سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » انواع بیماری ها و وضع نامناسب رفاهی و بهداشتی در بند زنان اوین...

انواع بیماری ها و وضع نامناسب رفاهی و بهداشتی در بند زنان اوین

چکیده : غذاهای بند زنان زندان اوین که با بدترین مواد اولیه غذایی تهیه می شود موجب بیماریهای گوارشی متعدد بین زندانیان این بند شده است .تا جایی که برخی از زندانیان این بند ترجیح می دهند به جای استفاده از غذای آنجا همواره نان و ماست بخورند و در طول هفته از هیچیک از موا د غذایی زندان استفاده نکنند موضوعی که سو تغذیه آنها را به دنبال داشته...


وضعیت نامناسب بهداشتی و رفاهی بند نسوان زندان اوین موجب بیماری تعداد زیادی از زندانیان این بند شده است .بیش از بیست زن زندانی سیاسی حوادث پس از انتخابات در این بند نگه داری می شوند.

به گزارش خبرنگار کلمه، کیفیت غذاهای این بند بسیار نامناسب است و زندانیان نیز ازهر گونه امکانات پحت و پز محرومند. این در حالی است که در سایر بندهای عمومی زندان اوین از جمله بندهای مردان وسایل پخت وپز مهیا ست و زندانیان با خرید از فروشگاه زندان می توانند برای خود غذاهای مناسب تری تهیه می کنند .

غذاهای بند زنان زندان اوین که با بدترین مواد اولیه غذایی تهیه می شود موجب بیماریهای گوارشی متعدد بین زندانیان این بند شده است .تا جایی که برخی از زندانیان این بند ترجیح می دهند به جای استفاده از غذای آنجا همواره نان و ماست بخورند و در طول هفته از هیچیک از موا د غذایی زندان استفاده نکنند موضوعی که سو تغذیه آنها را به دنبال داشته است .

شیوع انواع بیماری های گوارشی و سو تغذیه زندانیان موجب نگرانی خانواده های زندانیان این بند شده است . آنها از مسولان زندان و به خصوص دادستان تهران تقاضا دارند که همچون سایر بندهای عمومی زندان اوین اجازه پخت و پز به زندانیان بدهند تا آنها بتوانند در مدت زندانی بودن سلامت خود را حفظ کنند .

فروشگاه بند نسوان زندان اوین نیز اقلام غذایی محدودی را به فروش می رساند و در میان این مواد غذایی بیشتر کنسرو و سایر مواد غیر مغذی به چشم می خورد. مسولان فروشگاه همین مواد را نیز به قیمت چند برابرخارج از زندان به فر وش می رسانند تا جایی که بسیاری از زندانیان از خرید مواد غذایی انصراف می دهند .

از لحاظ رفاهی نیز این بند شرایط بسیار نامطلوبی دارد و در روز چند بار آب آن قطع می شود و زندانیان مجبورند در طی یکی دو ساعتی که آب وصل می شود با فشار کم و اغلب آب سرد شستشو واستحمام کنند .

زندانیان سیاسی بند نسوان نسبت به زندانیان عادی وضعیت نامناسب تری هم دارند. چرا که فقط یک اتاق از بند نسوان به آنها اختصاص یافته است . آنها در مکان های عمومی نیز وقتی با سایر زندانیان مواجه می شوند مجبورند الفاظ ،جملات و حتی حرکات نامناسب آنان را تحمل کنند . در حالیکه طبق اصل تفکیک جرایم این زندانیان باید در مکانی که فقط زندانیان سیاسی به سر می برند نگهداری شوند .

از هفته گذشته آب نیز در این بند قطع شده و زندانیان را با مشکلات متعدد روبرو کرده است.

بهاره هدایت ،مهدیه گلرو فعالان دانشجویی ،هنگامه شهیدی ، روزنامه نگار ، عاطفه نبوی و جمع دیگری اززندانیان سیاسی در این بند نگهداری می شوند .



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.