سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
» انقلاب در دست نا اهلان و نامحرمان

دانشجویان پیرو خط امام در زندان

چکیده :بازجوها به زشت‌ترین روش‌ها بر مبنای ادعاهایی سرتا پا دروغ و بسیار توهین‌آمیز دست یازیده‌اند. روش‌هایی که شنیده بودم اما هرگز آن را همچون امروز باور نکرده بودم. بازجوی جدیدی که بعداً فهمیدم سرتیم بازجویان است برای اولین بارخودش دست به کار شد و بدترین لحظات بازجویی را برای من خلق کرد. او اندامی درشت و شکمی بسیار بزرگ داشت و با لحن بسیار بدی سخن می‌گفت. هرچند ادای الفاظ رکیک با برخوردهای فیزیکی هم همراه بود اما حتماً تحمل کتک‌ها از تحمل اظهارات و رفتار زشت او آسان‌تر...


«سیزدهم آبانه ،میردامادی زندانه»، این یکی از شعارهای اصلی مردم در تجمع اعتراضی سال گذشته سیزده آبان در تهران بود. منظور شعار دهندگان از این شعار یادآوری این بود که میردامادی و تعدادی دیگر از نقش آفرینان سیزده آبان سال ۱۳۵۸ که سفارت آمریکا را تسخیر کرده بودند،اکنون در زندان هستند.

امسال نیز محسن میردامادی و محسن امین زاده که هر دو از شخصیت های مطرح در آن رویداد تاریخی بودند و پس از انتخابات پر مناقشه سال ۸۸ بازداشت و روانه زندان شدند ، همچنان نیز در زندان به سر می برند.

محسن میردادمادی در حادثه تاریخی سیزده آبان ۱۳۵۸ چهره نام آشنایی برای بسیاری از ایرانیان بود. او بارها به عنوان سخنگوی دانشجویان پیرو خط بر صفحه تلویزیون ظاهر و در باره فعالیت های این دانشجویان به مردم ایران گزارش داد.

میردامادی اکنون در بند ۳۵۰ زندان اوین به سر می برد و چندی پیش به همراه ۱۳ نفر از زندانیان همفکرش در بیانیه ای که به بیانیه ۱۴ نفر مشهور شد، در واکنش به سخنان محمود احمدی نژاد، رییس دولت دهم که در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل پیشنهاد کرده بود یک گروه مستقل حقیقت‌یاب بین المللی حادثه حمله تروریستی یازدهم سپتامبر را بررسی کند، خواستار آن شدند تا کمیته ای حقیقت‌یاب برای کشف حقایق مربوط به انتخابات و حوادث پس از آن تشکیل شود.این دانشجوی خط امام همچون سایر نوسیندگان بیانیه در هفته های اخیر بارها مورد بازجویی ماموران وزارت اطلاعات قرار گرفته و توسط آنها تهدید شده که به خاطر نوشتن این بیانیه از حق آزادی مشروط و یا مرخصی محروم خواهد شد.

محسن امین زاده، یکی دیگر از دانشجویان پیرو خط امام است که نقش مهمی در رویداد تاریخی سیزدهم آبان سال ۵۸ که منجر به تسخیر سفارت آمریکا داشت .وی مسوول بخش رسانه ای دانشجویان پیرو خط امام بود که با صدور اطلاعیه های مستمر مردم را در جریان همه تحولات و رویدادهای مربوط به این حادثه قرار می دادند.

امین زاده نیز همچون میردامادی در نخستین روزهای پس از انتخابات سال گذشته ،بازداشت و روانه زندان شد.او امسال در آستانه سالگرد واقعه ۱۳ آبان اقدام به نشر خاطرات خود از دوران زندان و بازجویی های خود کرده است.

امین زاده که همچنان در زندان اوین به سر می برد، در بخشی از خاطرات خود نوشته است :«بازجوها به زشت‌ترین روش‌ها بر مبنای ادعاهایی سرتا پا دروغ و بسیار توهین‌آمیز دست یازیده‌اند. روش‌هایی که شنیده بودم اما هرگز آن را همچون امروز باور نکرده بودم. بازجوی جدیدی که بعداً فهمیدم سرتیم بازجویان است برای اولین بارخودش دست به کار شد و بدترین لحظات بازجویی را برای من خلق کرد. او اندامی درشت و شکمی بسیار بزرگ داشت و با لحن بسیار بدی سخن می‌گفت. هرچند ادای الفاظ رکیک با برخوردهای فیزیکی هم همراه بود اما حتماً تحمل کتک‌ها از تحمل اظهارات و رفتار زشت او آسان‌تر بود..

بی‌تردید سلول انفرادی نوعی شکنجه است و سلول انفرادی بدون توالت برای من که سنگ کلیه دارم شکنجه‌ای مضاعف بود اما تلخ‌ترین و بدترین لحظات دوران زندان من مربوط به سلول انفرادی نیست. مربوط به ساعات بازجویی است. بازجویی‌های توهین‌آمیز، تکراری، بی‌محتوا و آزاردهنده. بازجویی‌هایی که حکایت از فقدان اطلاعات بازجویان نسبت به من و فقدان تجربه و تخصص آنان نسبت به کارشان داشت. بازجویی‌هایی در فضایی آکنده از توهم، نفرت، بداندیشی، دروغ و نیرنگ و باورهایی شبه‌کمونیستی که هدف هر وسیله‌ای را توجیه می‌کند. بازجویی‌هایی همراه با زشت‌ترین و رکیک‌ترین کلمات و تهمت‌ها و توهین‌ها. توهین نسبت به افرادی که مورد احترام من بودند و یا دوستشان داشتم. و البته تحمل توهین به آدم‌های محترم دیگر برای من غیرقابل تحمل‌تر از توهین به خودم بود. نمی‌دانم شاید دلبستگی به اعتلای این نظام و انقلاب اسلامی هم تجربه این لحظات را برایم زجرآورتر می‌کرد. من هیچ پاسخی برای علت چنین رفتاری با خودم نداشتم.»

امسال در شرایطی سالروز تسخیر لانه جاسوسی با سازماندهی دولتی در تهران و برخی از شهرهای کشور برگزار شد که همچنان دو نفر از چهره های معروف آن واقعه در زندان هستند و البته گواهی بر زندانی بودن گفتمان ۱۳ آبان و انقلاب ۵۷.



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

۱۳ پاسخ به “دانشجویان پیرو خط امام در زندان”

  1. علی رضا-ایرانی گفت:

    درود بر آقایان موسوی کروبی خاتمی زنده باد دکتر میر دامادی واقعا تا کی باید تحمل کرد هیج یک از آقایان نیست که جلوی این جانیها رو بگیره من از نزدیک دکتر میردامادی میشناسم او اهل گفتگو هست نه خشونت آقای هاشمی رفسنجانی تا کی سکوت با مردم حرف بزنید

  2. بسیجی گفت:

    به نام خدای امام بر حق ما خامنه ای. قرار نیست هر کسی که در زمان انقلاب خدمتی به این مردم و نظام داشته مصونیت داشته باشد کار بزرگ و بی همتای انها در ۱۳ ابان قابل ستایش است اما تحریک مردم به دلایل واهی که هیچوقت ثابت نشد و نخواهد شد وهمچنین حمایت از اغتشاشگران جرمی هست که باید انها پاسخگو باشند کسی که بر علیه نظام جمهوری اسلامی فعالیت میکند از نظر قانون مجرم است(البته به نظر من این قانون اشتباه است و همه حتی ضد خدا هم باید ازادانه عقیده خود را ابراز کنند) اقایان که سنگ امام را به سینه میزنند چقدر به مهمترین نظریه امام یعنی ولایت فقیه وفادار ماندند امامی که ولی فقیه را نائب امام زمان میدانست ایا اینگونه به میراث امام وفادار ماندید؟شما به ولی فقیهی پشت کردیدکه امام اورا شایسته رهبری میدانست ودر اخرت خود باید جواب امام را بدهید میدانم نظر بنده به مذاق برادران و خواهران طرفدار جنبش سبز خوش نمیاید ولی من وظیفه خودم میدانم از نظام مقدس جمهوری اسلامی که کشور را از استعمار نجات داد وان را به تنها کشور مستقل تبدیل کرد وصدها هزار شهید به خاطر نگه داشتن ان جان دادند دفاع کنم خدا همه ما را به راه راست هدایت کند.یا حق.

    • فرهاد گفت:

      باید از آن بسیجی پرسید چقدر گرفتی ؟!!!

    • سبز مرتضی گفت:

      سلام

      دوست عزیز شما چند سالته ؟ یه جمله تو دیدگاهت دیدم نتونستم هیچی نگم .

      (((((امامی که ولی فقیه را نائب امام زمان میدانست))))) !!!!!!!!!!!

      بابا شما اگه اسم امام رو شنیدید ما خودش رو دیدیم . اگه فیلمش رو دیدین ما چند وقت در کنارش بودیم .
      این حرفا و نظریاتی که شما و امثال شما به امام نسبت میدین کذب محض هست .
      شما یا از روی نادانی این دروغ ها رو دوباره تکرار میکنید که اگه اینطور هست یه خورده تحقیق کنید
      یا از روی دانایی که اگه اینطور هست متاسفم براتون .

      نزنید این حرفا را . اگر هم میزنید به امام دیگه نسبت ندین

      اینایی که امروز توی رسانه دولتی ما امام امام میکنن همانهایی هستند که دیروز به دنبال کسب پست و مقام به مجیز گویی و چاپلوسی از امام شهره بودند و البته هرگز امام به اون ادمای پست توجهی نمیکرد .
      امروز برعکس هست . کسانی که از سر دلسوزی انتقادی میکنند بهشون توجهی که نمیشه هیچ به زندان هم میافتن
      ==================================================================
      کسانی که هنوز یک ذره غیرت انقلابی تو وجودتون هست به داد انقلاب برسید. اینا دارن امام خمینی رو همونجوری که دوست دارن واسه مردم ( نسل جدید ) ترسیم میکنند . همینطور هدف های انقلاب را .

  3. ناشناس گفت:

    به یادتان هستیم . . .

  4. علی گفت:

    درود بر این دو محسن عزیز
    میر عزیز باز هم فریاد میزنیم
    یا حسین میرحسین

  5. i NAA IRANE SABZ گفت:

    Ajab Iran degargoonast, be har sooyash, dela khonast, dar in donyaye vanaafsa, beyek Dolat, ke hast Zellat, gareftarim, agar hastim, KAVE, jaye ahan chobe khoshg darim, agar hastimo, bodim ma mobarez, Emam, rafto, shodim khaeen, ajab Iran degargoonast, ta sobhe AZADI, chesha khonast. ba dorood bar zendaniane azadikhh

  6. ناشناس گفت:

    بنظر من شما زندان امریکا هستید حاکمیت با بولدیزر جاده را صاف میکند و جایش را با…عوض کرده

  7. ناشناس گفت:

    به امید آزادی عزیزانمان
    اللهم فک کل اسیر یا حسین میرحسین

  8. ولایتمداری گفت:

    حضرت امام حکومت ولی فقیه را یک قاعده عقلی میدانست که اسلام عقلا نمیتواند نظام ارزشی ارایه دهد اما حاکم و حاکمیت نداشته باشد لذا عقل حکم میکند که فقیه عادل به جهت شناخت همان نظام ارزشی اسلام حاکم حاکمیت اسلامی شود و به جهت اینکه عدالت این فقیه حکم میکند که احکام حکومتی(و گرنه ایشان محدود به اصول فقه هستند و حتی امام معصوم حق ندارد خارج فقه دستوری فقهی صادر کند) را در راستای حدود الهی و مصالح مسلمین صادر کند حکمش از نظر اتباع و پیروی شعبه ای از حق حکم صادر کردن امام معصوم است تا زمانی که عدالتش برقرار باشد نه اینکه نایب امام زمان باشد و در دایره امن عصمت امام معصوم قرار گیرد.دوست عزیر کتاب ولی فقیه حضرت امام را بخوان.همچنین به استفتاء آیت الله خامنه ای مبنی بر مبنای التزام به ولایت مراجعه کن و ببین که خود ایشان نیز خود را منتخب فقهای خبرگان میداند و نه نایب امام زمان.ضمن اینکه اگر امام زمان نایب انتخاب کنند میبایست ظهور کرده باشند.

    • بسیجی گفت:

      به نام خدای امام بر حق ما خامنه ای.دوست عزیزم با اسم مستعار ولایتمداری سلام هیچکس ولی فقیه را معصوم وبدون اشتباه نمیداند ولی انتخاب ولی فقیه به عنوان مترقی ترین اصل قانون اساسی توسط علمای دین که به انتخاب مردم رسیدند انجام میپذیرد و اگر واقعا اصل ولایت را قبول دارید باید در جایی که مورد اختلاف است طرف ولی فقیه را بگیرید نه کسی که به ولی فقیه پشت میکند حرف شما در مورد استفتا کاملا درست و معنی نایب از نظر من این نیست که ایشان را امام زمان انتخاب کردهاند منظور من ان است که ولی فقیه را علمای دین انتخاب میکنند برای انکه در اختلافاتی که در مورد دین و کشور رخ میدهد این عالم که از نظر عموم علما بهتر دین را فهمیده فصل الخطاب باشد لابد فتوای شیخ یوسف صانعی را شنیدهاید که گفته حکم ولی فقیه ارجح است به حکم بقیه مراجع برای همین هم باید به ریسمان ولایت چنگ بزنیم تا به مملکت ما اسیب نرسد(سخن حضرت امام). شما خود میدانید کشور ما چند قرن استعمار شده و حتی با حمایت ظاهری اجانب نتوانستیم خاک خود را حفظ کنیم اما این تبعیت مردم از ولی فقیه بود که در ۸ سال جنگ ذره ای از خاک ما جدا نشد و با اینکه ۳۰ سال است به حق با مستکبرین عالم میجنگیم ولی نه تنها ضعیف نشدیم بلکه قویتر هم شدیم واین فقط در نظام ولایی ما محقق میشود نه در نظامی که اسم اسلام را یدک بکشد ولی اطاعت از یک اسلام شناس که مورد تایید علما هست را سرلوحه خود قرار ندهد این همان حکومت کشورهای عربی است که الان ذلیلانه نوکری غرب را میکنند.یا حق

  9. سبز از دیار کریمان گفت:

    آقای بسیجی همان امام فرمود اگر یک معصیت صغیر از ولی فقیه سر بزند ولایت از او ساقط است.
    این همه شهید و زندانی و خانواده های داغدار پس از انتخابات معصیت صغیر نیست؟
    متاسفانه بسیج لشکر مخلص خدا بود و دیگر نیست