سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » به بهانه شرایط ویژه، رای و آزادی مردم زیر پا گذاشته می‌شود / نگرانیم که این شرایط، ...
» دبیر فراکسیون اقلیت مجلس در دیدار با رئیس مجلس خبرگان:

به بهانه شرایط ویژه، رای و آزادی مردم زیر پا گذاشته می‌شود / نگرانیم که این شرایط، دائمی و حاکم شود

چکیده :در چند ماه گذشته، به بهانه شرايط ويژه، رعايت حقوق مردم و نفوذ راي آنها كمرنگ شده و حرمت شكني ها در شرايطي كه اسلام حرمت انسان را از كعبه بالاتر مي داند، به رويه اي عادي مبدل شده و ما نگرانيم كه اين شرايط ويژه به يك اصول و چهارچوب دائمي و حاكم تبديل گردد. / باید روند دستگيري ها، بازجويي ها و دادرسي ها و شرايط حاكم بر زندان ها بر مبناي صحيح باشد و نبايد آزادي و مرخصي زندانيان و يا ملاقات و گفت و گوي تلفني آنها با خانواده شان، به نظر بازپرس و كارشناس پرونده موكول شود. / آزادي احزاب و جمعيت ها، مطبوعات، تشكيل اجتماعات و منع تفتيش عقايد، سانسور، شكنجه، هتك حرمت و حيثيت افراد و حق دادخواهي و انتخاب وكيل، تضمين حقوق زن، تساوي حقوق، داشتن شغل و ... همه و همه تكاليفي بود كه انقلاب برعهده حكومت در برابر ملت گذاشت. امروز سوال اساسي در جامعه، نسبت ما با اين شعارها و آرمانها و اصول مصرح در قانون اساسي است و ملت سوال...


اعضای فراکسیون خط امام(ره) مجلس شورای اسلامی ظهر امروز یکشنبه با آیت الله هاشمی رفسنجانی، رییس مجلس خبرگان رهبری و رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، دیدار کردند.

به گزارش پارلمان نیوز، در ابتدای این دیدار محمدرضا تابش دبیر کل فراکسیون با تبریک عید غدیر گفت: امام علی الگوی ممتاز برای بشریت و برای انسانهایی است که می خواهند انسانی و اخلاقی زندگی کنند.

تابش با اشاره به نقش بارز و کم نظیر آیت الله هاشمی رفسنجانی در پیروزی و تداوم انقلاب، هشت سال دفاع مقدس و دوران سازندگی و اصلاحات، خطاب به او تاکید کرد: نمایندگان اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی به تاسی از منش و رفتار و سلوک متعهدانه شما در مواجهه با تنگناها و مشکلات، همواره منافع ملی و مصالح ملت و انقلاب را سرلوحه کار خود قرار دادند و در شرایط گوناگون به سوگند خود با ملت وفادار ماندند.

دبیر کل فراکسیون خط امام(ره) مجلس شورای اسلامی تصریح کرد که این فراکسیون به رغم فشارها و بی مهری های بسیار، از مدار منطق و اعتدال خارج نشده و سعی داشته تا با آرامش و خردورزی از منافع کشور و نظام دفاع نماید.

تابش با اشاره به خاستگاههای انقلاب و چشم اندازی که امام برای مردم و حقوق آنان تبیین نموده بود و همچنین اعتقاد،احترام و وفاداری ایشان به رای مردم و میزان بودن آن در اداره امور کشور، افزود: بر مبنای این توجه بود که فصل سوم قانون اساسی به حقوق ملت استبدادزده و تحت ستم اختصاص یافت و حاکمیت موظف شد تا به ادای این حقوق، متعهد و مکلف باشد.

دبیر کل فراکسیون خط امام(ره) مجلس شورای اسلامی افزود: آزادی احزاب و جمعیت ها، مطبوعات، تشکیل اجتماعات و منع تفتیش عقاید، سانسور، شکنجه، هتک حرمت و حیثیت افراد و حق دادخواهی و انتخاب وکیل، تضمین حقوق زن، تساوی حقوق، داشتن شغل و … همه و همه تکالیفی بود که انقلاب برعهده حکومت در برابر ملت گذاشت.

وی گفت: امروز سوال اساسی در جامعه، نسبت ما با این شعارها و آرمانها و اصول مصرح در قانون اساسی است و ملت سوال دارد که اگر میزان رای آنهاست، چگونه برخی در تریبونهای رسمی عدم اعتقاد انقلاب و امام و حتی اسلام و ارای مردم را تبلیغ می کنند؟ مردم می پرسند چگونه برخی فراتر از امیر مومنان که به رای مردم اعتقاد داشت و می فرمود تا رضایت مردم نباشد و مردم از من نخواهند بر ایشان حکومت نمی کنم، اعتقادی به رای مردم ندارند.

دبیر کل فراکسیون خط امام(ره)مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به حوادث چند ماه گذشته گفت: به بهانه شرایط ویژه، رعایت حقوق مردم و نفوذ رای آنها کمرنگ شده و حرمت شکنی ها در شرایطی که اسلام حرمت انسان را از کعبه بالاتر می داند، به رویه ای عادی مبدل شده و ما نگرانیم که این شرایط ویژه به یک اصول و چهارچوب دائمی و حاکم تبدیل گردد.

تابش گفت: چگونه می توان اخلاق، شرع، وجدان، ارزشها، آزادی های مصرح و مشروع مردم را زیر پا گذاشت و با دروغ و حیله، هر چیز را به دیگری که دستش از همه چیز کوتاه است، نسبت داد؟

وی با اشاره به روند دستگیری ها، بازجویی ها و دادرسی ها و شرایط حاکم بر زندان ها گفت: باید روند رسیدگی قضایی بر مبنای صحیح باشد و نباید آزادی و مرخصی زندانیان و یا ملاقات و گفت و گوی تلفنی آنها با خانواده شان، به نظر بازپرس و کارشناس پرونده موکول شود.

وی برخورد با جنبش دانشجویی و تشدید فشارها بر این قشر در آستانه ۱۶ آذر را اشتباه دانست و تاکید کرد: چرا پرونده حمله کنندگان ۲۵ خرداد۸۸ کوی دانشگاه تهران که تاثر رهبری را فراهم آورد، در دستور کار قرار نمی گیرد؟

دبیر کل فراکسیون خط امام(ره)مجلس شورای اسلامی از رییس مجلس خبرگان رهبری که سابقه دیرینه دوستی با رهبر کبیر انقلاب و مقام رهبری را دارد، خواست تا مسایل و مشکلات مطرح شده با ایشان را به محضر مقام معظم رهبری ارائه دهد تا راه بر انحرافات و کژی ها بسته شود.

تابش با تاکید بر این نکته که مجموعه حاکمیت باید راهکار حکیمانه مقام معظم رهبری در جذب حداکثری و دفع حداقلی را سرلوحه خود قرار دهند، تصریح کرد: علی الظاهر عده ای خواسته یا ناخواسته، فهمیده یا نفهمیده، در جهت عکس این رهنمود حرکت می کنند.

نایب رییس کمیسیون ویژه تحولات اقتصادی همچنین به تشریح وضعیت اقتصادی کشور و آثار اجرای قانون هدفمندی یارانه ها پرداخت و افزود: اگر این قانون با دقت و با شیب ملایم و اطلاع رسانی به هنگام و با اعتماد سازی در افکار عمومی همراه نشود، نتایجی را که باید، حاصل نخواهد کرد.

در ادامه این نشست، رییس مجلس خبرگان رهبری و رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام به ارائه دیدگاههای خود در خصوص مسایل کشور پرداخت که مشروح سخنان ایشان به زودی منتشر می شود.



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

۱۱ پاسخ به “به بهانه شرایط ویژه، رای و آزادی مردم زیر پا گذاشته می‌شود / نگرانیم که این شرایط، دائمی و حاکم شود”

  1. احسان يوسفي گفت:

    از دست این اقلیت مجلس یکی به میخ میزنن یکی به نعل.
    آقایان محترم تو را به همان خدایی که میپرستیذد به جای من فکر نکنید نیندیشید نظر ندهید اینده نگری نکنید قضاوت نکنید به که بگویم دردم را که من ملت ایران
    .
    .
    وکیل و نایب نمیخواد

    • ناشناس گفت:

      شما میگین نمایندگان اقلیت مجلس نماینده مردم نیستند ومردم احتیاج به نایب ندارند ولی خودتون از جانب ملت ایران حرف میزنین!

  2. احسان يوسفي گفت:

    مدیریت کلمه میشه بفرمایید چرا نظر منو اول ثبت میکنید بعد حذف در حالی که کوچکترین توهینی نداشت؟!
    آگه مرد هستید بفرمایید

  3. محمد گفت:

    منتظر گزارش کامل و گزارش تصویری و سخنان مهم حضرت ایت الله هاشمی رفسنجانی هستیم

    یا حسین میر حسین

  4. علی عمادی گفت:

    با سلام
    آقای تابش نماینده ی محترم
    این شرایطی که شما از آن به عنوان اظطراری یاد می کنید سی سال است که در کشور عزیز ما ایران حاکم است. شما لازم نیست خودتان را به کوچه ی علی چپ بزنید و امیدوار باشید که “انشاالله” موقت است.
    خیر زهی خیال باطل.
    هر وقت که ما پذیرفتیم که در کشورعزیز ما ایران آرا و عقاید متفاوت وجود دارد و ما باید به این آرا و عقاید احترام بگذاریم و برای یگدیگر جا باز کنیم آن روز را باید جشن بگریم و نامش را بگذاریم ” مردم سالاری” یا هر چیزی که مرسوم است.
    ” باب گفتگو درک متقابل ایجاد می کند.”

  5. احسان يوسفي گفت:

    با سپاس از مدیرت محترم کلمه.
    اما دلیل ثبت نظرم و سپس حذف اون رو نگفتید؟
    و این شبه واسه من پیش اومده که ایا همیشه باید ناراحت شد و از دست شما عزیزان رنجید که به ندایش لبیک گویید؟
    کلمه: دوست عزیز نظر شما منتشر نشده بود و در نوبت بررسی قرار گرفته بود. شاید گاهی شما به طور پیش فرض بر روی کامپیوتر خود نظرتان را مشاهده کنید اما دیگران این نظر را نمی توانند ببینند تا زمانیکه بررسی شود.

  6. Rezvan گفت:

    اصلاح طلبان اکنون جزیی از جنبش سبز هستند و حضور آنها در انتصابات نمایشی و همین سیستم موجود تنها به طرد آنها از دامن ملت منتهی خواهد شد. امیدوارم عاقلانه برخورد کنند.

  7. رضا گفت:

    ببینید نمایندگان عزیز، شما هرچه در اقلیت باشید، در این حد بودید که با تعدادی امضا از تخلفات دولت در ابتدا کار جلوگیری و او را باز خواست میکردید! در حد نطقهای اتشین مدرس گونه نیز از شما خبری نیست! ظاهرا ما باید به خود شما هم کنیم تا دل و جرات پیدا کنید! مشکل دوتا شد!!!!!کمی هم بفکر سوگند تان باشید!

  8. احسان يوسفي گفت:

    با سپاس از مدیریت محترم کلمه که جواب قانع کننده ای داشتند بازم هم تشکر هم در جواب اون دوست ناشناس ارجمند بگم که:

    دوست عزیزم من از جانب تماام مرد ایران سخن نگفتم بلکه من خود را جزعی از ملت ایران میدانم و اگه شما بخواهید منصفانه قضاوت کنید اکثریت ملت ایران اری اکثریت این مجلس را چه اصولگرایانش چه ان ان اقلیتی که یکی به نعل میزند یکی به میخ یک بار میگوید به به جنس سبز دمش گرم و فردایش با دیدار با رهبری بر ان میکوبد اری نماینده مرد نیستند اگر باور ندارید
    کافی ایست از ازادی تا انقلاب سوار تاکسی شوید

  9. مهدی حبیبی گفت:

    گویا متاسفانه نمایندگان اقلییت در بزخی مواقع البته دربرخی مواقع یا ترسیدهاند صریحا چون مدرس باشند ویا خدای نکرده .مصلحت . کردهاند که هر دو مورد نکوهش فراوان دارد

  10. پرویز گفت:

    مصلحت اندیشی در بیان صادقانه مواضع نوعی دروغگوئی است،وره بجائی نخواهد برد.وهیچگاه مواضع دو پهلو جوابگو نخواهد بود.من که راهکار حکیمانه ای ندیده ام