سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » ابتدایی‌ترین حقوق زندانیان در ایران رعایت نمی‌شود...
» سخنگوی فراکسیون اقلیت مجلس پس از دیدار این فراکسیون با خانواده زندانیان سیاسی:

ابتدایی‌ترین حقوق زندانیان در ایران رعایت نمی‌شود

چکیده :متاسفانه حقوق زندانیان به خوبی رعایت نمی‌شود و فشارهای روانی زیادی به شکل غیر رسمی به زندانیان وارد می‌شود و حتی به بسیاری از زندانیان که مشکلات جسمی دارند، اجازه مداوا داده نمی‌شود که این موارد موجب نگرانی است. یکی از ابتدایی‌ترین حقوق متهم، آگاه بودن از جرمش است که متاسفانه در ایران رعایت نمی‌شود. این افراد، حتی اگر مجرم باشند، دارای حقوق هستند، چه برسد به اینکه تنها متهم بوده و هنوز هیچ جرمی علیه آنها صادر نشده...


سخنگوی فراکسیون خط امام(ره) مجلس از اظهار نگرانی شدید جمعی از خانواده های زندانیان سیاسی و بازداشت شدگان حوادث پس از انتخابات از وضعیت جسمی این افراد در دیدار با اعضای این فراکسیون خبر داد و گفت: متاسفانه ابتدایی ترین حقوق زندانیان در ایران رعایت نمی شود.

داریوش قنبری در گفت‌و‌گو با پارلمان نیوز از دیدار جمعی از خانواده های زندانیان سیاسی با اعضای این فراکسیون خبر داد و گفت: روز گذشته جمعی از خانواده های زندانیان سیاسی و بازداشت شدگان پس از انتخابات از طیف های مختلف روزنامه نگاران، دانشجویان، وکلا و فعالان سیاسی در ملاقاتی که با اعضای فراکسیون خط امام(ره) داشتند، به بیان نگرانی های خود از وضعیت بازداشت شدگان شان پرداختند.

نماینده اصلاح طلب مردم ایلام، مهران، ایوان، شیروان و چرداول در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از نگرانی های خانواده بازداشت شدگان، نداشتن اجازه ملاقات با افراد بازداشت شده است، گفت: متاسفانه حقوق زندانیان به خوبی رعایت نمی شود و فشار های روانی زیادی به شکل غیر رسمی به زندانیان وارد می شود و حتی به بسیاری از زندانیان که مشکلات جسمی دارند، اجازه مداوا داده نمی شود که این موارد موجب نگرانی است.

عضو شورای مرکزی فراکسیون خط امام(ره) با بیان اینکه خانواده بازداشت شدگان در این ملاقات خواستار تعیین تکلیف وضعیت بستگان خود شدند، گفت: با اینکه بیش از یک سال از انتخابات خرداد سال ۸۸ می گذرد، اما هنوز حکمی برای بسیاری از بازداشت شدگان صادر نشده است و درخواست خانواده های این زندانیان از فراکسیون خط امام این بود که وضعیت زندانیان را به اطلاع مراجع قانونی برسانند و پیگیر حل مسائل و مشکلات آنها باشند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه بسیاری از زندانیان نمی دانند که جرمشان چیست، تصریح کرد: یکی از ابتدایی ترین حقوق متهم، آگاه بودن از جرمش است که متاسفانه در ایران رعایت نمی شود.

وی خاطر نشان کرد: این افراد، حتی اگر مجرم باشند، دارای حقوق هستند، چه برسد به اینکه تنها متهم بوده و هنوز هیچ جرمی علیه آنها صادر نشده است.

قنبری در ادامه اظهار داشت: پس از شنیدن صحبت های خانواده زندانیان سیاسی و بازداشت شدگان حوادث پس از انتخابات، قرار شد تا فراکسیون مسایل و مشکلات ذکر شده را به اطلاع کمیسیون های مربوطه در مجلس و رئیس و هیئت رئیسه مجلس و همچنین قوه قضاییه برساند.

وی در پایان یادآور شد: انتظار ما این است که با زندانیان و بازداشت شدگان مطابق قانون رفتار شود و هرچه سریعتر تعیین تکلیف شوند و اگر طبق نظر دادگاه صالح جرمی مرتکب نشده اند، زمینه آزادی آنها فراهم شود.



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

۹ پاسخ به “ابتدایی‌ترین حقوق زندانیان در ایران رعایت نمی‌شود”

  1. پیروزمند گفت:

    قوه قضائیه ایران اعتبار جهانی وداخلی خود را از دست داده است.

    • محمد حسین گل گفت:

      واقعا همینطوره… یاد آن وقتی که اعتباری واسه خودش داشت و از بهترین سیستم های قضایی دنیا به حساب می اومد و همه کشور ها حسرتش رو می خوردن به خیر!

  2. فرزند اقا روح الله گفت:

    با سلام .

    با زندانیان ایرانی در زنذانهای ترکیه المان انکلیس و امریکا چطوررفتار میشود؟ اینها خانواده ندارند حقوق بشر فقط برای ایرانی ذر ایران . ایکاش این سینه زنی برای حسین بود نه برای قیمه ظهرعاشورا .

    دوستان چرا تا این اقایان بازداشت میشوند همه یا مشکل کلیه پیدا میکنند یا ناراحتی قلبی دارند و هر روز از داخل زندان با ان همه مراقعبت یا با رسانه ها صحبت میکنند یا نامه ارسال میکنند که ما را شکنجه می دهند. تر ا بخدا نکوید که دروغ است کسی نه نامه میدهد نه بارسانه صحبت میکند اکر دروغ باشدتمام یاداشهای که شما در سایت قرار دادید زیر سوال میرود(سال ۶۷ من در اوین بازداشت بودم توالت فرنکی نبود که سر داخل ان کنند ولی چون ۷۰ از ایران خارج شدم حبر ندارم اکر است بکوید تا شاید دوستان از ان عکس بکیرند و سند ی برای کفتار اقایان باشد)

    فرزند اقا روح الله
    انکلستان

    • ناشناس گفت:

      آقا شما که در انگلستان دارید کیف دنیا را می کنید در حال خود باشید و با مردم کاری نداشته باشید . چطور به خودتان جرات می دهید وقتی شرایط زندانیان سیاسی و خانواده های آنها را از نزدیک ندیده اید اینطور قضاوت کنید . همسر من یک سال در انتظار صدور رای بود . در کشورهای اروپایی که به ادعای امثال شما کافر هستند هرکاری می خواهند بکنند اینجا که به قول شما مملکت امام زمان است و ولایت مطلقه فقیه حاکم بر آن است چرا ؟ فرزندان ما از حداقل دو بار مکالمه دو دقیقه ای در طول هفته محروم شده اند . چه کسی جواب بچه های افسرده ما را خواهد داد ؟ شما ؟

      • فرزند اقا روح ا لله گفت:

        عید قربان بر همگان مبارک دوست عزیز هرکس که از ایران بیرون باشد دیکر ایرانی نیست مکر ما مثل انقلابیونی هستیم که در بی بی سی هر روز شعار میدهند و برای خوشحالی دشمنان مردم ایران خود فروشی سیاسی میکنند هستیم نه دوست من زود قضاوت نکن در مورد انسانها. من هم سینه سوخته ایران هستم .ارزو میکنم که هرکز مثل من مسافر خارج نباشی .برای سلامتی تمام بیماران وجانبازان دعا کن این حقیر هم حلال کن هم دعا زمان زیادی مهمان این جهان خاکی نیستم

        فرزند اقا روح ا لله

        انکلستان

        • فتنه سبز زنده گفت:

          ===== عزیز هرکس که از ایران بیرون باشد دیکر ایرانی نیست ؟ ======
          چرا همه ایرانی ها هر کجای دنیا باشیند و چند نسل هم این ور و اونور باشیند ایرانی می مونند !
          منتها هر کسی بر اساس فهم و شعور خودش !!؟
          ===== با زندانیان ایرانی در زنذانهای ترکیه المان انکلیس و امریکا چطوررفتار میشود؟ =====
          اګر هنوز بین ایرانیا نی که به خاطر رای دادن در کشور خودشوت و یا فیلم ګرفتن ار صحنه فتل شهروندان و یا اعتراض و غیره زندانی و شکنجه میشوند و حتی وکیل شون را هم زندانی و شکنجه میکنند ِ با بد رفتاری مقامات پلیس مرزی این کشورها با هم وطنان ما مقایسه میکنی !!!!!؟؟؟؟؟
          یا واقعا از مرحله پرت هستی !؟ یا داری مثل آق سلمان و آق ساند یس دوست انجام وظیفه میکنی ؟

          ….

  3. ناشناس گفت:

    اما کسی نگفت که این همه مردم انقلاب کردند که دیگر زندانی سیاسی نداشته باشند در کشوری که ادعای اسلامی اش می شود این همه ظلم این همه جور و این همه زندانی سیاسی چه میکنند واقعا خانواده زندانیان سیاسی مظلوم هستند که به جای مطالبه جواب در این رابطه از آقایانی که با رای های همین مردم بر صندلی قدرت نشسته اند تنها حقوق اولیه ی بستگانشان که در بند هستند می خواهند حالا در دیزی بازه حیای گربه کجا رفته

  4. آرش گفت:

    برادر یادت باشه بعد از اینکه به اطلاع کمیسیونهای مربوطه رسوندی،حتما به رسایی وکوچک زاده و…بگیا،یادت نره،اونا حتما درستش میکنن.کاری میکنن که دیگه شما هم جرات زدن این حرفهارو نداشته باشی.
    ضمنا به این قضات طفل معصوم کاری نداشته باش،مگه نشنیدی؟اینا کاره ای نیستن!!!!برادران شکنجه گر داخل اوین همه کارن.

  5. عبید سن خوزانی گفت:

    به بخشید ها قصد فضولی داشتم، چه چیز ابتدایی درایران جمهوری اسلامی رعایت می شود؟ همین اسلام؟ حقوق انسان ها، حق زن ومرد، آزادی، عدالت اسلامی که این همه قولش را دادند و به خاطر آن ریختیم تو خیابانها وازهمه مهمتر آراء ما. ما به حسین رای دادیم حسن ازصندوق آمد بیرون عجیبه ها شومورتی بازی اینو میگن.