۰ رو نگاه مى‌کنى. حواست باشه دوست من :
      ۱ – مومن از یه سوراخ دو بار نیش نمیخوره.
      ۲ – ولا تبخس الناس اشیائهم ( چیزهاى مردم را مسخره نکنید و کوچک نشمارید ) : کتاب آسمانى قرآن.
      ۳ – این ره که تو میروى به تاکستان است.
      اللهم عجل لولیک الفرج

    • علي گفت:

      شما هم چون رییس دولت .خود را مساوی با ملت میدانید پس لازم است ۲۵ خرداد ۸۸ را به شما یادآوری کنم تا بدانی که ملت فقط بسیج+شما ی ناشناس + محمد احمدی نژاد نیستید حال اگر یادت آمد آن واقعه ی تاریخی را بدان که ملت ایران بدون داشتن هیچ بلندگو و رسانه ای چون صداوسیما و هیچ ستاد برنامه ریزی شده ای چون سپاه وبسیج فقط و فقط به احترام درخواست آقایان سید میر حسین موسوی و سید محمد خاتمی وجناب آقای مهدی کروبی به خیابان آمدند هنوز هم آگر آنها صلاح بدانند و اعلام کنند خواهی دید که چه عزت و احترامی نزد ملت ایران دارند

    • ميكروب دوست گفت:

      برادر عزیز اگر اینجوری است من یه سوال از شما دارم چرا وقتی که رهبر شما و امامان جمعه ای که برگزیده و شما پشت سرشان به خدای عادل نماز می گذارید از مجرم بودن -به اصطلاح شما -سران فتنه سخن می گویند چرا دستگاه قضا در حکومت ولایی و علوی شما جرات و جسارت برخورد با آنها را ندارد مگر قران نمی گوید الفتنه اشد من القتل بنابراین یا بابد بپذیرید که اینان سران فتنه اند اما دستگاه قضا قدرت و جسارت و عدالت لازم برای برخورد با آنان را ندارد یا قبول کنید که این الفاظ فقط مصرف تبلیغاتی دارد و … خودش می داند در منظر افکار عمومی موسوی و خاتمی و کروبی همچنان دارای احترامند این را هم بدانین که عدم برخورد قضایی با این بزرگواران با دستور …. -که از نظر این حقیر که زمانی پیرو نظراتش بودم از جاده انصاف و عدالت فاصله ها گرفته است- صورت گرفته و می گیرد . بنابراین بزرگان شما از وقایع سال گذشته چوبی ساخته اند که دو سرش نجاست و پستی و بی آبرویی برای حاکمان فعلی است

    • وظیفه ی ما گسترش آگاهی گفت:

      سلام در جواب به حرفات بایستی بگم میبینی سواده کسایی که واست جواب گذاشتن.میبینی کتره ای حرف نمیزنن.عزیزم اگه تو آقای احمدی نژاد رو دوست داری خوب دوست داشته باش اما خیلی حال میکنم که میای اینجا و با خوندن مطالب از حرصت این حرفارو میزنی تورو ارجا میدم به جواب هر ایرانی یک رسانه

      اگر خارم اگر خاشاک ، مکن کاری بسوزانم تمام خشکی تن را/کشم شعله ، زنم آتش همان دستی که خشکانید تمام سبزی ما را.

    • رشيد گفت:

      حتما شعبان بی مخها و متجاوزان و چاکران ….ومیکروب خوانان مردم ودزدان وفاسدان حرمت دارند .آره ؟
      رهبران سبز حرمت دارند چون به دفاع از حقوق مردم در برابر نظر و میل یک نفر ایستاده اند .
      حرمت دارند چون عدالت و آزادی را ارج مینهند و پاس میدارند .
      چون تن به ذلت نمیدهند و خود را نمیفروشند و استوار به راه حقیقت میروند و ترسی……….ندارند.
      چون زبان و روان و فکرشان پاک است .چون انسانند .چون ادبیاتی روشنفکرانه و مودب دارند و مردم را میکروب نمیدانند .

  5. علی گفت:

    دانشجو می میرد ذلت نمی پذیرد.

  6. daneshjo گفت:

    parsal hame ra ba karte ghadir avardand dakhele daneshgah emsal ham ba tarfande digary be khyale khod fekr mikonand mitavanand byavarand dakhel
    ma hastim va bishomar

  7. یار باران گفت:

    دانشگاه مبدا همه تحولات است. امام خمینی(ره)

  8. فروغ سبز گفت:

    دانشجویان و دلاور سبزان سرزمین قشنگمان باید از رهبران جنبش حمایت کرد انها از قدرت گذشته اند از جان و مال و آسایش گذشته اند برادرزاده میرحسین را شهید کردند اما او این شهادت را جدا از سایر پیکر این جنبش ندانست بیشتر از همه ما تحت فشارند و لیاقت حمایتهای فراوان ما را دارند.

  9. ناشناس گفت:

    طبق گفته پرسنل حراست دانشگاه تهران قرار است امسال مانند سال گذشته، گروهی از بسیجی نماها به نام گروه فدائیان حسین در روزهای نزدیک به روز دانشجو به دانشگاه بیایند.

  10. متین گفت:

    انجمن تهران هیچ غلطی نمیتونه بکنه، خیالتون راحت

  11. ali گفت:

    baz ham oonha baraie rooze daneshjoo barname darando ma na!!!!

  12. بسيجى خمينى گفت:

    حتى یک سانتیمترهم نباید واسه این آدماى دیکتاتور طلب امن باشه. اینا کى هستن که با درخواستشون، کیفر خواست علیه موسوى صادر بشه ! ( البته اگه به ریاست جمهورى و آدماى دور و برشه، که استر وامانده منتظر چش است ! )

  13. 349 گفت:

    آفرین بر غیرت و شور شما

  14. ناشناس گفت:

    قیام مختار در راه است

  15. رضا گفت:

    خون هیچ انسان بی گناهی هدر نمیرود نزد پروردگار و هیچ قاتلی از عقوبت آن گریزی ندارد حکومت با زور و قدرت فایده ای ندارد بعد از دو سال مجوز راهپیمای بدهید خواهید دید هر ریسیده اید پنبه گردیده است

  16. مسعود گفت:

    باز هم آفرین به غیرت دانشجویان

  17. . گفت:

    الله اکبر الله اکبر
    امید ما به شما دانشجو هاست این چند روز همش دعا میکنم که بتونید در روز دانشجو خوش بدرخشید و هرچی به صلاح جنبش هست در این روز اتفاق بیفته

  18. ناشناس گفت:

    الله اکبر الله اکبر
    امید ما به شما دانشجو هاست این چند روز همش دعا میکنم که بتونید در روز دانشجو خوش بدرخشید

  19. ناشناس گفت:

    در دانشکده فنی اخیرا دفتر نهاد رهبری تاسیس کردند درحالیکه در مسجد دانشگاه و خ ۱۶ آذر هم دفتردارند…

  20. سمیه گفت:

    خودشون هم میدونن اشاره به این سه عزیز چه عواقبی داره برای همین جراتش رو ندارن .

  21. ناشناس گفت:

    سالی که نکوست از بهارش پیداست ,ماستی که تشه از تقارش پیداست. اگه آقایان عرضه داشتنتد زمانی که ملت جلوی در خانه کروبی به همه کس و ناکس و ناموسش فحش می دادند غیرتی می شدند و میرفتند برا نجات اون بنده خدا. خواهشا اینقده خالی بندی نکیند وقتی نمی تونید حتی تو دلتون هم به نظام فحش بدید. آز همون بند آخر معلوم چقدر شجاع هستید. آخه شما که میدوند اینا دستشون تو یک کاسه با همه.
    انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران تنها قوه قضائیه را مرجع رسیدگی دانسته

  22. پیر سبز گفت:

    درود بتمام دانشجویان روشن بین (غیر سهمیه ای) وجوانان تحصیلکرده واگاه میهن ، درود بر کروبی و خاتمی و میرحسین .

  23. مهیار گفت:

    درود بر تمام دانشجویان بیدار

  24. آئین چراغ خاموشی نیست گفت:

    وقتی پیام زیبای شما را خواندم اشک شوق در چشمانم حلقه زد و برق شور و شعف تمامی وجودم را فرا گرفت ، ادبیات جنبش سبز تمامی شور است و ادب و عشق و احترام و ادبیات گروه مخالف شما همه مرگ و نفرت و بی ادبی و انتقام . و هر کس به اندازه سر سوزنی وجدان بیدار داشته باشد شناسایی حسینیان زمان برایش بسیار سهل و آسان است . حسینیان زمان ، با وجود دلیر مردانی چون شما شرم می کنم که از شجاعت و دلیری سخنی بر زبان آورم به خدا سوگند هر کس امروز نتواند و یا نخواهد که حسینیان زمان را بشناسد فردا در نزد دادگاه عدل الهی و وجدان بیدار تاریخ این مرز و بوم جوابی نخواهد داشت سخنان دلیر مردانی چون تاج زاده و نوری زاد که چون در بند شده اند دلیر تر شده اند گاه و بی گاه به گوشمان می رسد و تن رنجورمان را زنده می سازد آری شیر ، شیر است ، چه آزاد و چه در بند این منطق را از مولا و سرورمان حسین بن علی ( ع ) آموحته ایم که هرگز تن به ذلت نخواهیم داد مبادا دلسرد شوید و از راه حقی که در پیش گرفته اید مایوس و دلزده گردید ، چنان خشمشان را برانگیخته اید که از مدیحه سرایانشان می خواهند تا فتنه یزید را با قیام سبزتان گره بزنند ، از همین جا بدانید که تا چه اندازه موفق بوده اید . خمینی کبیر ناظر بر اعمالتان است و شما را یاری خواهد کرد عاشقان امام نیز منتظر اذن مولایشان هستند تا جان نثارش نمایند

  25. mohamad az noe virosy گفت:

    anha b donbale tanesh va zado khord hastand baraye residan be ahdafeshon bacheha deghat konid

  26. ناشناس گفت:

    واقعا دمتون گرم.ما پشت شما هستیم و همیشه حمایتتون میکنیم.بسیج کیه که بخواد برعلیه آقایان سبزسبز ما دادخواست صادرکنند. خدا سبزه وبا ماسبزهاست.مطمئن باشید.

  27. علي گفت:

    اقتدار گرایان خوب می دونن که نباید به اکثریت مردم بهانه داد. حالا دوست دارن امتحان کنند بسم الله این گوی و این میدان

  28. رضا مولائی گفت:

    سلام برجنبش سبز و همراهان بزرگوارش
    دورد تمام مصلحان تاریخ بر شما

    ۱۶آذر و یاد شهیدان آن گرامی باد- …

  29. ali گفت:

    ali yaretan hahg negahdaretan

  30. جمشید گفت:

    سلام بر موسوی بزرگ صبح نزدیک است. ما همه با هم هستیم از از رنگ و هر بو و هر مذهب و هر مسلکی که ضد دیکتاتوری و ضد معاویه و ضد خودکامگی و ضد تجاوز و ضد سرکوب و ضد شکنجه و ضد حزب یگانه و ضد ترور و ضد آدمکشی و ضد بیشرفی و ضد دشمنی با ایران و ضد یزدیو و ضد استالین و ضد هیتلر و ضد شمر و… باشد. ما بیشماریم و روزبروز بیشمارتر می شویم.

  31. حمید گفت:

    روزی که سراغ موسوی و کروبی بیایند مطمئن خواهند بود که عکس العمل جدی ندارد. مقاله شما هم همین مطلب را می رساند. شما هم می ترسید که عکس العمل جدی نباشد و دارید این ادعا را می کنید. این مقاله در واقع ترس شما را نشان میدهد و دارید به انها گرا می دهید. یک قدری با فکر کار کنید.

    • .... گفت:

      “روزی که سراغ موسوی و کروبی بیایند مطمئن خواهند بود که عکس العمل جدی ندارد”
      جنابعالی علم غیب داری؟؟ جون خودت میخوای روحیه گیری کنی؟؟ ماشالا شما هم که عقل کل هستید و حتما این کامنت سراسر حکمت رو با کلی تفکر نوشتید!

      • رضا گفت:

        متوجه نشدی عزیز من. دارد می گو ید این نوع ادعا ها نشانه قدرت نیست. کسی که به قدرت خودش مطمئن است رجز نمی خواند. این نوع مقالات نه تنها طرف مقابل را نمی ترساند بلکه جری هم می کند.

  32. ناشناس گفت:

    جز اظهار تاسف نمیشه براتون کاری کرد.من از موسوی قدرت طلب بیزارم

  33. تحول سبز گفت:

    در طی صد سال مردم ما هر بار با جنبشی اعتراضی خواستار تحقق بخشی از خواسته های مدنی خود بوده اند ولی این بار فقط رسیدن به بخشی از آن کافی نیست. این بار به خوبی دریافته ایم که چه می خواهیم. این بار به کمتر از آزادی رضایت نمی دهیم. آزادی در انتخاب کردن و انتخاب شدن برای هر چیز. هر چیزی جز این باشد ما را به بی راه می کشاند. و یکی از مسیرهای مهم رسیدن به این خواسته دانشجویان عزیز هستند. زنده و سلامت باشید.

  34. حسن گفت:

    من بسیجی بسیجی نیستم ولی باور کنید دو دوتا چهار تاست.وقتی سه نفر میخوان خارج از محدوده باشن و مهمترین خط قرمزهای نظام که مردم بهش رای دادن رو زیر پا و زیر سوال ببرن،خب از جریان حذف میشن دیگه.کسایی هم که بخوان ازشون حمایت آشکار کنن،یقینا اگه حذف نشن بازداشت میشن.

    • سارا گفت:

      حسن آقا با شما موافقم که دو دو تا چهار تاست.
      ولی کسی که مردم را میکروب، خس و خاشاک، بزغاله و گوساله میخواند از دایره ی مردمی بودن خارج میشود. و مجبور است برای ماندن در قدرت دست به انکار تاریخ بزند و دستور به قتل مردمی که مخالفش شده اند را به بهانه ی حفظ نظام بدهد. نظام؟ چیزی که در آن یافت نشده و نمیشود نظم است. جوانانش بیکارند، مردمش فقیرند و مشکل معاش و مسکن دارند، اختلاف طبقاتی در آن بیداد میکند، روزنامه نگارانش زندانی اند و نخبگانش فراری. طرح مسکن مهرش چند سال است که با مشکل اجرا روبروست، معاون اول دولتش اختلاص میلیاردی کرده ولی رهبری دستور عدم پیگیری اختلاص معاون را صادر نموده، رئیس ادعای فروش پژو ۵۰۴ برای کمک به بی خانمانها دارد. طرحی به نام هدفمند کردن یارانه ها ماههاست که با تاخیر روبروست و کسی نمیگوید جزئیات اجرایش چگونه است اما با اینحال رئیس دولتش ادعای مدیریت جهان را دارد.
      اگر آنچه نظام میخوانید خطوط قرمزی سابق بر اینها داشته است، رهبری، دولت، قوای مقننه و قوای قضائیه با اعمال و رفتار خود بسیار پیش از اینها آن خطوط را زیر پا گذاشته اند. یقینا اینها نزد مردم حذف شده اند و امیدوارم عمر دراز تا زمان محاکمه ی عادلانه در پیشگاه مردم ایران داشته باشند. اما کسانی که از حاکمیت فعلی فقط حمایت میکنند آزادند. ما قائل به آزادی اندیشه ی تمام انسانها هستیم مگر کسانی که برای حمایت از طیف حاکمیت دست خود را به خون جوانان کشور آلوده کرده و آنها را مورد ضرب و شتم قرار داده اند. مانند ایشان است کسی که برای منصب و پست حکومتی(هرچند در اندازه ی یک میز) چاپلوسی حکومت کرده باشد.
      حسن جان! همت و باکری در قلب مردم این کشور برای همیشه جای دارند ولی با تاسف، بسیج فعلی از همان دایره ی مردم خارج شده است.

    • سبز مرتضی گفت:

      “”””سه نفر میخوان خارج از محدوده باشن و مهمترین خط قرمزهای نظام که مردم بهش رای دادن رو زیر پا و زیر سوال ببرن”””””

      با سلام چه خط قرمزهایی دوست عزیز ؟

      شما دچار توهم خود ساخته هستید . خودتون میگین موسوی از خط قرمز ها رد شده . بعد هم میگید حالا که رد شد باید حذف یشه ؟
      حکم همراهان رو هم صادر کردین !

      مردم ایران به دروغ و عوام فریبی رای دادن ؟ به تقلب و غارت رای دادن ؟

    • ناشناس گفت:

      خط قرمز “قانون اساسیه” که امام تغییرش دادند! یعنی این خط قرمز را جابجا کردن!! و گرنه غیر “مرجع” رهبر نمیشد. عمر امام هم به رفراندم قانون اساسی کفاف نداد! قشنگ تاریخ سقیفه بنی ساعده تکرار شد!!!!!
      قانون اساسی که غیر قابل تغییره اگر هم رفرم داده باشه باید به رفراندم گذاشته باشه وگرنه مثل مملکت ما به مرور زمان میشه انا ربکم الاعلی
      شماها جوانید امروز را میبینیدولی ما قدیمیها حافظه مون قویه.

      • ناشناس گفت:

        ببخشید آن جمله اول صحیحش بدین صورت است:خط قرمز “قانون اساسیه” که اواخر عمر امام تغییرش دادند!

    • ميكروب دوست گفت:

      سلام برادر بسیجی:
      هر انسان صاحب مکتبی خط قرمز دارد حکومت خط قرمز ندارد حتی پیامبر و علی (علیهما السلام) برای حکومت خود خط قرمز قایل نبودند برای مثال پیامبر در جنگ احد خواست که مردم در مدینه از شهر دفاع کنند اما جوانان که اکثریت بودند خواهان دفاع در خارج مدینه بودند یا در جنگ بدر پیامبر اردوگاه خود را به پیشنهاد یکی از یاران تغییر داد و علی هم که می دانیم حتی فحش و ناسزای نا اهلان را تحمل کرد و تنها زمانی دست به شمشیر برد که مخالفان با شمشیرشان به جان مردم افتادند تنها خط قرمزپیامبر و علی جلوگیری از ظلم و برپایی عدل بود امروز بیش از آنکه مخالفین نظام از خطوط قرمز بگذرند رهبر و رئیس جمهور و وزیران و امامان جمعه و قضات و سپاه از خطوط قرمز می گذرند آن فرمانده سپاه می گوید بندگی خدا راحت است ما باید تلاش کنیم در آزمون بندگی بنده خدا قبول شویم چون شیطان مدتها بر خدا سجده کرد اما در آزمون سجده بر آدم مردود شد. خطیب جمعه از برخورد بی رحمانه با متهمین صحبت می کند که در هیچ جای فقه و حقوق اسلامی جایگاهی ندارد رئیس جمهور روز روشن دروغ می گوید کبیره ای که امام علی دروازه همه گناهانش می خواند، شورای نگهبان که باید از فقهای عادل و حقوقدانان منصف تشکیل شود در انتخاباتی که به عنوان داور و ناظرش حضور دارد رسما از یک کاندیدا حمایت می کند و عضو حقوقدانش در میتینگ تبلیغاتی یک کاندیدا شرکت می کند. سپاه پاسداران در همه عرصه های اقتصادی وارد شده و زندگی و حریم خصوصی مردم زیر سیطره اهریمنی و جاسوسی این غول قرار گرفته است. نیروهای بسیجی با الفاظ رکیک خانه مرجعیت و فقاهت را همچون مغولان تصرف می کنند و رهبر دم بر نمی آورد، ماشین نیروی انتظامی مردم را زیر می گیرد، جوان مردم در کهریزک جان خود را از دست می دهد همان جانی که قران می گوید انه من قتل نفسا بغیر نفس او فساد فی الارض فکانما قتل الناس جمیعا آری خطوط قرمز پررنگ توسط حاکمان فعلی در روز روشن و بارها رد شده است. بروید و با دین ما آشنا شوید دینی که انسانش کرامت دارد احترام مومن از حرمت کعبه بالاتر است پیامبرش در واپسین روزهای عمر خود تن رنجورش را آماده قصاص یک بیابانگرد ناشناس می کند. آری دین ما جز غصل و تیمم و شکیات نماز نکات زیادی برای بشر دارد دینی که به من و شما نهیب می زند که ولاترکنوا الی الذین ظلموا فتمسکم النار – در ادبیات عرب ف برای آینده نزدیک استفاده می شود- و دینی که حتی آشکار کردن بدیها را برای مظلوم مجاز می شمارد لایحب الله الجهر بالسوء من القول الا من ظلم

  35. یا حسین مظلوم گفت:

    روزی که که بر جام شفق مل کرد خورشید بر خشک چوب نیزه ها گل کرد خورشید
    ***********************
    این ماه ماه خون است …

  36. داوود گفت:

    حسن جان فقط ۳ نفر نمی خواهند از این خط قرمز که با رنگ قدسی بخشیدن به قدرت توسط یک گروه اقتدار گرا برای حفظ قدرت کشیده شده عبور کنند این خواست اکثریت ملته

  37. بندگان لایق خدا(نجات سبز) گفت:

    کروبی و مو سوی مظلوم در قلوب ما جای دارند.

  38. شیعه ایرانی گفت:

    خدا لعنت کند نوکران آمریکا واسرائیل را که نوشخارشان حرفهای مزدوران ضد انقلاب وضد ایرانی ماهواره ای است خدا لعنت کند کسانی را که بدون داشتن هیچ مدر ک مستندی فقط و فقط از روی بغض شکست در انتخابات واز تبلور حس حسادت ولگد مال شدن پز روشنفکری متکبرانه غربی خود توسط اکثریت ۲۵ میلیونی متوسط وضعیف جامعه بزرگترین دروغ تاریخ ایران را رقم زدند و انتخابات با آن شکوه کم نظیر را باطل شمردند . ای گروه فتنه بدانید که صاحب اصلی این کشور حافظ این کشور بوده و خواهد بود و شما انعکاس صدای غرب وحشی وکافر هستید و آزادی غربی که شما دم از آن میزنید آزادی قوم عذاب شده لوط میباشد چه غرب عمل قوم نفرین شده لوط را قانونی کرده و دموکراسی غربی برای این افراد که دشمن خدا میباشند آزادی داده است پس تافرصت زندگی در این دار الغرور را دارید به راه دوستی با اولیاء خدا برگردید ودوستی کفار رارهاکنید که عذاب الهی در انتظار کافران و دوستان آنهامیباشد.
    بسمه الله الرحمن الرحیم اللّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُواْ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّوُرِ وَالَّذِینَ کَفَرُواْ أَوْلِیَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَى الظُّلُمَاتِ أُوْلَئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ ﴿۲۵۶بقره)

  39. وظیفهی ما گسترش آگاهی گفت:

    سلام در جواب به حرفات بایستی بگم میبینی سواده کسایی که واست جواب گذاشتن.میبینی کتره ای حرف نمیزنن.عزیزم اگه تو آقای احمدی نژاد رو دوست داری خوب دوست داشته باش اما خیلی حال میکنم که میای اینجا و با خوندن مطالب از حرصت این حرفارو میزنی تورو ارجا میدم به جواب هر ایرانی یک رسانه

    اگر خارم اگر خاشاک ، مکن کاری بسوزانم تمام خشکی تن را/کشم شعله ، زنم آتش همان دستی که خشکانید تمام سبزی ما را.

  40. یک دوست گفت:

    من ازاهالی شهرستان شبستر هستم.چند روز پیش که به خامنه رفته بودم،دیدم که نام هنرستان شبانه روزی میرحسین موسوی خامنه را برداشته اندوبه هنرستان معلم تغییر نام دادندو تابلو بلوارمیرحسین موسوی خامنه کنده اند.

  41. فرزند موسوي گفت:

    سلام به همه دوستانم که بنا بر پیشنهاد رییس جمهور موسوی به مثابه «هر شهروند یک رسانه» عمل می کنند و اینقدر آگاهی را در جامعه ایران افزایش دادند که مزدوران، قاتلان، چماق به دستان و نوچه های فرعون زمانه رو به مواضعی کشاندند که در اینجا اوج حقارت و درماندگی آن ها را می بینیم.

    دوستان به خودتان افتخار کنید که به رغم اینکه از صبح تا شام، دستگاه های دروغ پراکنی معاویه ها و عمروعاص های زمانه علیه جنبش مردمی و ریشه دار سبز و رهبران شجاع و سازش ناپذیر آن به لجن پراکنی مشغول هستند، در این فضا هم اجازه می دهید تا افراد جاهل، مغرض یا مزدور، نظرات خود را بگویند. و چه ذلیل، بی منطق و دست خالی تر از همیشه به نظر می رسند.

    اتفاقا از کامنت فردی که دو واژه تحسین شده را مورد استهزاء قرار داده و «شیعه ایرانی» خود را معرفی کرده خرسند شدم. بسیار واضح منطق خود و ناآگاهی خود را فریاد می زند! مثل یک ضبط صوت که دکمه play آن را می زنی و انواع «خدا لعنت کند» از آن شنیده می شود.

    می دانید این کامنت یعنی چه؟ یعنی من هیچ منطقی ندارم و خدایی را هم که شناخته ام فقط به این درد می خورد که از او بخواهم سایر بندگانش را لعنت کند!

    دوستان ، در کامنت های مزدوران، عجز و ناتوانی را ببینید. به راستی اگر اسلحه و چماق و بازداشت گاه و شکنجه و تهمت زدن و دروغ گفتن را از اینها بگیری ، چه حرفی برای گفتن دارند؟

    به همه شما می بالم. استراتژی مناسب موسوی، کروبی و همه عزیزان، شجاعان و آزادگان دربند جنبش سبز، امثال تاج زاده ها، امین زاده ها، توکلی ها، زیدآبادی ها ، میردامادی ها و مرعشی ها و همه دانشجویان، کارگران، زنان، معلمان جوانان و در یک کلام آزادگان سرافراز در حال به ثمر نشستن است.

    خدا می داند که در دل جامعه، در شهرهایی که برای کار ناچارم به آنها سفر کنم حتی در روستاها، موج استبداد ستیزی ، ظم ستیزی و آگاهی از ناکارآمدی حاکمان جائر را می بینم.

    سعادت هزینه رفتن به زندان دادن نداشتم اما به واسطه اعتقاداتم، هزینه های اقتصادی و روانی زیادی پرداخته ام. اما من کجا و شما بزرگواران کجا؟ شهدای جنبش سبز و خانواده های آنها و زندانیان سیاسی کجا؟

    به خودتان افتخار کنید و بدانید که ما بی شماریم. واقعا بیشماریم که فرمانده یکی از نهادهای نظامی دیکتاتوری باید اعتراف کند که از “الله اکبر” گفتن شما، لرزه به دل های شیطان صفتان و ابن زیاد های زمانه می افتد. که از سربازخانه ها باید عکس های موسوی و کروبی و خاتمی عزیز را جمع کنند.

    یادتان باشد :

    به فرمایش پیامبر رحمت :

    حکومت با کفر باقی می ماند اما با ظلم هرگز

    یا حسین میر حسین

  42. يک استاد دانشگاه گفت:

    نه تنها واکنش دانشجویان…. که واکنش شدید استادان را هم در پی خواهد داشت

  43. محمد علی گفت:

    فدای مظلومیت حسین بن علی که با تبلیغات حکومت او را خارجی خواندند چرا که شامیان بر ایین یزیدی بودند که برای حکومت بر مردم متوسل به اسلام ظاهری گردیده بودو در عمل به کیش تحریف گشته مادرش اقدام به منکرات در تنازع با دین مبین اسلام نمود اما امان از روشنگریهای امام سجاد وامان از افشای حکومت جور توسط زینب که چون خورشید بر ظلمات تابیدندو رسوایی بنی امیه را رقم زدند درود خدا بر حسینیان زمان میرحسین موسوی کروبی خاتمی و همه روشنگران در بند و لعنت خدا بر حکومت غیر جمهوری و غیر اسلامی بعد از امام خمینی تا ما هستیم هیچکس جرءات کمترین تعرض به سران سبز و صبر نخواهد داشت یا حسین میرحسین

  44. حسین گفت:

    ضمن تقدیر و تشکر از دانشجویان بیداروبا بصیرت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی ،در استانه ایام شهادت سالار شهیدان امام حسین علیه السلام اعلام میکنیم “هیهات من الذله” و پیشنهاد میکنم همه دانشجویان بیدار و ازاده با طرح این شعار زیبا در ماه محرم ضمن اعلام پیروی عملی از پیام امام ازاده مان ،منافقین حاکم را که با تحمیق عوام قصد بی دین نشان دادن جریان دانشجویی و وارونه نشان دادن واقعه کربلا را دارند خلع سلاح نمایند.

  45. اکبری گفت:

    این اطلاعیه ساختگی است وهیچ دوستدار نظامی از این سه فتنه گر دفاع نمی کند مرگ بر سه فتنه گر خویینی میگه منم بگید